Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tuo aktiivimalli 2 käytännössä toimii?

Vierailija
22.07.2022 |

Eli jos ei hae tarpeeksi töitä, voi saada 5-10 päivän karenssin, jolloin työttömyysrahaa ei makseta lainkaan. Epäselvää on, että kuinka paljon siinä lopulta sitten menettää rahaa.

Minulle maksetaan työmarkkinatukea, asumistukea ja toimeentulotukea. Jos saisin esim 10 päivän karenssin, menettäisinkö työmarkkinatuen kymmeneltä päivältä (kuukaudessahan sitä maksetaan 20 päivältä)? Tuo tarkoittaisi minun tapauksessani monen sadan euron menetystä, enkä voisi maksaa esim vuokraa enkä ostaa ruokaa.

Ennen kuin joku sanoo, että "hae niitä töitä", olen työkyvytön. Lääkärit ovat kuitenkin haluttomia jatkaa sairaslomaani paljoa pidempään. He lähinnä printtaavat minulle isoja nippuja turhahkoja papereita ja määräävät lääkkeitä joita en tarvitse, sekä ehdottelevat terapiaa, vaikka vaivani ovat pääosin fyysisiä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin työkyvytön ollut 11v..kaksi työkyv.eläkehakemusta..kohta kolmas.Aina ne keksii uutta miksei pääse.Essee kirjoitettava sairauksista.Sain karenssit lääkärin lausuntoja2.Ei riitä.En saa mitään sos.tukia. Mietin jättäytyykö kohta systeemin ulkopuolelle.Loppuu se holhoominen,ja just tuo juoksutus ja kaiken maailman lääke kokeilut.Kallista..turhaa.

Vierailija
22/24 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle soitettiin tosta ja kyseltiin niitä näitä ja oletko hakenut töitä. Olen hakenut ja kerroin ja näytin hänelle paikat. Tämä duunari sanoi onko noi realistisia. Sanoin on, kun olen lukenut. Lakikirjassa lukee ja jos teille ei ole sanottu tai ohjeistettu, niin et voi vaatia minulta töitä mikä ei vastaa koulutustani. Ja näin se on. Tätä ei työttömille kerrota. Vaikka uhkais karenssilla, niin läpi ei mene. Sinulle pitää tarjota työtä mikä vastaa koulutusta ja liksaa. Tätä ei kukaan tunnu ymmärtävän. Minä sanoin ja printtasin lain kohdan tälle. Sanoin meneväni oikeuteen asti tämän asian kanssa. Se loppui siihen. Sanoin, että sä olet työläinen, joka hommaa mulle työtä ja siksi tämän paikan nimi on työvoimatoimisto. Sun duunis on auttaa minua löytämään työtä. Tuolla noi ohjeistukset on vähän väärin. Lukekaa ihmiset ne oikeudet. Se, joka nyt tulee sanoo ei se noin ole. On se näin. Sillon sinä et tiedä mistään mitään. Ärsyttää, kun näitä asioita ei julkisuudessa kerrota. äänestä minua, niin saat. Jos joku puolue kertois tämän aidosti, niin kullttuuri äänestyksessä olis erilainen.

Minä en suostunut, Ei karenssia ei mitään. Niinku ei pidäkkää tulla.

Eli sulle soitettiin, mutta kuitenkin NÄYTIT ja PRINTTASIT tälle "duunarille jotain" siinä samalla? Eli oliko teillä joku Teams, Zoom tai Skype yhteys, jos kerran "duunari" pystyi näkemään mitä hälle esittelit?

On kyllä sekava sepustus kaikkine "olen lukenut" kohtineen päivineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyvdu kirjoitti:

Tämäkin työkyvytön ollut 11v..kaksi työkyv.eläkehakemusta..kohta kolmas.Aina ne keksii uutta miksei pääse.Essee kirjoitettava sairauksista.Sain karenssit lääkärin lausuntoja2.Ei riitä.En saa mitään sos.tukia. Mietin jättäytyykö kohta systeemin ulkopuolelle.Loppuu se holhoominen,ja just tuo juoksutus ja kaiken maailman lääke kokeilut.Kallista..turhaa.

Kirjoita vaan kaikki työhakemukset samalla tyylillä kuin viestisi, niin lupaan, ettei kukaan koskaan palkkaa sinua.

Vinkkiä saa käyttää muutkin.

Vierailija
24/24 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin työkkärin/kunnan työllisyyspalvelujen tädit ja sedät se työllistää burnoutin partaalle.

Ainakaan asiakasyhteydenotoista ei voi tulla burnouttia, koska niin moni on edelleenkin ilman mitään tietoa koko asiasta.