Miten tämä Suomen terveydenhuollon tila voi olla näin huono?
Pelottaa ihan hirveästi sairastua tai että lapset sairastuu. Montaako lääkäriä ja hoitajaa seuraatte somessa ja näette heidän hätähuudot? Miksi tämä annetaan tapahtua, haluaako joku taho oikeasti romahduttaa sairaanhoidon kokonaan tai sehän väistämättä tapahtuu, kun kuuntelee ammattilaisia niin nythän on jo ihan myöhäistä, pelkkää tulipalojen sammuttelua enää ja lääkäritkään eivät jaksa, tekevät 80% työaikaa, jotta työkyky ei menisi, mutta hoitajille siihen ei ole varaa, joten uupuvat sairauslomille tai työkyvyttömiksi, tai kuten itse uupumuksen jälkeen toiselle alalle.
Ihan hirvittävää.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on kun työkaverit saikuttavat jatkuvasti. Tunnollisimmat saavat sitten tehdä tuplatyön. Siihen ei palkankorotukset auta. T. sh
Miksi ne saikuttaa?
Alalla on paljon työpaikkakiusaamista. Sen myötä saikuttamista.
Eiväthän naiset kiusaa. Miksi eivät potki niitä kiusaaja-miehiä pois??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut jauhavat edelleenkin "pöhöttyneestä julkisesta sektorista" kun totuus on toinen. Meillä on säästetty sairaanhoidosta ja ennaltaehkäisevästä terveydenhoidosta 30 vuotta.
Tänäänkin joku jauhopää täällä höpötti tuosta.Totuus on se, että Suomella on pöhöttynyt julkinen sektori suhteessa BKT:een.
https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Tilastot/Julkiset-menot/Julkisten-me…
Opettajat, poliiisi, palomiehet
Kenestä luopuisit?
Keksi kuule vähän lisää :)
Mitenkähän minulla on aina sattunut, että käydessäni lääkärissä tai hammaslääkärissä olen ollut ainoa tai lähes ainoa odotusaulassa? Henkilökuntaa kyllä riittää käveleskelemään edes takaisin.
Viimeksi viime viikolla ison kaupungin terveysasemalla istuskelin yhden muun ihmisen kanssa ja laskeskelin
yli 20 henkilökuntaan kuuluvaa marssivaksi ees taas, yksi huone taisi olla kahvihuone tms, kun sinne niitä meni ja tuli.
Ja aikoja oli niin niukasti kun on ruuhkaa.
Joku tässä touhussa mättää ja pahasti.
Jkainen voi ihanitse tarkistaa nuo hallitus -velka-asiat.
Hallitukset läytyvät aikajärjestyksessä valtioneuvoston sivuilta ja vuotuinen valtion velan määrä Veronmaksajien sivuilta. Niitä kun vertailee keskenään,huomaa tyhmempikin epäilijä, että juuri kepu ja kokoomus ovat pääsyylliset velkaan, kokoomus vielä enemmän kuin kepu.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus haluaa että romahtaa, heidät on siihen valjastettu, tai ovat niin hölmöjä että eivät tajua mihin heitä käytetään. huonoin hallitus ikinä.
Me viisaammat ymmärretään se että Hallituksen on käsketty toimia näin jotta pörriäiset voi ottaa haltuunsa loputkin bisnekset julkisen romahdettua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on osa vihreää siirtymää. NPyöräillään basaariin bössyille, siinä mitään lääkäreitä tai terveyshuoltoa tarvita.
Mun frendit jotka käyttää kannabista makssa enemmän veroja kuin 80% suomalaisista ja ovat oikeasti tuottamassa innovaatioita jotka tulevaisuudessa saattavat tuottaa valtionkassaan pääomaa millä maksetaan Kepu-kuntien kampaviinerit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut jauhavat edelleenkin "pöhöttyneestä julkisesta sektorista" kun totuus on toinen. Meillä on säästetty sairaanhoidosta ja ennaltaehkäisevästä terveydenhoidosta 30 vuotta.
Tänäänkin joku jauhopää täällä höpötti tuosta.Totuus on se, että Suomella on pöhöttynyt julkinen sektori suhteessa BKT:een.
Kenestä luopuisit?
Lapsellinen kysymys. Muut maat selviävät vähemmillä kuluilla, joten Suomenkin on pystyttävä tehostamaan julkista sektoria.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän minulla on aina sattunut, että käydessäni lääkärissä tai hammaslääkärissä olen ollut ainoa tai lähes ainoa odotusaulassa? Henkilökuntaa kyllä riittää käveleskelemään edes takaisin.
Viimeksi viime viikolla ison kaupungin terveysasemalla istuskelin yhden muun ihmisen kanssa ja laskeskelin
yli 20 henkilökuntaan kuuluvaa marssivaksi ees taas, yksi huone taisi olla kahvihuone tms, kun sinne niitä meni ja tuli.
Tätä muuten itsekin ihmettelen! Menin vkl malmin päivystykseen niin siellä ei ollu ketään! Vaikka juuri oli uutisoitu 48h tunnin jonoista. Aikansa löntysteltyään
otti lääkäri sitten vastaan. Mitään kiirettä ei ollu kenelläkään.
Tee rahaa ja hanki yksityinen vakuutus niinkuin me muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenestä luopuisit?
Lapsellinen kysymys. Muut maat selviävät vähemmillä kuluilla, joten Suomenkin on pystyttävä tehostamaan julkista sektoria.
Olen itse yksityisellä sektorilla töissä niin aina kun meille tulee joku töihin julkiselta puolelta niin pöyristyvät siitä työtahdista mikä meillä on. Ja meillä ei edes ole mikään pahin tappotahti vaan ihan ok. Nii silti nää marisee ja osa lopettaa 2 päivän jälkeen.
Että ihan varmasti on ihan puhdasta laiskuutta ja typerien työtapojen tuomaa hitautta. Lisätään siihen vielä tsaarin aikainen byrokratia niin ei mikään ihme että pöhötystä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on osa vihreää siirtymää. NPyöräillään basaariin bössyille, siinä mitään lääkäreitä tai terveyshuoltoa tarvita.
Mun frendit jotka käyttää kannabista makssa enemmän veroja kuin 80% suomalaisista ja ovat oikeasti tuottamassa innovaatioita jotka tulevaisuudessa saattavat tuottaa valtionkassaan pääomaa millä maksetaan Kepu-kuntien kampaviinerit
No nyt! 99% pössyttelijöistä mitä olen nähny niin lopettaa työt jossain vaiheessa koska "oravanpyörä" ja pitää keskittyä pössyttelyyn. Lisäksi muutaman vuoden jälkeen käyvät jo niin hitaalla ettei niistä edes olisi työelämään...
kokoomus on yrittänyt haalia ylihoitoa omalle masulleen.
Naisvaltainen ala, tarviiko muuta sanoa. Naiset aina valittaa miehistä mutta sitten kun ne on keskenään jossain niin siitä ei tule yhtään mitään. Tämäkin on tietenkin miesten syy, niinkuin kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenestä luopuisit?
Olen itse yksityisellä sektorilla töissä niin aina kun meille tulee joku töihin julkiselta puolelta niin pöyristyvät siitä työtahdista mikä meillä on. Ja meillä ei edes ole mikään pahin tappotahti vaan ihan ok. Nii silti nää marisee ja osa lopettaa 2 päivän jälkeen.
Että ihan varmasti on ihan puhdasta laiskuutta ja typerien työtapojen tuomaa hitautta. Lisätään siihen vielä tsaarin aikainen byrokratia niin ei mikään ihme että pöhötystä on.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin tätä jo 20v sitten, sinänsä kyllä aina kun on sitten vastaanotolle päässyt niin kaikki on mennyt hyvin, paitsi pari kertaa kun on ollut ulkomaalainen lääkäri, niitä ei ole paljon kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenestä luopuisit?
Persujargonia vailla totuutta.
Onko kiva toistella "ismpien persujen" valheellisisa väittämiä?
OlliPolli kirjoitti:
Tätä on porukka äänestäneet. Ja samoja naamoja tulevat äänestämään jatkossakin. Eipä siis mikään tule muuttumaan ainakaan kovin nopeasti.
"The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter." - Winston Churchill.
Taisi olla vanha Winston tässäkin oikeassa
Se ns hoiva on pelkkää pilleripurkin tuomista ja kahvihuoneessa juoruamista. Jopa oli melkoista nähdä erään läheisen viimeinenkin päivä, kuinka kalseaa se ns hoitaminen oli. Ja toisen suvun ahneuden kaiken päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt ihan tiedä mitä sä tällä ajat takaa, että olisi niinku joku suuri kusetus ja oikeasti pyöriteltäis peukaloita vai ja esitetään vaan että jonoja? Voin kertoa, ettei onnistuisi, ei todellakaan, julkisella puolella pitää pomolle selittää tyyliin miks olit vessassa, tai no yleensä sinne ei edes ehdi. Jos hammashoitoaulassa ei ole jonoksi ihmisiä, niin se johtuu siitä, että kaikille annetaan aika. Ei ketään kutsuta köytäville istumaan muuten vaan kuluttamaan aikaa, vaan jokaiselle on varattuna aika. En mäkään oman kunnan hammashoitolassa tungosta ole nähnyt, mutta niin tyhjäpää en ole että luulisin sen tarkoittavan että töitä ei ole ja huoneissa istutaan tyhjänpanttina.
Ja jos olit lounasaikana paikalla niin siksi kai porukkaa sinne kulki, sekin muuten on hoitajien omaa palkatonta aikaa (lääkärit saa tauolta palkan) eli suodaan edes se heille että saavat syödä päivän aikana, aina sekään ei onnistunut itsellä vaikka omaa aikaa olikin.
Vihaksi pistää että sun kaltaiset edes viitsii pelleillä tällaisillä asioilla kun hitto vie omastakin vanhasta hammashuollon työpaikasta ihmisiä oli kuolla työuupumukseen. Kuolla. Oikeasti kuolla. Ja sitten saa lukea tällaista sontaa. Vihaan teitä ihmisiä joilta puuttuu taito ajatella. Ikinä en itse enää tikkua ristiin pistä yhdenkään potilaan puolesta, kiitos kaltaistesi.
Sinä tuskin olet sairaalassa töissä, joten se siitä.
En suinkaan pelleile, vaan ihmettelin.
Jos siellä olisi ollut niitä muita asiakkaita, niin olisi voinut edes jonkun nähdä poistuvan tai menevän hoitoon? Itse olin siis saattajana ja siksipä oli aikaa tarkkailla.
Ihan hyvin on voinur aamulla 9-10 välissä ollakin jotakin muutakin hommaa kuin potilastyö.
Hammashuollossa ei kukaan kuole työuupumukseen, töitä on se 7,5 tuntia päivässä ja '
vastaanotto menee kiinni klo 16:00.
Sanotaanko näin, että JOS olisit työelämässä, sinun kaltaistesi ansiosta kansan on vaikea ymmärtää teidän valitusta raskaasta työstä ja josta maksetaan käytännössä ei mitään, kuulemma.
Johtuu siitä aineksesta, joka on päässyt sairaanhoitajaksi/ lähäriksi lukemaan.