Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peaky Blinders

Vierailija
22.07.2022 |

Onko kukaan muu katsonut sarjaa Ylen Areenasta? Mitä piditte?

Kommentit (178)

Vierailija
41/178 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa miinus että ihan liikaa ja liian pitkiä ne mielettömän väkivaltaiset kohtaukset. Kyllä vähempikin olisi riittänyt. Siinä ainekin Sopranos onnistui paremmin että välillä oli tosi rajuja kohtauksia mutta suurimmaksi osaksi keskityttiin draamaan ja silti katsoja muisti koko ajan mitä olivat miehiään.

Vierailija
42/178 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aika lailla sen Tommy Shelbyn näköinen. Kirkkaan siniset silmät ja samanlainen naama. Olen myös vain 180-senttiä pitkä. Tuo näyttelijä taitaa olla vielä lyhyempi. Mulla ei ole niin mitään saumaa markkinoilla, eipä sillä mitään väliä ole, mut hassua vaan, kuinka nää sarjat luo näitä mielikuvia. Oikeesti tollanen peaky blinderi on ihan tavallinen tavis kadulla Suomessa.

Cillian Murphy on myös älyttömän karismaattinen ja väittäisin, että tämä on se, mikä hänestä oikeasti tekee niin viehättävän naisten silmissä, ei pelkästään ulkonäkö, joka nyt ei niin älyttömän erikoinen olekaan.

Cillian, tämä mies koostuu älystä, ulkonäöstä ja karismasta.

Kukapa Irlantilainen mies näyttelijä ei. Ne on vaan miesten parhaimmistoa<3

Liam Neeson myös. Ralph Fiennes on vissiin englantilainen vaikka hänen nimensä lausutaan irkku tyyliin Reif? Siinä oli nuorena mies kuin unelma ja ihana on vieläkin vaikka onkin vanhettunut. Huhhuh..

Tv 5 tänään klo 21.00 Schindlerin lista. Siinä on sulle molemmat miehet.

Järkyttävää miten aika kuluu että toinen on jo 60v ja toinen 70v. Tuntuu että just vasta olivat miehiä parhaassa iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/178 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Freddie Thorne oli ihana ekalla kaudella

Taitaa olla komein koko porukasta?

Vierailija
44/178 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut Netflixistä. Hyvä sarja, hienosti kuvattu!

Miten mä en ole tälläsestä sarjasta kuulutkaan aikaisemmin. Tämähän on aivan upea!

Kiitos ap vinkistä:)

Vierailija
45/178 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aika lailla sen Tommy Shelbyn näköinen. Kirkkaan siniset silmät ja samanlainen naama. Olen myös vain 180-senttiä pitkä. Tuo näyttelijä taitaa olla vielä lyhyempi. Mulla ei ole niin mitään saumaa markkinoilla, eipä sillä mitään väliä ole, mut hassua vaan, kuinka nää sarjat luo näitä mielikuvia. Oikeesti tollanen peaky blinderi on ihan tavallinen tavis kadulla Suomessa.

Nyt on kyllä vaikea uskoa että kukaan sen näköinen olisi tavis missään, tai ei olisi saumaa markkinoilla. Pituudesta viis. Tyyppihän on siis kerrassaan järjettömän kaunis eikä pelkästään komea. Twitterissäkin monet julkkikset ja mallit yms. on lähettäneet siitä kuolaavia kommentteja, ja fanit menee sekaisin jos näkee sitä livenä jossain Lontoossa tms. Kuulemma vielä kuumempi livenä kuin sarjassa ja nuoremman näköinen (siinä vika sarjassa tukka värjätty harmaaksi yms).

Minä olen alkuperäisen kanssa samaa mieltä, että ei ole minkään näköinen tuo näyttelijä, mutta osaahan se näytellä, mikä lienee ykkösasia. Pieni ja hentoinen mies, ja naama jotenkin lytyssä. Toinen sarjan lyhyistä miehistä on Tom Hardy, joka on kuitenkin paljon pelottavamman oloinen, kun se puheesta ei saa mitään selvää, pelkkää muminaa ja karjuntaa.

Vierailija
46/178 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sarja mutta musta tuntuu että sain keuhko ja maksasyövän pelkästään katselemalla ton sarjan läpi😜🍾🍻

Youtube kommenteissa joku sanoi hauskasti että sarja on niin koukuttava että sen aikana kun hän kävi jääkaapilla niin heidän ennen niin kiltti kultainennoutaja oli katsonut sarjaa ja ruvennut juomaan viskiä, polttamaan sikareita ja puremaan muita koiria:D

Vierailija
47/178 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä vaikea uskoa että kukaan sen näköinen olisi tavis missään, tai ei olisi saumaa markkinoilla. Pituudesta viis. Tyyppihän on siis kerrassaan järjettömän kaunis eikä pelkästään komea. Twitterissäkin monet julkkikset ja mallit yms. on lähettäneet siitä kuolaavia kommentteja, ja fanit menee sekaisin jos näkee sitä livenä jossain Lontoossa tms. Kuulemma vielä kuumempi livenä kuin sarjassa ja nuoremman näköinen (siinä vika sarjassa tukka värjätty harmaaksi yms).

Minä olen alkuperäisen kanssa samaa mieltä, että ei ole minkään näköinen tuo näyttelijä, mutta osaahan se näytellä, mikä lienee ykkösasia. Pieni ja hentoinen mies, ja naama jotenkin lytyssä. Toinen sarjan lyhyistä miehistä on Tom Hardy, joka on kuitenkin paljon pelottavamman oloinen, kun se puheesta ei saa mitään selvää, pelkkää muminaa ja karjuntaa.

Eihän ulkonäöllä ole mitään tekemistä näyttelijän taitojen tai karisman kanssa. Tämä rooli nyt vain oli kuin luotu Cillianille. Ei sorru yhtään ylinäyttelemiseen mikä olisi tossa roolissa helppoa vaan on joka kohtauksessa kuin oma itsensä. Ei hän muissa rooleissa ole noin loistanut. Toinen uskomaton roolisuoritus oli se Molly täti, aivan upea näyttelijä tohon rooliin! Tom Hardyä en ensin edes tunnistanut oli niin mainio. Kaikki näyttelijät siinä oli hyviä mutta kukaan ei vissiin voittanut edes mitään palkintoja? Olivatko edes ehdolla missään Emmyissä tai Golden Globessa? Olisivat ansaineet olla.

Yllättäen mun mielestä heikoin lenkki oli Adrien Brody. Hän ei jotenkin saanut roolistaan kiinni vaikka hyvä näyttelijä onkin. Koko ajan tuli sellainen fiilis että nyt mä "näyttelen kovista". Ei vakuuttava.

Vierailija
48/178 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cillian Murphy on myös älyttömän karismaattinen ja väittäisin, että tämä on se, mikä hänestä oikeasti tekee niin viehättävän naisten silmissä, ei pelkästään ulkonäkö, joka nyt ei niin älyttömän erikoinen olekaan.

Liam Neeson myös. Ralph Fiennes on vissiin englantilainen vaikka hänen nimensä lausutaan irkku tyyliin Reif? Siinä oli nuorena mies kuin unelma ja ihana on vieläkin vaikka onkin vanhettunut. Huhhuh..

Toi Fiennes on silti ihan irlantilaisen näköinen. Itse tunnen yhden irlantilaismiehen, joka on ilmiselvästi samasta geenipuulista kuin Ralph Fiennes. Ei silti ole oikein minkään näköinen, koska ihan naftisti perunampi naaman muoto ja lyhyt.

Vierailija
49/178 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistava sarja! Todella kauniisti ja taiteellisesti lavastettu ja kuvattu, hienot musiikit, hyvät näyttelijät (ja onhan Tommy Shelby (Cillian Murphy) nyt vaan kuuma ;) Olen katsonut kaikki 6 kautta ja odotan jo innolla elokuvaa joka on tulossa ensi vuonna. Sen pitäisi päättää sarja 2. maailmansodan alkuun.

Jo oli aikakin päättää. Kuudes oli todella puuduttava. Äärestä harva sarja jaksaa paria kolmea kautta pidemmälle.

Vierailija
50/178 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin Michaelin kehityksestä. Kiltistä adoptoidusta kunnon pojasta siksi hirviöksi. Hyvin näytelty!

Vierailija
51/178 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Areenass on kaksiosainen dokkari peaky blinders-ilmiöstä. Yhden mummo on lapsena joutunut keräämään vetoja kävellen punottu kori kädessä ja vei rahat vedonlyöntilaput neuvottuun paikkaan.

Silloin ei todellakaan mietitty mitään, että onko alle 12-vuotiaan lapsen soveliasta nähdä juopottelua, uhkapelaamista, prostituutiota (joka oli varsin tavallinen ammatti silloin) jne.

Nykyään tuntuu että prostituutiota oikein ihaillaan. Ainekin Iltalehdessä on useamman kerran viikossa kannustavaan sävyyn kirjoitettu juttu jostain Minnasta tai Sannasta jotka myyvät itseään. Tohon aikaan heitä pidettiin toisen luokan naisina joilla ei ollut elämässä muuta mahdollisuutta. Jokainen tyylillään mutta ehkei vieläkään ole juttu mistä kannattaa nostaa jalustalle.

Vierailija
52/178 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt parin jakson verran aloittaa. En voi käsittää hypeä. Aivan nolla sarja. No, vähän samoja tuntemuksia oli aikanaan Breaking Badin ensimmäisten jaksojen aikana.

Vierailija
53/178 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkäsin Michaelin kehityksestä. Kiltistä adoptoidusta kunnon pojasta siksi hirviöksi. Hyvin näytelty!

Oli todella! Yltää ihan Tommyn ja Mollyn roolisuoritusten tasolle. John veli oli mainio kanssa.

Vierailija
54/178 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi Fiennes on silti ihan irlantilaisen näköinen. Itse tunnen yhden irlantilaismiehen, joka on ilmiselvästi samasta geenipuulista kuin Ralph Fiennes. Ei silti ole oikein minkään näköinen, koska ihan naftisti perunampi naaman muoto ja lyhyt.

Makuja todella on monia jos Fiennes ei ole silmääsi minkään näköinen. Omaan silmään ihan ykkönen.

Vierailija
55/178 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin jakson Thomasin ja Gracen häistä ja siis se Arthur näytti AIVAN David Beckhamilta siinä kun se piti sitä bestmanin puhettaan. Niitten on täytynyt jotenkin vanhentaa ton Arthurin näyttelijän ulkonäköä koska oikeasti näyttää olevan kaksivuotta Cilliania nuorempi.

Mun mielestä Arhur taas hetkittäin menis James Van Der Beekin kaksosesta.

Vierailija
56/178 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli hyvä myös Animal Kingdomissa.

Vierailija
57/178 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tv 5 tänään klo 21.00 Schindlerin lista. Siinä on sulle molemmat miehet.

Järkyttävää miten aika kuluu että toinen on jo 60v ja toinen 70v. Tuntuu että just vasta olivat miehiä parhaassa iässä.

Katselen parhaimillaan. Upea elokuva. Rohkea veto ollut Spielbergiltä castata päärooleihin kaksi siihen aikaan vielä tuntematonta näyttelijää. Eikä joutunut katumaan.

Vierailija
58/178 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuja todella on monia jos Fiennes ei ole silmääsi minkään näköinen. Omaan silmään ihan ykkönen.

Mä olen pitänyt häntä ihan jonain b-luokan pilipali romanttisten komedioiden näyttelijänä. Eilen katselin tän Schindlerin Listan ja hänhän osaa oikeasti näytellä. Varasti jokaisen kohtauksen missä oli. Miten hänen uransa ei ottanut tuulta alleen noin hienon roolisuorituksen jälkeen?

Vierailija
59/178 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polly on suosikkini. Nainen, josta tulee vahva tunnustamalla oman heikkoutensa. Salaa hyvin motiivinsa.

Järkytyin äsken kun googlasin että se näyttelijä on kuollut:(

Todella koukuttava sarja, harmi kun Areenassa ei ole kun neljä kautta.

Joo, Helen McCrory valitettavasti kuoli syöpään viime vuonna :( 

Mä olin ihastunut hänen mieheensä nuorena:D Aina tykännyt punapäistä. Tai ei kai se enää hänen mies ole koska uusi nainen kuvioissa mutta tykkään.

Vierailija
60/178 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella koukuttava sarja, josta tykkäsin valtavasti, vaikka alussa epäilin kovasti, juurikin väkivaltaisuuden takia. Pitää katsoa se dokumenttijuttukin ihan mielenkiinnosta joku päivä... Ainoa, mitä toivon, että toi hiusmuoti ei suosion myötä yleisty irl, koska siitä en tosiaankaan pidä.