Minkälainen on saksalainen ihmisenä? Luonne jne?
Minkälaisia kokemuksia sinulla on saksalaisista?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Oon viettänyt vuoden vaihdossa, joten mikään suuri otanta mulla ei ole, mutta mulla jäi saksalaisista kuva pikkaisen kovina, sellaisia kilttejä, herkkiä saksalaisia tuli vastaan ihan muutama. Muut uskaltaa sanoa mielipiteensä, ja välillä tuli olo, etteivät joko ajatelleet tai välittäneet, että miltä se tuntuisi viestin kuulijasta, suorasukaisia siis.
Koulussa olivat ihan tosi keskustelevia verrattuna suomalaisiin, opetus oli oikeasti vuorovaikutusta opettajan ja opiskelijoiden välillä.
Edullisuus kai on tärkeää, mutta tunnen itse monta tosi anteliasta saksalaista, heillä on myös tapana lähettää isoja paketteja läheisille ystäville/perheenjäsenille ulkomaillekin. Mieheni on saanut joululahjaksi isoja paketteja täynnä karkkia, suklaata ja lahjaa.
Ihmisten huomioiminen oli luontevaa, kassajonossa saatettiin vaihtaa sana, bussipysäkillä kaikki tervehti toisiaan, vaikkei olisi koskaan tavanneet. Tykkäsin.
Hyvin samanlaisia kokemuksia mullakin
T. vuosikymmeniä Saksassa asunut
Vierailija kirjoitti:
Euroopan kolme temperamenttia ovat saksalaiset, britit ja italialaiset. Väliin jäävät maat ovat yhdistelmä näitä. Hollanti on yhdistelma brittejä ja saksaa. Tanska yhdistelmä saksaa ja pohjoismaita. Itävalta yhdistelmä saksaa ja itä-euroopan maita. Jne.
Mikä tyhmä vastaus!
Mulla oli Espanjassa saksalainen kämppiksenä. Puhelias, älykäs ja mukava ihminen. Sitten kun päästiin radalle niin hauskimmat ja villeimmät jutut sattui juuri hänen kanssaan. Välillä sain olla toppuuttelemassakin.
Ystäviini lukeutuu myös ikäiseni nainen joka kasvoi Berliinin muurin itäpuolella. Hänellä on aika vaikeitakin traumoja joten särmikkyys tekee sellaisen vaikutelman että moni välttelee häntä. Mutta vähän kun pinnan alta raapaisee niin siellä on mitä mielenkiintoisin ja monitahoisin ihminen. Joskus aluksi sanomisillaan loukkasi minuakin, mutta opun nopeasti että ei kannata ottaa niin itseensä. Saksalaiset on muutenkin suoria, eikä kaunisteluun ole totuttu.