Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoikan naisen saamat kommentit ulkonäöstä!

Vierailija
21.07.2022 |

Eli tänään eräs henkilö kysyi multa töissä ihan suoraan ollessamme kahden, että onko mulla syömishäiriö?! Juu, olen hoikka ja olen sitä aina ollut ja tulen olemaan. Syön kyllä, mutta pysyn vain hoikkana, enkä osaa sanoa miksi. Siis tämä sama litania, minkä joudun aina sanomaan, kun joku taivastelee, että olempa mä pieni jne. Sit jos vaikka buffetissa joskus kerran vuodessa käydessäni syön paljon, sitäkin taivastellaan ja jos otan pienen annoksen, niin huudetaan, että syö, nainen, että lihot vähän!
Tuntuu tosi pahalle, kun tuntuu, että on jatkuvan luupin alla ja jotenkin epäkelpo, kun on hoikka. Tänään vielä jälkikysymyksinä tuli, että mitä ja miten syön.. Aamulla? Lounaalla?
Siis kuka aikuinen ihminen joutuu tiliä tekemään tällaisista ja miksi se on ok ja hyväksyttävää hoikan ihmisen kohdalla?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinun painoindeksi on, onko alle 18,5?

Vierailija
2/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihduttanut viime aikoina n 20 kg ja (normaalipainoisen) pienen (kuulemma) kokoni kommentointi on minusta pelkästään ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen normaalipainossa, siellä keskivälin alapuolella, mutta kuitenkin normipainon rajoissa ja ihan naisten puolella soppaan vaatteet, eikä pienimmät koot edes mahdu mulle.

Vierailija
4/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen normaalipainossa, siellä keskivälin alapuolella, mutta kuitenkin normipainon rajoissa ja ihan naisten puolella soppaan vaatteet, eikä pienimmät koot edes mahdu mulle.

Siis kerro paino ja pituus. Viittaa syömishäiriöön, jos ei kerro.

Vierailija
5/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus, itse olen kadehtinut aina ihmisiä, jotka voivat herkutellakin ja syödä ihan kunnon määriä ruokaa eivätkä liho. Haluaisin itse olla tällainen, mutta rasvaa kertyy helposti vartalooni.

Vierailija
6/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuus ja kehorauha koskee myös normaalipainoisia!

Vierailija
7/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi koot ei kerro paljoa.

Mä olen ylipainoinen ja löydän vaatteita lastenosastolta.

Vierailija
8/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se epäkohteliasta ja asiatonta. Siihen ei kuitenkaan sisälly sitä inhoa, mikä lihavien komnentointiin liittyy.

Harjoittele tulevia tilanteita varten. Sinun ei tarvitse selittää tai edes vastata kenellekään mitään.

Vierailija
9/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehorauha kaikille.

Vierailija
10/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia hoikalle naiselle. Valitettavasti. Kuulen edelleen säännöllisesti tuota. En kylläkään selittele syömisiäni kenellekään.

Joskus jollekin lihavalle, hänen vinguttuaan laihasta olemuksestani "että mitä sä syöt, kun näytät tolta"?, kysyin saman. Meni hiljaiseksi.

Vierailija
11/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi koot ei kerro paljoa.

Mä olen ylipainoinen ja löydän vaatteita lastenosastolta.

Ja mäpä löydän koiranvaatteita lemmikkiosastolta, mutta se ei tarkoita että ne mahtuisi päälle.

Vierailija
12/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se epäkohteliasta ja asiatonta. Siihen ei kuitenkaan sisälly sitä inhoa, mikä lihavien komnentointiin liittyy.

Harjoittele tulevia tilanteita varten. Sinun ei tarvitse selittää tai edes vastata kenellekään mitään.

Kateuttajan tuo on. Haukkuja itse haluaisi olla hoikka, mutta ei ole. Annat mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
13/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin hoikkana naisena saan kommenttia. Syömäni ruuan määrää taivastellaan töissä ("mihin mahaan ne määrät menevät?"), painoa ihmetellään (171/64) ja useammin puututaan kuin pyöreämmän työkaverin syömisiin. Työvaatteet päällä näytän todella hoikalta, vaikka painoa onkin; käyn neljästi viikossa salilla ja vatsassa on palikat näkyvillä.

Vierailija
14/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynel.

Vierailija
15/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia hoikalle naiselle. Valitettavasti. Kuulen edelleen säännöllisesti tuota. En kylläkään selittele syömisiäni kenellekään.

Joskus jollekin lihavalle, hänen vinguttuaan laihasta olemuksestani "että mitä sä syöt, kun näytät tolta"?, kysyin saman. Meni hiljaiseksi.

Tä oli kyllä paras! Laitetaan korvan taakse

Vierailija
16/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen painoa kommentoidaan aina. Samalla painolla saa kuulla olevansa vuoroin ruipelo ja sitten taas mätisäkki. Kai siihen pitää vain tottua, tai voisihan sitä tietysti keksiä jonkun nokkelan vastavedon... 

Vierailija
17/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla joskus työkaverit hämmästelee mun ruokamääriä, mutta lähinnä huvittuneena. Olen hoikka ja urheilen paljon ja myöskin syön paljon. Enemmän, kuin moni miespuolinen työtoveri ja tämä herättää lähinnä hilpeyttä.

Vierailija
18/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei sisälly inhoa? Ei ne mulkoilut kroppaani tai lautaseni sisältöä kohti tunnu muulta kuin vihamielisiltä.

Vierailija
19/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kenenkään vartaloa ei sopisi arvostella ääneen tai kysyä siihen liittyviä asioita. Ellei sitten kyseinen henkilö itse aloita keskustelua siihen liittyen.

Itse olen laihtunut korona-aikana paljon normaalipainon sisällä, ja se on lähinnä vain uuden työn aiheuttaman stressin ja siten ruokahaluttomuuden takia. Tasapainoilen siis aikalailla syömishäiriön ja normaaliuden rajalla, koska usein vaikeissa tilanteissa syömättömyys ja laihtuminen tuo kontrollin tunnetta muuten niin kaaottisessa elämäntilanteessa.

Vierailija
20/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin työkaveri kysyisi tuollaista ellei ole oikeasti huolissaan! Sillä ilmeisesti hän on tuntenut sinut pitemmältä ajalta, ehkä nähnyt laihtumista viime aikoina?

Me oltiin huolissamme eräästä työkaverista, joka hoikentui, alkoi kuvaamaan toisten ruoka-annoksia todisteeksi omille tutuilleen että muka syö, ja jolla oli lopulta ruumiinkuvan häiriö ja bulimia. Sai siihen apua. Haukkui meidät kaikille ensin kun kysyimme, mutta vuotta myöhemmin tuli kiittämään että kun saatiin hänet heräämään ja näkemään itsensä, ja tajusi että haki apua.

Eli tuskin työkaveri kateellinen sun painosta on, vaikka yrittäisit vakuutella noin itsellesi.