Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B] Tää tyttö täällä vaan vetelee aamupalaksi Pandan Juhlapäydän konvehteja:) Todella terveellinen aamupala, täytyy myöntää! [/color]

[color=BF3EFF] Huih...uskaltaiskohan sitä ilmaantua niille Jyväskylän Enska-treffeille...kääks! Mua aina tollaset tapaamiset jänskättää ihan hirmupaljon, vaikka tykkään kovasti tutustua uusiin ihmisiin ja en mielestäni ole kovinkaan ujo. Ois kyllä superkiva nähdä Keski-Suomen Enskoja, joten enköhän mä näillä näkymin pääsis tapaamiseen:)! Ladien ehdottama ens perjantai taitaapi ainakin itselleni sopia! Oliskos muita tulossa kun Ladie, Mörötin ja mä? Mites Siru (etkös sä ollut jostain aika läheltä Jklää?!)? Entä muita? [/color]

[color=104E8B] Omaan napaan ei kuulu mitään sen kummempia, samaa hyvää vaan:) Mun napa on nykyisin aikas huvittavan näköinen, kun se on alkanut vähän jo pullahtamaan ulos kuopastaan...hih, hassua! Jänskättää ihan tosi paljon keskiviikon rakenneultra! Voi kun kaikki olisi masussa hyvin! [/color]

[color=BF3EFF] Pitäisi varmaan kohta mennä miehen kanssa haravoimaan takapihaa, kun siellä on niiiiin paljon lehtiä. Meillä on suhteellisen iso takapiha, joten urakkaa riittää! Täytyisi saada piha lehdettömäksi ennen kuin sataa lunta! Eipä siihen lumentuloonkaan varmasti enää kovin kauaa mene! Ihana kun tulee joulu:)! Tykkään joulusta! [/color]

[color=104E8B] Huiskutuksia! [/color]

[color=BF3EFF] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 18+6 ~ ♥ ~ [/color]

Vierailija
22/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B] Pitää vielä lisätä tuohon Jyväskylän Enska-tapaamiseen se, että lämpimästi tervetulleita sinne ovat myös muutkin kuin Keski-Suomen Enskat (kirjoitin edellisessä viestissäni epähuomiossa, että olisi superkiva nähdä Keski-Suomen Enskoja) :)! Eli lisään tuohon, että olisi superkiva nähdä KAIKKIA Enskoja, jotka vaan ovat kiinnostuneita tapaamisesta!!! [/color]

[color=BF3EFF] Ajattelin tulla korjaamaan sanomisiani, ettei kenellekään tulisi ulkopuolinen olo:) Lueskelin juuri Vauva-puolen Enskojen kirjoituksia ja siellä on ollut hieman puhetta tuosta juttujen ulkopuolelle jäämisestä. Toivottavasti täällä ei kukaan tunne itseään " ulkopuoliseksi" , eikä ns. kuppikuntia pääse syntymään:) [/color]

[color=104E8B] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu ~ ♥ ~ [/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoltapäivää!

Täällä yöpaidassa kirjoitellaan ;) Heräsin kyllä ekan kerran jo puoli neljän aikaan ihan pirteänä, mutta lueskeltuani Viiviä ja Wagneria ja herätettyäni hirnunnallani miehen ja tod.näk. naapuritkin lähdin sitten uudelleen nukkumaan. Ehkä tuo minun lukemisvalintani ei ollut paras mahdollinen aamuyön tunneille, mutta tulipahan naurettua oikein kunnolla :)

Pääkaupungin enskat olitte sitten treffailleet. Minä kyllä olen valmis tarttumaan siihen Ladien ehdotukseen ensi viikon perjantain treffeistä täällä Jyväskylässä. Ja Viipuli ehdottomasti mukaan ja tervetuloa muillekin! Minä olen uusien ihmisten seurassa ujo alkuun, mutta nyt aion ottaa itseäni niskasta kiinni ja vyöryä paikan päälle, koska olisi tosi kiva saada seuraa muistakin mammoista. Eli perjantaina nähdään, eikö vaan! :)

Ja Viipero ei nyt vielä heitä kirvestä kaivoon sen alatiesynnytyksen suhteen. Jospa Kaapo tosiaan on innostunut äipän massua käsin tönimään. Mutta loppujen lopuksihan sillä ei ole väliä, mitä kautta se vauva sieltä tulee. Mies oli ainakin jaksanut pienenä pikkusiskoaan kiusata, että " sä oot tullu äidin pyllystä, kun mä oon tullu mahasta (hätäsektio)" ;) Ja kuten kandi taisi kirjoitellakin, niin tosiaan vaikka vauva olisi täydellisessä raivotarjonnassa niin se hätäsektion mahdollisuus on silti olemassa. Mieluummin sitä kuitenkin leikattaisiin suunnitellusti kuin hirveällä hädällä ja kiireellä.

Sirulle tsemppiä tuon työhomman kanssa. Pidä sisko puolesi!

Kiitokset WcAnkalle tuosta yhteisöinfosta. Tulee ainakin mulle tarpeeseen.

Uskomatonta, että pikku-millinkin Aksu on jo puolivuotias! Mihin se aika oikein karkaa? Ja tosi kiva kun olet pikku-milli käynyt meitä odottajia täällä tsemppaamassa ja jakamassa kokemuksiasi :)

Riikkaa en ole tainnut vielä omasta puolestani toivottaa tervetulleeksi, mutta siis tervetuloa! :)

(.)Eilinen meni meillä maalailun ja pihan laittamisen merkeissä. Nyt on sitten yksi makkarin seinä kuvioitu sellaisella helmiäislasyyrilla ja takapihalle istutettu kukkasipuleita, jos niistä vaikka joku innostuisi keväällä itämään (onko tuo edes oikea termi?) tulppaaniksi saakka. Minä en kyllä ole minkään sortin viherpeukalo, että vähän epäilen, miten me miehen kanssa tuossa istutuksessa onnistuttiin, mutta ensi keväänähän se nähdään. Tänään olisi siivousta vuorossa, vaikka kieltämättä on vähän paikat kipeät eilisestäkin kyykkimisestä ja maha tuntui olevan koko ajan tiellä. Sellaisen ikävän seuralaisen olen nyt vielä tähän loppuodotukseen saanut kuin aamupahoinvoinnin :( Ei ole onneksi tarvinnut oksennella, mutta sellainen kuvottava olo on heti aamusta ja eilen tuntui koko päivän, ettei oikein ruoka maistunut. Terkan mukaan johtuu hormonitasapainon muuttumisesta. Muuten täällä kyllä ollaan ihan hyvillä mielin ja vaikka tuo Otso ei eilenkään mitenkään railakkaasti liikkunut, niin nukkumaan mennessä se intoutui taas potkimaan isukkia selkään ja sain nukkua sitten huoletta ;)

Sunnuntain jatkoja,

Mörö ja Otso rv38+2

Vierailija
24/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffit tais olla onnistuneet? Hieno homma! Ehkä minäkin joskus...

Viiperon Kaapo ei nyt oikein tiedä miten päin olisi... No helpottavaahan on se että tavalla tai toisella pikkuinen sieltä ulos tulee ja sehän on pääasia! Eikä mee enää kauaa sullakaan!

Hermione, mulla oli samanlainen fiilis flunssan kanssa ettei se lopu koskaan, eikä se nyt oo varsinaisesti loppu vieläkään, sitkeetä tyyppiä... pari kuukautta oon ollu enemmän tai vähemmän kipee (en haluu mitenkää manata et sulla kestäis näin kauan...) Mut terkka mulle viimeks sano et jos ei synnytyksen jälkeen olo helpota ni kannattaa selvittää ettei oo mitää ihmeellistä, ku tän tukkosuuden voi kai laittaa ihan raskauden piikkiinkin osittain... mut toivottavasti sulla helpottaa pian! Mä havaitsin hyväksi sen Sarvikuono-nenäkannun mitä oon varmaa jo aikasemminki kehunu!

Laralei, just eilen aattelin et missäköhän sä oot :-) Et sä oo yhtää laiskiainen ton kirjottelus kanssa verrattuna muhun... tosin nyt oon vähä innostunu ku h-hetki lähestyy... Joo käytiin KOKSilla tutustumassa, sillon oli mulla menossa 36. viikko mut siin ryhmäs oli eri vaihees meneviä... Ihme et sulle ei oo siitä vielä mitään puhuttu, kyseleppäs neuvolasta tosiaan.

Ja Sirulle tsempitykset ton työasian kans, hyvä et pidät puolesi! Näin se pitäs ollakin, ite vaan välillä liian helposti annan periks vastaavissa asioissa ja se on huono...

Onneks täällä muutkin pohtii tota äitiyttä... just yks ilta purkasin asiaa miehelle ku pelottaa synnytys ja vauva-arki... kyl se mua hienosti kannusti! Ja kiitos Pikku-millille kun kokemuksen syvällä rintaäänellä meitä kannustat :-)

Ladie on ollu tosi ahkerana, vautsi! Mulle ei tekis tiukkaakaan vaan möllöttää ja syödä suklaata ja juoda limpparia... Paitsi et eilen kun en päässy sinne treffeille ni harjotin sitä kolmea S:ää ihan kokeilumielessä mut ei se aiheuttanu muuta ku hyvän mielen, lötkön olon ja kipeen selän ;-) Ei siis mitään synnytykseen viittaavaa, sitä yritin sanoo ;-) Tosin siivous on vielä kesken ku siirrän aina tota pölyjen pyyhkimistä ja vessan pesemistä ku ne ei oo mitenkään mun lemppareita... nii perjantaina taisin viimisenä huudella et imurin varteen mars mut enhän sitte edes jaksanu alottaa ku vasta eilen, pöh! Ja nytkö pitäs vielä jatkaa?!

Iida-Linnealle iso käsi työputken selvittämisestä!

Riikka, mä tunsin ekaa kertaa Viivin liikkeitä muistaakseni joskus 18. tai 19. viikolla, mut sehän on tosi yksilöllistä ja riippuu monesta tekijästä. Hyvin on voinu sulla olla jo niitä, ihanaa!

Viipuli, kuulosti aivan ihanalta toi sun aamupala, onnistuis multaki jos vaan löytyis konvehteja kaapista! Onneks joku muukin... :-P Ja tosta ulkopuolisuudesta täällä palstalla, mä en oo ainakaan missään vaiheessa tuntenu itteäni ulkopuoliseks, en täällä enkä tuolla kuumeilupuolellakaan. En oleta et ihan kaikkea aina kommentoidaankaan, mut sit jos itellä on joku ongelma tai kysymys tai jotain ni tosi hienosti täällä mun mielestä sitte kommentoidaan ja vastaillaan! Et emmä ottanu ainakaan itteeni sun kirjotuksesta vaikken ookkaan keskisuomalainen Ensio :-D

Omassa navassa möyritään kovasti, eilen oli taas tosi vilkas päivä Viivillä! Kai se tykkäs siitä että touhusin enkä vaan möllöttäny. Tänää tulee kaveri käymään, se haluaa nähdä vielä käsiä ja jalkoja masunahkan läpi ennenku tyyppi tulee ulos :-) Se tuo mulle samalla ammeen jalat jotka huusin netistä ja jotka valtuutin kaverin noutamaan kun asuu samalla paikkakunnalla ku mistä jalat huusin. Miehen pikkuveljen vanha amme ois tarjolla noihin jalkoihin mut täytyy vähän kattoo et onko se jo kuinka kulahtanu... sit alkas olee aika lailla valmista (joo niin varmaan... :-O)

Mites Amy, kun ehdotit et lähdetään tänään synnärille? Ku emmä olis ehkä ihan vielä lähdössä ;-) Mut sä saat mennä jos siltä tuntuu, oothan kuitenki jonku päivän edellä mua :-)

Huiiii, huomenna viikko jäljellä la:aan! (Joo joo ei saakaan tuijottaa tohon yhteen päivään mutta minkäs teet...)

Tein eilen riisipuuroa, täytyy vissiin mennä syömään siitä ne jämät. Aikasemmin tein karpalokiisseliä, millanenkohan olis noiden yhdistelmä? Taidan kokeilla! Palataan!

JoJo ja Viivi rv 38+6

Vierailija
25/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä tuli kyllä nukuttua erittäin huonosti. Heräsin varmaan puolen tunnin välein, oikeastaan varmaan joka kerta kun vaihdoin asentoa. Jostakin syystä jalat on todella kipeät. Aivan kuin olisin jumpannut eilen koko päivän. (Tarpeellista kyllä olisi, mutta eipä tule tehtyä, ei)

Siru hienoa, että laita kampoihin työnantajallesi. Meidän puljussa taitaa olla samaa vikaa noiden työsopimusten suhteen. Tosin itsellä kävi tuuri, kun kerrankin on kirjoitettu pitkä työsopimus ja se menee myös lasketun ajan yli. Heh...Tosin työnantaja ei kyllä ole vielä tietoinen koko raskaudesta ja toivottavasti ainakin joulun yli voisi ollakin tiedoton..Katsotaan sit joulun jälkeen.

Nyt on kyllä taas nimimuisti huono (raskausaivot varmaan vaivaa) Jollakin enskoista oli yövuoro putki takanaan. Hyvä, että loppusuora näkyy. Itse olen omissa työvuoroissa huomannut, että väsy iskee ja helposti. Varsinkin jos joutuu valvomaan ensimmäisen yön niin seuraava päivä ja yö töissä onkin taistelemista nukkumista vastaan. Nyt vielä viime työvuoron jälkeen (työhullu kun olen) lupauduin vapaa päivänäkin samoihin töihin toiseen yksikköön..Onneksi pätkä ei kuitenkaan ollut pitkä. Pitäisi varmaan osata pikku hiljaa rauhoittua.

Oma napaiseksi taitaa mennä tämäkin juttu. Mutta tänään aamusta kahvinkeiton yhteydessä tuli itselle ensi kertaa tunne, että olen kotona. Olen asunut tässä asunnossa kohta puolisen vuotta ja asuntona tätä lähinnä pitänytkin (huolimatta, että mies asustaa samassa asunnossa myös). Mutta vasta siis tänään iski tajuntaan ajatus kodista. Ainakin itsellä monen muuton myötä olen huomannut, että ajatus asunnosta omaksi kodiksi vie jonkin verran aikaa. Tulikohan taas vähän liian sekavaa viestiä. Taidan painua ruuan laittoon selvittelemään ajatuksiani..

- Ninca- rv 10+5 (10+3)

Vierailija
26/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JoJo, se on varmasti i-ha-na yhdistelmä se karpalokiisseli ja riisipuuro! Ai kun rupesi oikein tekemään mieli. =) Musta on kuoriutunut varsinainen herkkup***e (anteeksi karkea ilmaisu) tän raskauden viimeisen kolmanneksen myötä ja teidän herkkujutut on välillä ihan liikaa!

Jee, pidetään siis Jykylä-treffit ensi pe eli 27.10.! Ehkä siitä ei tartte tehdä erikseen pinoa, kun meitä on kuitenkin niin vähän? Mut joo, Siru oli se, jota ajattelin: etkös säkin ole Keski-Suomesta? Pystytkö matkustamaan JKL:ään? Olis hauska tietty treffata vähän isommallakin porukalla niin näkis paljon enska-naamoja kerralla! :-) Penelope oli se toinen, joka oli tuolla esittelypinossa kertonut olevansa täältä. En nyt muista, milloin Penelope on viimeks kirjoitellut, ja hänellä taisi olla LA ihan samoissa kuin Möröttimelläkin joten voipi olla jo vauvaa vaikka hakemassa. Mut tästä se lähtee! :-) Ja rohkeesti vaan. Johan me ollaan aika tuttuja täältä!

Mä taidan mennä vielä vähäks aikaa nukkumaan. Mies on viettänyt raikuliviikonloppua, ja eilen tulivat parin ystävän kanssa meille nukkumaan joskus puoli neljän aikoihin... Eipä siinä mittään, mut heräsin silloin yöllä ja nyt väsyttää. :-/ Perskules. No, saa mies kyllä kärsiä tästä (=passata mua). ;-)

Palaamisiin!

Terkuin Ladie ja pikku-L, edelleen viikoilla 33+3

Vierailija
27/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon monena päivänä/iltana kirjoittanut kommenttia ja sitten on rakas internet tehnyt tenän (tai veikkaan että ompi modeemissa vika - saa ihana mieheni hoitaa homman ensi viikon alussa) ja kaikki hienot runoilut on menneet hukkaan.. :( Yritetään siis TAAS..

Mulla teki NIIN mieli ostaa jotain ihanaa tiitiäiselle kun käytiin oman äidin ja siskon kanssa lauantaina ostoksilla. Masu on jo kovasti paisunut ja on se vaan niin hassua.. :) Mieskin sitä silittelee usein ja yrittää kuunnella. Eilen se väitti että sieltä kuului puhetta! LOL Maanantaina mennään taas neuvolaan ja mieskin pääsee mukaan. Toivottavasti kuunnellaan taas sydänääniä, mies kun ei ole niitä kuullut vielä.

On tää kuulkaa vähän orpoa kun meillä on tuo seksi tyssännyt ihan tyystin.. (Rohkea avaus) Taisin taannoin täällä johonkin keskusteluun kommentoida että vuodan ihan sikana aina ultran tai tutkimuksen jäljiltä ja niin on myös seksin jälkeen.. Se tietysti ahistaa miestä - enemmän kuin mua kun ehkä paremmin ymmärrän ettei se ole vaarallista.. Enkä viitsi toista painostaa. Jos nyt on vielä joku 6kk kestettävä täydellistä selibaattia niin en tiedä mitä keksin.. Sori nyt tää purkaus.. :(

Taas on niin omanapaista juttua että.. Ehkäpä kokoan kamani ja lähden jumppaan joka alkaa parin tunnin päästä. Mies lupaili iltakävelyä & saunaa sekä jalkahierontaa tälle illalle.. :) Hmm..

Mukavaa sunnuntain jämää kaikille!

Mammanalku + tiitiäinen 16+2

Vierailija
28/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan Siru

pakko kommentoida tuota kokemaasi kohtelua töissä ja tilannetta.

Varmaan kuulit nämä samat asiat jo omasta liitosta, mutta joskus auttaa nähdä asia vielä kirjoitettuna. Ehkä tässä tulee jotain uuttakin, ja pari käytännön asiaa jotka kannattaa pitää mielessä. (On se kumma että vieläkin löytyy esimiehiä jotka silmät kirkkaina luulee olevansa reiluja ja kuvittelee että näin sitä raskaana olevia voi kohdella... " ethän sä edes pystyisi olemaan töissä" kuulee monesti perusteluna)

Oli hyvä että otit oikeutta liittoon. Mm. sen takiahan maksat sinne jäsenmaksuja, että heidän asiantuntemus on käytössäsi, ja heidän ja luottamusmiesten tehtävä on tukea tällaisissa tilanteissa. Sinun ei edes tarvitse itse " riidellä" , kyllä luottamusmies hoitaa sen puolestasi. Voit itse pysytellä asiassa neutraalina ja jos pomosi rupeaa sinulta kyselemään asiasta, voit todeta että olet antanut asian muiden hoidettavaksi.

Millä alalla muuten olet, ja mihin liittoon kuulut? (Nämä kommentit perustuu työsopimuslakiin, lakiin naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta ja niitä sovelletaan yksityisellä ja julkisella puolella ja kaikkiin yrityksiin, lisäksi teillä voi olla tes ja yrityskäytäntöjä, mutta ne ei voi olla näitä huonompia, koska laki on tältä osin pakottavaa. Nämä kommentit on vähän suurpiirteisiä, ja perustuu pelkästään siihen sun viestiin ja jos hoitaisin sun riitaa niin kysyisin ainakin 30 kysymystä tarkempaa vastausta varten ;-) ...oikeudellinen vastuuvapauslauseke... heh.

Määräaikaisuudesta: jokaikiselle määräaikaiselle työsopimukselle on oltava lainmukainen peruste; jos yhdeltäkin puuttuu peruste, on työsuhteesi muuttunut toistaiseksi voimassaolevaksi siitä asti kun peruste puuttui. Toisaalta määräaikaisuuksia voi olla lukumääräisesti useitakin peräkkäin, jopa kaksi vuotta ja ylikin, jos kaikille on olemassa peruste. Työnantajalla on näyttövelvollisuus siitä, että perusteet on olemassa. (Useissa yrityksissa määräaikaisia sopimuksia tehdään ilman perusteita. Niin kauan kuin työntekijä saa jatkoa, ei sitä haluta riitauttaa... ) No nyt liitto tutkituttaa tämän asian. Jos työsuhteesi on muuttunut toistaiseksi voimasaolevaksi, sinulle kuuluu kaikki edut mitä muillekin " vakituisille" eli jos yritys maksaa palkkaa äitiysvapaan alusta, niin sinulle kuuluu se palkka. Jos työnantajasi ei jatka työsuhdetta, on kyse laittomasta päättämisestä ja saisit siitä korvausta. Yleensä tuomioistuimen tuomitsema korvaus on keskimäärin 6-10 kk palkka, riippuen mm. työsuhteen kestosta, työnantajan menettelystä jne. Työnantajaa ei voi pakottaa jatkamaan työsuhdetta, vaan seurauksena on tuo korvaus.

Syrjinnästä sukupuolen perusteella: pomosi on kertomasi mukaan syrjinyt sinua sukupuolen perusteella, jos hän raskauden takia lyhentää määräaikaisen työsuhteen kestoa, jättää määräajan uusimatta, tai vähentää työtuntejasi. Tästä kokemastasi loukkauksesta yritys voidaan tuomita maksamaan sinulle hyvitystä, joka on vähintään 3000 euroa. Esim. jos työnantajasi uusii kaikkien muiden määräaikaiset työsopimukset, mutta sinun (raskaana olevan) ei uusi, se on jo lähes varma merkki syrjinnästä. Pistä muistiin nuo keskeustelut pomon kanssa (pvm, mitä sanottiin) ja jos joku kuuli keskusteluista. Ei kannata jutella asiasta nyt hänen kanssaan, tai muiden työkavereiden kanssa ettei esimies rupea muuttamaan sanomisiaan, olis hyvä jos hän kertoo nuo samat jutut esim. luottamusmiehelle, koska noin sanottuina ne on suora todiste syrjinnästä.

Erimielisyysneuvottelu: todennäköisesti käytte yrityksessä ns. erimielisyysneuvottelun jos teidän tessiin on otettu nämä lain määräykset mukaan. Jos kyse ei ole tes rikkomuksesta, käytte muun neuvottelun. Siinä sinua edustaa luottamusmies ja/liiton lakimies. Parasta sinun kannalta on varmaan, että saatte asian sovituksi. Varsinkin kannattaa miettiä, onko mahdollisuuksia ja haluja jatkaa työntekoa ko yrityksessä, ja minkälaisella alalla olet töissä, eli vaikuttaako juttu tulevaisuuden työnsaantiin. Jos työnantaja ei ymmärrrä omaa etuaan (yrityksen etu on ilman muuta sopia asia) niin sitten sen voi riidellä loppuun asti. Oikeusriita kestää (tes asia työtuomioistuimeen, noin vajaa vuosi) muut riidat yleiseen käräjäoikeuteen, reilu vuosi. Varmuutta rahojen saannista ei ole, mutta jos liitto makaa riitelykulut niin eipä ole riskejäkään. Sovinnossa saat rahat varmasti ja heti, ja muutenkin asiasta jää mukavampi " muisto" molemmille osapuolille. Ennen kuin suostut sopimukseen, kannattaa hahmottaa mihin sinulla on oikeus ja mitä tuomioistuin todennäköisesti tuomitsisi. Lisäksi osan korvauksista voit saada aineettomana vahinkona, joka on yleensä verotonta, eli sopimuksen tekemiseen kannattaa kiinnittää huomiota.

Jos haluat kysyä jotain tarkemmin, niin selitän mielellään (teen tätä työkseni ja käytännön kokemusta on paljon eri liitoista ja yrityksistä, sopimuksista ja prosessaamisesta, tosin yleensä edustan työnantajaa ;-)

t. Heini

Vierailija
29/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli oikein urakalla pohdittu äitiyttä ja sen sellaista. Ihana oli huomata, ettei ole yksin näiden välillä outojenkin ajatusten kanssa. Välillä oikeasti sellainen olo, että " mitä ihmettä tässä ollaan oikein tekemässä?!" :O Meille on tulossa lapsi, ihan oikea ihmislapsi, meidän vastuulle loppuiäksi! Apuva! Ei sillä, ettenkö tätä vauvaa olisi halunnut ja ettenkö JO rakastaisi häntä eniten, mutta juuri siksi minua välillä pelottaakin. Haluan lapselleni pelkkää hyvää ja välillä pelottaa, että entä jos en olekaan hyvä, jos jotenkin vahingoitan lastani, tai jos vaikka masennun tai jotain. Meidän vauva ansaitsee vain parasta ja välillä tulee sellaisia hetkiä, että tuntuu, että miten MINÄ muka voisin olla paras äiti lapselleni? Minä, pieni ja surkea ihmisolento.

