Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?

Vierailija
21.07.2022 |

Viime päivinä on puhuttu paljon naisiin kohdistuvasta katuhäirinnästä. Olisi hyvä kuulla myös miesten kokemuksia. Millaista teihin kohdistuva ahdistelu ja häirintä on ollut?

Kommentit (1359)

Vierailija
41/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin psykan osastolla hoitajana ja duuniporukan kanssa illalla oltiin baarissa. Tuli paha olo kesken illan ja lähdin haukkaamaan happea. Olo huononi, joten lepäsin hetken siinä sivussa ja olin sammunut. Heräsin, kun naishoitsu ratsasti mun päällä. Olin naimisissa. En edes tajunnut, että oli raiskaus, kun vasta avioeron jälkeen kerroin uudelle naisystävälle, joka heti pamautti, että suthan on raiskattu. Olikin tosi likanen ja hyväksikäytetty olo ton jälkeen, vaihdoin duunipaikkaakin.

Ihan hirveää. Tossa olisi sen naisen pitänyt vaihtaa työpaikkaa ja joutua rikosvastuuseen. On kyllä yhteiskunnassa puutteita, kun ihmiset on kasvatettu niin, ettei selvää rikosta tunnisteta, edes uhrin toimesta. Näissä tilanteissa on varmaan sama kuin monissa parisuhteen sisäisissä raiskauksissa, ettei tekijä myöskään koe rikosta tehneensä. Toivottavasti olet saanut käsiteltyä asian.

Jälkiviisaana itsekin ajatellu näitä. Tajusin kyllä, että jonkinlaista hyväkskäyttöä se oli, raiskausta en jostain syystä tajunnu. Olin myöhemmin sitten "sopeutumishäiriön" takia sairauslomalla, silloin kävin puhumassa.

Vierailija
42/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat naiset alkoivat ehdottelemaan kun täytin 15 (sukulaisten ystävättäriä).

Baarissa "jätä tuo kenen kanssa olet nyt ja lähde hänen matkaansa" , reilusti vanhempi nainen

Ei baarireissua ilman että perseeseen tarrataan. Pari kertaa portsari on poistanut minut (uhrin) kun olen kehdannut valittaa asiasta.

Risteilyille en edes lähde enää, naiset ovat täysin sikoja siellä. Aina on joku porukka joka on vieraan perässä.

Ja lähes poikkeuksetta kun kieltäydyt "kunniasta" alkaa homottelu, heitetään juomat naamalle tai kaadetaan oikein hitaasti päälle solvaten samalla.

Toinen vanhemmista on ulkomaalainen joten hieman eksoottiset piirteet saavat naiset luulemaan että olen vain heitä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisena työpäivänä kävelin erään naisen työpisteen ohi, ja kuulin kun hän sanoi uuh

Vierailija
44/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin psykan osastolla hoitajana ja duuniporukan kanssa illalla oltiin baarissa. Tuli paha olo kesken illan ja lähdin haukkaamaan happea. Olo huononi, joten lepäsin hetken siinä sivussa ja olin sammunut. Heräsin, kun naishoitsu ratsasti mun päällä. Olin naimisissa. En edes tajunnut, että oli raiskaus, kun vasta avioeron jälkeen kerroin uudelle naisystävälle, joka heti pamautti, että suthan on raiskattu. Olikin tosi likanen ja hyväksikäytetty olo ton jälkeen, vaihdoin duunipaikkaakin.

Mun lukiossa yhdelle pojalle tehtiin näin kotibileissä, kun oli sammunut.. siis siihen ihastunu tyttö teki.

Tuliko siitä tytölle seuraamuksia? Kamala juttu.

Ei mitään, kun ei poika vienyt eteenpäin. Mutta alkoi käyttää huumeita kyllä. En tiiä oliko muitaki syitä.

Vierailija
45/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa olisi varmaan tarvetta enemmälle opetukselle ruumiillisen koskemattomuuden rajoista. Kännissä estot helposti katoaa, mutta ei sitä oikein voi käyttää tekosyynä. Ehkä aikuisillekin täytyy välillä muistuttaa asiasta. Ehkä siinä lainsäädännön muutokset on hyvä juttu myös - asiasta taas puhutaan ja sitä joutuu miettimään.

Vierailija
46/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveää. Tossa olisi sen naisen pitänyt vaihtaa työpaikkaa ja joutua rikosvastuuseen. On kyllä yhteiskunnassa puutteita, kun ihmiset on kasvatettu niin, ettei selvää rikosta tunnisteta, edes uhrin toimesta. Näissä tilanteissa on varmaan sama kuin monissa parisuhteen sisäisissä raiskauksissa, ettei tekijä myöskään koe rikosta tehneensä. Toivottavasti olet saanut käsiteltyä asian.

Jälkiviisaana itsekin ajatellu näitä. Tajusin kyllä, että jonkinlaista hyväkskäyttöä se oli, raiskausta en jostain syystä tajunnu. Olin myöhemmin sitten "sopeutumishäiriön" takia sairauslomalla, silloin kävin puhumassa.

Miten niin sammuit ja seisoiko sullaa?

Biologinen reaktio, ei-tahdonalainen. Tämänkin takia moni hyväksikäytetty ja/tai raiskattu saattaa erehtyä itse toimineensa väärin, jos jokin biologinen reaktio edes hetkeksi käynnistyy, kun eivät tajua, että sitä ei itse silti valitse.

- eri

Vierailija
47/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia tunteita nuo teissä herättävät? Pelkäättekö? Häpeättekö itseänne? Nolottaako? Meneekö luottamus naisiin? Miten reagoitte niihin?

Teetkö humanistista lopputyötä? xD

En. Kyselen ihan mielenkiinnosta.

Vierailija
48/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat naiset alkoivat ehdottelemaan kun täytin 15 (sukulaisten ystävättäriä).

Baarissa "jätä tuo kenen kanssa olet nyt ja lähde hänen matkaansa" , reilusti vanhempi nainen

Ei baarireissua ilman että perseeseen tarrataan. Pari kertaa portsari on poistanut minut (uhrin) kun olen kehdannut valittaa asiasta.

Risteilyille en edes lähde enää, naiset ovat täysin sikoja siellä. Aina on joku porukka joka on vieraan perässä.

Ja lähes poikkeuksetta kun kieltäydyt "kunniasta" alkaa homottelu, heitetään juomat naamalle tai kaadetaan oikein hitaasti päälle solvaten samalla.

Toinen vanhemmista on ulkomaalainen joten hieman eksoottiset piirteet saavat naiset luulemaan että olen vain heitä varten.

Oöen kuullut noista naisporukoista mutta en ole itse nähnyt. Törkeetä touhua. Myötähäpeä.

Vierailija
49/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humalainen työkaveri tuli baarissa likistelemään, poski poskea vasten kertoi juttujaan. Olin selkä seinää vasten enkä päässyt pois.

Mikset sano suoraan että älä viitti

Vierailija
50/1359 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika baaripainotteista.

Naisilla häviää estot

Vierailija
51/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuskina jokunen vuosi sitten yllättävän moni olisi halunnut kyytinsä luonnossa maksaa tai sitten muuten vaan hipelöivät ajon aikana. Yksi kerta jäi mieleen kun kotipihassa maksu ei käynytkään suun muodossa niin nainen soitti miehelleen sisälle että koitin raiskata hänet, ei varmaan osannut odottaa että mies soittaa suoraan poliisit joiden kanssa asia saatiin selvitettyä hyvinkin nopeasti, on voinut olla kotona mielenkiintoinen loppuilta heillä.

Vierailija
52/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset kaupassa kumartelevat ja esittelevät narustringeillä verhottuja peppujaan.

On hieman yököttäävää

Vierailija
53/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko miehet useinkin joutuneet miettimään raiscataanko tai t a p e t a a n k o teidät kun lähdette treffeille tai vaan kaupungille kävelemään?

