Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi heräsi taas kuudelta

Vierailija
23.07.2022 |

Kesä on ihanaa aikaa!

Lapsi herää ihan toivottoman varhain JOKA aamu. Ei väliä kuinka pitkä yö on takana, ei vaikka kuinka paljon touhua tai rentoa olemista edellisenä päivänä on ollut, silmät aukeaa kuuden maissa. Paistoi tai satoi.

Samaa lasta saa päiväkotiaikoina herättämällä herättää, eli ei ole "vakituisesti aamuvirkku".

Harmittaa hänen itsensäkin puolesta, kun osa öistä jää aika lyhyeksi eikä päikkäreitä enää osaa nukkua kuin harvoin, mutta harmittaa myös omasta puolesta kun käsitettä "loma" ei tässä lapsiperheessä näköjään tunneta.

En kaipaa nyt neuvoja, vaan kohtalotovereita.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, minä olisin tyytyväinen tuosta kuudesta. Meillä herätään yleensä jo viideltä vaikka on pimennysverhot jne. :D Laita lapselle lastenohjelmat ja keksi itsellesi kivaa tekemistä. Juo kahvia ja lue lehti rauhassa

Vierailija
2/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita. Täälä herätään joka aamu viiden jälkeen.

Lisäksi itse ainakin huomannut, että oli sitten valoisampi kausi, kellojen siirto tms niin turhaa kokeilla näitä "laita myöhemmin nukkumaan" ym juttuja, ei meillä ainakaan mene kun pahemmaksi. Ystäväni tekee joka kerta näin ja aina valittaa, kun kello siirtyi, mutta lapsen unirytmi ei vaihtunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän  tuo ole mitään. Meillä heräsi usein puoli viisi kesäisin.

Vierailija
4/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä koskaan kuuteen asti nuku. Ihan sama kuinka myöhään illalla valvoo niin viideltä on pirteenä pystyssä.

Vierailija
5/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ihan tavallista valoisaan aikaan. Eipä itsellekään valon vuoksi meinaa uni tulla ja herään aikaisin . Päivällä otan kyllä pakosta mikrounet ~ siesta.

Meillä on vain sovittu, ettei ennen kuutta nousta sängystä. ( asutaan kerrostalossa, ne äänet , ne äänet).

Vierailija
6/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, minä olisin tyytyväinen tuosta kuudesta. Meillä herätään yleensä jo viideltä vaikka on pimennysverhot jne. :D Laita lapselle lastenohjelmat ja keksi itsellesi kivaa tekemistä. Juo kahvia ja lue lehti rauhassa

Kesäkuussa meilläkin herättiin jo viideltä.

Joo ihan rauhallisia nää aamut on, mutta oishan se kiva saada nukkua vaikka seitsemän tuntia, kun ei osaa mennä nukkumaan tyyliin kymmeneltä itse.

Ehkä se on tää loma-ajan ei-niin-kurinalainen rytmi joka tuon tekee.

Vierailija
7/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimennysverhot ja riittävän viileä huone.

Vierailija
8/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne - tosin täällä herää sekä lapsi että äiti aikaisin valon lisääntyessä. Talvella tekisi mieli nukkua koko vuorokausi, koska on koko ajan pimeää tai hämärää.

Vierailija
9/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä valitan, kiitos vaan vertaistuesta. Ap

Vierailija
10/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään joka aamu viimeistään klo 4.

T. N52, jonka unirytmit menivät lopullisesti sekaisin vuonna -99, kun esikoinen syntyi

Vierailija
11/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimennysverhot ja riittävän viileä huone.

Ei auta ainakaan meillä. Meillä auttoi vain aika, että lapsi oli vanhempi. Sitten uni tuli pitempään.

Vierailija
12/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi luksusta. Meillä ollaan herätty yli puoli vuotta neljältä. On pimennysverhot yms. eikä auta. Molemmilla lapsilla on ollu tämä vaihe, ihan sama mitä tekee. Menee ohi iän myötä. Suosittelen rukkaamaan oman vuorokausirytmin samaan eli menemään nukkumaan aikasin, itsekin menen jo ennen ysiä.

Vierailija
13/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi herää klo 6. Pelaamaan. Hän voisi myös jatkaa nukkumista, mutta katsoo kelloa, huomaa että jes, kello on vasta kuusi, kerkeän siis pelata monta tuntia enne kuin joku muu herää ja tulee sanomaan että pelit pois, ja alkaa pelaamaan. Kuuden aikaan illalla alkaa kiukuttelemaan väsymystään. Kiukutikiukuti, mutta ei muka väsytä. Yrittää valvoa "isona poikana" mahdollisimman myöhään, ja sitten herää taas kuudelta. Silmät ylisuurena tuijottelee nuokuen tv:tä, mutta ei muka voi mennä nukkumaan, koska yhtään ei väsytä. Pelaamaan. Tai räpläämään kännykkää. 

Kyseessä 12v poika. 

Vierailija
14/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi luksusta. Meillä ollaan herätty yli puoli vuotta neljältä. On pimennysverhot yms. eikä auta. Molemmilla lapsilla on ollu tämä vaihe, ihan sama mitä tekee. Menee ohi iän myötä. Suosittelen rukkaamaan oman vuorokausirytmin samaan eli menemään nukkumaan aikasin, itsekin menen jo ennen ysiä.

Apua, tuo on kyllä paha. Toivottavasti vaihe menee pian ohi.

Mä en usko että saisin edes unta ennen puolta yhtätoista, ja pakko on saada se pari tuntia omaa aikaa iltaisin. Mutta joo, tulee valvottua liian myöhään ja aina oon ollut yökyöpeli.

Vierailija
15/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi herää klo 6. Pelaamaan. Hän voisi myös jatkaa nukkumista, mutta katsoo kelloa, huomaa että jes, kello on vasta kuusi, kerkeän siis pelata monta tuntia enne kuin joku muu herää ja tulee sanomaan että pelit pois, ja alkaa pelaamaan. Kuuden aikaan illalla alkaa kiukuttelemaan väsymystään. Kiukutikiukuti, mutta ei muka väsytä. Yrittää valvoa "isona poikana" mahdollisimman myöhään, ja sitten herää taas kuudelta. Silmät ylisuurena tuijottelee nuokuen tv:tä, mutta ei muka voi mennä nukkumaan, koska yhtään ei väsytä. Pelaamaan. Tai räpläämään kännykkää. 

Kyseessä 12v poika. 

Oiskohan ruutupaasto paikallaan niin malttaisi nukkua. Tietäähän sen itsestäkin että ruudulla on helppo roikkua eikä se tee yhtään hyvää. Niinku just nyt vaikka teen x )

Vierailija
16/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä 12v poika. 

Oiskohan ruutupaasto paikallaan niin malttaisi nukkua. Tietäähän sen itsestäkin että ruudulla on helppo roikkua eikä se tee yhtään hyvää. Niinku just nyt vaikka teen x )

Ei se saa enää nukuttua kun herää ja tietää että voi tehdä monta tuntia jotain mitä muuten ei saisi. Aina hommaan liittyy jonkun vehkeen tuijottaminen. Mielestäni tuo ei ole tervettä. Kyseessä ei ole oma lapseni vaan miehen. Oman lapseni kanssa valvoin 18 vuotta.

Vierailija
17/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko että saisin edes unta ennen puolta yhtätoista, ja pakko on saada se pari tuntia omaa aikaa iltaisin. Mutta joo, tulee valvottua liian myöhään ja aina oon ollut yökyöpeli.

Juu eiköhän se joskus mene. Juu ei varmaan kaikille sovi. Onneksi itse oon ollut aina aamuihminen ja tottunut menemään seiskaan töihin jo ennen lapsia.

Vierailija
18/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et usko saavasi unta ennen puolta yhtätoista, mutta lapsen pitäisi kuitenkin nukkua silloin kuin sinä haluat? Mitä jos hänkään ei usko pystyvänsä siihen?

Vierailija
19/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä 12v poika. 

Vetäisin vanhempana rajat ja laittaisin puhelimen ja pelikonsolin/tietokoneen virtajohdot hyvissä ajoin illalla yöksi lukkokaappiin. Tuolla voi olla jo haitallisia vaikutuksia kasvuun ja oppimiseen yms.

Vierailija
20/29 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia lapset on, teininä et saa niitä enää ylös sängystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi