Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turha siivoaminen

Vierailija
23.07.2022 |

Minkä takia jotkut ihmiset siivoa jatkuvasti ihan turhaa? Tarkoitan siis ihmisiä jotka vaikka imuroi ja pyyhkii laittioita joka viikko tai useita kertoja viikossa. Sama vaikkapa jonku vessan jatkuvan siivoamisen kanssa.

Itse pyrin elämään niin, että sotkua syntyisi lähtökohtaisesti vähän. Minkälaisia hiton sottapyttyjä ihmiset on jos jatkuvasti pitää olla hulluna siivoamassa?

Itse pyrin pitämään tavarat suht hyvin järjestyksessä ihan päivittäin, ja en siedä esimerkiksi isoa tiskivuorta tai soituisia keittiön tasoja, tai näkyviä tahroja vessanpöntössä. Mutta en ymmärrä että mitä hittoa se haittaa jos vaikkapa lattialla on hiukan pölyä?

Kai nyt järkevä ihminen voi käyttää vähän omaakin järkeä tän siivoamisen suhteen ja siivota silloin kun sotkua on. Miksi pitää vaikka imuroida joka viikko, tuolloin tulee vain siivottua sotkua jota ei oikeasti edes ole olemassa? Vai kuinka sottaisia ihmiset on jos viikossa ehtii kertyä joku näkyvä määrä roskaa ja pölyä lattioille?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on harrastus, pitää mielessä virkeänä.

Miksi jotkut kalastaa yhtenään, vaikkeivät saa kaloja?

Vierailija
2/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan usein, mutta vähän. Inhoan sotkua ja siivoan ennen kuin on likaista. Inhoan kaikkea suursiivousta. Ei ole turhaa, vaan rutiini, mikä ehkäisee sotkun. Ajallisesti siivoan kuitenkin vähän, vaikka usein siivoa kin. Ylläpito on se juju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imuroin joka päivä. Eivätpä murut leviä koko kämppään.

Vierailija
4/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka siististi elää tulee pölyä. Jos on pari viikkoa imuroimatta, villakoirat pyörii nurkissa.

Vierailija
5/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta ja kaksi koiraa. Ei kaikki asu yksin.

Vierailija
6/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheessä sotkua tulee eksponentiaalisesti sinkkuun verrattuna. Ei pysy koti siistinä, vaikkei itse sotke.

Vierailija
7/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka siististi elää tulee pölyä. Jos on pari viikkoa imuroimatta, villakoirat pyörii nurkissa.

No ei kyllä pyöri minulla. Ei voi kuin ihmetellä että miten jotkut saa niin paljon sotkua aikaan.

Vierailija
8/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut tavaksi pestä vessan joka aamu. Siis en mitään kaakeleita jynssää, mutta pytty, lavuaari, ovenkahvat, aikaa menee oikeasti pari minuuttia. Emme ole mitään ap:n kuvailemia sottapyttyjä (kirjaimellisesti), mutta olen yllättynyt siitä, miten hyvin pienellä vaivannäöllä vessa on nyt aina siisti. Minulle se tuo hyvän olon, vaikkei sitten ap:lle sitä toisikaan. Enkä ole ikinä ymmärtänyt näitä, joiden ei tarvitse suurin piirtein koskaan siivota, koska he laittavat tavarat paikalleen (tosi hyvä tapa siis kuitenkin). Voin laittaa tavaroita paikalleen päivästä toiseen, mutta ei se meidän kylpyhuoneen kaakeleita puhdista ja uunikin pysyy likaisena... Oikeasti kotona on tosi paljon isompia ja pienempiä tehtäviä, jotka pitää tehdä, jos haluaa, että kotona on siistiä. Joku hoitaa nämä pikku hiljaa (minä), joku suursiivouksina, mutta suututtaa tämä ajattelutapa, että ihminen on ihan bimbo jos ikinä siivoaa. Minusta se on ihan peruselämänhallintaa, eikä mitään neuroottisuutta, jos imuroi kerran viikkoon! Mutta sitähän se monilla nykyisin on, että mitään ns. normaalia ei voi enää tehdä, kun koko ajan pitää viihtyä täysillä, koska olen hei sen arvoinen, joku muu voi sitten tehdä jotain ruokaa tai siivota tai muuta tylsääää.

Vierailija
9/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölyä ei huomaa, jos imuroi. Sen määrän huomaa kun ottaa matot pois ja lattiankuivauslistalla vetaisee koko lattian. Pölymäärä on melkoinen, mikä viikossa tulee. Sellainen rotan kokoinen kasa 80 neliön asunnossa. .

Vierailija
10/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei ennen päästy minnekään lähtemään. Akka siivosi ennen mökille lähtöä ja kun sieltä tultiin. Jos kauppaa pidemmälle mentiin niin sama. Nykyään kun sillä olo huononee pyörii vielä koneet. Eli astianpesu ja pyykkikoneet. Ahdistuu jopa jos ei meinaa pestävää löytyä. Ärsyttää kun alan syömään niin pesukone pyörähtää käyntiin. Aina mahtuu yksi lautanen vielä sinne. Samoin ennen kun väsymystä pukkasi töistä niin sokeriherkut melko pääruoka ja koirat 2kpl söivät tuplaruokia. Piti puuttua jo koirien hyvinvoinnin takia.

Vierailija
11/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pölyä ei huomaa, jos imuroi. Sen määrän huomaa kun ottaa matot pois ja lattiankuivauslistalla vetaisee koko lattian. Pölymäärä on melkoinen, mikä viikossa tulee. Sellainen rotan kokoinen kasa 80 neliön asunnossa. .

Ja miksi tämä pöly on niin suuri ongelma jos sitä ei edes huomaa ilman tällaista kikkailua?

Vierailija
12/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siivoaa päivittäin hieman ,,ei koskaan tarvitse tehdä suursiivousta. Monilla on myös hengitystiesairauksis ja hengitys käy helpommin puhtaissa ja raikkaista tiloissa

Aivan laiskuuttani siivoan usein ja vähä kerrallaan.

Vierailija
13/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinulla on puurot ja vellit sekaisin.

Koti / asunto voi olla siisti, mutta onko se puhdas? Iholta irtoaa joka päivä epiteeliä, ulkoa kulkeutuu likaa jne.

Meillä on koiria joiden tassuista tulee likaa ulkona olemisen jälkeen (koirien tassuja ei pestä joka ulkoilun jälkeen, ellei ole näkyvää likaa)

Ja minulle siivoaminen on terapiaa!

Vierailija
14/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
15/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On huono vertaus. Kalastaminen on filosofiaa. Siinä hiljaisuudessa järvellä

saa miettiä yhtä ja toista kun katselee onkea ja maisemaa, miettii maailman menoa.

Vierailija
16/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On huono vertaus. Kalastaminen on filosofiaa. Siinä hiljaisuudessa järvellä

saa miettiä yhtä ja toista kun katselee onkea ja maisemaa, miettii maailman menoa.

Samoiten siivotessa voi miettiä yhtä ja toista ja maailman menoa. Kuka mistäkin tykkää!

Vierailija
17/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa imurointi on kai minimi.

Vierailija
18/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei ennen päästy minnekään lähtemään. Akka siivosi ennen mökille lähtöä ja kun sieltä tultiin. Jos kauppaa pidemmälle mentiin niin sama. Nykyään kun sillä olo huononee pyörii vielä koneet. Eli astianpesu ja pyykkikoneet. Ahdistuu jopa jos ei meinaa pestävää löytyä. Ärsyttää kun alan syömään niin pesukone pyörähtää käyntiin. Aina mahtuu yksi lautanen vielä sinne. Samoin ennen kun väsymystä pukkasi töistä niin sokeriherkut melko pääruoka ja koirat 2kpl söivät tuplaruokia. Piti puuttua jo koirien hyvinvoinnin takia.

Jos on mökki, ei saa toimeentulotukea. Vaikka tilillä olisi 0€.

Vierailija
19/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ruokaa pyydä tai pure.

Vierailija
20/31 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asunto on siivottava säännöllisesti, vähintään kerran vk:ssa. Pinnat on pidettävä tahrattomina, hanat kiilloitettava kerran päivässä. Suihkukaivo puhdistettava 2x/vk ja liesituuletin 2x/kk.

Päivittäinen ylläpitosiivous on suotavaa.

Ikkunat pestävä keväisin ja syksyisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan