Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te jaksatte, joiden ammattia kritisoidaan jatkuvasti?

Vierailija
22.07.2022 |

En nyt mainitse ammattiani, vaikka sitä joku kuinka kyselisi. Tämä pätee niin moneen ammattialaan.

Työnantajastani lähes jokaisella on joku mielipide ja iso osa on joskus ollut tekemisissä tällaisen paikan kanssa. Monet suhtautuu nihkeästi ja osa todella nihkeästi. Käytän nyt kuvitteellista esimerkkiä, että olen Kelassa töissä. Jos jossain tulee puheeksi ammattini, niin heti on joku kommentoimassa, kuinka hänellä tai hänen läheisillään on huonoja kokemuksia Kelasta. Sitten saa taas kuulla, miten Kela on aivan hanurista, miten tuet on liian pienet, Kelan työntekijöille maksetaan liikaa palkkaa ja miten jonkun mummo sai huonoa kohtelua Kelasta vuonna 1963 ja vieläkin on asiasta katkera. Välillä tulee olo, etten taas jaksaisi sitä työnantajani ja ammattini kritisointia, teen vain työtäni ja pyrin hoitamaan asiakkaan asian mahdollisimman hyvin. Asioiden auki selittäminenkin on turhaa, kun toinen on päättänyt pysyä mielipiteessään ja siinä mummon kokemuksessa vuodelta 1963.

Miten te muut jaksatte ammattinne kritisointia jatkuvasti?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvaa ammattia ei kritisoitais lainkaan.

Puheet vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
2/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko ammattiaan kertoa jossain vapaa-ajalla? Jos joku sitä kysyy, niin eikö voi sanoa työskentelevänsä ihmissuhdetyössä/numeroiden parissa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä sillä on mitä muut ajattelevat, älä kerro missä olet töissä, jutelkaa muista aiheista.

Vierailija
4/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvaa ammattia kritisoidaan päin naamaa. Esim. hoitajien kritisointi tapahtuu täällä somessa.

Vierailija
5/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön vasta kritiikkiä saakin. Ja ne tuet ON pienet.

Vierailija
6/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on

A. Sossutäti

B. Työkkäritäti

Vierailija
7/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule jos olet vaikka näyttelijä sinun työtäsi kritisoidaan siekailematta mediassa.

Vierailija
8/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuo ammattiani esille, mutta jos joku kysyy niin kyllä mä sen sitten sanon. Eipä sillä, oman leipäni mä tuolla työlläni maksan.

Työkkärin täti

Vierailija
9/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille auotaan päätä sekä tosielämässä että keskustelupalstoilla aina tiettyihin aikoihin. Itse käyn töissä ja nostan palkkaa. Jonkun tämäkin duuni on tehtävä. Ammatinvalintakysymys.

Vierailija
10/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kritiikki on epäasiallista ja hyökkäävää niin eihän sitä voi kuin mielessään sääliä ihmistä jolta puuttuu hyvät tavat ja sydämen sivistys. Henkilökohtaisesti näitä ei kannata alkaa ottamaan, voi tulla turhan raskas taakka kannettavaksi.

Vierailija
11/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat usein julkisella sektorilla töissä ja paisunutta julkista taloutta todellakin on syytä kritisoida.

Vierailija
12/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kommentoi netissä, niin aivan sama. Jos joku kommentoisi naamatusten, sanoisin, etten minä edusta koko ammattikuntaa.

Vierailija
13/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kritisoin kun saan kuulla jonkun sossutädin 7 viikon kesälomasta ja säännöllisistä palkankorotuksista.

Vierailija
14/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kys ammatin edustaja on tuhonnut elämäni, tottavitussakritikoin.

Vierailija
15/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alalla, jolla on Suomessa 5 milj. asiantuntijaa (ei, en ole mursujen hoitaja).

On siis sekä koulutus että työkokemusta luokkaa 20 v.

Suurin osa ihmisten kommenteista on aika yksisilmäisiä, perustuvat yhdestä näkövinkkelistä tehtyyn yksittäiseen havaintoon.

Vierailija
16/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein jaksakaan. Ikävintä on se, etten saa työstäni oikein koskaan positiivista palautetta vaan hiljaisuus on hyvän työnteon merkki. Palaute lähes aina on epäreilua ja perustuu ennakkoluuloihin, ei tekemisiini.

Säälittävinä on, että parinkymmenen vuoden aikana saaneet positiiviset palautteet muistan ulkoa aivan jokaisen ja muistelen niitä, kun tilanne on paha. Ihan sormilla laskettava määrä valitettavasti.

Vierailija
17/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat usein julkisella sektorilla töissä ja paisunutta julkista taloutta todellakin on syytä kritisoida.

Ei julkinen sektori paisuisi, jos sossuelätit menisivät töihin. Kelan ym. porukka joutuu paapomaan näitä elättejä.

Vierailija
18/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinäki kun ollaan työelämä ,ei jaksa lukea tätä sivustoa tai iltapäivä lehteä jossa joku ammatti on negatiiviseti esillä!

Vierailija
19/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alalla, jolla on Suomessa 5 milj. asiantuntijaa (ei, en ole mursujen hoitaja).

Kiitos päivän piristyksestä😅

Vierailija
20/45 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sortuu tietäen laittomuuksiin, ainakin soster tyypit.

Ottakaa vastaan se ansaittu kritiikki...

T. Vuorineuvos Toora