Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joitain sairauksia, jotka lisäävät vyötärölihavuutta?

Vierailija
21.07.2022 |

Mietin, kun tuoreen miesystävän vyötärönseutu on vähän ylikehittynyt. Mielestäni hän syö normaalisti, alkoholia kohtuudella ja askelia raksa-alan hommassa 15000-20000 päivässä. Tein itse samaa työtä jonkin aikaa ja paino tippui vaikka söin tukevasti.

Hänellä on joitain lääkityksiä, esim. masennukseen, mutta ajattelisi että lääkkeet enintään turvottaa, eivätkä lisäisi selkeästi vatsan alueen rasvaa. Mietin lähinnä että onko kyse jostain sairaudesta. Ruokaan ja liikuntaan suhteutettuna hänen lihavuudessaan ei ole oikein mitään logiikkaa. Olen aina uskonut siihen että lihavuus johtuu vain siitä että syö enemmän kuin kuluttaa, mutta nyt en ole enää oikein varma kun seuraan tuota sivusta.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan nuo masennuslääkkeet.

Vierailija
2/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäävät ruokahalua, ja siten lihottavat enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä on se mekanismi joka sen tekee? Joku hormonimuutos? Kortisolit? Silti outoa, mistä se varastoituva energia tulee?

Vierailija
4/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika syöminen ja alkoholin lipitys. Kannattaa syödä terveellisesti.

Vierailija
5/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäävät ruokahalua, ja siten lihottavat enemmän.

Tiedän mitä hän syö. Syön itse suunnilleen samoin ja painan 30 kiloa vähemmän. Ja teen nykyään istumatyötä.

Vierailija
6/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taipumus kerryttää rasvaa vyötärön seudulle on myös vahvasti perinnöllinen.

Oletko varma että hän syö kohtuullisesti? Jos olette uusi pariskunta ettekä asu yhdessä, et ole ehkä nähnyt koko totuutta.

Vierailija
7/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että hän syö kohtuullisesti? Jos olette uusi pariskunta ettekä asu yhdessä, et ole ehkä nähnyt koko totuutta.

Olemme asuneet yhdessä nelisen kuukautta ja tunteneet jo pidempään ennen sitä.

Vierailija
8/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä olen siis vain huolissani ettei tuo ole oire jostain. Mutta kukaan ei siis tiedä mitään sairautta joka aiheuttaisi rasvan kertymistä erityisesti vyötärönseudulle?

Vierailija
9/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä olen siis vain huolissani ettei tuo ole oire jostain. Mutta kukaan ei siis tiedä mitään sairautta joka aiheuttaisi rasvan kertymistä erityisesti vyötärönseudulle?

Ei sairaus aiheuta vyötärölihavuutta, vaan syöty ruoka sen tekee.

Vierailija
10/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön tosiaan itse samoin. Ja aika samoja määriäkin.

Vierailija
11/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te sisällöltänne samanlaisia?

Vierailija
12/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen omenalihava niin pitkälle, kuin suvustani on valokuvia. Kulkee geeneissä taipumus.

Vierailija
13/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te sisällöltänne samanlaisia?

Olen itse normaalipainoinen, ollut aina. Häiritseekö teitä joitakin tällainen keskustelu vai miksi pitää kommentoida jos ei ole oikein mitään sanottavaa tai vastausta kysyttyyn asiaan?

Vierailija
14/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen omenalihava niin pitkälle, kuin suvustani on valokuvia. Kulkee geeneissä taipumus.

Myös elintavat. Työnteko on ollut vahva ihanne. Nälkäkurkena ei ole pystynyt raskaisiin fyysisiin töihin. Toisaalta on ollut sen verran varallisuutta, että ruokaa on ollut.

Mitenköhän pystyisin muuttamaan tuota ruokaan liittyvää stigmaa itsessäni?

Vierailija
15/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös elintavat. Työnteko on ollut vahva ihanne. Nälkäkurkena ei ole pystynyt raskaisiin fyysisiin töihin. Toisaalta on ollut sen verran varallisuutta, että ruokaa on ollut.

Hanki ensin apua tuohon skitsofreniaan, ettei tarvitse keskustella omien sivupersoonien kanssa.

Vierailija
16/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

läskitrolli

Vierailija
17/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun provoat, pysyypähän ketju pinnalla.

Vierailija
18/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis myös opittua. Huomaan perheestäni selkeää ahdistusta, jos vaikka kello viiden ruokaa ei ole. Ei tule kuuloonkaan, että jätetään ateriat väliin ja syödään vaikka kello kahdeksan.

Vierailija
19/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet yleensä lihovat vatsasta.

Itselläni alkoi mirta ja kortisoni lihottaa. Ja etenkin vatsa kasvaa. (Yleensä lihonut muualle). Siis olen nainen.

Hormonit vaikuttaa, enkä tiedä yhtään mitä nuo lääkkeet tekevät aineenvaihdunnalle... Itsellä muuttui radikaalisti.

Muuten en jaksa ottaa kantaa asiaan,kun tästä tulee kuitenkin joku väittely,että vain kalorit ratkaisevat tms.

Vierailija
20/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospas sinullakin on tuore kamarakerros niin eihän yhdessä ollessa erotu?

JA JORATESSA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan