Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?

Vierailija
21.07.2022 |

Viime päivinä on puhuttu paljon naisiin kohdistuvasta katuhäirinnästä. Olisi hyvä kuulla myös miesten kokemuksia. Millaista teihin kohdistuva ahdistelu ja häirintä on ollut?

Kommentit (1359)

Vierailija
521/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, kun tätä ketjua lukee, niin tulee oloon, että miehiä ahdistellaan jatkuvasti ja koko ajan, tai sitten täällä on kaikki miehet , joita on seksuaalisesti ajdisteltu, paikalla 🤣

TAI sitten ketjun otsikossa ja avausviestissä nimenomaan pyydettiin miehiä kertomaan tilanteista, joissa heitä on ahdisteltu.

Ei hitto mitä uunoja tällä palstalla pyörii.

Vierailija
522/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minua ahdistellaan usein töissä, mikä sinänsä on ok, koska materiaali siellä on sellaista ettei oikein olla tässä maailmassa, eli tuota voi odottaakin.

Sen lisäksi minua pussaillaan, halaillaan, puristellaan jne naispuolisten tuttujen toimesta kun he ovat hieman alkoholia nauttineet. En pidä tästä, ene halua vieraita naisia noin lähelle, ja lisäksi minulla on jo oma vaimo jota halailen mielelläni, ja noihin kohtaamisiin liittyy yleensä flirtti naisen puolelta, ja koen hyväksyväni sen ja olevan siinä flirtissä mukana jos en työnnä naista pois välittömästi ja sano jyrkästi että ei. En kuitenkaan osaa noissa tilanteissa tehdä muuta kuin seistä tumput suorina, ja antaa tervehtimishyväilyn ja suukottelun jatkua passiivisena.

Ymmärrän että olen muiden mielestä herkkis, ja että tuonkaltainen kohtaaminen ja tervehtiminen on normaalia. 

Silti mietin olisiko se normaalia toisinpäin.

Ei se kyllä ole normaalia. Yleensä ihmiset valitsevat tervehtimistavan kunkin ihmisen mukaan. Aina voi nyökkäysmoikata, jos tietää ettei toinen tykkää iholle menevistä tervehtimistavoista.

Olisko sun mahdollista noissa tilanteissa jotenkin ohjata omalla kädellä sitä etäisyyttä? Eli ottaisit itse naista olkapäästä kiinni, kurotat antamaan nopean puolihalin tervehdykseksi, mutta samalla kuitenkin pidät sillä omalla kädellä vähän etäisyyttä ja työnnät sitten lisää etäisyyttä väliin kun puolihali suoritettu? Teet van jääräpäisesti sitä, niin tulee automaattiseksi reaktioksi jossakin vaiheessa ja tyhmempikin tajuaa, että ei tarvitse tulla lääppimään.

^^ En tarkoittanut ylläolevaa neuvoa kyseisten naisten ahdistavan käytöksen vähättelyksi. Mutta jos on sellainen ihminen, joka kokee vaikeaksi puolustaa omia rajojaan ja "jähmettyy" kuten edellä ollut mies kirjoitti, niin siihen jähmettymiseen auttaa kun etukäteen miettii taktiikan, millä toimii kyseisenkaltaisessa tilanteessa. Tämä pätee ihan kaikenlaisiin tilanteisiin. Ja kyllä, antaisin saman neuvon naiselle, joka kertoo, että lamaantuu kun joutuu epätoivotun lähestymisen kohteeksi.

Kaikkihan me toivottaisiin, että muut ihmiset osaisivat käyttäytyä ja kunnioittaa toisia ilman sanomistakin. Mutta valitettavasti jotkut eivät osaa tai eivät välitä. Koska et pysty kontrolloimaan muiden käytöstä niin mieti, onko jotain miten voit itse vaikuttaa tilanteeseen. Naiset ovat aina opetelleet kikkakolmosia, joilla päästä epätoivotuista tilanteista. Kyllä naisten taktiikoista voi miehetkin jotain oppia.

Minä kun olen koko ajan luullut että tarkoitus on että ihmiset lopettavat toisten seksuaalisen häirinnän, eikä se että uhrit joutuvat kikkaskolmostelemaan. 

Tuttavan halaaminen nyt ei lähtökohtaisesti ole seksuaalista häirintää, kuten hyvin tiedät.

paitsi kun sen tekee "vähän limainen eno"

Koska on halaamista ja "halaamista". Kun tapaa kaverin ja halaa tervehdykseksi, se on ok, jos toinen ei ole ilmaissut tuon olevan vääränlaista toimintaa. Kun halaa toista, mahdollisesti vierasta, ja lääppii ja kommentoi limaisuuksia, se ei ole ok.

Ei ole ok. Kysyt luvan, ja saatuasi sen vasta halaat. Ei ole mitenkään ok että sinä määrittelet mikä on kenellekin ok, ja että ihmisen pitää kieltää koskemasta itseensä, vaikka ihmiseen ei saa koskea ennen kuin on lupa siihen.

Jos kyseessä on ihan normaali halaus ja kuten tässäkin tapauksessa tavataan usein ja silloin toinen halaa, niin ei se halaaja voi tietää, että kyseessä ei ole toivottu halaus, jos vuosikausia on monta kertaa kuukaudessa näin tehty. Varsinkaan, kun halaukseen ei liity mitään seksuaalista, on vaan tapa tervehtiä, kuten poskisuudelmatkin. Ei kaikkea vastuuta voi vierittää pois itseltä, välillä pitää sanoa. Halailijan pitää sitten pahoitella ja miettiä oliko omassa käytöksessä virhe. Ei normaalia kanssakäymistä voi verrata ahdisteluun tai raiskaukseen. Toki siinä tilanteessa, että sanotaan, ettei halua halailla ja silti edelleen tehdään niin, silloin asia on eri. Tai silloin jos tilanteessa on muutakin tavallisuudesta poikkeavaa, härskejä juttuja tai muuta koskettelua.

Mä en itse tykkää halata tervehdykseksi. Joskus mua on halattu kyllä ja he ovat sitten mun elekielestä huomanneet, etten oikein tykkää siitä, eivätkä tee sitä uudestaan. Halaan mieluusti oikeastaan vaan lähimpiä sukulaisia ja puolisoa, en kavereita lainkaan.

Ja jos joku väkisin sitten aina halailee, niin voit hyvin sanoa, etten tykkää. Silloin jos toinen suuttuu on hän ääliö, normaali pahoittelee, eikä halaa jatkossa.

Minä olen taas halailija, varsinkin juhlissa. Huomasin uudessa työpaikassa, että pitääkin vähän katsoa, että ketä voi halailla ja lähestynkin ihmisiä joko kauempaa halausasennossa jolloin toinen voi reagoida ja/tai kysyn halaamisesta. Vanhassa työssä kaikki oli niin tuttuja, että kaikkia halattiin, paitsi muutamaa, jotka olivat sanoneet ettei tykkää. Kyllä normaalijärjellä varustetulle halailijalle voi sanoa, myös vuosien pakkohalaamisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, kun tätä ketjua lukee, niin tulee oloon, että miehiä ahdistellaan jatkuvasti ja koko ajan, tai sitten täällä on kaikki miehet , joita on seksuaalisesti ajdisteltu, paikalla 🤣

Jos täällä on kysymys, että kuinka moni teistä on laittanut nakin joskus nenään, niin tuskin sinnekään tulee ryntäystä ihmisiä jotka eivät ole niin tehneet, kertomaan ettei ole. Vaan ne jotka ovat näin tehneet tai nähneet sitä, kertovat kokemuksistaan.

Tää palsta on kyllä kuitenkin naisvoittoinen.

Yleensä ihmiset käy päivisin töissä.

Outoa että noi kaikki ahdistellut on täällä just tähän aikaan..

Ja kun heidän ip:n tarkastaa, vielä samassa osotteessa..

Ketju on aloitettu eilen illalla. Perseily alkoi tänään, kun sinä saavuit ketjuun. Ne viestien lähetysajat ihan lukevat siinä viestissä.

Vierailija
524/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin nuori ja komea, salilla 6 päivää viikosta niin yökerhojen opiskelijatapahtumissa naiset kouri rintalihaksiani täysin estoitta. Ei ne mitään jääny juttelemaan. Ei se kivaa ollut kun olen täysi introvertti, lähinnä ahdisti.

Saattaisin lentää pihalle aika nopeasti jos tekisin naiselle noin

En viittiny aamulla tähän lisätä kun sensuroin itseäni. Ruokapöydässä oma täti otti rinnasta kiinni. Kukaan ei reagoinut mitenkään.

Vierailija
525/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja silti miesten on kovin vaikea uskoa, että naisia ahdistellaan usein. On se jännä yhtälö kyllä.

Vierailija
526/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kai halaaminen Suomessa ole mikään normaali tapa?? Alkoi tulla _joihinkin_ piireihin en muista koska, mutta ei mikään suomalaisten juttu. Hirvittävän moni yrittää nykyään halata vaikka ei haluaisi. Itse olen traumatisoitunut enkä todellakaan halua tulla halatuksi. Olen opetellut sellaisen eleen (pistän heti tervehtimisen jälkeen kädet puuskaan) ja kehon asennon (käännyn hieman viistoon), minkä johdosta toinen osaa lukea, että ei halata.

Olen 37v., Uudeltamaalta, niin ihan koko elämän on halailu ollut normaali tapa tervehtiä läheisiä ja tuttuja. Varsinkin juhlissa, myös niissä joissa ei ole alkoholia. Mutta varmaan poikkeuksena muihin maihin, ei katsota kieroon jos joku haluaakin kätellä. Ja vähemmän tutut kätellään, eli pitää olla joku yhteys ennen halausta.

Vierailija
527/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun otsikko ja sen aihe kannattaa lukea.

Vierailija
528/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiäkö ei pysty häiritä seksuaalisesti? Aloitetaan vaikka siitä, että ainakin puolet naisista alipukeutuu. Ahdistavaa, kun minne tahansa menee, niin joutuu katsoa naisten paljastelua.

Nainen ei ahdistele miestä pukeutumisellaan. Se että naisen paljas pinta ahdistaa sinua on eri asia.

Mitä varten alipukeutumista sitten harrastetaan? Taidetaan ihan tahallaan hakea reaktiota

Siksi kun nainen tykkää pukeutua sillä tavalla? Tänään esim. helteen takia? Mitä se oikeastaan sulle kuuluu? Ei mua kiinnosta miksi sä laitat päällesi mitä laitat. Omapa on makusi ja valintasi.

Naiset tykkää pukeutua sillä tavalla, jotta muut kiinnittäisi huomiota ja miehet läähättäisi. Tollaisten naisten kuuluisi saada samalla mitalla takaisin ja tulla kourituksi!

Miehen ei tarvitse kuolata kuin pavlovin koira. Opetelkaa itsehillintää ja kouluttakaa itsenne yhteiskuntakelpoisiksi, jos vanhempanne epäonnistuivat siinä.

Vierailija
529/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiäkö ei pysty häiritä seksuaalisesti? Aloitetaan vaikka siitä, että ainakin puolet naisista alipukeutuu. Ahdistavaa, kun minne tahansa menee, niin joutuu katsoa naisten paljastelua.

Nainen ei ahdistele miestä pukeutumisellaan. Se että naisen paljas pinta ahdistaa sinua on eri asia.

Mitä varten alipukeutumista sitten harrastetaan? Taidetaan ihan tahallaan hakea reaktiota

Siksi kun nainen tykkää pukeutua sillä tavalla? Tänään esim. helteen takia? Mitä se oikeastaan sulle kuuluu? Ei mua kiinnosta miksi sä laitat päällesi mitä laitat. Omapa on makusi ja valintasi.

Naiset tykkää pukeutua sillä tavalla, jotta muut kiinnittäisi huomiota ja miehet läähättäisi. Tollaisten naisten kuuluisi saada samalla mitalla takaisin ja tulla kourituksi!

Miehen ei tarvitse kuolata kuin pavlovin koira. Opetelkaa itsehillintää ja kouluttakaa itsenne yhteiskuntakelpoisiksi, jos vanhempanne epäonnistuivat siinä.

Ei me läähätetäkään, vaan on ahdistavaa ettei missään voi olla rauhassa paljastelulta. Sitä varmaan naiset kuitenkin tavoittelee, jotta saisivat miehen

Vierailija
530/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos täällä on kysymys, että kuinka moni teistä on laittanut nakin joskus nenään, niin tuskin sinnekään tulee ryntäystä ihmisiä jotka eivät ole niin tehneet, kertomaan ettei ole. Vaan ne jotka ovat näin tehneet tai nähneet sitä, kertovat kokemuksistaan.

Ketju on aloitettu eilen illalla. Perseily alkoi tänään, kun sinä saavuit ketjuun. Ne viestien lähetysajat ihan lukevat siinä viestissä.

En tiedä kenen sä luulet mun olevan, mutta saavuin ketjuun jo eilen melkein heti.

Vierailija
531/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti miesten on kovin vaikea uskoa, että naisia ahdistellaan usein. On se jännä yhtälö kyllä.

Miksi puolustelet naisten suorittamaa miesten ahdistelua?

N17

Päinvastoin. Ihmettelen vain miksi he eivät tuomitse naisten ahdistelua jyrkemmin, kun saavat näköjään osansa ahdistelusta itsekin. Olettaisi olevan tarttumapintaa uhrikokemukseen, mutta ei se juuri missään kommentoinnissa näy - päinvastoin.

Vierailija
532/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun otsikko ja sen aihe kannattaa lukea.

Ei vaan tämä on huuhaata suurin osa. En väitä, että miehiä ei häirittäisi, mutta ihan höpölöpötarinoita, keksittyä.

Vierailija
533/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kenen sä luulet mun olevan, mutta saavuin ketjuun jo eilen melkein heti.

Sama trolli spämmää lähes kaikki kommentit. Tämän tuntee kaikki täällä.

Vierailija
534/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa joku känninen muide nappasi extemporee -ei oltu puhuttu eikä mitään- peukalostani kiinni ja sanoi kavereilleen "kattokaa ny tämmönen. Tämmönen!" Tarkoitti sitä ettei minulla ole erityisen suuret peukalot eikä siten erityisen iso ukklum...

Vierailija
535/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me läähätetäkään, vaan on ahdistavaa ettei missään voi olla rauhassa paljastelulta. Sitä varmaan naiset kuitenkin tavoittelee, jotta saisivat miehen

En mä halua tollasta naista joka paljastaa liki kaiken kaikille. Ihan vinkkinä vaan neideille.

Vierailija
536/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen ihmisen keho ei ole häirintää. Toisen ihmisen pukeutuminen ei ole häirintää.

Poikkeuksena tähän vain se, jos nimenomaan tarkoituksena on paljastella (itsensäpaljastelija ym). Usein tähän liittyy seksuaalisävytteisiä kommentteja tai itsensä/toisen koskettelua.

Se ei riitä, että kävelee kadulla sinun mielestä liian vähissä vaatteissa. Mutta jos koet sen seksuaalisävytteisenä paljasteluna, niin voit toki tehdä rikosilmoituksen, jotta tiedät mitä mieltä viranomainen on tilanteesta.

Vierailija
537/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos pitäisit näppisi kurissa, mutta voisit samalla mitalla pukeutua niin, että muut kiinnittäisivät huomiota ja naiset läähättäisi?! Ketään ei kourita, piste.

Vierailija
538/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla 60v nainen puristi takapuolesta, olin itse alle 40v.

Vierailija
539/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei uskoisi. Ketju pysyi yllättävän pitkään asiallisena.

-eri

Vierailija
540/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä halua tollasta naista joka paljastaa liki kaiken kaikille. Ihan vinkkinä vaan neideille.

Pukeudun ihan itseäni miellyttäviin vaatteisiin, eikä ole tarkoitus hakea hyväksyntää sinulta, eikä keneltäkään muulta. Sinä voit pitää mölyt mahassa ja kääntyä vaikka islamiin, josta voit löytää naisen burkhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi