Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku kuvaa itseään ahmimassa ruokaa?

Vierailija
22.07.2022 |

Varmasti jo vanhempi ilmiö, mutta itselleni uusi. Tämä Mukbang/ASMR Food jossa ihmiset siis kuvaavat itseään mättävät ruokaa naamaansa ja kuvaavat sen nettiin. Joidenkin mielestä miellyttävää, itse en voi kuvitella mitään ällöttävämpää kuin kuunnella toisen syömisen ääniä. Naama sotkussa ahtavat ruokaa suuhunsa hirveitä määriä. Yleensä vielä hyvin epäterveellistä ruokaa. Mitä ihmettä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä, milloin ja miksi tämä ilmiö, mutta oletan sen liittyvän nykyiseen ihmisten vaikeaan ruokasuhteeseen, yltäkylläisyyden maailmassa kun olisi oltava ja pysyttävä hoikkana, vaikka ruoka kiinnostaisi... Siksi masilmassa niin paljon - reksia (ano-ja orto-) ja - mia (buli-) ihmisiä.

2/2 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen nähnyt YouTubessa mukbang-videoita, joilla ihmiset ahmivat valtavia määriä ruokaa usein tarkoituksellisen sotkuisesti. Tulee vaikutelma, etteivät he arvosta ruokaa. 

Sen sijaan jotkut asmr-kanavat tekevät asiallisia ruoka- ja syömisvideoita. Tekijä valmistaa ruoan itse videon alussa ja sitten syö sitä normaalisti ja kohtuullisen määrän sekä kertoo millaista ruoasta tuli. Olen katsonut niitä joskus ja saanut kokkausvinkkejä. Ruoasta saa paremman kuvan, kun tekijä lopuksi myös syö sitä. Asmr-videoita ne ovat siksi, että ne ovat monien mielestä rentouttavia katsella ja kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla