Mummi opettaa lasta salaa rukoilemaan
Sanokaahan, mitä mieltä olette? 1v 3kk vanha lapseni on ollut nyt pari kertaa mummin hoidossa muutaman tunnin ajan. Kotona huomasin että mummi on opettanut lasta laittamaan kädet ristiin ja sanomaan Amen. Mummi kyllä tietää, ettemme ole uskovaisia eikä lastakaan ole kastettu. Siksi tuntuu vähän hassulta. Ihan harmitontahan tuo tavallaan on, mutta tekee mulle epämukavan olon. Mitä ajatuksia teissä herää? En yhtään tiedä mikä olisi kohtuullista. Voihan lapsen kanssa leikkiä mitä vaan, miksei myös rukoilemista, eli olenko ihan tiukkis kun toivoisin ettei tällaisia opetettaisi lapselle, etenkään meidän vanhempin selän takana... miten ottaisitte asian mummin kanssa puheeksi?
Kommentit (708)
Vierailija kirjoitti:
Fiksu mummi tyttärelläsi. Ja jos olet suvaitsevainen ihminen, niin et sulje lapseltasi kategorisesti mitään maailmankatsomusta pois. Lapsesi voi olla myös fiksumpi kuin sinä.
Mitä? Maailmassa on satoja, jollei tuhansia erittäin vahingollisia maailmankatsomuksia.
Avoimin mielin vaan satanismia ja ihmisuhreja tutkimaan?
Vierailija kirjoitti:
Lapsesta kasvaa avarakatseinen vain jos hän saa vapaasti nähdä ja kokea erilaisuutta ja että se on hyväksyttyä. Jos kiellät lapselta tiedon jostain, jota et itse hyväksy, opetat hänelle, että vain sinun tapasi uskoa on ainoa oikea.
Juuri siitähän sodat syntyvät, kun ei hyväksytä toisten ihmisten näkökulmia, kulttuuria, uskontoja, tapoja jne.
Oletko opettanut lapsellesi avoimin mielin vaihtoehdosta "mitään Jumalaa ei ole" tai "kristityt ovat vääräuskoisia ja vain Allah on oikea"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut mitään haittaa siitä, että mummon kanssa luettiin iltarukous Levolle laske Luojani.
Ei haittaa sitten varmaan sekään jos oisitte menneet moskeijaa ympärileikattavaksi
Olet tyhmä.
-eri
Onpa ihanaa, että mummu huolehtii lapsesta, kun vanhemmat ovat pakanoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minusta on käsittämätöntä ettei isovanhempi saisi lasta auttaa. Nykyajan lapset kokevat turvattomuutta kun kukaan ei auta hallitsemaan pelkoja. Esim. pimeän pelkoa tai kuoleman pelkoa. Vanhemmat karjuvat vain pää tyynyyn ja hiljaa! Ei lueta iltasatuja (kun ei sovi vanhempien pirtaan), ei lueta Raamattua (vaikka vanhemmat kuuluisivat kirkkoon), ei edes selitetä miksi pimeää ei tarvi pelätä tai kuolemaa. Jätetään lapsi vain yksin pelkojensa kanssa ja korkeintaan ruokitaan. Samalla vahditaan jokainen suupala ja useimmat tytöt näkevätkin nälkää. Oksettaa monet nykyvanhemmat.
*Rukoilun opettaminen ei ole auttamista. Sillä luodaan mielikuva, että tekee muka asioille jotakin, vaikka kyseessä on vain itsensä huijaaminen. Rukoilu on ei minkään tekemistä.*
Rukouksessa annetaan itselle liian suuret taakat ja muutkin
Olen myös lukenut lapsille Raamattua iltaisin nukkumaan mennessä - Ilmestyskirja on tietysti yksi vakiosuosikeista, mutta mutten tulee turvauduttua valikoituhin kohtiin, kuten:
Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
Vierailija kirjoitti:
Turpiin vaan tuota mummoa kristinuskoa ei sovi levittää lapsille.
Kylläpä nämä samat mammat on visvaviiva suorana kinuamassa kirkkohäitä mutta annas jos mummo rukoilee ja oma pikku sinieinarikin sen oppinut, niin onhan se maailmanloppu vähintään ja mummu tuomitaan helvettiin,kaksnaamasia possuja nyky äipät👹
Koskee kaikkia kultteja.