Mies pilasi meidän hyvin alkaneen avioeron :(
Laitettiin ero vireille yhdessä viime syksynä. Aloite tuli multa, mutta mies pian ymmärsi, että näin on parasta kaikille.
Keväällä vain pari viikkoa ennen kuin ero astui voimaan, mies ilmoitti muuttavansa yhteen uuden kumppanin kanssa. Juhannuksena menivät kihloihin ja häät on joulukuussa.
Olen aivan poissa tolaltani. Eikö edes voinut odottaa, että ero astuu voimaan ennen kuin aloittaa uuden suhteen.
Miehen käytös pilasi tämän prosessin multa täysin.
Muita saman läpikäyneitä? Vertaistukea?
Kommentit (44)
Inhimillisesti ajateltuna ihan oikein sulle ap
Se myös, että miehet on vakiinnuttuaan tosi huonoja eroamaan oma-aloitteisesti vaikka sitten vähän autettuna huomaavat löytäneensä paljon sopivamman kumppanin. Tämä ei tietenkään päde juoppoihin tms, jollei sitten juoppo löydä toista juoppoa, silloinhan se natsaa vaikka tappelujakin esiintyy.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä pitää olla aina joku itsetunnon kohottaja nainen ja entisen jälkeen otetaan vaikka väkisin laastarisuhde.
Olen aina kadehtinut miesten kykyä hypätä uuteen suhteeseen vaikka tunteet ovat vielä edellisessä kiinni.
Minunkin exä ( ja rakastamani mies) muoruusvuosilta meni jopa naimisiin ns kakkos vaihtoehdon kanssa vaikka rakasti ja kaipasi vieläkin minua ja olisi halunnut minun kanssa alttarille kävellä, perustaa perheen ja tehdä lapset.
Minusta tämä oli jopa väärin sitä muijaa kohtaan. Ei ehkä raukka tiennyt olevansa vast kakkosvaihtoehto..... no ei olis pitäny varata kirkkoa ja lähettää kutsuja kun mies ei ollut edes kosinut.....
Ei kyllä kuulosta ihan putkeen sinullakaan tuo ero menneen kun tuohon sävyyn kirjoittelet.
On se nyt vittua kun ensin mies pilaa suhteen ja sitten vielä eronkin. Saatana.
Vierailija kirjoitti:
On se nyt vittua kun ensin mies pilaa suhteen ja sitten vielä eronkin. Saatana.
Ja vielä tällä tavalla, ettei jäänyt roikkumaan ja häiritsemään eron jälkeen vaan nosti päänsä pystyyn ja jatkoi elämässä eteenpäin. On se kyllä kumma, että tälläkin tavalla voi sen eron pilata.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti, kuinka huono provo. Ja heti aamusta.
Minusta tämä voi olla osittain ihan totta. Kyllä jotain voi riipaista kuinka nopeasti se eksä voi löytää uuden kumppanin ja itse jää yksin möllöttämään vaikka eroa itse hakikin. Tuossa tilanteessa voi kuitenkin kolahtaa ja kovaa koko se avioeroprosessi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti, kuinka huono provo. Ja heti aamusta.
Minusta tämä voi olla osittain ihan totta. Kyllä jotain voi riipaista kuinka nopeasti se eksä voi löytää uuden kumppanin ja itse jää yksin möllöttämään vaikka eroa itse hakikin. Tuossa tilanteessa voi kuitenkin kolahtaa ja kovaa koko se avioeroprosessi.
Se varmaan johtuu siitä, että asian sisäistää niin hitaasti, niin alitajuntaista mustasukkaisuutta esiintyy. Järjellä sen tajuaa, että, jos tuo ihminen nyt olisi tässä seurassani, niin se olisi sietämätöntä. Sen vaan hetkeksi eron tunnekuohuissa unohtaa.
Olitte kuitenkin eroamassa joten mitä sillä väliä vai tuntuiko epäreilulta ettei itselläsi ollut uutta odottamassa kynnyksellä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ilmoitti sulle, että muuttaa yhteen jonkun kanssa? Mitä se enää sinulle kuuluu millään lailla?
No yhteishuoltajuus vaikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ilmoitti sulle, että muuttaa yhteen jonkun kanssa? Mitä se enää sinulle kuuluu millään lailla?
Mitä se yhteishuoltajuus vaikuttaa siihen ettei toinen voi muuttaa uuden kumppanin kanssa yhteen?
Ei haluta, että lapset tapaavat tämän uuden kumppanin vai mikä olisi syynä?
Vierailija kirjoitti:
Olitte kuitenkin eroamassa joten mitä sillä väliä vai tuntuiko epäreilulta ettei itselläsi ollut uutta odottamassa kynnyksellä?
Taidat olla mies? Kyllä naiset näkevät eroprosessin vähän eri tavalla. Vaikka nainen haluaakin eron, mies ei saa sitä haluta, vaan hänen pitää kärsiä erosta ja haluta takaisin suhteeseen. Nainen voi jättää miehen yhä uudestaan ja uudestaan mielessään. Sellainen voimaannuttaa naista. Uuden suhteen aloittaminen harkinta-aikana on pahinta petturuutta naista kohtaan. Se tuhoaa naisen aseman ikuisena ja voimakkaana jättäjänä. Miehelle avioero on juridinen päätös, joka tulee postissa. Naiselle se on psykologinen prosessi ja sosiaalinen näytelmä, jonka roolit nainen kirjoittaa. Jos mies löytää uuden, naisesta tulee exä ja se ei kuulu tähän prosessiin ja näytelmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se yhteishuoltajuus vaikuttaa siihen ettei toinen voi muuttaa uuden kumppanin kanssa yhteen?
Ei se siihen muuttoin vaikutakaan, vaan siihen, miksi exälle kerrotaan yhteisasumisesta. Tähän tuolla edellä esitettyyn kysymykseen vastasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla mies? Kyllä naiset näkevät eroprosessin vähän eri tavalla. Vaikka nainen haluaakin eron, mies ei saa sitä haluta, vaan hänen pitää kärsiä erosta ja haluta takaisin suhteeseen. Nainen voi jättää miehen yhä uudestaan ja uudestaan mielessään. Sellainen voimaannuttaa naista. Uuden suhteen aloittaminen harkinta-aikana on pahinta petturuutta naista kohtaan. Se tuhoaa naisen aseman ikuisena ja voimakkaana jättäjänä. Miehelle avioero on juridinen päätös, joka tulee postissa. Naiselle se on psykologinen prosessi ja sosiaalinen näytelmä, jonka roolit nainen kirjoittaa. Jos mies löytää uuden, naisesta tulee exä ja se ei kuulu tähän prosessiin ja näytelmään.
Tosi hyvin sanottu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se siihen muuttoin vaikutakaan, vaan siihen, miksi exälle kerrotaan yhteisasumisesta. Tähän tuolla edellä esitettyyn kysymykseen vastasin.
No eikö se ole hyvä että kerrotaan missä mennään, jos lapsiakin koskee?
Ex meni kihloihin kun meillä meni kakkosvaihe päälle ja naimisiin kun ero valmistui. No mikäs siinä. Hän tykkäsi niin paljon prosessista että halusikin koittaa eroamista aika pian uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ex meni kihloihin kun meillä meni kakkosvaihe päälle ja naimisiin kun ero valmistui. No mikäs siinä. Hän tykkäsi niin paljon prosessista että halusikin koittaa eroamista aika pian uusiksi.
Veljeni eteni tuolla vauhdilla uudessa suhteessa, mutta hän on kyllä ollut onnellinen ja suhde on hyvin kestänyt jo lähes 10 vuotta. Täytyy myöntää, että vaikutti heti alusta tosi onnelliselta vaikka suhde eteni tosi nopeasti.
Mies oli se joka halusi erota exästään. Me tapasimme miehen kanssa vajaan kahden kuukauden päästä siitä kun mies oli muuttanut erilleen exästään. Tämä exä luuli meidän suhteen alkaneen jo heidän yhdessäolon aikana, mutta tämä ei pidä paikkaansa. Saattaa tämä exä edelleenkin niin ajatella, mutta sille me ei mahdeta mitään. Olemme olleet miehen kanssa melkein 10 vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä pitää olla aina joku itsetunnon kohottaja nainen ja entisen jälkeen otetaan vaikka väkisin laastarisuhde.
Olen aina kadehtinut miesten kykyä hypätä uuteen suhteeseen vaikka tunteet ovat vielä edellisessä kiinni.
Minunkin exä ( ja rakastamani mies) muoruusvuosilta meni jopa naimisiin ns kakkos vaihtoehdon kanssa vaikka rakasti ja kaipasi vieläkin minua ja olisi halunnut minun kanssa alttarille kävellä, perustaa perheen ja tehdä lapset.
Minusta tämä oli jopa väärin sitä muijaa kohtaan. Ei ehkä raukka tiennyt olevansa vast kakkosvaihtoehto..... no ei olis pitäny varata kirkkoa ja lähettää kutsuja kun mies ei ollut edes kosinut.....Ei kyllä kuulosta ihan putkeen sinullakaan tuo ero menneen kun tuohon sävyyn kirjoittelet.
Idioot***i, ei kai ero mene putkeen koskaan. Älä kirjoita tänne mitään jos sinulla ei ole mitään järkevämpää sanottavaa tyhjä*pää.
Vierailija kirjoitti:
Mua lähinnä säälittää tuollainen miesvauva, joka ei uskalla olla hetkeäkään yksin.
Sääli onkin oikein oivallinen tapa nostattaa sitä omaa egoaan.
Minun exä ilmoitti seuraavana päivänä että oli löytänyt paremman, fiksumman, hoikemman ja sängyssäkin paremman naisen. Niin että joo, kyllä näin voi tapahtua.