Osaako joku selittää miksi minulle kävi näin (liittyy loppuunpalamiseen)
Työstin tosi paljon menneisyyden traumoja ja kävin läpi vaikeita asioita. Minulle ei sattunut mitään nykyajassa, mutta käsittelin itkun ja väsymyksen partaalla ikävää lapsuutta, aikuisuuden mt-ongelmia jne eli isoja juttuja. Meditoin tosi paljon.
Miksi sain tästä burn outin? Luulisi että ongelmien selvittely nimenomaan helpottaisi, vaikka olisikin käyty vaikeita ja raskaita asioita läpi. Nyt olen aivan poikki ja uupunut aamusta iltaan vaikken tee mitään. Nukahdan sohvalle jos jään siihen pakoilleen. Ei puhettakaan mistään kivasta kesätekemisestä. Olen POIKKI. Mutta miksi? Miten tämän nyt saisi korjattua?
Kommentit (13)
Eikös toipumisvaihe vaadi aina paljon lepoa? Elimistö kertoo, että nyt nukut.
Kun ei nukuta, olet jo paremmassa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös toipumisvaihe vaadi aina paljon lepoa? Elimistö kertoo, että nyt nukut.
Kun ei nukuta, olet jo paremmassa kunnossa.
Näinkö on? Olen nyt pari päivää nukkunut tosi paljon, antanut periksi väsymykselle. Mukava kuulla ettei välttämättä ole kyse mistään vakavasta tai pysyvästä! Kiitos sinulle
Vierailija kirjoitti:
Itse voin nykyään paremmin, kun olen jättänyt tuollaiset käsittelemiset pois kuvioista. Pysykööt siellä menneisyyden unohduksessa sen suurimman osan ajasta, niin minulla menee paremmin. Ei se märehtiminen niitä tapahtuneita asioita miksikään muuta, sairastuttaa vain.
Olen täysin päinvastaista mieltä. Mutta sinä teet omalla tavallasi ja minä omalla tavallani, eikä kummankaan tarvitse tehdä mitenkään muuten.
En ole siis mitenkään masentunut vaan onnellisempi ja tasapainoisempi kuin ikinä koskaan. Ainoa vaan, että väsyttää niin julmetusti koko ajan. Mutta asiaa tutkittuani sekin on terve ja normaali vaihe joka menee ohi.
Vierailija kirjoitti:
Itse voin nykyään paremmin, kun olen jättänyt tuollaiset käsittelemiset pois kuvioista. Pysykööt siellä menneisyyden unohduksessa sen suurimman osan ajasta, niin minulla menee paremmin. Ei se märehtiminen niitä tapahtuneita asioita miksikään muuta, sairastuttaa vain.
Tässä olisi hyvä neuvo. Lähteä liikkeelle kevyesti, vaikkapa kahvilaan merenrantaan. Hengittää syvään, ottaa kuppi teetä tai mistä pidät, katsella ihmisiä ja hymyillä.
Varmasti jää parempi mieli illalla kuin jos olisi kotona vatkannut peiton alla menneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin päinvastaista mieltä. Mutta sinä teet omalla tavallasi ja minä omalla tavallani, eikä kummankaan tarvitse tehdä mitenkään muuten.
En ole siis mitenkään masentunut vaan onnellisempi ja tasapainoisempi kuin ikinä koskaan. Ainoa vaan, että väsyttää niin julmetusti koko ajan. Mutta asiaa tutkittuani sekin on terve ja normaali vaihe joka menee ohi.
Eipä kyllä ensimmäinen viestisi kertonut tasapainosta ja onnesta. Ehkä olet vähän sekaisin tunne-elämässäsi.
Onko jollain itsellään kokemusta vastaavasta?
Lyhyt terapian ei enää käsitellä mennyt.Humattu ihminen ei toivu menessö vatvominen ymm.Pahentaa vain psyyke ja itse sääli,sen velominen ymm.,Hakeudu lyhyt terapiaan jossa saat työkalut tämä heti ja tulevaisuus.
Ap suosittelen lämpimästi yhteydenottoa mielenterveysammattilaiseen. Me täällä emme oikeasti voi tuohon vastata.
Jos on mielenterveyden kanssa ongelmia niin ihan oikeasti kannattaa mieluummin mennä lekuriin kuin kirjoittaa aihevapaalle. Tää ei ole sellainen vertaistukipalsta. Jos sulla ei ole varaa niin käy vaikka kriisikeskuksessa.
Jos teet raskasta ruumiillista työtä niin tietenkin väsyttää. Jos teet raskasta henkistä työtä, niin tietenkin väsyttää. Jos ei tunne itseään masentuneeksi niin lääkärille/terapialle ei ole mitään tarvetta. Eihän kukaan mene päivystykseen näyttämään kipeitä lihaksia kuntosaliharjoittelun jälkeen :D
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio?
Ruokavalio on riittävän hyvä. Väsymys johtuu siis suuresta henkisestä työstä. Mieliala on positiivinen ja tasapainoinen, olen vain fyysisesti väsynyt ja uninen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio?
Ruokavalio on riittävän hyvä. Väsymys johtuu siis suuresta henkisestä työstä. Mieliala on positiivinen ja tasapainoinen, olen vain fyysisesti väsynyt ja uninen.
Kun aloitin terapian (raskaan elämäntapahtuman myötä) olin todella väsynyt! Ja sitä kesti useamman kuukauden. Terapeuttini selitti ymmärrettävästi, mitä kaikkea aivoissa tapahtuu ihan kemiallisella tasolla. Masennus itsessään on suojamekanismi, jossa keho suojautuu, kun asiat ovat muuten liian raskaita kestettäväksi. Tuo väsymys kertoo myös siitä, että olet henkisesti (ja siten myös fyysisesti) kovilla ja tarvitset siis lepoa. Nukkuminen on parasta hoitoa. Ole siis armollinen tuntemuksillesi ja anna itsesi levätä. Tee sitä, mikä tuntuu parhaalta. Kun olet aikasi asioita käsitellyt, lakkaavat ne vaivaamasta sekä henkisesti että fyysisesti.