Toisaalta taas odotan innolla, että pääsen hoitamaan ja paijaamaan omaa vauvaani, kasvattamaan häntä :) Lykin vaunuja kotona, hiplailen vauvan vaatteita jatkuvasti (välillä puen niitä joidenkin vanhojen pehmolelujeni päälle :DDD pitäähän sitä harjoitella.....), seison pinniksen edessä ja kuvittelen pikkuisen vauvan makaamassa siellä tyytyväisenä..... Eli laidasta laitaan kyllä ajatukset vaeltelee. Pääasiassa olen kyllä varma, että vauva-arki lähtee sujumaan omalla painollaan, en siksi stressaa siitä, että tunnistanko itkusta, mikä vauvaa vaivaa. Ajan kanssa opin tunnistamaan. Toivon myös, että vauvani voisi olla onnellinen aina päästessään syliini, että hänellä olisi siinä turvallinen ja hyvä olo!

Noniin, se niistä pohdinnoista.

Käytiin heti aamupäivästä lenkillä miehen kanssa tänään. Ja aikaakin kului melkein pari tuntia (no käytiin kyllä lopuksi apteekissa ja kaupassa, että siihenkin meni aikaa). Oli ihanaa kävellä, kun lunta satoi aivan hiljalleen, ei ollut ihmisiä eikä liikennettä juuri yhtään, ei ollut kiire mihinkään, oli sopivan vilpoisa ilma (nollassa täälläpäin) ja niin edelleen. Varmaan reilu kymmenen kilometriä reippailtiin :) On hyvä olo.

Olipas sirulla vammainen työnantaja! :/ Onneksi et jättänyt asiaa sikseen, vaan veit eteenpäin! Niin juuri pitääkin tehdä!

Poppis, en voi sanoa enää mitään, mitä ei olisi jo sanottu. Hyvä, että olet selvittänyt asiat räpsyn kanssa :D Vähintään yksi repsahdus kuuluu jokaiseen raskauteen (liittyi sitten asiaan tai toiseen), repsahdukset varmaan kasvattavat ihmistä eniten!

En muista mitä vielä piti kommentoida, pitää tulla myöhemmin kommentoimaan lisää.

Han ja Rumpali 25+4

Vierailija
30/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän siinä sitten kävi, etten mitenkään ehtinyt teidän tapaamiseen, ja voitte vain kuvitella kuinka mua harmittaa.... :o(

täällä on ollut aivan mega kiirettä koko ajan. Perjantaina oli todellakin tuo teatteri, joka muuten oli aika tylsä. Savoyssa ain´t misbehaving...vai misunderstanding... jompi kumpi. Mutta siinä ei ollut juonta ollenkaan ja muutenkin aika tylsä. Onneksi Sami Saari ja nuori tumma laulaja pelasti :o) Mä tykkään niin kovasti Sami Saaren lauluäänestä.

Ja voi niitä herkkuja mitä Klaus K:ssa saatiin... Kierrettiin siellä kaikki ravintolat, ja jokaisessa oli tarjolla kaikenlaista herkkua :o) Lisää tuollaisia esittelyitä :O) Mukavaa, että ottavat mukaan vaikka oonkin äippälomalla.

Lauantai meni kakkua syödessä ja tänään tulee vielä muutama vieras. Oon aikasta poikki ja maanantai menee varmasti nukkuessa.

Nyt en ehdi valitettavasti kommentoimaan kun kermavaahdon vatkaus odottaa..

Toivottavasti sovitaan pian uudesta pk-seudun tapaamisesta ja tulen kyllä sitten paikalle :o)

Rauhallista sunnuntaita

terkuin Heidi ja lähtölaukauksen aamulla saanut Toukka 37+0

Vierailija
31/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Nyt jo hieman paremmalla tuulella.. kiitos kovasti teille, nyt vallankin tunsin tekeväni oikein kun sain täältäkin niin paljon tukea ja kannustusta.

Erityis kiitos heinille, olit jaksanut kovasti kommentoida asiaa. Vaikka nyt kyllä totisesti alkoi itseänikin kiinnostamaan tuo koko juttu, kun nähtävästi tässä on työnantaja toiminut laittomasti.. monessakin suhteessa. Sen verran, että kuntapuolella työskentelen.. hoitoalalla ja superiin kuulun. Eipä ilmeisesti ole ainoa laatuaan tuo minun tapaukseni, kuntapuolella taitaa asiat olla aikas rempallaan tuon määräaikaisten työsopimusten suhteen..

Pikkusen jännittää.. maanantaina juttu lähtee liikkeelle ja tiistaina minun pitäisi mennä töissä käymään ja varmasti pomoonikin tulen törmäämään. Noh, en kyllä ilman luottamusmiestä tai liiton ihmistä puhu tai allekirjoita mitään:/

Treffaamisesta sen verran.. minäkin juu siis olen keski-suomesta, meiltä on vähän vajaa 50km jyväskylään, että matka ei ole mikään este.. olisi kyllä mukava tulla tapaamaan muitakin enskoja.. ja lomallahan tässä ollaan=)

Tiiti se on alkanut mamman iloksi liikehtimään masussa niin, että päivittäin kyllä tuntuu erittäin selvästi suurin osa liikehdinnästä. On se vaan niin ihmeellistä, että oikeesti siellä masussa on joku;) Tuleva isukkikin sai muutaman potkun kun laittoi käden massun päälle=)

Aloin muuten isänpäivää silmällä pitäen kokoamaan sitä paljon puhuttua isyyspakkausta:) Ensimmäinen ostos oli eilen netistä tilattu " isin kulta" -body.. nyt on aikaa alkaa sitäkin tekemään:)

jeps, mutta kai sitä pitää mennä keittiö laittamaan kuntoon.. tulin vaan koneelle laskettelemaan sunnuntai päivän ateriaa.. tuli taas syötyä ittensä ihan ähkyyn:/

Hyvää sunnuntai päivän jatkoa kaikille.. voikaahan hyvin masujenne kanssa=)

terkuin siru ja tiiti rv 27+5[/color]

Vierailija
32/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-u, täällä supistelee. Heräsin aamulla ekan kerran kuuden aikaan tiukkaan supistukseen. Olin tosin heräillyt yöllä jo useamman kerran muutenkin. Sain unen uudemman keran, mutta koko päivän on tullut säännöllisen epäsäännöllisesti supistuksia. Välillä on ollut taukoa tunninkin verran, mutta tiheimmillään ovat tulleet alle 10 min välein. Mutta eivät siis ole vielä järkyttävän kipeitä tai tasaisia, joten eipä tässä taida tulla lähtöä ainkaan ihan lähiaikoina. Mutta antaapa toivoa kuitenkin...

Rohkeasti vaan keski-suomalaisetkin treffaamaan - on se vaan niin mukavaa! =)

Hanin lumisadekävely kuullosti ihanalta! Mä odotan jo kovasti talvea, mutta pienillä pakkasilla, että pääsee vaavin kanssa ulkoilemaan heti kun vaan voi.

Istuminen tässä tuntuu sen verran ikävältä, että muille en nyt pysty kommentoimaan. Vilkuttelen vain! Voikaahan hyvin kaikki!

-Amy ja EkaVekara, jota isukki jo huuteli ulos (rv39+3)

Vierailija
33/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sirulle piti sanoa munkin jotain. Hienoa,et otit sinne liittoon yhteyttä ja pidät kiinni oikeuksistasi! Mä oon niin saamaton,et oisin varmaan tyytyny vaan kurjuuteen. Heh. No ehkä tos tilantees oisin jo alkanu soittelemaan pikapikaa joka paikkaan. Sen verran tiukka mimmi kuitenki oon:D

Mistä ostit sen bodyn?? :)

Mäkin aloin tos viime viikolla keräämään siihen pakkaukseen tavaraa. Tosin mulla on vasta sellanen i love dad-tutti, ja tuttinauha ja sitte kumiankka-pakkaus kylpyhetkiä varten:)

amy: Juu,tuli hyvät sapuskat. Tänään syötiin loput lihapullat ja tein pastaa ja patonkia myös. :)

kandin herkuttelu kuulosti niin kivalta. Mulla kans tollasia herkkupäiviä ollu ehkä vähän liikaakin. Täl viikol jätin sipsit ostamatta,ihme. Yleensä ollu täs tapana syödä niitä kerran viikossa. Mut kun mieli tekee,ni ei voi mitään.

pikku-millille kiitos,kun kävit rauhottamassa mieltä:) Mikäköhän mul on nyt taas,ku herkistelen jokaiselle ihanalle kirjotukselle? Tippa linssissä luin sun juttua. Oli vaan niin kivasti kirjotettu ja aloin taas luottamaan enemmän itteeni, ja siihen että kaikki menee hyvin. Eiköhän me kaikki olla parhaita mahdollisia äitejä lapsillemme:)

Ladie oli käyny shoppailemassa. Äippä osti mulle viime viikolla synttärilahjaksi ihanan oloasun. Tollast pehmeetä kangasta (onko joku blyysi tai joku sellanen? :D ). Mammavaatteet siis on ne. Mulla ei hirveesti oo ees äitiysvaatteita,kun oon ostellu vähä pidempiä paitoja ja pärjänny kokoa isommilla ku normaalisti. Ainoa vaan,et talvitakit ei oikein tykkää mahtua päälle,enkä viitti kuukauden takia ostaa uutta, joka jäis sit isoksi. Menin lainaamaan äipältä takin, jota voi kuukauden päivät käyttää.

Jojo: Juu,pitää kysyä siitä tutustumisesta. Eiköhän me mennä kans sit joskus 36 viikolla. Eikä siihenkään oo enää ku pari hassua viikkoa. Hui ku aika menee nopsaan:)

Sellasta piti sanoa,kun ostettiin sellanen mobiili soittorasia-hässäkkä tohon pinnasänkyyn, niin siitä oli haljennu sellanen yks juttu. Mentiin vaihtamaan se sitte,ja nyt ku otin paketista, ni siitä on se sama kohta rikki. äääh. En kehtais enää mennä sinne vaihtamaan,mut pakkohan se on. Makso kuitenki 40euroa,ettei ollu mikään ihan halpa. Hävettää vaan mennä taas sinne:/

Oliko Heidillä jo synttärit? Onneksi olkoon:)

Anteeks,en nyt kaikille jaksa kommentoida,kun oli aikas paljon tekstiä:) Terkkuja kuitenkin kaikille ja hyviä oloja:)

Ja amylla suppailee.. Meinaataankos siellä lähteä synnyttämään?! :) Jännää!! :) Tsemppiä, jos tulee lähtö. Kohta teillä on pieni nyytti kainalossa. :)

En nyt enempää jaksa kirjotella. Hyvä, että treffit suju mukavasti:)

Me käytiin muuten kans ihan ihan pienellä kävelyllä. (han oli käyny vähän pidemmällä:) ) Oli niin sellanen raikas ilma,kun ulkona oli vähän sadellut. Eilen oli paljo kylmempi. Käveltiin vaan tohon lähikauppaan ja takas,mut oli ihan tuskaa,kun kävi niin vihlomaan mahaan:( Kyl mä ootan sitä, et pystyn taas kävelemää ilman tollasia särkyjä ja jatkuvaa vessahätää.

Mut nyt pois. Muksaa iltaa kaikille:)

lara ja mötkö 32+5

Vierailija
34/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei oo lumesta tietookaan täällä! höh! vettä vaan ripsottaa ulkona... no onneksi käytiin aamupäivällä miehen kaa reilun tunnin kävelyllä, silloin kun ei viel satanut.

teidän eiliset treffit kuulostaa menneen hyvin, hienoa:) taitaapa nuo loppuvuoteen suunnitellut treffit jäädä nekin multa väliin, kun on sen verran matkaa tayssiin sieltä:) samoin ens viikonloppuna en taida kyllä keskisuomeen päästä lähtemään...

meidän eiliset shoppailut meni hyvin, miehelle ja simppikselle löydettiin kaikkee, mä en kerrankin ostanut mitään. myös ilta kavereiden kaa oli mukava. ja kun kotiuduttiin niin uni tulikin jo puol kymmenen jälkeen.

kandi: " nolona" mä en osaa uida sammakkoo... tai aina pari vetoo onnistuu, mut kun siinä on liikaa liikkuvia osia:) yleensä sitten kroolaan, sai ihan suvereenisti koiraa polskuttelen;) mahdan olla näky... onnea isukin kuukausipalkasta:) vai että hempeilyä siellä kaivattaisiin?;)

sirulla ollut tylsä pomo, onneksi puutuit asiaan!

mammanalku: meilläkin oli noilla main " vähän" hiljaisempaa petihommissa. kun rinnat oli niin oudon tuntuset, etten kestänyt minkäänlaista hipelöintiä sillä suunnalla. ja sit sillon oli sellasta hassua turvotusta, kun masu kasvo, muttei näyttänyt missään määrin vauvamasulta vielä, niin ei itteään kovin viehkeeks tuntenut. mutta kyllä se siitä sitten taas piristy. se siitä on jäänyt että nyt mies aina kysyy että mitä haluun mikä tuntuu hyvältä, ei sillä että ois pahalta ennenkään tuntunut paitsi noitten rintojen osalta.

han: mä just mietin kun keskiviikkona kävin kävelyllä että vitsi kun tekis mieli ottaa noi vaunut koekäyttöön. mut kuitenkin joku mummo pysäyttäis mut ja haluis kurkkia sisään " ööh... sori mutta se nukkuu, nyt pitää mennä..."

kunnon supistuksia amylle täältä lähettelen!

tikru ja simppis 30+2

Vierailija
35/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo mennään, aattelin tulla kuulumisia laittamaan. Lupasin miehelle, etten roiku koko aikaa netissä, kun on viikonloppu. Meni nyt tutumaan hetkeksi, niin uskallan avata koneen... :)

Kiva homma, että treffit suju taas mukavasti. Mä oon kovasti pohtinut niitä Tampereen treffejä, mutta musta ei nyt oo järkkäämään niitä, kun en yhtään tiedä omia kuvioitani. Paineet pysyy kurissa jos suurin piirtein makaan sohvalla tekemättä mitään. Kaupassa käynti jo nostaa sen verran, että välillä oikein hirvittää... ja mulla on tosiaan nyt lääkitys päällä. Mutta jos joku muu jaksaa treffejä suunnitella, yritän parhaani mukaan päästä paikalle! Viimeistään sitten Santeri vaunuissa.

omasta navasta ja lääkityksestä vielä sen verran, että illalla olin jo hätää kärsimässä, kun lääkkeen oton jälkeen mulle tuli sekä aamulla että illalla kuumeinen olo, palelin ja hikoilin yhtä aikaa. Illalla sängyssä hikoilin lakanatkin märäksi. Parin tunnin jälkeen olo helpotti ja sain nukuttua. Tänä aamuna soitin sit svo:lle, mut sieltä sanottiin, ettei ole yleinen verenpainelääkityksen sivuoire, eivätkä keksineet muutakaan syytä. Tänään horkka tuli myös, mutta ei niin rajuna ku eilen illalla, joten ehkä mä oon joku erikoistapaus jolla lääkkeeseen tottuminen vie vähän kauemmin. Toivotaan nyt, että sama ei toistu tänä iltana ku eilen. Onneks saan kuitenkin olla kotona enkä taida uskaltaa ennen perjantain kontrollikäyntiä edes soittaa minnekään noista mun painetasoista, etteivät ota sisään uudelleen.

amyn puolesta täällä jännään, et joko se olis sitä itseään... JoJo ei vielä halunnut lähteäkään, joten ootellaan sun suppareita ihan rauhassa.

Viiperon Kaapo ei vissiin sit tosiaan halua olla ku pää ylöspäin. jos se ei tykkää, kun veri menee päähän? :) Tai sit on tosiaan laskeutunut. Multahan ei kans hirveesti löydetä päätä mahan päältä painettaessa, vaikka ei oo vielä kiinnittynyt. Sisätutkimuksessa vaan sanoivat, että liikkuu vielä. Mutta perätilahan ei välttämättä sulje pois alatiesynnytystä, jos vaan äiti uskaltaa siihen lähteä.

SS:llä on vihdoin ollut pusutteluviikonloppu miehen kanssa, hyvä hyvä!

Hermione koettaa parantua vihdoinkin! Mähän marssin lopulta lääkärille ja sain antibiootit jotka tehos sit viikon kuurilla. Tuli huomattavasti helpompi olo itselle.

kandin miehellä on vakaat tulot tiedossa, se on hyvä juttu. Meillä ei tuollaista iloa vielä ole, mutta kovasti pidän peukkuja miehelle, et jospas vuodenvaihteen jälkeen... sit täällä kateellisena luen noita juttuja sipsiherkuista, kun en itse ole saanu syödä suolaisia herkkuja moneen viikkoon... aika nopeesti niistä oppii eroon, kun vaihtoehtona on tällanen megaturvotus tai oikeestaan vielä sen pahentaminen. Mutta jos niistä ei pahaa oloa tule, niin eipä ne varmasti kovin vaarallisia ole. Vissiin itsekin noilla viikoilla vielä söin hyvällä omatunnolla ranskiksia ja sipsejä!

AA, mä selasin Akateemisessa laulukirjoja, sellasia missä oli sekä vanhoja että uusia lastenlauluja. En muista nimiä, mutta kyllä siellä ainakin pari uutta kirjaa oli. en vielä raskinut ostaa,ku olivat niin kalliita, mutta oon tulevalle kummille kovasti vihjaillut, et sellainen tulis tarpeeseen.

sirulla on ollut ikävä pomo, toi on kyllä tosi läpinäkyvää toimintaa. Ja tosi tyhmää... onneks joku osas neuvoa sua paremmin, mä en tajua noista oikeuksista ja miten pitäis toimia ollenkaan!

Ladiella oli ollut kiireinen hemmottelupäivä. Mä en kyllä jaksais enää ajatellakaan baariin lähtemistä. Siis minä, joka oon aina ollut tunnettu kaveripiireissä siitä, että jos ei kukaan muu lähde niin toi ainakin...

Jokos Riikan kaverille on vauva syntynyt? Mä vähän kammoan käynnistysajatusta omalla kohdallani, kun tuttavilla on ollut tosi pitkiä ne käynnistelyt. Eli ei mitään edistystä vuorokaudessa vielä.

mörötinkin vielä jaksaa sisustaa! Sulta ei vissiin oo kielletty rasitusta niiden supistusten takia? Tai no, mitäs hyötyä siitä enää oiskaan, kun viikot on noin pitkällä!

Ninca oli löytänyt kotiin! Se on ihana tunne, kun vihdoin oma koti tuntuu myös kodilta eikä kämpältä!

mammanalulla oli haussa miehen petihalut... meillä se on kyllä toisin päin, eli mulla on ollut jostain syystä vähän nihkeetä sillä saralla. Jostain syystä en saa samanlaista nautintoa ku ennen. Ja nyt ku on kaikki turvotukset (käsissä ei oikeesti tuntoa) ja verenpaineet ja kolotukset ja etenkin tosi kipeet rinnat, niin en paljoa lämpene niihin hommiin. Harmi sinänsä, kun se puuhastelu on kuitenkin ihana osa parisuhdetta.

lara, pyytäkää seuraavalla kerralla varmistamaan, että mobile on ehjä ennen ku otatte sen kaupasta mukaan, niin ei tartte enää kolmatta kertaa mennä takasi! Eihän se teidän vika oo, jos rikkinäisiä myyvät.

Ja kaikille yleisesti, ootte ihania kun uskallatte purkaa tuota äidiksi tulemisen painetta ja pelkoa, mulla se on nimittäin ollut tosi vahva! Oon joskus siitä palstallekin avautunut, mutta siinä vaiheessa monilla on ilmeisesti ollut helpompi olo, mutta komppaan siis ihan täysillä tuota pelkoa tulevasta ja siitä selviytymisestä. Tokihan sitä selviää, mutta kyllä se kovasti jännittää ja pelottaa, et mitäs jos joku meneekin pieleen...

Sit vielä loppuun yks kyssäri, joka tuli tässä mieleen koskien rintoja. Mulla on siis ollut nyt niiden lääkkeiden aloittamisesta alkaen rinnat tosi kipeät, nännit vaan yhtäkkiä kovettuu ihan kivisiksi ja niihin sattuu. Tää pahenee huomattavasti sillon, ku on se horkkakohtaus päällä. Eli voiskohan se palelu-hikoilu liittyäkin jotenkin rintoihin ja voisko se olla esim. rintatulehdusta tms? Mut sitä mä en ymmärrä, miks se voimistuu aina, kun ottaa lääkettä?? Ehkä mun pitää kysyä tätä neuvolasta huomenna, kuulostaa ihan ufolta...

Mut kohta tulee kaverit teelle, joten lopetan viikonloppuromaanini tähän. Huomenna on taas uusi viikko edessä!

-Osse ja Santeri rv 37+4

Vierailija
36/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

supparit alkaneet nyt tulla ensin vartin välein ja nyt jo 10 min välein. Kävin ystävän luona iltateellä ja se kehotti soittamaan synnärille. Ite en vieläkään usko, että tää ois _sitä_. Synnäriltä sanoivat, että voi ihan hyvin käydä näytillä. Mies on kohta tulossa salilta ja jos nää nyt edelleen jatkaa tota 10 min välein, niin ehkä sitä vois käväistä katsastamassa, mitä kohdunsuu sanoo. No, jos jotain tapahtuu, niin tää lienee muutaman päivän " takavasemmalla" , mutta jos tää on vain harjoittelua, niin tuun kyllä ilmoittelemaan itsestäni.

-Amy, jolla taas kipristää masua-

Vierailija
37/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla vielä kiittämään mukavasta seurasta eilen, oli tosi kiva nähdä teitä kasvotusten! seuraavia treffejä ootellen :))

Amy, josko sulla nyt kuiteskin on lähtö edessä :)) toivotaan niin! täällä jännätään...

tulenpa huomenna kommentoimaan paremmalla ajalla!

Mykis ja Hippis 25 tasan!

Vierailija
38/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B] Pääsisköhän amy nyt tositoimiin:) Jännää! Lisää suppareita sinne puhaltelen ja toivottelen kovasti onnea matkaan, jos nyt lähtö tulee:)!!! Iiks, ihanaa! [/color]

[color=BF3EFF] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 18+6 ~ ♥ ~ [/color]

Vierailija
39/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jänskään täällä,oli pakko tulla tsekkaamaan jos oot laittanu jotain väliaikatietoja. hyvältähän tuo vaikuttaa,etteköhän te pääse nyt synnytyspuuhiin:) voi vitsit.

osborne: juu tosiaan,sanoinkin jo tossa miehelle,et seuraavaks tarkistetaan siel liikkeessä,et on ehjä. Ei kuitenkaan asuta missää ihan lastentarvikeliikkeen lähellä (no ei onneks 20kilsaa kauempana kuitenkaan), ja haluisin jo asentaa sen tohon sänkyyn valmiiks.

Nyt mulle tuli mieleen,et joku oli kyselly mun opiskeluista.. Kandi? Olikohan? :) hyvä muisti.

Nyt mä pidän lomaa perjantaihin asti,sit on tentti.

6.11 alkaa tosiaan äippäloma,mut mä joudun viel paahtamaan tonne marraskuun loppuun asti. Ei onneks hirveest tarvi koulus käydä,mut sellanen 10 sivun essee pitäs jaksaa viel vääntää. Toivottavast saan sen tehtyä, ni ei tuu ongelmia noitten opintotukien kanssa. Rahan takiahan mä tän marraskuun viel joudun puurtamaan.

Mä tos viime viikol pohdin jo aika paljon ja tosissaan, jos en käviskään tota vikaa kurssia ja en ottais niitä opintotukia marraskuulle, mut rahallisesti on paljon parempi ratkaisu yrittää jaksaa viel muutama viikko. Ja sit se kurssi on ohi, jos vaan saan sen läpi.

Oon ollu niin väsy,et toisaalta jäisin jo mielelläni ihan vaan lomalle,mut ehkä mä kerkeen sit ennen synnytystä pari viikkoa lepäillä. Pitää varmaan yrittää hoitaa se essee äkkiä alta pois.

Nyt lähen tekemään jotain syötävää itelleni. Nälkä iski taas. Ja sit alkaakin BB.

Hyvät yöt kaikille.

lara ja mötkis

Vierailija
40/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandihan se siis oli, joka oli kyselly. Hyvähyvä. :) Piti heti tarkistaa,etten ihan omiani taas höpissy.