Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoikan naisen saamat kommentit ulkonäöstä!

Vierailija
21.07.2022 |

Eli tänään eräs henkilö kysyi multa töissä ihan suoraan ollessamme kahden, että onko mulla syömishäiriö?! Juu, olen hoikka ja olen sitä aina ollut ja tulen olemaan. Syön kyllä, mutta pysyn vain hoikkana, enkä osaa sanoa miksi. Siis tämä sama litania, minkä joudun aina sanomaan, kun joku taivastelee, että olempa mä pieni jne. Sit jos vaikka buffetissa joskus kerran vuodessa käydessäni syön paljon, sitäkin taivastellaan ja jos otan pienen annoksen, niin huudetaan, että syö, nainen, että lihot vähän!
Tuntuu tosi pahalle, kun tuntuu, että on jatkuvan luupin alla ja jotenkin epäkelpo, kun on hoikka. Tänään vielä jälkikysymyksinä tuli, että mitä ja miten syön.. Aamulla? Lounaalla?
Siis kuka aikuinen ihminen joutuu tiliä tekemään tällaisista ja miksi se on ok ja hyväksyttävää hoikan ihmisen kohdalla?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vastata, että "minulla ei ole, mutta onko itselläsi?" - Huolestuneella ja empaattisella äänellä. :D

Tämä oli siis ehdotus vastaukseksi 23:n kommenttiin syömishäiriöuteluihin.

Itselläni on lähimaastossa henkilö, jonka on pakko huomautella jatkuvasti, että näytän väsyneeltä. Ottaa päähän, koska silmäluomien muodon takia en todellakaan ole yhtä pirtsakan näköinen kuin Shirley Temple, varsinkaan aamutuimaan. - Joo, luomet vähän roikkuu olinpa sitten väsynyt tai virkeyden huipulla.

Vierailija
42/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se epäkohteliasta ja asiatonta. Siihen ei kuitenkaan sisälly sitä inhoa, mikä lihavien komnentointiin liittyy.

Harjoittele tulevia tilanteita varten. Sinun ei tarvitse selittää tai edes vastata kenellekään mitään.

No ei se mitään positiivista ole. Olin 12 vuotias kun minulle kommentoitiin ensimmäisen kerran odotas vain, kohta se paino lähtee nousemaan ja lihot. Kaikki mitä syön, on väärin. Liian vähän, paljon, liikaa hiilaria jne. Ensimmäisestä kommentista on nyt 30 vuotta, edelleen normaalipainoinen. Joten ylipainoisten ihan turha urputtaa heihin kohdistuvasta kommentoinnista, samanlaista se on muillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Oon kolmekymppinen lähes aina painanut alle 50 kiloa, en tosin ole kovin pitkä ettei mua luurangoksi voi sanoa. Saa kuitenkin  kuulla "ootpas ruipelo", "onpa sulla hoikat kädet" "ym. Ihan kuin eläisin jotenkin todella erikoisella tavalle että pysyy näin. Totuus on että on toki liikunnallisuutta, mutta syö ihan normaalisti ja säännöllisesti. 

Vierailija
44/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on laiha, ei ole kannuja

Vain nöpöt

Vierailija
45/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

176 cm 62 kg. Vielä neljän lapsen jälkeenkin mun kehoani kommentoidaan aivan liikaa. Olen läpeensä kyllästynyt. Mä nyt vaan olen tämän kokoinen ilman syömisongelmaa.

Vierailija
46/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos on laiha, ei ole kannuja

Vain nöpöt

Ja mitä sitten? Hyvin olen lapseni saanut imetetettyä.

Vierailija
47/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet ole lihava tai seksualivähemmistöä, niin olet vapaata riistaa muiden naisten haukuttavaksi. Mikäli haukkujasi on mies, niin voimme pöyristyä. Valkoisena heteronaisena olet valkoisen heteromiehen jälkeen toisena listalla ja kaikki yläpuolellasi olevat voivat sinua haukkua vapaasti.

Vierailija
48/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ylipaino on niin tavallista, että hoikka ihminen on kummajainen. Itse olen aina ollut hoikka, mutta en anorektisen laiha milloinkaan. Joillekin asia on vaikeasti ymmärrettävä, varsinkin kun työpaikan lounasruokalassa syön ihan normaalikokoisia annoksia. Miten pysyt noin hoikkana jne. Vastaan, että satun nyt vaan olemaan tällainen, syön kaikkea kohtuudella ja liikun säännöllisesti, ei siihen sen kummempaa selitystä ole.

Vierailija
49/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan normaalipainoinen (168/62). Syön aika terveellisesti, mutten nipota.

Yksi ylipainoinen kaveri kommentoi syömisiäni yhdessä vietetyn viikonlopun aikana, että "ei ihmekään, että olet noin hoikka". Hänestä oli outoa, että söin iltapalaksi vain voileipää, enkä syönyt sipsejä kuin pienen kulhollisen kerralla (hän söi kokonaisen pussillisen). Teki mieli vastata "eikä ole ihme, että sinä et ole". Mutta pidin mölyt vatsassani.

Vierailija
50/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 18 vuotiaana kesätöissä ja eräs pikkupomo otti minut silmätikukseen: Kailotti suureen ääneen miten minulla on varmaan anoreksia ja muiden pitää tarkkailla syömistäni, suuttui kun otin tauolla sämpylän enkä pullaa, pakotti soittamaan terveyskeskukseen kun kerran minulla oli paha olo, kuulemma johtuu tästä ANOREKSIASTA! :,D BMI oli silloin jotain 20.

Vierailija
51/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ylipaino on niin tavallista, että hoikka ihminen on kummajainen. Itse olen aina ollut hoikka, mutta en anorektisen laiha milloinkaan. Joillekin asia on vaikeasti ymmärrettävä, varsinkin kun työpaikan lounasruokalassa syön ihan normaalikokoisia annoksia. Miten pysyt noin hoikkana jne. Vastaan, että satun nyt vaan olemaan tällainen, syön kaikkea kohtuudella ja liikun säännöllisesti, ei siihen sen kummempaa selitystä ole.

Ei minulle ole ainakaan kukaan ikinä irvaillut tai kysellyt mitään koostani. Syön isoja annoksia ja usein. Tosin ihmiset tietävät, että olen ikäni urheillut paljon. Ei ole koskaan ok arvostella KENENKÄÄN kokoa/ulkonäköä oli sitten laiha tai lihava tai jotain muuta. Törkeää toimintaa.

Vierailija
52/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla BMI on 19 ja moni valittaa että syön aivan liian vähän ja sanoo negatiivisia asioita koostani, muutama "kaveri" on selän takanani jopa juorunnut että minulla on aivan selvästi anoreksia. Kiinnostaisi kovin tietää miten anorektikko voi olla koko elämänsä ajan normaalipainoinen.

Yksi näistä kavereista alkoi kännissä minulle paasaamaan miten minun pitää ryhdistäytyä ja alkaa syömään kunnolla, kun en jossain liharavintolassa syönyt paljoa. Olen ollut vuosikausia kasvissyöjä, kyseisessä paikassa ei ollut monia vaihtoehtoja minulle.

Ei varmaan tule yllätyksenä että useimmat näistä kavereista ovat eri kokoluokkaa kuin minä. En ikinä ole sanonut heille mitään ilkeää heidän painostaan joten en todellakaan ymmärrä miksi heistä on ihan OK kohdella minua näin. 

Tämä on läskinaisten tyranniaa. Tai ihan vaan naisten tyranniaa. Minullekin on naiset, varsinkin tukevat naiset, alkaneet sanomaan jossain baarissa tms. kännipaikassa jotain "syö enemmän kukkakeppi" tyyppistä juttua, vaikka painoindeksini vaihtelee 24.5-25.5 välillä, ja painosta tosiaan osa myös lihaksia ettei ole edes pelkkää kaljamahaa.

M39

Vierailija
53/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo vähän ärsyttävää. Entisenä luonnollisesti riukulaihana tunnistan kyllä kuka on aidosti hoikka ja kenellä on syömishäiriö. Yhdellä kaverillani selvästi on, mutta ei ole minun asiani mennä sanomaan siitä mitään. Kehorauha kaikille.

Vierailija
54/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä ei kauheasti järki leikkaa. Itsekin elämäni kommentteja laihuuteeni liittyen saaneena kyllästyin viimein, kun eräs sanoi päin naamaa että minun pitäisi kyllä saada painoa vähän lisää. Sanoin sitten takaisin, että sinunkin olisi ihan hyvä laihduttaa ja naamalle tuli ilmeinen tyrmistys kun silmät suureni ja suu meni O-muotoon. Ei ilmeisesti ollenkaan tajunnut että asiat ovat aivan verrannollisia ja itse laukoi yhtä loukkaavia laihoille.

Vierailija
55/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

176 cm 62 kg. Vielä neljän lapsen jälkeenkin mun kehoani kommentoidaan aivan liikaa. Olen läpeensä kyllästynyt. Mä nyt vaan olen tämän kokoinen ilman syömisongelmaa.

Olet aika laiha.

Olen varma että jos sinua ottaa takaapäin voi peukalolla tunnustella peräaukosta missä ka*lu kulkee

Vierailija
56/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan keskivälin ihmiset säästyy (yleensä) kehoa koskevilta kommenteilta. Minua on haukuttu, kun olin hieman alipainoinen ja kun olin hieman ylipainoinen. Ei tarvitse olla mistään ääripäästä. Nyt olen normaalipainoinen ja saan olla rauhassa

Vierailija
57/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin työkaveri kysyisi tuollaista ellei ole oikeasti huolissaan! Sillä ilmeisesti hän on tuntenut sinut pitemmältä ajalta, ehkä nähnyt laihtumista viime aikoina?

Me oltiin huolissamme eräästä työkaverista, joka hoikentui, alkoi kuvaamaan toisten ruoka-annoksia todisteeksi omille tutuilleen että muka syö, ja jolla oli lopulta ruumiinkuvan häiriö ja bulimia. Sai siihen apua. Haukkui meidät kaikille ensin kun kysyimme, mutta vuotta myöhemmin tuli kiittämään että kun saatiin hänet heräämään ja näkemään itsensä, ja tajusi että haki apua.

Eli tuskin työkaveri kateellinen sun painosta on, vaikka yrittäisit vakuutella noin itsellesi.

No ei se kyllä ihan noin mene. Mutta uskottele vaan itsellesi niin, jos tulee parempi mieli. Itse olen sitä mieltä, että toisten ulkonäkö ei kuulu kenellekään.

Vierailija
58/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletpas sinä laiha kuin pulkannaru!" "Sinustahan näkee melkein läpi!" "Syöhän, kun olet niin laiha" "Miten sinun jalat on tuollaiset tikut?" Tosi kivaa kommentointia toisen ulkonäöstä. Olen 165/52

Vierailija
59/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sikäli käynyt tuuri, että olen saanut yksinomaan positiivisia kommentteja liittyen mun hoikkaan vartaloon (170cm/48kg). Esimerkiksi lääkäri, jonka luona kävin, sanoi mun näyttävän niin täydelliseltä, että vartalostani pitäisi ottaa kipsivalos. Monesti myös naiset ovat ihailleet mun hoikkuutta ja sanoneet, että tahtoisivat näyttää samalta:)

Vierailija
60/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi naiset kun tietäisitte mitä hoikkarakenteinen mies saa kuulla nimenomaan naisilta. Jotkut kommentit ovat olleet niin törkeitä, että olen kirjaimellisesti mennyt täysin sanattomaksi. Esim. kerran ollessani baarissa n. 19 vuotiaana täysin tuntematon suunnaton keski-ikäinen läski tuli istumaan tuolin selkänojien päälle niin että jäin hänen alleen enkä päässyt liikkumaan. Olisin voinut lyödä jos asialla olisi ollut mies, naisen kanssa piti odottaa kunnes oli saanut hupinsa. Varmaan tunnin ajan se siinä röhnötti ja silitteli hiuksiani ja jauhoi "hauskoja" kommentteja ulkonäöstäni ja koko baari nauroi katketakseen. Heh heh, hoh hoh, kyllä olikin hassua.

Tämä oli vaan yksi tapaus, on myös pidetty työpaikalla tukevien rouvien toimesta esitelmiä siitä kuinka ennen vanhaan kukkakepit eivät saaneet puolisoa ollenkaan ja siitä kuinka miehen pitää olla miehen kokoinen on myös ollut puhetta ihan riittävästi.  No, iän myötä olen lihonut ja rapistunut sen verran, että saan jo olla rauhassa.