Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on hyvä hiuspyyhe?

Vierailija
22.07.2022 |

Suosittele. Mieluiten ei mikrokuitua.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään käytännön merkitystä, mutta tuhlaa toki rahasi jos haluat.

Minkä pituiset hiukset sinulla olikaan ja missä kunnossa?

Ap

Lanteille tukka tällä hetkellä. Kietaisen suihkun jälkeen vanhaan pyyhkeeseen, harsoliinaan tai milloin mihinkin. Annan olla vähän aikaa ja sitten ilmakuivatan. 1-2 kertaa vuodessa kuivaan föönillä, esimerkiksi lomalla hotellissa, siitä on tullut vähän sellainen luksusjuttu mulle, itse en omista hiustenkuivaajaa. Tukan kunto on hyvä, omaa väriä olen kasvattanut pian kolme vuotta, joten kunto paranee koko ajan.

Kauan kestää ilmakuivata? Itselläni 5 tuntia, ei ole aikaa sellaiseen.

Vierailija
22/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalehti ja vessapaperi. 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sitten näinkin vanhaksi elää saadakseen tietää että hiusten kuivaamiseen pitäisi olla ihan oma pyyhkeensä.

Vierailija
24/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti sitten näinkin vanhaksi elää saadakseen tietää että hiusten kuivaamiseen pitäisi olla ihan oma pyyhkeensä.

Ajatella, että maailma ja käytännöt muuttuu ja tieto lisääntyy. Joskus menneinä aikoina on hiukset pesty kerran kuukaudessa, joten silloin ei ole ollut mitään merkitystä sillä mihin ne kuivataan. Froteepyyhkeet tosin taisivat yleistyä vasta joskus 70-80-luvulla, joten vanhanajan pyyhkeet ovat olleet hiuksille hellävaraisia.

Ap

Vierailija
25/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lanteille tukka tällä hetkellä. Kietaisen suihkun jälkeen vanhaan pyyhkeeseen, harsoliinaan tai milloin mihinkin. Annan olla vähän aikaa ja sitten ilmakuivatan. 1-2 kertaa vuodessa kuivaan föönillä, esimerkiksi lomalla hotellissa, siitä on tullut vähän sellainen luksusjuttu mulle, itse en omista hiustenkuivaajaa. Tukan kunto on hyvä, omaa väriä olen kasvattanut pian kolme vuotta, joten kunto paranee koko ajan.

Kestää kauan, se on totta. Yleensä kuivatan 3-4 tuntia, jonka jälkeen tukka vielä kostea mutta pystyy selvittämään ja tekemään löysän letin yöksi. Aamulla letin sisältä edelleen vähän kostea. Sellaista se on paksun ja pitkän tukan kanssa.

Vierailija
26/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Libressehän mainostaa imevänsä kaiken kosteuden sisäänsä, joten tuota olen käyttänyt jo vuosia.

Vierailija
27/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla on persiiseen asti pitkät ja paksut hiukset ja ne ilmakuivuu talvellakin kolmessa tunnissa. Niitä pitää välillä varovasti pöyhiä, käännellä, puristella ja siirrellä jakausta. Jos vaan antaa muhia möllöttää paikallaan niin ei ihme että kestää 5 tuntia ja niskassa kasvaa sieniä.

Vierailija
28/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan kerettiläinen joka pitäisi polttaa nuotiolla, mutta kuivaan vartaloni ensin ihan tavalliseen pyyhkeeseen ja lopuksi kiedon sen hellästi pitkien hiusteni ympärille sykeröksi pään päälle, pidän sitä hetken hiusten ympärillä sen aikaa kun rasvaan ihoni, sitten varovasti avaan sykerön ja puristelen kuivilla kohdilla vielä hiukset läpi ja annan ilmakuivua loppuun. Eli en käytä mitään erillistä hiuspyyhettä.

Vierailija
29/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä on saatavilla

Jos ei oo niin vaikka vanha teepaita

Vanha puuvillainen t-paita on todella hyvä siksi, että sen kuidut ovat auki ja imevät kosteutta. T-paita ei ole niin painava kuin pyyhe eikä vedä eikä venytä märkiä hiuksia.

Omista vanhoista t-paidoista saa hyviä hiusturbaaneja ihan kun laittaa päänsä kaula-aukosta sisään ja käärii hiuksia hellästi kankaaseen. Kiinnitykseksi käy vaikka hainhammas tai jokin muu klipsi.

Vierailija
30/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha, pehmeä froteepyyhe

Froteepyyhe on ehkä huonoin vaihtoehto.

Onkohan Aquis hintansa arvoinen?

Ap

Aloituksessa mainitsit, että mielellään ei mikrokuitua mutta Aquis nimenomaan on mikrokuitua?

Jos mikrokuitu materiaalina olisi ok niin urheilukaupoista voisi löytyä jotain halvemmassa hintaluokassa kuin esim. mainitsemasi Aquis. Ulkomailta valikoimaa löytyy varmasti enemmän myös afrohiuksille suunnatuilta merkeiltä.

Vierailija
31/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pari Dermosilin vohvelikankaista. Tykkään. Niitä ei vain taida juuri nyt saada.

Vierailija
32/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pari Dermosilin vohvelikankaista. Tykkään. Niitä ei vain taida juuri nyt saada.

Merkitöntä vohvelikangasta saa ostettua ihan metritavaranakin.

Vierailija
33/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kestää kauan, se on totta. Yleensä kuivatan 3-4 tuntia, jonka jälkeen tukka vielä kostea mutta pystyy selvittämään ja tekemään löysän letin yöksi. Aamulla letin sisältä edelleen vähän kostea. Sellaista se on paksun ja pitkän tukan kanssa.

Mikä siinä kuivaimen käytössä on niin kauheaa? En todellakaan jaksaisi odotella tuntikausia hiusten kuivumista ja muhittaa kosteutta päänahassa. Hiukset ovat hauraimmillaan silloin, kun ne ovat märät tai kosteat, joten nopea kuivatus on paras.

Vierailija
34/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkitöntä vohvelikangasta saa ostettua ihan metritavaranakin.

Kallis pyyhe tulee kun yhtä ompelukertaa varten ostaa ompelukoneen.

Vierailija
35/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikä siinä kuivaimen käytössä on niin kauheaa? En todellakaan jaksaisi odotella tuntikausia hiusten kuivumista ja muhittaa kosteutta päänahassa. Hiukset ovat hauraimmillaan silloin, kun ne ovat märät tai kosteat, joten nopea kuivatus on paras.

Ei ne hiukset pitkinä kovin kauaa pysy jos jatkuvasti rasittaa niitä hiustenkuivaimella.

Vierailija
36/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikä on saatavilla

Vanha puuvillainen t-paita on todella hyvä siksi, että sen kuidut ovat auki ja imevät kosteutta. T-paita ei ole niin painava kuin pyyhe eikä vedä eikä venytä märkiä hiuksia.

Omista vanhoista t-paidoista saa hyviä hiusturbaaneja ihan kun laittaa päänsä kaula-aukosta sisään ja käärii hiuksia hellästi kankaaseen. Kiinnitykseksi käy vaikka hainhammas tai jokin muu klipsi.

Muuten ihan hyviä mutta ei toimi pitkille hiuksille ja toinen juttu että se kastuu sekunnissa läpimäräksi, jolloin lopputulos on märkää kangasta märissä hiuksissa ja hyöty kuivumisen suhteen täysi nolla. Varmaan jos on ohuet ja lyhyet hiukset niin heillä toimii?

Vierailija
37/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkiharille/ taipuisille hiuksille mikrokuitu on paras, se ei pörrötä.

Vierailija
38/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan frotee mutta niitä on lyhytnukkaisiakin

Vierailija
39/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juju on siinä että tukka puristellaan kuivaksi pyyhkeellä, siis juuri niin kuin kampaajat tekee. Kun taas kotona useimmat kai lähinnä hankaa tai hieroo pyyhkeellä, mikä kuluttaa hiuksia. Tavallinen frotee käy silloin ihan hyvin.

T. Hiusmuotoilija

Vierailija
40/52 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikä on saatavilla

Eli niin, että naamakin on siellä paidan sisällä?