Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen on saksalainen ihmisenä? Luonne jne?

Vierailija
22.07.2022 |

Minkälaisia kokemuksia sinulla on saksalaisista?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kymmeniä saksalaisia hyvin ja varmaan satoja jotenkuten, muttei mun mielestä voi sanoa mitään yhteistä tekijää. Mun hyvä, rakas ystävä on messie, oikea elämäntaiteilija ja kaaoskuningatar. Yksi työkaveri niuho pingottaja. Toinen työkaveri on maailman hauskin. Kolmas on asiallinen ja hieman etäinen. Yksi tuttu auttaa kaikkia, joilla tarvetta apuun. Tosi moni tekee vapaa-ajallaan jotain hyväntekeväisyystyötä. Ja toiset on tiukkiksia niuhottajia. Jne.jne. mun mielestä ei ole mitään yhteistä tekijää.

25 v Saksassa asunut ja viihtynyt

Vierailija
22/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka lähtöön löytyy ihmisiä kansalaisuudesta riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin suomalaista sosiaalisempi, tervehtii kaikki, halaa tuttuja, teitittelee iäkkäämpiä ja tuntemattomia ja on kohtelias. Toisaalta erittäin jämpti ja kaiken, esimerkiksi talon sekä pihan tulee olla siistejä ja huoliteltuja.

Oikein huvittaa kun jopa pienillä paikkakunnilla esimerkiksi talojen ja jalkakäytävän reunat on poikkeuksetta katettu viivasuoralla ja virheetömällä kivetyksellä. Siis jokaisen talon kohdalla, ei ole sellaisia rappiotaloja kuin meillä.

Toinen esimerkki: Työpaikalla kokoonnutaan tiimin kesken viettämään jonkun syntymäpäivää. Juhlakalu on hankkinut täytekakun ja kun tulee tarjoilun aika, niin hän laskee osanottajat, esimerkiksi 10 tai 11 ja sunnittelee tarkoin miten tehdään pyöreään kakkuun 10- tai 11-jako niin että kaikki saavat tarkalleen samansuuruisen palan.

Vierailija
24/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytön kysymys. Minkälaisia ovat ranskalaiset, belgialaiset, hollantilaiset? Onko niillä muka joku yhteinen kansanluonne, joka ilmenee kaikissa samalla tavalla? Viikon vinkki: ei ole. 

Noh, kyllä tämä edelleen työelämässä käytössä ole Herr Frau tittelöinti kertonee jotain. En kyllä millä haluaisi että minua rouviteltaisiin joutuisin herroittelemaan esimiestäni 🤣

Vierailija
25/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaiset on töksäyttelijöitä, ne sanoo kaiken negatiivisen kritiikin päin naamaa. Positiivia asioita ei niinkään.

Vierailija
26/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso saksalaisia dekkariohjelmia Areenasta. Siinä saksalainen luonteenlaatu. Rahaa on ja se myös näytetään. Hienoja yritetään olla.

Vierailija
27/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

192cm pitkä vaalea lihaksikas siniset silmät järjettömän kokoinen. En unohda koskaan.

Kuvailit just mun ex-hoitoni, joka ei kyllä ollut saksalainen vaan suomalainen :D 

No, en mäkään unohda.

Alkuperäiseen kysymykseen: Saksassa asuu yli 80 miljoonaa ihmistä, joten varmaan on hajontaa luonteenpiirteissä.

Vierailija
28/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa asuu yli 83 miljoonaa ihmistä, joten sieltä kyllä löytyy viisaita ja vähemmän viisaita, kauniita ja vähemmän kauniita ihmisiä jokaisen makuun.

Vierailija
29/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaiset eivät ole kuten italialaiset ja ranskalaiset. Eivätkä liioin kuin venäläiset tai suomalaiset.

Eiköhä tuo kerro kaiken.

Vierailija
30/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tulee ongelmia b2b asioissa, niin yllättäen asiat eivät hoidukaan saksalaisen särmästi. Ajoissa peruttu tilaus ja siitä kuitenkin lähetetty lasku oli menossa kovaa vauhtia perintään, vaikka kaikki postit perumiseen ja sen ajankohtaan liittyen oli lähetetty Saksaan.

Kyllä he puolustavat omaa etuaan. 

Kun on tehnyt itse virheen, niin on syytä tunnustaa se ja korjata tilanne. Muuten menettää asiakkaita. Erittäin huonoa asiakaspalvelua.

Vierailija
31/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytön kysymys. Minkälaisia ovat ranskalaiset, belgialaiset, hollantilaiset? Onko niillä muka joku yhteinen kansanluonne, joka ilmenee kaikissa samalla tavalla? Viikon vinkki: ei ole. 

Noh, kyllä tämä edelleen työelämässä käytössä ole Herr Frau tittelöinti kertonee jotain. En kyllä millä haluaisi että minua rouviteltaisiin joutuisin herroittelemaan esimiestäni 🤣

Voi typeryyttä, jos tämä "kertoo jotain"... onhan ranskankielessäkin kohteliaisuuslitaniat ja ehdoton teitittely.

Vierailija
32/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole muuta sanottavaa kuin se iäikuinen relativistinen ettei voi sanoa mitään, älä sitten sano mitään tällaiseen keskusteluun, joka niin järkyttävää elämäsi perusteita.

Vierailija
33/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu suomessa ja ympärilläni asuu paljon saksalaisia.

Olen huomannut yhden asia joka heitä yhdistää:

Kaiken pitää olla halpaa/ilmaista.

Ihmiset on ja pysyy hoikkina kun pystyvät parilla kananmunalla/kartoffell ( peruna) päivässä säilymään hengissä.

Vierailija
34/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tulee ongelmia b2b asioissa, niin yllättäen asiat eivät hoidukaan saksalaisen särmästi. Ajoissa peruttu tilaus ja siitä kuitenkin lähetetty lasku oli menossa kovaa vauhtia perintään, vaikka kaikki postit perumiseen ja sen ajankohtaan liittyen oli lähetetty Saksaan.

Kyllä he puolustavat omaa etuaan. 

Kun on tehnyt itse virheen, niin on syytä tunnustaa se ja korjata tilanne. Muuten menettää asiakkaita. Erittäin huonoa asiakaspalvelua.

Olen saanut erittäin hyvää asiakaspalvelua Saksassa.

Vierailija
35/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalainen mies pani hyvin, oli kova ja kiitti sen jälkeen.

Vierailija
36/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kahdesti ollut saksalaisia naapureina. Molemmat ovat todella, todella tarkkoja ja pedantteja ja järjestelmällisiä.

Vierailija
37/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat olevinaan tekniikan ja teknologian kehitysessä korkealla, mutta silti monissa kaupoissa ei käy kuin käteinen. 🤦🏻‍

Vierailija
38/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin suomalaista sosiaalisempi, tervehtii kaikki, halaa tuttuja, teitittelee iäkkäämpiä ja tuntemattomia ja on kohtelias. Toisaalta erittäin jämpti ja kaiken, esimerkiksi talon sekä pihan tulee olla siistejä ja huoliteltuja.

Oikein huvittaa kun jopa pienillä paikkakunnilla esimerkiksi talojen ja jalkakäytävän reunat on poikkeuksetta katettu viivasuoralla ja virheetömällä kivetyksellä. Siis jokaisen talon kohdalla, ei ole sellaisia rappiotaloja kuin meillä.

Toinen esimerkki: Työpaikalla kokoonnutaan tiimin kesken viettämään jonkun syntymäpäivää. Juhlakalu on hankkinut täytekakun ja kun tulee tarjoilun aika, niin hän laskee osanottajat, esimerkiksi 10 tai 11 ja sunnittelee tarkoin miten tehdään pyöreään kakkuun 10- tai 11-jako niin että kaikki saavat tarkalleen samansuuruisen palan.

Hahaa, kakkupalat leikataan valmiiksi jotta se kakku pysyy syötävän näköisenä seuraavallekin ottajalle. Kartasta kakkuja, joista jokaikinen on käynyt koskemassa.

-saksalainen

Vierailija
39/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksalainen mies pani hyvin, oli kova ja kiitti sen jälkeen.

Tämä. Iäkkäämmälläkin miehellä kova kalu.

Vierailija
40/63 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaisen työminä ja siviiliminä ovat kaksineri asiaa. Töissä viimeisen päälle asiallinen ja niuho voi olla siviilissä hauskanja rento. Töissä harva paljastaa todellista luonnettaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä