Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joitain sairauksia, jotka lisäävät vyötärölihavuutta?

Vierailija
21.07.2022 |

Mietin, kun tuoreen miesystävän vyötärönseutu on vähän ylikehittynyt. Mielestäni hän syö normaalisti, alkoholia kohtuudella ja askelia raksa-alan hommassa 15000-20000 päivässä. Tein itse samaa työtä jonkin aikaa ja paino tippui vaikka söin tukevasti.

Hänellä on joitain lääkityksiä, esim. masennukseen, mutta ajattelisi että lääkkeet enintään turvottaa, eivätkä lisäisi selkeästi vatsan alueen rasvaa. Mietin lähinnä että onko kyse jostain sairaudesta. Ruokaan ja liikuntaan suhteutettuna hänen lihavuudessaan ei ole oikein mitään logiikkaa. Olen aina uskonut siihen että lihavuus johtuu vain siitä että syö enemmän kuin kuluttaa, mutta nyt en ole enää oikein varma kun seuraan tuota sivusta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisoliongelmat? 

Vierailija
22/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden rannalle, mutta tulen myöhemmin kurkkaamaan jos jollakin oli oikeasti jotain tietoa asiasta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi

Vierailija
24/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkun provoat, pysyypähän ketju pinnalla.

Ei ole provoamista. Ihan tutkittu, että jos esivanhemmat ovat nähneet nälkää, suhde ruokaan on erilainen. Kokemukset ruuasta kulkevat geeneissä.

Tiedän adoptiolapsia, jotka syövät ihan hirveästi. Ovat lapsena olleet lastenkodissa, jossa ruokaa on ollut niukasti.

Vierailija
25/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehethän tyypilliseti lihovat pääosin vyötärön seudulta kun taas naiset jostain kaulan alta polviin/nilkkoihin saakka. Eli ei varmaan mtään poikeavaa sen suhteen.

Esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoiminta lihottaa

Vierailija
26/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä olen siis vain huolissani ettei tuo ole oire jostain. Mutta kukaan ei siis tiedä mitään sairautta joka aiheuttaisi rasvan kertymistä erityisesti vyötärönseudulle?

Ei sairaus aiheuta vyötärölihavuutta, vaan syöty ruoka sen tekee.

Syön tosiaan itse samoin. Ja aika samoja määriäkin.

Oletteko te sisällöltänne samanlaisia?

Olen itse normaalipainoinen, ollut aina. Häiritseekö teitä joitakin tällainen keskustelu vai miksi pitää kommentoida jos ei ole oikein mitään sanottavaa tai vastausta kysyttyyn asiaan?

No mikä ihme sua hermostutti tuo viesti??

Vierailija
27/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen peruspäärynävartaloinen. Aina ollut. Hoikka vyötärö ja iso takamus ja paksuhkot reidet. Aloin syödä huonossa elämäntilanteessa masennuslääkkeitä ja minulle kasvoi aivan järkyttävä maha. Ja tiedän juu, että lääkkeet ei lihota vaan syöty ruoka, mutta jotenkin se vaikuttaa koska en muuttanut ruokailutottumuksiani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi