Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?

Vierailija
21.07.2022 |

Viime päivinä on puhuttu paljon naisiin kohdistuvasta katuhäirinnästä. Olisi hyvä kuulla myös miesten kokemuksia. Millaista teihin kohdistuva ahdistelu ja häirintä on ollut?

Kommentit (1359)

Vierailija
21/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarissa kourittu edestä ja takaa. Taksikuljettajana opiskeluaikoina reiteen ja käsivarteen on tartuttu, kesken ajon siis. Yksi keikisteli siinä edessäni, ja kun en reagoinut hän antoi litsarin minulle.

Niin no juu, lehtijutun perusteella nykyäänhän (jopa Suomessa) sitä kutsutaan ahdisteluksi, jos joku sanoo "hei minne olet menossa, voinko tulla mukaan?". Semmoista en nyt ole koskaan noteerannutkaan, mutta vissiin pitäisi tehdä lista mitättömistäkin asioista, jotta voi kunnolla uhriutua. Niin ja kuulin että häirintää sekin, jos joku katsoo liian pitkään, tai ylipäätänsä katsoo. Muistan joskus lapsena valittaneeni äidille, että tuo (varmaan isosisko) katsoo minua, yhyy, yhyy. Nykypäivänä maailma täynnä aikuisia lapsia. Mutta pitäisi minun tästäkin siis tehdä lista, aloittaen "pahasta" isosiskostani, joka katsoi minua vaikka en sitä halunnut...

Musta on vähän ikävää että tulet tähän ketjuun vähättelemään asiaa. Jospa olet hiljaa jos ei ole kerrottavaa.

Vierailija
22/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia tunteita nuo teissä herättävät? Pelkäättekö? Häpeättekö itseänne? Nolottaako? Meneekö luottamus naisiin? Miten reagoitte niihin?

Omalla kohdallani ei herätä juuri mitään tunteita. Ymmärrän, että ihmiset tekevät välillä kännissä typeriä asioita. Reagoin poistumalla tilanteesta tai pyytämällä ei-mieluisaa seuraan tuppautujaa poistumaan. Pidän noita pienempänä harmina kuin tappelunhaluisia riidanhaastajia. Kähmijöistä pääsee yleensä helpommin eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran baarissa eräs tuntematon nainen heitti takaapäin tuopillisen olutta päälleni, kun keskustelin jonkun muun naisen kanssa enkä  alkanut kuuntelemaan hänen seksuaalisia frustraatioitaan. Toisen kerran olin menossa hissillä tutun luoksen, niin samassa hississä ollut (ainakin 60-vuotias, itse ole 31) nainen laittoi käden ensin takapuolelle ja sitten toisen etumukselleni. Ei ollut kumpikaan kerta hauska ollenkaan. Itse en ahdistele naisia, saan muutenkin haluamani kiinnostumaan.

Vierailija
24/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia tunteita nuo teissä herättävät? Pelkäättekö? Häpeättekö itseänne? Nolottaako? Meneekö luottamus naisiin? Miten reagoitte niihin?

Omalla kohdallani ei herätä juuri mitään tunteita. Ymmärrän, että ihmiset tekevät välillä kännissä typeriä asioita. Reagoin poistumalla tilanteesta tai pyytämällä ei-mieluisaa seuraan tuppautujaa poistumaan. Pidän noita pienempänä harmina kuin tappelunhaluisia riidanhaastajia. Kähmijöistä pääsee yleensä helpommin eroon.

Ok, hyvä jos tilanne laukeaa niin.

Vierailija
25/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutteko ikinä näistä kenellekään - kavereille, puolisolle, terapiassa tms? Jääkö ne ikinä vaivaamaan teitä sillä tavalla?

Vierailija
26/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika baaripainotteista.

Vierailija
27/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpituntematon nainen tuli asuntooni väittäen olevansa edesmenneen vaimoni ystävä ja meni keittiöön ja kokkasi jonkun pikasopan. Sen jälkeen se lähetti ainakin 10 messua ja stalkkasi muutenkin. Ei auttanut vaikka sanoin etten ole kiinnostunut.

Vierailija
28/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin psykan osastolla hoitajana ja duuniporukan kanssa illalla oltiin baarissa. Tuli paha olo kesken illan ja lähdin haukkaamaan happea. Olo huononi, joten lepäsin hetken siinä sivussa ja olin sammunut. Heräsin, kun naishoitsu ratsasti mun päällä. Olin naimisissa. En edes tajunnut, että oli raiskaus, kun vasta avioeron jälkeen kerroin uudelle naisystävälle, joka heti pamautti, että suthan on raiskattu. Olikin tosi likanen ja hyväksikäytetty olo ton jälkeen, vaihdoin duunipaikkaakin.

Vierailija
29/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Umpituntematon nainen tuli asuntooni väittäen olevansa edesmenneen vaimoni ystävä ja meni keittiöön ja kokkasi jonkun pikasopan. Sen jälkeen se lähetti ainakin 10 messua ja stalkkasi muutenkin. Ei auttanut vaikka sanoin etten ole kiinnostunut.

No huh. Absurdia.

Vierailija
30/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarissa kourittu edestä ja takaa. Taksikuljettajana opiskeluaikoina reiteen ja käsivarteen on tartuttu, kesken ajon siis. Yksi keikisteli siinä edessäni, ja kun en reagoinut hän antoi litsarin minulle.

Idiootit

Vierailija
31/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin psykan osastolla hoitajana ja duuniporukan kanssa illalla oltiin baarissa. Tuli paha olo kesken illan ja lähdin haukkaamaan happea. Olo huononi, joten lepäsin hetken siinä sivussa ja olin sammunut. Heräsin, kun naishoitsu ratsasti mun päällä. Olin naimisissa. En edes tajunnut, että oli raiskaus, kun vasta avioeron jälkeen kerroin uudelle naisystävälle, joka heti pamautti, että suthan on raiskattu. Olikin tosi likanen ja hyväksikäytetty olo ton jälkeen, vaihdoin duunipaikkaakin.

Olen pahoillani puolestasi. Törkeä teko.

Vierailija
32/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa. Teitkö rikosilmoituksen?

Vierailija
33/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut, että millä ne riidanhaastajat pelottevat naisia? Ettei ole sillä tavalla eri porukkaa, harmittomia kähmijöitä ja väkivaltaisia riidanhaastajia. Aika uhkaavia tilanteita tulee vastaan, mutta toisaalta harvemmin tulee sellaisia nakkikioskijonossa joku alkaa haastamaan vaan riitaa ilman syytä, kuten olen nähnyt monesti miehille käyvän.

Vierailija
34/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetkö humanistista lopputyötä? xD

Vierailija
35/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa en, hävetti enkä halunnu kuunnella mitään avautumisia keltään. Kavereille kerroin ja ne nauro, että neitikö olet jos et seksiä kestä. Ihmettelivät miks suutuin naiselle ja työnsin sen hel..ttiin päältäni. Sen jälkeen en puhunut ku vasta uudelle naisystävälle. Nyt siitä on jo kauan. Sen kaveriporukankin muuten jätin, olis pitänyt tajuta millaisia ovat; varattuja ja kaikki käyneet liiton aikana maksullisissa.

Vierailija
36/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarissa on puristeltu persettä ja kerran jopa väkisin yritetty suudella.

Miehenä en kuitenkaan pidä näitä mitenkään vakavina, lähinnä huvittaa nuo tapahtumat.

En ymmärrä miksi naisten pitää uhriutua tuollaisista, onko taka-ajatuksena vaan uhriutumalla kerjätä etuoikeuksia ilman vevollisuuksia?

Mitä etuoikeuksia sinun mielestäsi nainen saa siitä, jos ahdistuu siitä että ahdistellaan seksuaalisesti?

Vierailija
37/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveää. Tossa olisi sen naisen pitänyt vaihtaa työpaikkaa ja joutua rikosvastuuseen. On kyllä yhteiskunnassa puutteita, kun ihmiset on kasvatettu niin, ettei selvää rikosta tunnisteta, edes uhrin toimesta. Näissä tilanteissa on varmaan sama kuin monissa parisuhteen sisäisissä raiskauksissa, ettei tekijä myöskään koe rikosta tehneensä. Toivottavasti olet saanut käsiteltyä asian.

Vierailija
38/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa en, hävetti enkä halunnu kuunnella mitään avautumisia keltään. Kavereille kerroin ja ne nauro, että neitikö olet jos et seksiä kestä. Ihmettelivät miks suutuin naiselle ja työnsin sen hel..ttiin päältäni. Sen jälkeen en puhunut ku vasta uudelle naisystävälle. Nyt siitä on jo kauan. Sen kaveriporukankin muuten jätin, olis pitänyt tajuta millaisia ovat; varattuja ja kaikki käyneet liiton aikana maksullisissa.

Joo, kynnys on korkea, miehillä ehkä jopa korkeampi kuin naisilla, en tiedä. Toivottavasti olet ok. Hyvä että sait kerrottua naisystävällesi.

Vierailija
39/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lukiossa yhdelle pojalle tehtiin näin kotibileissä, kun oli sammunut.. siis siihen ihastunu tyttö teki.

Vierailija
40/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lukiossa yhdelle pojalle tehtiin näin kotibileissä, kun oli sammunut.. siis siihen ihastunu tyttö teki.

Tuliko siitä tytölle seuraamuksia? Kamala juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan