Asiakaspalvelutyöhön ilman aikaisempaa kokemusta
Onko kassakoneen käyttö vaikea oppia?
Mitä ylipäänsä asiakaspalvelutyö vaati?
Työ ei siis täysin ole asiakaspalvelutyötä, mutta sitä on kuitenkin jonkun verran.
Pärjääkö asiakaspalvelutyössä huonolla matikkapäällä?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
olen huomannut että harva sopii luonteeltaan asiakaspalvelu työhön.
pitää olla iloinen, vilpitön, optimistinen luonne eli aurinkoinen ja suuri halu auttaa asiakasta oli tämä millainen tahansa. myös ymmärtää jos asiakas on kiireinen, vihainen, turhautunut jne.
Juuei tarvitse. Ihan normaalit käytöstavat riittävät aspalle. Niitähän ei asiakkailla läheskään aina ole.
Oletan nyt, että tarkoitat kassatyötä. Asiakaspalvelua on niin monenlaista.
Yleensä järjestelmät on helppoja ja vaikeampiin tai harvoin tapahtuviin juttuihin on opaskirja siinä kassalla. Alkuun työkaveri opastaa.
99% asiakkaista on mukavia tai neutraaleja, vaikka näissä on paljon ihmisiä jotka eivät osaa peruskäytöstapoja esim tervehdyksensä on "muovikassi" tai "kortilla", sen moikan tai päivään sijaan. Kiitos jää heiltä sanomatta.
Sitten on ne ikävät asiakkaat, heidän sanomisen pitää vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
pitää olla iloinen, vilpitön, optimistinen luonne eli aurinkoinen ja suuri halu auttaa asiakasta oli tämä millainen tahansa. myös ymmärtää jos asiakas on kiireinen, vihainen, turhautunut jne.[/quote]
Ei kiukuttelevia aikuislapsia tarvitse ymmärtää. Pihalle vaan, jos ei osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitää olla iloinen, vilpitön, optimistinen luonne eli aurinkoinen ja suuri halu auttaa asiakasta oli tämä millainen tahansa. myös ymmärtää jos asiakas on kiireinen, vihainen, turhautunut jne.
Juuei tarvitse. Ihan normaalit käytöstavat riittävät aspalle. Niitähän ei asiakkailla läheskään aina ole.
siksi olisi toivottavaa että sillä joka ammatikseen on ihmisten kanssa olisi siihen sopiva luonne.
Muista hymyillä hopeaketulle, niin hän luulee, että yrität iskeä häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitää olla iloinen, vilpitön, optimistinen luonne eli aurinkoinen ja suuri halu auttaa asiakasta oli tämä millainen tahansa. myös ymmärtää jos asiakas on kiireinen, vihainen, turhautunut jne.[/quote]
Ei kiukuttelevia aikuislapsia tarvitse ymmärtää. Pihalle vaan, jos ei osaa käyttäytyä.
tätä juuri tarkoitin. erittäin harva sopii asiakaspalvelu työhön.
Tulen jatkossakin haukkumaan epäsiistit eli tatskatut ja hitaat aspat!
Vierailija kirjoitti:
Oletan nyt, että tarkoitat kassatyötä. Asiakaspalvelua on niin monenlaista.
Yleensä järjestelmät on helppoja ja vaikeampiin tai harvoin tapahtuviin juttuihin on opaskirja siinä kassalla. Alkuun työkaveri opastaa.
99% asiakkaista on mukavia tai neutraaleja, vaikka näissä on paljon ihmisiä jotka eivät osaa peruskäytöstapoja esim tervehdyksensä on "muovikassi" tai "kortilla", sen moikan tai päivään sijaan. Kiitos jää heiltä sanomatta.
Sitten on ne ikävät asiakkaat, heidän sanomisen pitää vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Ai minun pitäisi kiittää sinua siitä että teet työsi ja senkin hitaasti! 😂🤣
Aspa = MYYJÄ.
Lopettakaa kiertely.
Vierailija kirjoitti:
Aspa = MYYJÄ.
Lopettakaa kiertely.
No eihän ole :D Minä olen aspa, mutta en minä mitään myy. Lähinnä vastaan puhelimeen ja kirjoitan sähköposteja. Ei minun työpaikaltani edes voi ostaa mitään vaikka haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole aspan luonteessa, vaan sinun harhassasi, että aspa on likasaavi, jonka pitää hymyillen sietää mitä tahansa törkeyksiä sinulta ja muista käytöstavoiltaan uhmaikäisen tasolla olevilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole aspan luonteessa, vaan sinun harhassasi, että aspa on likasaavi, jonka pitää hymyillen sietää mitä tahansa törkeyksiä sinulta ja muista käytöstavoiltaan uhmaikäisen tasolla olevilta.
minulta?
olen aina ollut kohtelias ja olen myös tehnyt aspan töitä. olen huomannut että monet joutuu psyykkaa itseään rajusti takahuoneessa jotta jaksaa tehdä työnsä eli kohdata asiallisesti asiakas.
en ymmärrä miksi nostettiin ongelma asiakkaat kuten joku mainitsi heitä on vain se 10% miksi nämä 90% hyvä tapaista asiakasta ei saa kunnon palvelua? koska moni työntekijä on väärällä alalla. töitä tehdään rahasta.
kumma että kukaan ei huutele että Jussi Halla-aho on vain tarjoilija?