Riippuu kaupungista tai alueesta.

Vierailija
54/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut baareissa naisten puristelua ja hinkkaamista. En tuosta ole useinkaan harmistunut. Nuorena vanhempi nainen lääppi bussimatkalla, vaikka olin matkalla tyttöystävän kanssa. Tuo oli häiritsevää käytöstä. Samoin nuorempana eräs nainen lupasi kyydin, mutta ajoikin kotiinsa jonnekin syrjäseudulle. Tuolta pääsin pois vasta muutaman tunnin jälkeen.

Kerran ravintolaillan jälkeen vieras nainen löi avokämmenellä naamaan kun kun en innostunut hänen seurastaan. Toisti iskun, suuremmalla voimalla kun en reagoinut toivotulla tavalla hänen lyöntiinsä. Iskuissa oli sen verran voimaa että aamulla naama oli toiselta puolen mustana.

Noiden lisäksi myös homomiehet ovat ahdistelleet, puristellen ja ehdotellen. Tuota on tapahtunut muualla kuin ravintoloissa.

Vierailija
55/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset kaupassa kumartelevat ja esittelevät narustringeillä verhottuja peppujaan.

On hieman yököttäävää

Tuo on totta, narun takaa silmä tuijottaa, hyi

Vierailija
56/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin sinkku, kutsui yksi naimisissa oleva kotirouva minua jatkuvasti kotiinsa antamaan hänelle kielitunteja. En koskaan mennyt. Yhdessä tilaisuudessa kävi ilmi, että olen alkanut seurustelemaan ja kotirouva tuli hurjistuneen näköisenä lyömään avokämmenellä.

Humalainen nainen ilmaantui tyhjästä eteeni yökerhossa, pomppasi halaamaan ja suuteli. Jäi ympärille pörräämään ja mankui päästä luokseni yöksi. En ottanut.

Eräs tunnettu poliitikkonainen hiprakassa halasi ja kehui ulkonäköäni.

Nämä nyt ensimmäiseksi tulevat mieleen.

Vierailija
57/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan näin, että liian vähän on ahdisteltu.

Eli kaipaat sitä, että esim. Kun olet 17-vuotias, 57-vuotiaat ylipainoiset epämiellyttävät ja kovaääniset naiset puhuvat sinulle julkisella paikalla törkeitä , arvostelevat seksuaalissävytteisesti ulkomuotoasi ja tarttuvat kivuliaasti muniisi ja niiden kaveriporukka nauraa vieressä? Jännä.

Vierailija
58/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseen ja munien puristelua baarin ruuhkassa olen kokenut. Puristelijat ovat olleet niitä pulskempia tyttöjä.

Jotkut ovat puristelun jälkeen ehdotelleet jatkoja luonaan ja kun olen kieltäytynyt on haukuttu hinttariksi ja joku on sylkäissytkin tai lyönyt.

On muutama homokin lääppinyt, mutta eihän otsikossa kysytty miesten tekemästä ahdistelusta.

Vierailija
59/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perseen ja munien puristelua baarin ruuhkassa olen kokenut. Puristelijat ovat olleet niitä pulskempia tyttöjä.

Jotkut ovat puristelun jälkeen ehdotelleet jatkoja luonaan ja kun olen kieltäytynyt on haukuttu hinttariksi ja joku on sylkäissytkin tai lyönyt.

On muutama homokin lääppinyt, mutta eihän otsikossa kysytty miesten tekemästä ahdistelusta.

Ei nyt eksplisiittisesti naistenkaan, vaan ahdistelusta ylipäätään.

Vierailija
60/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kun olin yökerhossa eräs vanhempi nainen lähestyi minua, halusi viettää yön kanssani.

Kun en suostunut puristi minua monta kertaa haaroista kunnes laukesin, jouduin hämilläni menemään taksijonoon spermatahrani kanssa

Tuollaisia tapauskia on vaikka kuinka paljon.

Missä miesten metoo kampanja on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi