Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei koskaan tunnu olevan kiinnostunut siitä, miten minulla menee

Vierailija
21.07.2022 |

Hesarissa oli juuri juttu kuuntelusta parisuhteessa. Tai siitä, miten vaikeaa se joskus on. Ja että yleensä kumpikaan ei tarkoita pahaa olemalla poisasoleva vaan taustalla on usein suojautumismekanismi, kuten riitojen välttely tai pelko kelpaamattomuudesta.

Minä ja aviomieheni olemme olleet yhdessä yli 10 vuotta. Olemme asuneet aina välillä erillään, kun olen toisilla paikkakunnilla töissä. Meillä on oikein hyvät välit, keskustelemme ihan kaikesta maan ja taivaan väliltä, ja hän jakaa auliisti omia asioitaan. Mutta minulla on koko suhteemme ajan ollut olo, että tulen sivuutetuksi ja että hän ei ole kiinnostunut siitä, mitä minulle kuuluu.

Kaikki tärkeät elämäntapahtumat, kuten inssi, työhaastattelut, matkat, hän ei ikinä kysy minulta miten meni tai jos kerron jotain, hän ei koskaan kysy jatkokysymyksiä. Hän ei myöskään muista asioita, kuten inssiä, jota varten olen valmistautunut useamman viikon ja kertonut minä päivänä se on. Ystäväni taas kyselevät heti perään miten meni ja laittavat tsemppiviestejä jo etukäteen. Samoin työhaastattelua olin jännittänyt ihan hulluna ja lopulta itse kerroin hänelle jälkikäteen, että sain työpaikan. Hän ei muistanut kysyä tai oli ehkä unohtanut koko haastattelun, joka oli minulle tosi tosi iso juttu.

En muista koskaan suutahtaneeni tästä miehelleni - en ole koskaan sanonut tätä hänelle. En usko, että tällaista asiaa voi pakottaa, en voi muuttaa häntä toisenlaiseksi. Olen lähinnä niellyt harmitukseni ja ajatellut, että no ehkä asiani eivät ole kovin kiinnostavia. Tai ehkä emme vain ole oikeat ihmiset toisillemme.

Hän kyllä kertoo aina omista asioistaan minulle ja rehellisyyden nimissä en aina itsekään ole mielentilassa jossa kuuntelen tiiviisti, mutta ainakin yritän aina muistaa kysellä miten toisella menee ja minua ihan aidosti kiinnostaa mitä hänelle kuuluu.

Kerran olin lähdössä aikaisin aamulla junalla siskontytön lakkiaisiin toiselle puolelle Suomea. Mieheni tiesi, milloin junani lähtisi ja että minun piti herätä aikaisin, että ehtisin. Tämä oli edellisen illan puheenaihe.
Aamulla en herännyt omaan herätyskellooni, en edes varaherätyksiin. Hän kuuli herätyskelloni soivan mutta ei tullut herättämään. Oli kuulemma ajatellut, että kyllä minä sitten nousen. Myöhästyin junasta enkä päässyt lakkiaisiin. Hän vaikutti lähinnä vähän hämmentyneeltä ja yllättyneeltä, miten en ehtinyt.
Totta kai oli oma vikani, olisi pitänyt laittaa äänekkäämpi herätys tai mennä päivää etukäteen. Silti minua loukkasi, ettei hän huomannut.

Lähinnä pohdin tässä, että onko todella niin, että mieheni pelkää olevansa riittämätön tai suojautuu. Kun minusta ihan oikeasti tuntuu vuodesta toiseen siltä, että häntä ei yksinkertaisesti kiinnosta. Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita äidillesi jos haluat keskustella jonkun kanssa jota kiinnostaa miten sinulla menee.

Mies ei ole äitisi. Tsiisus...

Jos kumppani ei ole omasta kumppanistaan kiinnostunut - eli tässä esimerkissäsi mies ei ole kiinnostunut naisestaan ihmisenä - silloin kumppani on alennettu tunteettoman käyttöesineen tasolle. Flesultakaan, saati tuolilta, ei kysellä, että mitä sille kuuluu. Tai autolta, niin hyödyllinen kapistus kun se onkin.

Onhan hän kiinnostunut sinusta. Hän vaan ei ole kiinnostunut siitä miten sinulla menee.

Soita äidillesi jos sinulla on jotain murheita. Ei kukaan mies rupea naiselle äidiksi.

Vierailija
122/139 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo joku pälli mies löysi tiensä tänne kitisemään. Toivottavasti hyvä ketju ei mene pilalle. Täällä on ollut tosi paljon hyviä huomioita ja vinkkejä AP:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita äidillesi jos haluat keskustella jonkun kanssa jota kiinnostaa miten sinulla menee.

Jos kumppani ei ole omasta kumppanistaan kiinnostunut - eli tässä esimerkissäsi mies ei ole kiinnostunut naisestaan ihmisenä - silloin kumppani on alennettu tunteettoman käyttöesineen tasolle. Flesultakaan, saati tuolilta, ei kysellä, että mitä sille kuuluu. Tai autolta, niin hyödyllinen kapistus kun se onkin.

Onhan hän kiinnostunut sinusta. Hän vaan ei ole kiinnostunut siitä miten sinulla menee.

Soita äidillesi jos sinulla on jotain murheita. Ei kukaan mies rupea naiselle äidiksi.

Eli hän on kiinnostunut naisesta, mutta ei ole kiinnostunut naisesta?

Mitä kiinnostus tarkoittaa sinulle? Seksiä pelkästään?

Vierailija
124/139 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästi naisellakin halut katoaa, kun miestä ei kuulumiset kiinnosta kuin korkeintaan silloin kun panettaa. Sitten itketään niin kovin ja nopeasti unohtuu tällaiset lauseet: "Parisuhteessa kannattaa olla armollinen toiselle ja oppia hyväksymään se, ettei kumppani ole mikään peilikuva itsestä, vaan ihminen jolla on omat heikkoutensa ja luonteenpiirteensä."

;D tämä on niin nähty

No tolle tyypille oli unohtunut, että kumppani on kumppani, mutta sanaa voi tarpeen tullen viljellä yrityksenä saada vastapuoli kuvittelemaan itsensä kumppaniksi.

Tyhjiä lauseita, kuten "rakastan sinua" tarkoittamatta sitä pätkääkään. Tätä viljellään hyvinkin vapaamuotoisesti. Toinen klassikko tämän palstan perusteella on "totta kai hoidan lasta, kun se syntyy, ja otan vastuun vanhempana".

Ap muista, että teot merkitsevät eniten. Mitä sanoisit ystävällesi, joka kertoisi samanlaisesta ongelmasta, joka sinulla on?

Vierailija
125/139 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitellaan siis tilanne jossa mies on kiinnostunut naisesta muttei ole kiinnostunut kuulemaan mitä naiselle kuuluu. Toisin sanoen mies ei ole kiinnostunut naisesta ihmisenä, henkilönä, omana persoonanaan. Nainen vaan on jokin käyttöesine, robotti, tai muu vastaava nimeltä nainen, tosin sillä on joku nimi kuten vaikka Janina, Kati tai Jenni. Nimetäänhän sitä autojakin, joten miksei naisiakin?

Tällaisen miehen kiinnostus naista kohtaan ei siis kata koko naista, vaan jonkin naisen osan. Veikkaan, että se osa on jalkojen välissä, ja että se naisen muotoinen robotti hoitaa taloutta.

Tällaisilta miehiltä pitää tietysti kysellä, että miten heillä menee ja miten he voivat. Heitä pitää muistaa yksilöinä syntymäpäivinä ja jouluina. Heidän lapsuudenperheensä asioita pitää hoitaa, ja miestä pitää myös helliä, ettei sille tule paha mieli. Ja kehua silloin, kun se on reipas.

Ei nyt mikään lottovoittodiili naiselle.

Vierailija
126/139 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksiä tietenkin. Mitä muutakaan? Jos haluat äidin, sinulla on toivottavasti oma äiti. Jos haluat kaverin, hommaa kaveri jne.

Ja kun haluan kumppanin, hommaan kumppanin. Te mieslapset olette säälittäviä henkisiä rääpäleitä, jotka ette edes ole kehitysasteeltanne valmiita seksiin toisen elävän ihmisen kanssa.

Tässäkin ketjussa on käynyt ilmi, että naiset erehtyvät ensin hyväksymään tuota huonoa kohtelua, kun eivät paremmasta tiedä kunnes tulee mitta täyteen. Onneksi niitä aikuisia ja hyviäkin miehiä on ja sinkkunakin pärjää oikein hyvin.

Vierailija
127/139 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetään tuo trolli omaan arvoonsa. Keskitytään me ap:n ongelmaan.

Sanoisin ap, että sinulla on nyt tämän ketjun perusteella tuhannen taalan paikka huomata, että asiat eivät ole lainkaan niin hyvin kuin ajattelit. Mies voi olla monella muulla tasolla mukava, mutta jos sinulle tärkeä osa-alue parisuhteessa jää täyttymättä, totta kai se katkeroittaa ja tekee surulliseksi. Ei sinun pitäisi olla näkymätön ihmiselle, jonka pitäisi pitää sinua elämänsä aarteena ja rakkaimpana ihmisenä. Minuakin ottaisi päähän sinun tilanteessasi.

Minulla oli myös välinpitämätön mies, jonka aikataulujen mukaan elettiin. Lähti muun muassa mielellään kanssani ulos treffeille, mutta lyöttäytyi aina tuntemattomien seuraan juttelemaan heidän kanssaan. Kun menimme hänen sisarensa häihin, jätti minut koko hääpäivän ajan yksin ja kohteli kuin ilmaa. Omasta mielestäni hän oli todellinen löytö, koska hän ei ollut alkoholisti, narkkari eikä fyysisesti tai seksuaalisesti väkivaltainen.

Nuo asiat ovat itsestäänselvyyksiä! Ei niistä pidä antaa mitään erikoispisteitä miehille, että vautsi, nyt tuli 7 oikein!

Vierailija
128/139 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksiä tietenkin. Mitä muutakaan? Jos haluat äidin, sinulla on toivottavasti oma äiti. Jos haluat kaverin, hommaa kaveri jne.

Mulla on kristallipallo ja siitä näen, että sulta saisi vain paskaa seksiä. Ehkä sukupuolitaudin tai vahinkoraskauden myös. Tsägällä jonkun hikisen orgasmin, jos sattuisi ehtimään. Ei kiitos.

Vierailija
129/139 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko myöntää, olen avoliitossa miehen kanssa, jolle täytin tarpeeksi monta ruutua must have -listalta. En kuitenkaan kaikkia, siksi ei tarvitse kihlata minua tai olla romanttinen.

Olen tajunnut tän vasta nyt vuosien päästä. Miksen tajunnut jo siitä, kun hän ei tullut ikinä vastaan juna-asemalle tai saattanut?

Ei ikinä, vaan matkustin hänen luokseen.

Iloitsin niin paljon saatuani hänen kotiavaimensa, etten tajunnut ihmetellä sitä, miksi hän makasi aina sängyllä läppäri sylissä, kun saavuin!

Hänellä on parempi elämä kanssani kuin ilman. Siksi olemme yhdessä.

Parempi asunto paremmalla sijainnilla kuin mitä hänellä olisi yksin, pienemmät asuinkustannukset, olen ruuanlaittaja ja kodin siistijä, ei tarvitse yksin siivota.

Hän tekee kuta kuinkin puolet kotitöistä, mutta nalkuttaa jatkuvasti, että esim. siivoan väärin.

Maksamme kaiken puoliksi, vaikka hän syö kolme x enemmän, hän perustelee sen autoilulla, jonka hän maksaa.

Mutta jos asuisin yksin, asuisin vaatimattomammin, ruokaan menisi vähemmän rahaa, saisin asua suurpiirteisemmin ja ilman, että kukaan nalkuttaa tai vaatii jotain. Enkä halua autoa, kuljen julkisilla ja pyörällä, auto on täysin miehen, jonka hän maksaisi yksinkin.

En odottaisi turhaan huomiota, kun ei olisi ketään keneltä odottaa.

Seksissä saisin aina orgasmin, miestäni ei ole ikinä kiinnostanut saanko vai en.

Olen usein sanonut, etten saa takaa päin kolmessa minuutissa.

Hän ei välitä, sillä muussa asennossa ei seiso.

Hän käytti potenssilääkettä jo tavatessamme, ostaa kaveriltaan. Kuulemma ei tiedä miksei seiso.

Helvetti, että pitää olla tällainen lampaaksi kasvatettu omanarvontunnoton väs syk kä -nainen.

Joku päivä mä lähden. Mutta en vielä tänään.

Vierailija
130/139 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti tarvitsee naiselta kolmea ässää: supply, sex, services. Jos kaksi täyttyy, hän jää suhteeseen. Jos kaikki kolme, se on hänen mielestään täydellinen suhde. Toki hän tekee mitä huvittaa suhteen sisällä, ei jaksa muista murehtia.

Vierailija
131/139 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun haluan kumppanin, hommaan kumppanin. Te mieslapset olette säälittäviä henkisiä rääpäleitä, jotka ette edes ole kehitysasteeltanne valmiita seksiin toisen elävän ihmisen kanssa.

Tässäkin ketjussa on käynyt ilmi, että naiset erehtyvät ensin hyväksymään tuota huonoa kohtelua, kun eivät paremmasta tiedä kunnes tulee mitta täyteen. Onneksi niitä aikuisia ja hyviäkin miehiä on ja sinkkunakin pärjää oikein hyvin.

Te ilmiannoitte kommenttini vaikka vastasin kysymykseen joka minulle esitettiin ja kysymyksen ohessa oli vieläpä itse tiedetty minun vastaukseni. Kukahan se tässä lapsi on? Älkää tulko internet-sivustoille jos te olette näin hauraita. Pysytelkää siellä mamman hoivassa.

Vierailija
132/139 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies valittaa usein, etten kuuntele, mitä hän sanoo. Kyllä minä kuuntelen, mutta unohdan samantien sellaiset asiat, jotka eivät tunnu tärkeiltä. Olen usein omissa ajatuksissani, enkä tee sitä pahalla. Olen vaan sisäänpäinkääntyvä luonne ja jos huollettavanani on lapsia tai koiria, elän jatkuvassa stressissä pinnistelläkseni olemaan jatkuvasti 'hereillä', etten vahingossakaan vaivu omiin ajatuksiini. Se on todella kuluttavaa.

Mieheni kysyy kuulumisia, mutta ei tunnu toisaalta taas oikeasti minusta kiinnostuneelta, vaan on vain taitava kohteliaisuuksissa ja sosiaalisissa taidoissa. Minä esim olisin halunnut viettää kesällä aikaa yhdessä hånen kanssaan, hän taas ei halunnut, ja lähti lomaviikollaan matkalle ilman minua. Joten ei se kuulumisten kysely mielestäni mikään ratkaiseva tekijä ole sen suhteen, onko toisesta kiinnostunut.

Minulla on hyvä pitkäaikainen ystävä, jonka kanssa olemme kannustaneet toisiamme ja iloinneet hyvistä jutuista toisen puolesta. Hän on hyvä ystävä. Kuitenkaan hän ei 12 vuoden jälkeenkään muista, että minulla on keliakia,vaan tarjoaa tavallista ruokaa. Hän ei tarkoita sillä pahaa, muttei vaan muista.

Eli mielestäni aloituksesta ei voi ehdottomasti sanoa, etteikö miestä kiinnostaisi ap oikeasti.

Vierailija
133/139 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko myöntää, olen avoliitossa miehen kanssa, jolle täytin tarpeeksi monta ruutua must have -listalta. En kuitenkaan kaikkia, siksi ei tarvitse kihlata minua tai olla romanttinen.

Olen tajunnut tän vasta nyt vuosien päästä. Miksen tajunnut jo siitä, kun hän ei tullut ikinä vastaan juna-asemalle tai saattanut?

Iloitsin niin paljon saatuani hänen kotiavaimensa, etten tajunnut ihmetellä sitä, miksi hän makasi aina sängyllä läppäri sylissä, kun saavuin!

Parempi asunto paremmalla sijainnilla kuin mitä hänellä olisi yksin, pienemmät asuinkustannukset, olen ruuanlaittaja ja kodin siistijä, ei tarvitse yksin siivota.

Hän tekee kuta kuinkin puolet kotitöistä, mutta nalkuttaa jatkuvasti, että esim. siivoan väärin.

Maksamme kaiken puoliksi, vaikka hän syö kolme x enemmän, hän perustelee sen autoilulla, jonka hän maksaa.

Mutta jos asuisin yksin, asuisin vaatimattomammin, ruokaan menisi vähemmän rahaa, saisin asua suurpiirteisemmin ja ilman, että kukaan nalkuttaa tai vaatii jotain. Enkä halua autoa, kuljen julkisilla ja pyörällä, auto on täysin miehen, jonka hän maksaisi yksinkin.

Seksissä saisin aina orgasmin, miestäni ei ole ikinä kiinnostanut saanko vai en.

Hän käytti potenssilääkettä jo tavatessamme, ostaa kaveriltaan. Kuulemma ei tiedä miksei seiso.

Helvetti, että pitää olla tällainen lampaaksi kasvatettu omanarvontunnoton väs syk kä -nainen.

Hyvä! Kyllä sä vielä joku päivä lähdet. Ehkä aika pian.

Tiedätkö, se omanarvontunto nousee kohisten, kun sen laskijan saa pois näköpiiristä.

Mitäs, jos aloittaisit sen omanarvontunnon kasvattamisen siitä, että lakkaat olemasta ilmainen h***a. Ainakin mun omanarvontuntoa murentaa olla jonkun panopuuna. Kunnon miestä kiinnostaa naisensa orgasmi. Tiedän, ettet halua satuttaa tota "miestäsi", mutta täältä sivusta tekis kyllä mieli huutaa sille mikä munaton pelle se on ja kysyä mitä se kuvittelee naisensa ajattelevan seksielämästään. Ja sun kannattaa kysyä itteltäsi että miksi pyllistelet siinä, kun se ei edes erota kenen persettä se lykkii. Se on sille ihan se ja sama.

Vierailija
134/139 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä, jota ei kiinnostanut minä pätkääkään, oli sitä mieltä, että meillä on hyvää ja kuumaa seksiä, koska mulla on isot ja kiinteät rinnat ja tiukka ja liukas p***u.  Että semmosta. Tuleekin taas elävästi mieleen, miksi sinkkuna on ihan älyttömän mukavaa. 

Vierailija
135/139 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun niin sieppaa sun puolesta. 

Ilmeisesti sun miehellä kestää kolme minuuttia, että tulee. Lopetapa jatkossa seksi kahteen minuuttiin niin ootte tasoissa. 

Vierailija
136/139 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kaikkea sitä, mitä mies voi naisesta/naiselta itselleen saada? (se käyttöesineen funktio)

Vierailija
137/139 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismin kirjolla?

Vierailija
138/139 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Kyllä sä vielä joku päivä lähdet. Ehkä aika pian.

Tiedätkö, se omanarvontunto nousee kohisten, kun sen laskijan saa pois näköpiiristä.

Mitäs, jos aloittaisit sen omanarvontunnon kasvattamisen siitä, että lakkaat olemasta ilmainen h***a. Ainakin mun omanarvontuntoa murentaa olla jonkun panopuuna. Kunnon miestä kiinnostaa naisensa orgasmi. Tiedän, ettet halua satuttaa tota "miestäsi", mutta täältä sivusta tekis kyllä mieli huutaa sille mikä munaton pelle se on ja kysyä mitä se kuvittelee naisensa ajattelevan seksielämästään. Ja sun kannattaa kysyä itteltäsi että miksi pyllistelet siinä, kun se ei edes erota kenen persettä se lykkii. Se on sille ihan se ja sama.

Miettiikö ihmiset, jotka tykkäävät takaapäin panemisesta, yleensä jotain muuta ihmistä kuin sitä kumppaniaan? 

Itse en oikein tuosta asennosta välitä. Ja vähän ihmetyttää, jos koko asennon tarkoitus on siitä pitäville se, että voi ajatella muita ihmisiä kuin kumppaniaan.

Vierailija
139/139 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on ainakin ollut kumppani, joka tuntui ajattelevan jotain ihan muuta, oltiin ihan miten päin tahansa ja sitten taas seksiä toisten kanssa takaapäin niin, että olen tuntenut olevani ihan toivottu henkilö siihen aktiin ja tykään naisena itsekin asennosta.