Epätoivoisin asia, jonka olet tehnyt nälän takia?
Köyhänä opiskelijana rahat oli taas kerran loppu, ja rahatta piti elää yli viikon verran. Kun kuivakaappi ja pakastin oli syöty lähes tyhjiksi, käytin Viking Linen ilmaisristeilyn. Se oli joku kanta-asiakashomma, 23 h risteily, johon kuului aamiaisbuffet. Kun aamulla aamiaispöytään viimeinkin pääsi, söin pitkään ja antaumuksella. Oli ihanaa saada syödä kunnolla kaikkea hyvää, johon ei normaalisti edes ollut varaa. Aamiaisella pärjäsi taas hetken aikaa. (Tämä oli siis vuosia sitten, nykyään ei varmaan ihan noin hövelisti ole matkoja ruokailuineen jaossa.)
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan dyykkasin lähikaupan roskista. Nykyään taitaa kaikki olla lukollisia.
Näillä ruuanhinnoilla minäkin voisin dyykata, jos saisin jonkun opastamaan alkuun, ja jos olisi vielä auki olevia roskiksia. Ärsyttää ihan suunnattomasti se, että hyvää ruokaa heitetään pois samalla kun osa jengistä on nälissään.
Nuorena tuhlarina palkka oli hetkessä mennyt ties mihin, shoppailuun ja baareihin, sitten kärvisteltiin. Muistan kun kerättiin kaverin kanssa tyhjiä pulloja ja saatiin pari kolikkoa, ostettiin tuore ranskanleipä ja revittiin se siinä heti kaupan ulkopuolella. Että oli leipä hyvää.
Sama kaveri eli joskus pari viikkoa käytännössä kaurapuurolla, sitten sen faija tuli käymään ja vei sen ravintolaan syömään. Kaveri sanoi että muistaa ikänsä miltä ruoka maistui.
En maksa kaupassa, voit sitten miettiä miten sen teen. En paljasta omia kikkojani, siitä vaan perässä tekemään, älkää jääkö kiinni.
Nuorempana elin kerran viikon pelkällä kaurapuurolla. Kyllä muuten maistui tavallinen ruoka hyvältä, kun sai viimein palkan tilille!
Menin kuokkavieraaksi juhliin. Oli isommat juhlat kyseessä niin kukaan ei tullut kyseenalaistamaan kenen tuttuja mahdan olla.
Vierailija kirjoitti:
Menin kuokkavieraaksi juhliin. Oli isommat juhlat kyseessä niin kukaan ei tullut kyseenalaistamaan kenen tuttuja mahdan olla.
Mistä bongasit juhlat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä bongasit juhlat?
Olin kävelyllä, jotta unohtaisin nälän. Huomasin väenpaljouden ja pukuetiketin, joten menin kotiin ja vaihdoin sopivat vaatteet päälle ja ei kun juhlimaan. Tarkennan vielä sen verran, että kyseessä oli juhlatila, ei kenenkään koti. Kotiin en olisi kehdannut mennä kuokkimaan.
Otin rahaa vastaan joltain yhden illan jutulta, joka halusi maksaa ruokaostokseni. Olin kertonut, että tili on tyhjä.
Olen kerännyt pulloja ja ihan julkisista roskalaatikoista niitä kaivellut. Yksi kesä piti elää 20 eurolla. Tuona kesänä sitten kävelinkin paljon, siis ihan joka paikkaan, söin todella vähän ja join nälkääni litroittain vettä. Olen aina ollut läski ja tuolloin taisi olla ainoa kerta elämäni aikana kun oikeasti laihduin.
Mulla on tasan kerran elämässä käynyt niin että ei oo ollu mitään ruokaa. Möin sit mun imurin vaikka itellä ei ollut toista. Oli sanoinkuvailemattoman hyvä fiilis kävellä kauppaan tietäen että kohta saa mahan täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on yhden k-supermarketin roskis lukitsematon. Viimeksi käytiin keväällä kun oli vielä viileitä kelejä, saatiin parsaa ja viisi pakettia mustaleimaemmentalia :D ollaan saatu myös lihaa, pullaa, perunaa, muita kasviksia yms.
Söin viikon makaronia ja puuroa, ne kun loppui niin kävin myymässä cd levyjä ja kirjoja antikvariaattiin ja sain niistä vähän rahaa joilla pärjäsin siiheksi kun kela sai viivästyneet opintotukihakemykset ja muut käsiteltyä.
Hernekeittoa kylmänä purkosta lusikalla suuhun, kun en ehtinyt töissä syödä päivällä ja tulin kotiin! Opiskeluaikana en syönyt kertaakaan oposkelijsruokalassa, vaan keitin itse perunat päivittäin ja tein kastiketta sekä juuresraasteita. (Menin aikoinani 19-vuotiaana yliopistoon ja opiskelin pitkään ja hartaasti maisteriksi 5 vuotta. ) Suomessa ruoka on ollut halpaa kansainvälisten tilastojen mukaan, mutta nyt kyllä hintatado nousee stagflaation vuoksi.
Murtauduin kauppaan yöllä, ikkuna palasiksi ja sisälle täytin 2minuutissa repun ja muovipussit. Olin syömättä 3pv rahaton myös sinä iltana loppu lemmikin ruoka. Mistään ei saanut rahaa. Vein ruokaa ja kahvia vain.
Pariin kk en käynyt siinä kaupassa.
En jäänyt kiinni oli hanskat, kommandopipo ja täysin mustat vaatteet .
Varastin lapsena jääkaapista ruokaa.
Varaa oli soijarouheeseen ja linsseihin, joten vedin pelkästään niitä keitettynä ainakin viikon. Maha meni kyllä siitä vähän sekaisin.
Epätoivoisiin teko nälän eteen on se, että olen syönyt.
Joskus aikoinaan kun meni huonosti, eli rahani hupeni viinaan ja lemmikkieläimiä kuitenkin oli, niin jäin vain itse syömättä. Pidin kyllä huolen että eläimillä oli ruokaa.
Pahimpaan nälkään keitin spagettia ja siihen voita päälle, sillä pärjäsi päivän - pari, kun oli tottunut ettei ruokaa aina ollut.
Vierailija kirjoitti:
Murtauduin kauppaan yöllä, ikkuna palasiksi ja sisälle täytin 2minuutissa repun ja muovipussit. Olin syömättä 3pv rahaton myös sinä iltana loppu lemmikin ruoka. Mistään ei saanut rahaa. Vein ruokaa ja kahvia vain.
Pariin kk en käynyt siinä kaupassa.
En jäänyt kiinni oli hanskat, kommandopipo ja täysin mustat vaatteet .
Tavallisesta poikkeava kilikalikeikka. Yleensä sieltä juostaan pois kaljalaatikoiden kera.