HS: Lähettifirma väitti käyneensä ovella, ei voitu toimittaa koska vastaanottaja ei ollut tavoitettavissa
Helsinkiläismies vietti koko päivän kotona etätöissä. Iltapäivällä lähettipalvelu laittoi hänelle viestin, ettei pakettia voitu toimittaa, koska mies ei ollut tavoitettavissa.
Kyseessä yllätys yllätys UPS. Minulla on täysin sama kokemus kyseisestä firmasta.
Kommentit (44)
Mä otan aina nykyään vaihtoehdon, että haen itse jostain toimituslokerosta, ellei kyseessä ole joku todella isokokoinen lähetys. Pääsee paljon helpommalla tolla tavalla loppujen lopuksi.
UPS huijaa aina - pitkään aikaan ei ole yksikään kotiinkuljetus onnistunut vaikka olen tehnyt töitä kotona koko korona-ajan.
Vierailija kirjoitti:
Mä otan aina nykyään vaihtoehdon, että haen itse jostain toimituslokerosta, ellei kyseessä ole joku todella isokokoinen lähetys. Pääsee paljon helpommalla tolla tavalla loppujen lopuksi.
Ainakaan postilla paketti ei ikinä ohjaudu sinne pakettiautomaattiin mihin se on tilattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillä ollut kuulokkeet päässä eikä kehtaa myöntää. Syyttelee nyt lähettejä.
En ole kotiin pahemmin mitään tilaillut joten kokemukset vain töistä. Aikalailla jokainen Suomessa toimiva firma on koittanut samaa ettei muka tavoiteta. Niin siellä on siis aulapalvelu paikalla koko ajan. Ja niistä niiden ei pystytty toimittamaan lapuista pystyy näkemään vielä että aulan aukioloaika yrittivät.
Että ihan varmasti koittavat kusettaa myös kuluttaja-asiakkaita kun noin tyhmiä ovat.Niin ja sillä lähetillähän on vastaanottajan puhelinnumero. Meillä yleensä minun. Ei ole koskaan yrittänyt soittaa kun muka ei saanut tavoitettua. Että sellaista tavoittelua.
UPS ei kyllä ikinä soittele.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on ihan toimiviakin (pienempiä) kuljetusyrityksiä. Näet jopa reaaliaikaisen sijainnin missä kuljetusauto on menossa ja saat päivittyvän aika-arvion koska ovat perillä.
UPS:in paketteja mulle ei ole tainut tulla, mutta ainakin PostNord harrastaa aivan samaa. Yksi PostNordin kautta tullut paketti jäi viikoksi odottamaan toimitusta ja palautettiin sen jälkeen lähettäjälle Saksaan. Ilmeisesti he halusivat minun maksavan suojelurahaa ennen kuin saan pakettini, mutta eivät huomanneet lähettää kiristysviestiä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on tosi hankalaa, kun tuli alaovelle ovikoodi. Sen ilmoittaminen on usein mahdotonta. Kun tilaa jotain haettavaksikin, niin ei aina edes tiedä, kuka sen toimittaa ja mihin se lopulta päätyy.
Ovikoodi täytyy kirjoittaa tilausta tehdessä osoiteriville! UPS ei kyllä sitäkään nähnyt lukea...
Se on petos ottaa maksu palvelusta, jota ei sitten suoriteta. Ihan oikea rikos. Pieni rahamäärä per yksi asiakas, mutta iso kun tekee saman oharin monelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan postilla paketti ei ikinä ohjaudu sinne pakettiautomaattiin mihin se on tilattu.
Minä kyselin ruotsalaisen vaatejätin verkkokaupalta, että pystynkö valitsemaan heidän parin toimittajansa väliltä minulle sopivamman, koska molempien pitäisi toimittaa paketit lähikauppaan, mutta posti aina vie ne ihan muualle kuin mitä olen heidän nettikaupassaan valinnut. Ei ollut mahdollista valita, mutta sen jälkeiset muutamat lähetykset ovat tulleet aina toisen toimittajan kautta kaupan takahuoneeseen. Kun Postin kautta joudun tilaamaan, arvon aina päässäni, että haluanko tuohon viereiseen automaattiin (mistä voin joutua ihan väärälle automaatille) vai tilaanko postiin, mikä on paikassa, missä käyn useamman kerran viikossa, mutta mistä en saa pakettia välttämättä heti.
Asun haja-asutusalueella (pieni kylä) ja koskaan ei ole tullut vain lappua, ettei voitu toimittaa. Varmaan eri asia kaupungissa. Monta pakettia on kuitenkin kotiin toimitettu miehen harrastuksen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa asentaa valvontakamera ovelle ja haastaa lähettifirma oikeuteen jos ovella ei ole edes käyty.
Kunhan muistaa, että ainakin kerrostaloissa tuollainen valvontakamera on sitten laiton, eli voi joutua itse maksumieheksi jos joku naapuri sen äkkää.
Tilaan vähintään kuukausittain UPS:n kautta,ä kotiinkuljetuksena, ja lähetyksenseuranta on aivan puuta heinää. Kun seurantaan päivittyy toimituspäivä, että toimitetaan sinäjasinä päivänä, niin 9/10 kerrasta toimitus ei tule sinä päivänä ja lähetyksenseuranta vaik ilmoittaa, että toimitetaan toisena päivänä, mitään päivää ei ilmoiteta, usein paketti tulee alkuperäisestä päivästä yhden tai kaksi myöhässä, joskus kauemman ajan päästä. Kiva päivystää kotona monta päivää putkeen odottelemassa pakettia. Harmillisesti muuta kuljetusyhtiötä ei ole ja paketti on sen verran painava, ettei sitä viitsi tilata kilometrien päässä olevaan noutopisteeseenkää, kun ei ole autoa. Aivan yhtä paskaa palvelua kyllä tulee noilta muiltakin kuljetusliikkeiltä, paitsi Matkahuollolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on tosi hankalaa, kun tuli alaovelle ovikoodi. Sen ilmoittaminen on usein mahdotonta. Kun tilaa jotain haettavaksikin, niin ei aina edes tiedä, kuka sen toimittaa ja mihin se lopulta päätyy.
Ovikoodi täytyy kirjoittaa tilausta tehdessä osoiteriville! UPS ei kyllä sitäkään nähnyt lukea...
Et selvästikään ole tilannut upsn kautta yhtään mitään. Sieltä nimittäin tulee viesti, jossa pyydetään erikseen ilmoittamaan ovikoodi, ei sitä minnekään osoiteriville ängetä.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä! UPS lähettää tekstarin, että halutaanko paketti alkuperäiseen osoitteeseen, vai noutopaikkaan, pyydetään barmistamaan ennen klo 22. Laitoin viestin nro 1, alkuperäinen toimituspaikka, mutta myöhemmin tuli ilmoitus, että paketti viety noutopaikkaan, koska vastaanottajaa ei tavoitettu?! Olin koko pvän kotona!
Vielä pahempi oli PostNord! Väittivät, että meidän ovikello ei toimi, kummasti kaikki muut sisällepyrkijät soittivat ovikelloa?! Lopetin tilaamisen paikoista, missä PostNord toimittajana.
Kerran sitten vahingossa tilasin ja harmittelin, että taas saa pakettia metsästää, mutta sielläpä olikin nuori nainen ihan ajallaan tuomassa pakettia, eli olisiko kuljettaja vaihtunut ja paketit löytävät perille?
Onko kuljettajilla liian tiukka aikataulu, vai miksi paketit jäävät saamatta?
Jos lähetit takaisin numeron 1, niin silloin nimenomaan valitsit sen nouto-vaihtoehdon. Kannatas varmaan vähän tarkemmin lukea ne viestit, varsinkin ennekuin tulee tänne nolaamaan vielä itsensä. Se 2. vaihtoehto on se alkuperäinen toimitus, jonka perään laitetaan ovikoodi.
Vierailija kirjoitti:
UPS:in paketteja mulle ei ole tainut tulla, mutta ainakin PostNord harrastaa aivan samaa. Yksi PostNordin kautta tullut paketti jäi viikoksi odottamaan toimitusta ja palautettiin sen jälkeen lähettäjälle Saksaan. Ilmeisesti he halusivat minun maksavan suojelurahaa ennen kuin saan pakettini, mutta eivät huomanneet lähettää kiristysviestiä.
Mulla sattuu tätä postin kanssa vakituisesti.
Uuden työpaikan läppäri oli tulossa TNTn kautta. Nuo retaleet meni luovuttamaan sen postille joka panttasi pakettia ja ei kertonut minulle jotta ovat jemmanneet sen toimipisteeseensä.
Tämä johti palautukseen ja hankaluuksiin aloittaa kiireellinen konsultointi.
Työni alkoi 2 viikko myöhässä kiitos postin ja multa jäi palkkaa saamatta 8000€
:/
tänään hesarissa, kun upsin entiset tuöntekijär kertoo, että normaalia toimintaa
Vierailija kirjoitti:
Olen itse valinnut tietoisesti nimenomaan pakettiautomaatin, josta haluaisin paketin hakea, mutta ongelmana on nyt viisi kertaa peräkkäin ollut se, ettei pakettia tuoda automaattiin, vaan jätetään noutopisteeseen 11 kilometrin päähän ja väitetään automaatin olleen täynnä. Näin toimii Postnord. Vaikea uskoa siihen, että automaatti olisi ollut vuositolkulla täynnä.
DHL on se epäluotettavin. Lähetti härskisti väittää käyneensä ovella ja soittaneensa kelloa, vaikka niin ei tehty. Kotona oltu koko päivä. Firma perii maksun kotiin toimituksesta, mutta ei toimita. Ennen valetoimitusta tulee valtava liuta viestejä, joissa asiakasta kannustetaan vaihtamaan kotiin toimitus noudoksi. Jos niin ei tee, tehdään sitten tällainen valetoimitus. Eikä ollut ensimmäinen kerta. Härski firma, jolle palautteen antaminen on myös tehty lähes mahdottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus on jatkuvasti ollut se että DHL on luotettavin ja paras. Tulevat ovelle asti ja niiden käyttämä nettijärjestelmä on fiksu että voit etukäteen merkata milloin sopii toimitus.
Minulle tuli viime viikolla ups:n paketti ovelle asti. Yllätyin
Tuosta tuli mieleen että luulin aikoinani ninjakuriireiden olevan firma. XD