Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen työtön, mies ei sitä hyväksy mutta ei toisaalta hyväksy eroideaanikaan, jotta saisin olla rauhassa työtön

Vierailija
22.07.2022 |

En siis ole aina ollut työtön, vaan ihan hyvän uran tehnyt ja työelämän uuvuttama. Uutta työtä en ole vain löytänyt. En suostu enää menemään sellaiseen työhön, joka on uuvuttanut minut henkisesti niin paljon, että sairastuin ihan fyysisesti ja toisaalta en mihinkään hanttihomminkaan halua, kun kuitenkin olen ns. valkokaulusalalla. Mies ei hyväksy työttömyyttäni ja valittaa siitä koko ajan. No, ymmärrän sinänsä. Tarjosin ratkaisuksi eroa, jotta saisin olla rauhassa työtön, toipua uupumuksesta ja etsiä rauhassa sellaista mielekästä työtä, jossa voisin hyvin. Eipä kelvannut sekään, suuttui jopa. Joten antakaahan näkemyksiä. Olisi hyvä saada ulkopuolisia sellaisia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä tarvi miehen hyväksyntää eroon. Siitä eroat vaan jos siltä tuntuu. Nyt yrität joko vierittää vastuun erosta miehelle kun et uskalla tehdä valintaa, tai yrität kiristää jäämään suhteeseen ja olemaan valittamatta.

Vierailija
2/6 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä tarvi miehen hyväksyntää eroon. Siitä eroat vaan jos siltä tuntuu. Nyt yrität joko vierittää vastuun erosta miehelle kun et uskalla tehdä valintaa, tai yrität kiristää jäämään suhteeseen ja olemaan valittamatta.

Äh. Ei minulla ole muita syitä erota kuin tämä eikä sitäkään olisi, jos mies hyväksyisi sen, että olen työtön. En yritä vierittää vastuuta miehelle. Meidän parisuhde on ihan hyvä noin muuten. Tuntuu tosi tyhmältä erota tällaisen asian vuoksi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä voi tuntua epäreilulta, että sinä saat "olla jouten", kun hän joutuu käymään töissä. Ei selvästikään ymmärrä, että sinä olet kärsinyt työuupumuksesta, ja se on ihan oikea ongelma, eikä mitään mielikuvituksen tuotosta.

Vierailija
4/6 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö jotain osapäiväistä tai määräaikaista tässä tilanteessa?

Vierailija
5/6 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö jotain osapäiväistä tai määräaikaista tässä tilanteessa?

Ei. Niistä olisin kyllä iloinen, jos löytyisi ja olen niitä(kin) paljo etsinyt.

Ap

Vierailija
6/6 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mies on työn uuvuttama entinen yrittäjä, pärjää toistaiseksi sijoituksillaan. Silti vi..ttuttaa olla se ns ainoa aktiivinen tienaaja perheessä. Näin jo pidemmän aikaa. Mies ei aio mennä töihin, ymmärrän ap:n miestä oikein hyvin. Elämäntapana työttömyys ja töiden ronkeloiminen ei ole mistään kotoisin. Tässä uupuu se ainoa tienaaja itsekin ja aiheuttaa suunnatonta arvoristiriitaa parisuhteessa. Erosta olemme puhuneet.