Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytyy minunkin todeta. Lähihoitajan työ on kyllä surkeaa. Keskitytään kaikkeen muuhun kuin itse työhön. - juuri valmistuva.

Vierailija
21.07.2022 |

Mitään intohimoa tuohon on vaikea saada, siis työtä kohtaan. Se tosiaan on vain työtä, likaista ja kiireistä. Inhottavia työkavereita tai no, täytyy olla osa porukkaa, jos et ole niin pääset juorujen kohteeksi. Asiakkaita arvostellaan. Johto huonoa, ei perehdytetä kunnolla. Opiskelijoille annetaan isoa vastuuta, lomakkeita on miljoonia ja vaatimuksia. Paljon täytyy tietää ja tavallaan ketään ei kiinnosta kun kysyy. On omahoidettavia, tilaustöitä, uusien perehdystä, omaisten tapaamisia, ruoanlaittoa jne. Itse asiakkaita kohtaan ei ehditä tekemään tärkeää hoitotyötä vaan asiat menevät säädöksien hoitamiseen. Puolta porukkaa ei kiinnosta, istuvat juoriamassa. Ei vain toimi ja kaikki kärsii. En tiedä kauan aion olla alalla.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuspuolen lähihoitajana näin, miten pelin henki oli se, että kaikki oli hyvin, kun kirjalliset työt olivat kunnossa. Eli jokaisen työvuoron jälkeen vuoroon liittyvät kirjaukset hyvin tehty.  Osa hoitajista hoiti asukkaita hyvin, mutta aikaa ei jäänyt kunnolla kirjaamiseen, ja siitä tuli sanomista. Osa hoiti asukkaita huonosti, että aikaa jäi kirjaamiselle, ja heille ei tullut ongelmia. Vain huono omatunto siitä, ettei kirjallisten töiden vuoksi ehtinyt tehdä hoitotyötä kunnolla. Tästä syystä moni irtisanoutui. Itse kuuluin niihin, jotka hoitivat asukkaat aina hyvin, ja täydellisesti, ja kun aikaa kirjaamiseen ei jäänyt, jäin ylitöihin kirjaamaan. Iltavuoro, mistä piti päästä kotiin kello 21:00, venyi 22:00-23:00 asti. En sitten enää jaksanut. Lähdin pois vanhustyöstä minäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla