Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta. Huippukivaa nahda Enskattaria tanaan. Piristysta (taman mahtavan virtuaalisen lisaksi) kaivataankin pitkan kotonaolon jalkeen. Kavin juuri herkulliselta nayttavaa ruokalistaa lapi.

t. Heini

Vierailija
2/44 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervemenoa treffeille kaikille osallistuville:) viettäkäähän hauska iltapäivä herkullisen ruoan ja mukavan seuran merkeissä:)

kandi oli eilen välttynyt hammaslääkäriltä, mä en:( vielä yks aika on, sen verran ehkä jaksan siellä vielä makailla. mut toi uiminen oli kyllä hyvä idea. eikös oo metka tunne kun siellä altaassa pulikoi ja sit nousee pois niin silloin tosiaan huomaa et on painoo tullut...

poppis: mä kans luulen et noi sun murheet ja ajatukset on samoja mitä kaikki päässään jossain vaiheessa pyörittää. ja ihanaa että joku on niin rohkee että uskaltaa ne myös esille. koska samalla lailla sitä tulee mietittyä että mitä mä nyt voisin kirjoittaa, vaikka päässä ois sata ajatusta. ai niin siitä kelan laatikosta. kyllähän tuolla " hauskinta mitä mies on sanonut/tehnyt synnytyksessä" -pinossa joku tuore onnellinen isukki oli tuonut sairaalaan tyhjän äippäpakkauslaatikon kun oli tullut perhettään hakeen, oli sit aatellut että siinä tyhjässä pahvilaatikossa vauvansa kuskais. kuinkahan iso lappu mun pitää turvakaukaloon tehdä että " OTA TÄMÄ!!!" ;)

mörötin: kiva että lähdit käymään siellä polilla, vaikka aikaa meniskin. ois se ollut tylsää viikonloppua vaan stressaa että eikö mitään tapahdu.

amy: mun mies meinas pudota kun kerroin tuosta teidän miehen kääpiö-kommentista:):):) mun mies ei oo unissaan vielä mitään simppiksestä puhunut, jotain työjuttuja aina välillä, eikä niistäkään muista aamulla mitään.

omassa navassa ei kummempaa. äitiä ei herätetty tänään aamujumpalla, mut kyllä niitä liikkeitä on tässä hereillä ollessa sit tuntunut.:) hih, tänään lähdetään miehelle shoppaileen ja sit syömään ja tapaan kavereita:)

tikru ja simppis 30+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo herätty ja kovasti odotellaan Helssinkiin lähtöä. Pian siis nähdään! =) Muille vilkutuksia ja lisää ajatuksia myöhemmin!

-amy ja EkaVekara, rv 39+2

Vierailija
4/44 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, mä en sit ehtinyt eilen palstailee ja lukasin tossa aamulla aikaste eilisen pinon.

pikaisesti vain kommentoin,

Poppis, harmittaa kun et ilmeisesti ole tulossa :( ja luin sun morkkis viestin ja täältä kans paljon halitusta :)) tottakai sitä miettii näitä äitijuttuja...ei mullakaan ole sellasta " äiti" oloa, kun taas joillakin se tulee niin itsestään ja synnytyksen jälkeenkin voi vielä mennä tovi, ennen kuin sitä tajuaa missä mennään :))

joten ei paineita mammailusta, jokainen tyylillään, eiks vaa!!

Aurora, noista suppareista...mullahan niitä alko tulee kans tolla viikolla ja alkuun tietty vähän mietitytti, et onkohan nyt normaalii ja tuntu sillai useammin. Nyt kait sit kohtu vähän tottunut potkuihin tai muuten mukautunut, ku harvemmin supistelee. Onkos se nyt niin, et jos yli 10 supparia tunnis, niin sit ehkä kannattaa käydä tarkistuttaa tilannetakin...mutta itse varmasti tietää parhaiten, ja kipu tietty kertoo jo toista :))

tulenpa kommentoimaan tänne toisella kertaa, ku pitää alkaa valmistautuu enskatreffeille JEE :)) käyn eka siinä Stockkalla...ja siitä sitten los Colorados !!!!

Mykis ja Hippis 24+6

Vierailija
5/44 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On viikko kulunut taas vilauksessa. Siskon vein torstaina kotiin, käytiin samalla kaupungilla hommaamassa vielä viimeisiä puuttuvia asioita, kuten imetysliivit. Tänään onkin sitten miehen serkun häät, oikein mukavaa pitkästä aikaa laittautua nätiksi :) Ja satuinpa vielä torstaina löytämään Lindexistä oikein sopivan tunikan, ihan tavismallia, joka istui hyvin peittäen jopa tuon edessä keikkuvan pallon. Meinasi jo iskeä paniikki että mitä ihmeessä sinne häihin vetää päälle. Kaikki mammavaatteet tuolla kaapissa kun ovat kovin kesäisiä ja alkavat käydä pieniksi.

Paljon on taas ollut tekstiä pinoissa, kommentoin nyt jotain mitä jäi päällimmäisenä mieleen..

Kiitos uusista synnytyskertomuksista!

Riikalle tervetuloa enskattarien joukkoon mukavaan!

Titille lohtuhalaus täältäkin.. On se elämä välillä niin epäreilua :(

Poppis, pää pystyyn, unohda turhat morkkikset! Kaikilla on varmasti tuollaisia ajatuksia välillä, se on ihan normaalia :)

Osse oli joutunut osastolle, toivotaan ettei toksemiaa kehkeydy ja pääset vielä kotiin (tai synnyttämään :)

Möröttimellä oli ollut huolen hetkiä, hyvä kun tutkivat nyt noin perusteellisesti että kaikki on kunnossa!

Amy on jo viimeisella viikolla, hui! Suppareita sinne nyt oikein kovasti!! Ja JoJollakin h-hetki lähenee..

Heidi oli kysellyt ulkokäännöksestä. Kyllähän se vähän otti kipeää, ja tuntui aika epämiellyttävälle, mutta se oli kuitenkin aika nopsaan ohi ja ei ollut tosiaankaan niin kamalaa mitä oli etukäteen kuvitellut. Itse kääntäminen kesti ehkä n. puoli minuuttia? Toivotaan ettei Toukka enää vaihdakaan asentoa!

Niin, meillä tosiaan kääntäminen onnistui tiistaina, mutta...... Jo keskiviikkoaamusta alkaen aloin epäillä että onko rt sittenkään pysynyt. Ja nyt olen jo aikasta varma että perätilassa siellä ollaan taas :( Täsmälleen samoilta nimittäin liikkeet tuntuvat kuin ennen käännöstä. Eli kaikki liikkeet kohdistuu kohdunsuulle, rakkoon ja uusimpana tuonne nivusiin joka vihlaisee niin että meinaa lähteä jalat alta. Ja mielestäni pää tuntuu tuossa ylämahalla tutusti.

Harmittaa niin vietävästi... Oltiin niin onnellisia kun kääntäminen onnistui. Tiistaina meillä on kontrolliaika äitipolille, jossa on tarkoitus varmistaa tarjonta. Siellä sitten saadaan varmuus näille tuntemuksille. Pettymys tulee olemaan tosi iso... On jo. Hetken jo ehdin iloita että päästään synnyttämään normaalisti alakautta, ja nyt näyttääkin taas siltä, että sektio saattaa olla edessä :´(

Vahvasti alkaa tuntua sille, että Kaapolla on nyt yksinkertaisesti vaan parempi olla perätilassa, siis jos se niin siellä on. Ei kai se muuten ois noin äkkiä takasin kääntynyt. Ja ollut kuiteski pt:ssa jo rv 27 alkaen. Olisiko sitten mun lantion mallissa jotain erikoista.. No, edelleen pääasia on, että kaikki tuntuu olevan Kaapolla hyvin. Mutta harmittaa tämä silti.. Itku tulee kun lukee muiden koskettavia synnytyskertomuksia. Että jos ei itse saakaan sitä kokea :(

No niin, nyt lopetan tämän surkuttelun, täytyy mennä suihkuun ja alkaa valmistautua häihin lähtöön.

Ihanaa viikonloppua kaikille ja hauskoja treffejä!!

Viipero & Kaapo rv 37+5

Vierailija
6/44 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on ollu aktiivinen aamu ja jo pari vaatekassia on tyhjennetty kaappeihin ja yks lasilaatikko vitriiniin. Koitan nytkin välttää tähän koneelle jämähtämistä kun on kerrankin aikaa ja jaksamista tehdä tätä loputtomalta tuntuvaa purkamishommaa...

Mukavaa tapaamista kaikille onnekkaille jotka paikalle pääsevät - minäkin sitten toivottavasti ens kerralla! Raportit sit tänne mahd pian, kiitos :)

Nyt jatkamaan hommia että ehtis vähän lemmenlomailemaankin taas jossain välissä...mies lähti hakemaan meille jotain huonekaluja isältään joten nyt on mulla hyvä sauma puuhailla kun ei oo kiusauksia pusutteluun ;)

Makkara 23+5

Vierailija
7/44 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun flunssa meinaan. Nyt kun tuli vielä tosi kylmät ilmat, niin tuntuu ettei ees henki kulje.

Eilen sain tarpeekseni ja lähdin kaupungille kun tuli semmonen olo että tuun mökkihöperöks ja illalla valittelin ja yskin peiton alla kun oli paska olo. No ostin ittelleni kivat mammafarkut Lindexiltä että vähä mieli piristy.

Poppikselle. Kyllä mulla kanssa iskee välillä sellasia epävarmuuskohtauksia että itkettää ihan hirveesti ja on semmonen olo että ei musta hyvää äitiä tuu varmaan koskaan. Luulen koko ajan että teen jotain väärin ja pelottaa että miten osaan hoitaa sitä pientä ihmistä. Minä kun en oo koskaan ollu paljo vauvojen kanssa tekemisis. Onneks mulla on niin yltiöpositiivinen mies mikä mua sitten aina lohduttaa. Että ymmärrän kyllä noi sun tunteet. Erehtyväisiä ihmisiä kun me vaan ollaan. Hyvä että sulla on jo parempi mieli ja räpsyn kanssa sopu =).

Viettäkää hauskat treffit munki puolesta ja hyvää päivän jatkoa kaikille!

T: Hyvin kauheasti yskivä Hermione ja poju rv 25+2

Vierailija
8/44 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Viiperon Kaapoa, jos se on taas kääntynyt takaisin perätilaan :/ No, tuo asento on varmaan luonnon sanelema asia, eli kuten arvelitkin viihtyy varmaan siten miten on eniten tilaa. Onko alasynnytys sitten ihan no-no, jos pikkuinen on perätilassa? Eikä kaikki rt-vauvatkaan synny alasynnytyksella, koska aina voi joutua sektioon muista syistä (kuten mua niin rajulla tavalla muistutettiin siellä Kättärillä).

Hermionelle nyt kuppi kuumaa käteen, ja muista pysyä mahd. paljon sisätiloissa! Nuo syysflunssat on kyllä ikäviä, mutta ei niiltä oikein pakoonkaan pääse...

Tigger, oli kyllä ihan kivaa päästä altaaseen. " Sammakkoa" en vaan voinut uida, koska jalkapotkut ottivat ikävästi mahaan. Sen sijaan kroolia oli kiva uida - kunnes karsea suonenveto pakotti lopettamaan. Jatkossa taidan tyytyä vesijuoksuun :)

Poppis puhui ihan aiheellisesti tuosta äidiksi kasvamisesta. Jotenkin tuntuu, että mitä enemmän on " aikuisvuosia" takana, sitä enemmän siihen perheen ideaan pitää totutella. Tai ehkä mulla ei vain vielä ole tuota kriisivaihetta, voihan se putkahtaa sitten viikko ennen synnytystä ;)

Vaavi on kuitenkin pikkuinen ihan vaan vuoden pari, sitten sitä voi jo hyvin viedä satunnaisesti yökylään, kun vanhemmat haluavat kahdenkeskistä aikaa. Ja todennäköisesti siitä ei kauhean usein edes halua joutua eroon, kun ne hormonit kuitenkin iskee aika lujaa päälle :) Kyllä luonto hoitaa sen äidillisen puolen kuntoon viimeistään synnytyksen jälkeen, uskokaa pois. (Jos siltä ei tunnu, aina voi puhua asiasta neuvolassa ja saada apua, jos sitä tarvitsee.)

Ja kuten moni jo muistuttikin, kaikki ovat äitejä omalla tyylillään. Nykyisin ei onneksi tarvitse olla mikään pullantuoksuinen kotiäiti, jos se rooli ei itselleen istu. Meidän vaavi saa vanhemmikseen hienoa uraa tavoittelevan opiskelijaäidin ja pitkää iltaa huonolla palkalla tekevän isukin, mutta silti me ollaan ihan varmasti tosi huiput vanhemmat meidän Muhkulle!

Isukista puheen ollen, mies saa vihdoin siirtyä töissä kuukausipalkalle, eli sen ei tarvitse enää yrittää tehdä paljon sunnuntaita ja iltaa palkan maksimoimiseksi! :D Onhan tuo kaupan tesin mukainen kk-palkka ihan surkea, mutta ainakin tietää joka kuukausi, minkä verran rahaa on tulossa. Eli jippii.

Muhku on pitänyt pari rauhallisempaa päivää nyt sisarusten ollessa täällä - ehkä sen on keskittynyt kuuntelemaan ja ihmettelemään uusia ääniä?! Onneksi se muljauttelee aina asennon vaihdon yhteydessä sen verran, ettei tarvitse huolestua.

Takaisin " lasten" seuraan. (Miten nuo koululaiset voikin murustella niin älyttömästi?! Koko ajan saisi olla pyyhkimässä muruja pöydältä ja lattialta ja sohvalta...)

Kandi & Muhku 30+2

Vierailija
9/44 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#0000CD9Enhän mä mihkään junalle ois millään ehtinyt aamulla..Herättiin myöhään ja mies tossa lähti sit töihin..Ilmakin on niin masentava, että kauppaan lähtökin on tuskallista..Mukavaa treffeilyä vaan paikallaolijoille. =)

Kiitsa kaikille mukavista sanoista mun morkkiksen suhteen. Kyllä tämä taas tästä..=)

Heini: mikä kurdinäppis sulla on kun ei oo ääkkösiä? =)

Mykis, mie lupaan tulla seuraaville treffeille sit taas..=)

Viipero: mä lähetän Kaapolle telepaattisesti neuvoja kääntymiseen jos on taas istumassa siellä..Eiköhän toi synnytys alateitse sullekin suoda..=) Jos sillä on tilaa siellä pyöriä niin kai se sit hiffaa kohta kääntyä pää alaspäin..Se vaan tietää, ettei vielä oo kiire! =)

Makkaralle inspistä tavaroiden järkkäilemiseen! =)

Hermionen flunssalle mä lähettelen karkoitusloitsuja täältä. Johan nyt on markkinat! =)

Kandin mies oli päässyt turvallisen kk-palkan kylkeen kiinni. Hyvä hyvä. Meilummin sekin varmaan ne sunnuntait on sun kanssa kun rehkimässä..=)

Hitsi kun jaksais nyt nostaa peppua ja lähteä ostoksille. Yhhh..

Mukavaa ja rauhallista lauantaita jokaiselle!

t. poppis ja räpsytin rv26+3

Vierailija
10/44 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon siis ihan saamaton,en oo taaskaan viikkoon kirjotellu. näköjään lauantai on mun kirjottelupäivä. Oon käyny lukemassa joka päivä,mut en oo vaan jaksanu raapustaa mitään. Oon niin väsy. Tai jotain.

Kiitos kaikille, jotka oli laittanu synttärionnitteluja:)

Mä en muista hirveesti mitä kaikkee on pitäny tän viikon aikana kommentoida.

AinoAurora on pariin otteeseen kirjottanu niin nätisti,et mä oon tääl herkistelly. :) Ja sit kirjotit niistä mammahaalareista, täällä sama juttu. Mul on kai maha jotenki alhaalla,tuntuu et se tila mahalle on ihan väärässä paikassa ja ne haalarit ei mahdu. Kävin sovittamas jo joskus aikasemmin,sit aattelin,et eihän nää kauaa mulle mahdu (kokoo isommat ois jo liian isot).. Ja nyt kävin uudestaa,ni kyl meni viel kiinni,mut ei ehkä enää ens viikolla, ni en sit viitti ostaa. Puhun siis H&M:n haalareista.

Nyt taas supistelee kauheesti.. Mut ei kuitenkaan kipeesti..

Väliaikatieto.

Sit poppis oli kärsiny morkkiksesta. Muut oli hienosti tsempannu. Vissiin jo paremmalla mielellä siellä ollaan:)

Mullakin tullu nyt viimisen kk:n aikana sellanen pelko,etten osaa mitään. En osaa varmaan pukea vauvaa oikein (mistä tiedän mikä on tarpeeksi ja mikä liikaa??). Enkä varmaan osaa imettää,enkä mitään. Synnytyskin jännittää ja pelkään, etten saa riittävää ohjausta siellä sairaalassa.. Ja mistä tiedän milloin vauva itkee nälkää ja milloin jotain muuta? Äh. Jotenkin ajattelen silti,et kyllä me pärjätään, ja tekemällä oppii.. Mut silti miettii kauheesti tollasia,kun synnytys lähenee..

Jojokin on käyny viikon aikana useemminkin:) Siellä jo la ihan ovella. Kävittekö siel KOKS:ssa tutustumassa? Millä viikoilla? Meille ei oo vielä puhuttu siitä mitään. Pitää ens viikol kysyy neuvolassa.

Treffipäivä tänään. Toivottavasti on onnistunu treffit ja ollu hyvät ruuat:) Eiköhän kohta kuulu jo jotain treffailijoiden kuulumisia. Harmittaa kun ei itse päässy mukaan.

Nyt on mentävä. Lihapullat uunissa, pitää mennä laittamaan tilalle lohkoperunat. Heippelis. Tuun takasin myöhemmin varmaan.

Viimeistään huomenna:)

lara ja mötkö 32+4

Vierailija
11/44 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon nyyttinsä saaneille, ainaki Larsku ja Ykkösope!! :)

Larskulle kiitos myös synnytyskertomuksesta.

Vauvantuoksuisia hetkiä molempiin perheisiin.

Tervetuloa myös uudet odottajat! :)

Vierailija
12/44 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona turvallisesti jälleen, kiitokset kovasti kaikille treffeilijöille.

On se kiva päästä välillä vähän tuuleentumaan niin ei tule ihan mökkihöperöksi, täällä maalla kun ei juuri tapahdu mitään, lähimpään kauppaankin on matkaa 7 kilometriä.

Kaimalle kiitokset shoppailuseurasta, pitihän sitä tietty ostaa pikkuiselle jotain kivaa kun pääsi kauppoihin.

Nyt on sitten laitokselta lähtö vaatteet hankittu, pysyy pirpana lämpimänä kotimatkan.

Kaikille muillekkin treffeilijöille suuret kiitokset, oli tosi mukava tutustua, katsotaan vielä ennen joulua yhdet treffit vaikka sinne jumboon sinne mahtuu rattaittenkin kanssa kulkemaan, ja vaikka sinne Fasulle syömään siellä on ihanat wokit.

Kiva kun Amykin pääsi paikalle vaikka ihan viimesiä viedään, toivottavasti miehesi ei ollut ihan kypsä kun haki sut pois.

Nyt jatkamaan pyykin pesua, märät kuivuriin ja uutta peliin, takkaakin saa polttää, ei olla vielä laitettu lämmitystä päälle kun lämpiää huusholli tuolla takallakin ihan kivasti.

Edelliset omistajat oli lämmittänyt koko talven lähes vain takalla, mutta ihmettelempä suuresti missä siperiassa ne on tottunut asumaan, sillä vaikka illalla myöhään takkaa polttaakin niin töistä tullessa on jo aika viileetä, saatikka sitten talvella kun on lunta ja pakkasta.

Tietääkö kukaan mitään hyvää lastenlaulu kirjaa, musta olisi hauskaa opetella lapsuuden lastenlaulut uudestaan ja lauleskella niitä pikkuiselle, vielä kun saadaan laajennus taloon niin saan raahattua pianoni miehen toimistolta kotiin ja pääsen soittamaan ja laulamaan pikkuiselle.

Mukavaa viikonloppun jatkoa kaikille enskoille, nyt pyykin pesuun mars mars.

AA ja neiti tasan 32

Vierailija
13/44 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Nyt sitten alkuun jo varoitus, tulee tosi omanapaista tekstiä... joopa joo, minullahan oli perjantaina sitten viimenen työpäivä.. kun jäin sitten saikulle. Noh, pomoni oli minulle suullisesti luvannut, että marras-ja joulukuu on töitä.. noh, kappas vaan, sain työ sopparin ja heh, eipäs ollut sitten joulukuusta siinä sopimuksessa tietoakaan. Kysyin asiasta pomoltani ja hän esitti vaan vastakysymyksen, että koskas sinä jäät äitiyslomalle.. no seittemäs joulukuutahan se alkaa. Noh, sitten hän sanoi, että saanhan minä vuosilomani sitten rahana, että sehän vastaa melkein yhden kuukauden palkkaa.. joo totta, mutta olen itse vuosilomani ansainnut töissä käynnillä. noh, koko loppu päivän nieleskelin kiukkua, koska en viitsinyt ilman parempaa tietämystäni alkaa pomoni kanssa väittelemään.

Noh, soitin sitten liittoon ja kerroin koko jutu.. minuahan on kaksi ja puoli vuotta määräaikasilla soppareilla pidetty ilman katkoja ja hups heijakkaa, yht äkkiä jään sitten työttömäksi.

Liiton täti oli ihana ja sanoi, että koko minun määräaikaisilla pätkillä töissäpito haiskahtaa laittomalle, jos ei määräaikaisuudelle ole perusteita ja sanoi senkin, että nyt tämä työttömäksi jääminen haiskahtaa todella laittomalle.

Luottamus mies alkaa selvittää asiaa.. onneksi tässä olen aika vahvoilla joten taistoon ihan varmasti käyn oman itseni takia ja kaikkien odottavien äitien takia.. näin ei raskaana oleveville naisille tehdä!

Voi, voi.. melkein käy pomoani sääliksi koska joutuu liiton kanssa vaikeuksiin;) Raskaana olevan naisen kosto on suloinen.

Pomoni varmaan luuli pääsevänsä kuin koira veräjästä ja oletti, että minusta ei ole ajamaan omia oikeuksiani.. olipas raukka väärässä.

Noh, sellainen tilitys tähän lauantai iltaan.. anteeksi.. harmittaa vaan niin suuresti.. oikeesti pidin pomoani reiluna ja rehellisenä tyyppinä!

Nyt saa riittää tämä tilitykseni.. tulen vaikka huomenna paremmalla mielellä kommentoimaan muiden juttuja.

Terkuin petetty siru ja tiiti rv 27+4[/color]

Vierailija
14/44 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ilmoittelemaan, että Ensikoille on olemassa myös suljettu yhteisö jossa voi sitten rauhassa jutella arkojakin asioita niin ettei ole kaikkien nähtävillä=)

Mukana on vauvapuolelta jo porukkaa ja kiva olisi saada lisääkin, laittakaahan hakemuksia! Mulla ei ole monenkaan s-postiosoitetta mutta kutsu on jo niillä keiden osoitteet löytyy=)

Ensikot@groups.msn.com

Vierailija
15/44 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava nähdä taas muutama uusi naama täältä palstalta ja yhtä mukava nähdä ne muutamat jo tutuksi tulleetkin! =) Mutta kyllä tuollainen reissu vaan vetää voimat pois. Kun kävelin Coloradosta asemalle päin, meinasin jäädä ensin poliisien jalkoihin ja sitten sellaisen pikkuisen mielenosoitusporukan jalkoihin. Ja siinä sateessa kun varpaat märkinä taapersi menemään, niin johan alkoi vatsaa kovettaa ja kivistää. Miehen löysin Vltavasta lukemasta päivän lehtiä. Kyllä se vähän narisi, mutta ei pahasti. Mitäpä se ei tekis mun ja vaavin puolesta... ;o) Kun ajettiin kanssa ulos Eliel-parkista ja täräytettiin jonkin korokkeen yli, tuntui, että taju lähtee. No, kotiin päästiin ja minä vetäisin parin tunnin päikkärit. Senkin jälkeen on tuo soffa houkutellut... Mutta siis edelleen yhtenä kappaleena, eikä tästä tosiaan ihan hetkeen olla mihinkään lähdössäkään.

Heiniltä piti kysyä jo päivällä, että mistäpäin sä olet kotoisin, kun puheesi ei kuullostanut ihan helsinkiläiseltä? Ja Mykis, esittelylistaa kurkkasin ja meinasin pudota, kun katsoin, että sä olet 34 v. Onkos se ihan totta? Sä näytit paljon nuoremmalta... Ja tosi kiva, että Q ja pikku-q:kin pääsivät treffeille! Mitäs olis enskatreffit ilman yhtään nyyttiä? Tuosta täytyy saada tapa, että odottajat ja nyytilliset sekaisin!

Tikru, löytyikö hyviä shoppailuja?

Vai ei meinaa Viiperon kaapo pysyä pää alaspäin lainkaan. Hmmh! Toivottavasti hän nyt vielä kääntyis vaikka itsestään oikeinpäin! Ja jos ei, niin sitten vaan rohkeesti sektioon. Tuossa näkyi olevan ketju aiheesta ja ainakin siellä oli monella hyviä kokemuksia. Itse mä mieluummin ottaisin sektion, mutta taitaa olla turha toivo...

Makkara saa kotia kuntoon, jes! Ja pääasia tosiaan on varmaan tuo, että otatte kiinni erillään olemaane aikaa. Mukavaa " lemmenlomaa" ! =)

Hermione oli löytänyt tuon naisen parhaan lääkkeen lähes joka vaivaan - eli shoppailun! =D Toivottavasti flunssa pian hellittää.

Kandi, mistä nuo sun viikot on ilmestyneet??? Oikeesti, vastahan sulla oli jotain 12+ ;o) Ei vaan siis tarkoitan, että nopeesti on sullakin odotus edennyt. Oletkos ihan poikki murusten siivouksesta ja koululaisten paimentamisesta?

Mites poppiksen yksinäinen lauantai? Teitkö hyviä ostoksia? Onko mies pitkään pois?

Lara, lauantai on loistava päivä palstailla! =) Tulikos hyvät sapuskat?

Siru, loistavaa, että jaksat taistella oikeuksiesi puolesta!!! Tuollaisille työnantajille täytyy näyttää, että laki se on jota täytyy noudattaa myös meidän odottajien kohdalla!

Nyt suihkuun ja odottelemaan BB:tä, siellä on vissiin ollut taas pirskeet eilen. Josko kattois viis minuuttia ja toteis taas, ettei tuossa oo mitään järkee ja painuis pehkuihin...

-Amy-

Vierailija
16/44 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siru, hyvä kun jaksat ja kykenet vielä hoitamaan tuon työjutun! Kuulostaa tosiaan aika epäilyttävältä touhulta, ensinnäkin ketjuttaa määräaikaisia soppareita noin pitkään, ja toisekseen lopettaa viimeisin niistä lyhyeen juuri ennen äp-lomaa... Toivottavasti saat oikeutta asiallesi, ainakin ne liitossa mielellään ottaa tuollaiset hoidettavakseen!

Kiva kuulla Laraleistakin! Onko sulla vielä koko syksylle opintoja, vai jäätkö jo kohta kotiin köllimään? :)

Huh, saa nähdä miten kroppa kostaa, kun herkuttelin tänä viikonloppuna aika rankasti. Eilen käytiin hampurilaisella ja ranskiksilla, ja yöllä tietysti heräsin armottomaan turvotukseen... Naamakin oli ihan laikukas, kun nestettä kertyi. Onneksi aamuksi olo tasaantui, ja kihlasormuskin lähti taas sormesta ihan kevyesti (siis testaan vaan turvotusta sillä, ei sitä muuten tarvitse pois saada ;)). Äsken vedin tuossa sipsejä ja karkkia - myös salmiakkia - joten enköhän taas ensi yöksi turpoa kuin pesusieni... Huomenna taas kurinpalautus ja normaalille ruokavaliolle. Joskus vaan on pakko saada herkkuja napaan :)

Nyt on niin raukea olo saunan ja herkkujen päälle, että pitää yrittää saada mieskin jo pehkuihin. Jospa vaikka saataisiin lähes kuukauden selibaatti rikottua. *huoh* Tuntuu, että mitä pitemmälle raskaus etenee, sen halukkaampi mies on korvaamaan ässän halailulla ja läheisyydellä... Kun en mä kuitenkaan mikään halinalle ole, vähän rajumpikin toiminta kelpaisi :)

Kandi & Muhku 30+2

Vierailija
17/44 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kommentoida sitä kun nyt on tuosta äitiydestä puhetta ollut. Kyllä sitä itekin tuli ennen Aksun syntymää moneen kertaan mietittyä, että miten sitä sitten oikein kaikki hommat osaa. Mistä tietää mikä vauvalla on hätänä ja kuinka osaa pukea ulos oikein. No, käytäntöhän sen on näyttänyt, että ei aina tiedä¿ ja monesti kokeilemalla vasta löytää lopulta sen syyn itkuun (vieläkin välillä) jos löytää. On sitä välillä tullut itkettyä vauvan kanssa yhdessäkin¿ mutta vaikka kuinka väsyttää niin silti päivääkään en vaihtaisi pois. Niin se vaan on ihanaa kun aamulla ihan tuskaisen väsyneenä herää seiskalta kun vauva herää, mutta ei voi olla pahalla tuulella kun toinen makaa poikittain sängyssä varpaat suussa ja puhkeaa leveään hymyyn äidin nähdessään.

Niin sitä vaan on opeteltu olemaan perhe =)

Kiva, että treffit meni teillä hyvin. Ens kerralla toivottavasti päästään mukaan. Me vietettiinkin nyt sitten mummulaviikonloppu Aksun kanssa.

Amy, ilman muuta tuut jossain vaiheessa käymään keilahallilla!!!! Mut tavoittaa ainakin mesen kautta (kun muistan sen avata) pn_82@luukku.com

Viipero, voi kurja jos Kaapo nyt ei pysykään pää alaspäin, mutta ihan hyvä vaihtoehto se sektiokin on. Sen verran täytyy sanoa, että mä luulin silloin että Aksu on perätilassa kun liikkeet tuntui alas ja pää tuntui ylhäällä¿ mutta¿ ne olikin nyrkit mitkä tuntui alhaalla ja se mitä mä luulin pääksi olikin pylly.

Aurora, jos supparit on kivuttomia niin sitten ei yleensä oo mitään hätää. Jos niitä nyt ei ihan koko ajan ole. Mullakin oli paljon noita harjoitussuppareita jolloin vatsa oli ihan kivikova ja kiristi.

AA, lastenlaulukirjaa varmaan täälläkin kaivattais¿ yhtenä iltana Aksu nukahti kun äiti lauloi Mombasaa kun kaikki lastenlaulut mitä muistin oli jo menty läpi =D

Sirulle tsempit työasioissa!!

Kandi, uskallanko edes tunnustaa... täällä taukoa oli vällyjen välissä lasketun ajan molemmin puolin yhteensä 4kk... =O

pikku-milli & Aksu melkein 6kk

Vierailija
18/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myöhään liikkeellä. Näillä tunneilla saisi normaalipäivänä aloittaa jo uuden pinon... mut eiköhän me mennä sunnuntaikin vielä tällä samalla. :-)

Oon ollut taas busy baboon tähän iltaan asti; perjantaina shoppailin VIIMEISET (sanokaa mun sanoneen) mammavaatteet, hemmottelin itseäni saunassa ja kävin vielä ystävien kanssa baarissakin (pari tuntia tosin vain, ja lisäksi oma mies oli siellä esiintymässä joten motiivi oli aika selkeä :-P)! Ja tänään sit kävin vielä ylioppilaskylän kirpparilla myymässä. Extratehokas siis. Ja tein käsitöitä. Mulle on iskenyt ihan uskomaton käsityökärpänen, kaikki vanhat kesken olevat on kaivettu esiin, kankaita on monta pussillista odottamassa ja uusia neuleita kesken vähintään 2. On vaan niin ihanaa valmistaa kaikkea uutta uudelle perheenjäsenelle! Nyt on sormet kipeinä kun ompelin huopaisen kassin kädensijoja paikalleen käsin paksulla neulalla.

Mistähän aloittaisin kommentoinnin.

Poppikselle mun piti jo silloin eilisiltana kirjoittaa lohtu- ja kannustusviesti, mut ekan kerran nää sivut teki tenän ja koko odotus-keskusteluosio kaatui just silloin kun mä olisin ruvennut kirjoittamaan! Mut Poppis hei, ihan kuin täällä on jo sanottukin, niin ehkä paras osoitus siitä, että sä olet ihan paras äiti ja kannat huolta pikku Räpsyttimestä on se, miten voimakkaat reaktiot sulle tuli tuosta " retkahduksesta" !! Mun mielestä sä olet selvästi muuttunut niin äidilliseen suuntaan ainakin näiden nettijuttujen perusteella jo tässä odotusaikana, ettei ole epäilystäkään, etteikö äitiys olisi myös sun juttusi! Sä olet vain äiti omalla tavallasi, niin kuin kaikki meistä! Mun mielestä täällä palstalla roikkuminenkin jo osoittaa sen, että jokaiselle meistä tää raskaus ja vauva on tosi tärkeä juttu. Mehän kytätään kaikkea mahdollista ja ollaan koko ajan hirmu huolissamme, ja samaan aikaan tuolla menee satoja ja tuhansia muita, jotka ei mieti koko raskautta tai edes tajua olevansa raskaana jne. Mun mielestä on hienoa, että sä myös kerroit tuosta heikkouden hetkestäsi täällä. Mä ainakin kaipaan just sellaista vertaistukea, joka osoittaa, että ei kaiken aina tarvitse mennä oppikirjojen mukaan! Kyllä tuntuivat nimittäin omat toisinaan nautitut oluet ja viinilasit niin pieneltä tuohon verrattuna! x-P =D No ei vaan. Mutta tsemppiä. Ja muista jatkossa baarissa tilata Stowford Press Low Alcohol -siideriä, se on ihan älyttömän hyvää, t. nimim. ex(?)-bailuprinsessa, joka on varsin onnistuneesti opiskellut alkoholittomien juomien maisteriksi viimeisen 8 kuukauden aikana! :-)

Osselle tervetuloa takaisin! Toivottavasti osasto kutsuu seuraavan kerran vasta tositoimiin! Huh kun nämä jutut vetää vakavaksi. Mut onneks kaikki on kuitenkin suht ok.

Amyn miehen unipuheet oli ihan mielettömän hauska juttu! Mitä ihmettä, " kääpiö" ?! :D Musta on ihana välillä yrittää eläytyä siihen, miten miehet kokee tän vauvan tulon. Että voiko kääpiön palauttaa. :-) Voi jestas! =)

Mörötin, ja Viipuli (sori V., kun en oo aiemmin tajunnut että säkin oot Jyväskylästä :-/), mitä jos treffattais täällä JKL:ssä vaikka ens perjantaina? Ja toki muutkin täkäläiset! Tuolta esittelypinosta kertailin, että pari muutakin enskaa tais olla täältä, mut en nyt enää muista, keitä he oli ja en tiedä, ovatko nyt olleet niin aktiivisia täällä? Mut olis tosiaan hauska päästä jakamaan kokemuksia ja tietty treffaamaan muutenkin! Siinä neuvola- yms. äitiyspalvelusysteemissä riittääkin purnaamista yhdeksi iltapäiväksi! =) Niin, ens pe, jos Mörötin ei vaan oo jo synnyttämässä ennen sitä... Silläkin mä ajattelin kokeilla varhaisempaa aikaa ekaks, jos sulle alkaa tulla tukalat paikat. Mut mikäs sen parempi tilanne lähteä synnärille kuin enskatreffit! :-)

Toivottavasti teillä eteläisillä oli hauskaa tänään! Ihana kuulla, että siellä oli mukana myös pikku-q!

Ei tätä jaksa kukaan lukea. Parempi lopetella ehkä nyt. Ja voi hyvänen aika mitä kello on.

Ai niin, tuo Ankka kävi esittämässä kutsun sähköpostiryhmään. Mä olen kyllä peruspositiivisella asenteella sen suhteen, mut siinä käy sit vähän niin, ettei täällä tule ehkä niin enää käytyä! Eli hyvät ja huonot puolet on siinä. Mitä olette mieltä?

Yöllisin terkuin Ladie ja elegantisti levollinen pikku-L, ja mehän mennään viikoilla 33+3!

Vierailija
19/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti siltä, jotta teillä oli onnistuneet treffit pääkaupungissa! Voi kumpa seuraavan kerran pääsisin itse mukaan.

Mulla on kolmas ja viimeinen yö meneillään. Viime yönä alkoi tosi kova päänsärky, josta pääsin eroon vasta tänään nukkumisen ja Panadolin avulla. Toivottavasti ei löydä tietään takaisin tänä yönä.

Kandi kirjotteli herkutteluistaan... Vähän samaa on tullut harrastettua. Näin yöllä jostain syystä tekee mieli ihan kauheasti kaikenlaista makeaa. Ja tulipa tuossa pari päivää sitten syötyä Heselläkin... Vaikka kuinka tietää mitä pitäisi syödä ja mitä välttää, niin minkäs sille voi kun oikein, oikein tekee jotain mieli!?! ;)

Aika moni jutteli shoppailemisesta. Minäkin oon aatellut alkuviikosta mennä kaupoille kun on vapaapäiviä. Jos jotain pientä piristystä itselle löytäisi ja vähän väljempiä housuja ainakin.. Reilun viikon päästä on kyllä synttärit, että ehkä voisi miehelle jotain aika selkeitä toiveitakin esittää.

Mutta, nyt työt kutsuvat. Öisin terveisin,

iida-linnea 13+4 (eli sunnuntai kun on niin jee, neljäs päivä jo!)

Vierailija
20/44 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin jo 7.30 tänää kun kissat riehu ympäri kämppää ku viimistä päivää :) no, ei oo sit niin suuri järkytys herätä huomenna kuudelta..

Tänään vissiin pääsee naistenklinikalle kattoo pienen pientä vauvaa, kaverilla kun käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia synnytys jo

perjantaina. Ei oo kyllä vielä kuulunu mitään..

Viipero, mullakin olis yhet häät tossa 18.11 en oo vielä melkee uskaltanu miettii edes et mitä sinne löytää päälle...

Hermionelle parantavia voimia, eiköhän se siitä kohta hellitä!

Kuumalla juomalla ja sen semmosella.

Kandille onnittelut miehen töiden puolesta! Meillä on vähän päinvastanen tilanne, äijällä lopuu työt tässä kuussa... Pakko olis äkkii löytää uusi työ heti... Eiköhän se löydä.

Siru, hyvä että soitit liittoon, ne luulee voivansa tehdä " tietämättömille" naisille noin!! Mä oon kans määräaikanen, sopimus loppuu 31.12 mutta sitä jatketaan, ja mun tietääkseni niiden on pakkokin jatkaa sitä.

Ladielle oon kateellinen ompelutaidoista, mulla ei kyllä neula pysy kädessä ollenkaa :)

iida-linnea, hyvä kun jaksoit ton yöputken, nyt sit vaan rentoutumaan.. Mahtaa olla raskaita noi yövuorot...

Hei missä vaiheessa te ootte tuntenu ekan kerran pikku-ihmisen liikkeet? Musta tuntuu että olisin eilen ehkä tuntenu, mut en oo YHTÄÄN varma....

Sunnuntaiterveisin Riikka, tänään 16+2