Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ooo Lokakuiset masut lauantaihin ooO

21.10.2006 |

Pinoa pystyyn.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipas niin kiva kirjoittaa, että täällä kärvistellään supistusten kans, mutta ei todellakaan.. Muuten vaan ei jostain syystä uni tule. Päätäkään ei nyt säre kuin ihan ihan vähän, mutta tosiaan sängyssä vaan pyöriskelen ja levottomat jalat vaivaa.

TÄNÄÄN ON SITTEN LASKETTU AIKA!

Vaikka, eipä tuo oo päivää kummempi, ainakaan vauvan mielestä. Oisin minä niin mielelläni vaikka tänä yönä lähtenyt ns. tien päälle, mutta ei kun ei :( Noh, toisaalta lohduttavaa, että ihan ihan viimestään 2 vkon päästä meillä on se vauva sylissä! Ei se oo pitkä aika oikeesti, mutta tuntuu kyllä ylivoimaiselta just nyt.

Eipä tässä nyt muuta tule mieleen.. Toivottavasti taas joku pääsis synnärille asti tänäkin yönä.

Mianni 40+0

Vierailija
2/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin rupusuppareihin, tai siis taisin enemmänkin herätä uneen jota näin - siinä olin synnärillä ja jostain syystä jo vauvansa lunastanut WADES oli siellä myös odottelemassa. Lisäksi siellä oli joku rikollisnainen, ilmeisesti raiskaaja, joka odotti uhrinsa lasta syntyväksi. En tiedä miksei tuon jälkeen sitten uni enää tullutkaan. Tulin sitten tänne sohvalle ja taidan koittaa vähän lukea ja nukahtaa tässä. Pimeässä pyöriminen tuolla makkarissa on niin tylsää, meillä siis kun vielä 1v7kk nukkuu samassa sängyssä ja heräilee jos kauheasti yritän kääntyä tms.

Pari tuollaista rupusupparia tosiaan on tullut ja tuli illalla ennen nukkumaanmenoa - mikä sinänsä uutta, koska mulle ei niitä sängyssä maatessa ole tullut kuin 1 kpl aiemmin. Mutta eivät millään muotoa ole kipeitä, pelkkää mahan kovettumista, joten odotuksia on 0. Harmittaa enemmänkin että uni menee sekaisin tällasen vuoksi, plääh. Nukuin tosi hyvin klo 01-03, sitten mies tuli sänkyyn ja heräsin ja alkoi levottomampi jakso.

G: Mitäs teillä on OHJELMASSA tänään lauantaina? Poislukien siis vauvan haku :)

Meillä ihan tavallinen lauantai: kauppareissu sekä sisustusshoppailua. Pyysin miestä lisäksi imuroimaan auton kun se on kauhean likainen, ja itse pitää saada aikaiseksi pestä eilen ostetut kankaat jotta pääsisi ompelemaan ne parit tyynyt. Sit huomasin että vauvan vaununkoppa on vielä pesemättä, joten sen voisi heittää pesukoneeseen että olis raukalla jokin paikka missä nukkua!

Minä olen muuten edelleen ihan pihalla siitä, että meille on tulossa vauva. Tai jotenkin, eilen illalla juttelin miehelle että mua pelottaa että miten oikein osaan RAKASTAA VAUVAA, kun en vielä rakasta yhtään. Täällä niin moni on jo monta kuukautta odottanut vauvaa syliin, mulla ei ole mikään kiire ollut eikä vieläkään ole... pelottaa, että en rakasta vauvaa yhtä paljon kuin esikoista, tai jotenkin nyt pidän itsestäänselvänä, että en voi rakastaa yhtä paljon! Esikoinen on niin ihana.

Yritin sitten illalla mietiskellä vauvaa ja sitä, että olen pian kahden lapsen äiti. Mielessäni " juttelin" vauvalle, että rakastan häntäkin ja yritin hahmottaa sitä, että pian lapsia on kaksi ja molemmat varmasti ovat yhtä rakkaita. Tuntui, että vähän pääsinkin eteenpäin tuosta pelosta. Tuli mieleen sitten, että oma kehokin voi tuon takia jarrutella synnytystä, että en ole jotenkin henkisesti valmis ottamaan vastaan tätä vauvaa...

No niin, nyt alkaa mennä niin sekavaksi juttu että jospa rupean vähän lukemaan ja nukkumaan :)

HYVÄÄ LAUANTAITA KAIKILLE! Palailen herätessä.

Coe rv 39+6

P.S. MIANNILLE ekstraonnittelut tuosta lasketun ajan saavuttamisesta, koska muistan sun monen monta kertaa sanoneen että tämä raskaus menisi yli, ja muistan myös etten kertaakaan uskonut sua :) Niin se naisen vaisto vain toimii - ja niinpä veikkailin minäkin että menee yli lasketun oma raskauteni, ja siltähän tuo näyttää vahvasti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas te ootte aamuvirkkuja ollut =O

Mä nukuin koko yön kuin tukki, ilman vessareissua edes ja nyt herätessä olikin 4 kuplaa otsassa...oooo

Et COE varmasti ole ainut joka ajattelee tuota vauvaan kiintymisjuttua. Muistaakseni tälläkin ollut joskus aiemmin puhetta asiasta. Mutta eiköhän se luonto hoida senkin ja kyllä sitä rakkautta ihmisellä riittää. Niin minäkin olen miettinyt että miten ihmeessä voisin rakastaa jotain toista yhtä paljon kuin esikoista, joka on niin rakas ettei tosikaan. Mutta luotettava on vain siihen että vauvan syntyessä rakkauden määrä tuplautuu,ei jakaudu puolella <3

Onnea Miannille lasketun ajan täyttymisestä :) Jännä muuten miten jotkut kirjoittajat jää mieleen...Kun eilen säätiedotusta katselin ja siinä luvattiin tosi huonoja ajokelejä sinne teille päin niin heti ajattelin että toivottavasti ei tule lähtöä nyt viikonlopun aikana kun vielä joudutte niin pitkän matkan ajelemaan. Kaikkea sitä miettiikin :)

Meidän lauantaista taitaa tulla suht kiireinen. Aamusella mies lähtee pojan kanssa talvirengasostoksille, sitten lähdetään kaupungille, minun pitäis ostaa vauvalle pieni talvihaalari ja sitten meinattiin jopa elokuviin mennä koko perhe :) Jännää! Kaupassakin pitäis jossain vaiheessa käydä ja sitten ilta ollaankin kotona,saunotaan jne...

Sitten yöllä lähdetään synnärille ;) In my dreams :D

Vieläkö täällä joku jaksaa tuijottaa BB:tä? ;) Kun Jenin kanssa aina vaihdettiin BB-kuulumisia, mutta katsooko joku muukin? :)

Musta se on mennyt aika hölmöksi(ihan kuin se ei olisi hölmöä ollut koko ajan:D)kun miehet on siinä omassa porukassa ja naiset omassaan...Ja hirveitä seläntakanapuhujia ne miehet =O

No mutta jos vaikka aamupalaa yrittäis etsiä tuolta tyhjästä kaapista..

Mukavaa lauantaipäivää!!!

Joko jossain on maa valkoisena?

Terkuin,

Camelot 40+2

Vierailija
4/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camelot, täällä katsotaan lähes joka ilta extra ja sitten iltalähetys. Niin pahoja vieroitusoireita ei kuitenkaan ole, että olisin tärinöissä, jos jostain syystä tv:n ääreen en pääsekään :-) Kukas on sinun suosikki tällä hetkellä? Minä niin toivoisin, että joku tytöistä voittaisi, mutta en ole ihan varma vielä kuka heistä ;-) Kaki se kuitenkin taitaa potin viedä, vaikka mulla ainakin menee sen alapäähuumori yli äyräiden.

MIANNIlle lasketun päivän toivotukset ja vauvauutiset oli eilisessä iltapinossa ainakin TOukokouiselta ja Patovahdilta. Ja taas yksi nopea synnytys toukokuisella! En jotenki voi uskoa, että synnyttys TOSIAAN voi kaäynnistyä yllättäen ja siitä muutama hassutunti ja masu muisto vain. En taida minäkään ihan käsittää, että MEITÄ ON KOHTA NELJÄ!

COE: Nyt tulee vähän insidejuttua, mutta menköön nyt tämän kerran eli luetkohan enää maalis05 palstalla taaperopuoella; käväisin itse äsken lukemassa sen pinon ja sinua " kyseltiin" siellä jonkun toimesta ja kerrottiin, että olet viimeisilläsi :-)). ITse olen kirjoitellut sinne satunnaisesti, olin neidin syntymän jälkeen parissa tapaamisessa, mutta nyt on jäänyt vähille, olen vähän jotenkin pudonnut kelkasta., NÄmä odotusjutut kun nyt ovat vain mielessä ja tuo taapero

JOkohan LILLIS pääsee tänään kotiin oman nyyttinsä kanssa :-) KUn Camelot tuossa edellä kirjoitti, että jotkut nimimerkit jää niin mieleen, niin LILLIS on minulle sellainen :-) asutaankin niin lähellä ja löydetty ihmeellisiä yhteisiä juttuja. Mutta kyllä minä teidät muutkin muistan ja erityisesti nyt kaikki te loppukuiset olette mulle tärkeitä virtuaalikamuja :-)

Ei tullut valituksen valitusta (eihän, pitäiskö tarkistaa vielä teksti...) Nyt kahville ja sitten rohkeasti tuonne ulkoilmaan hakemaan se pakollinen ulkoilmaenergia tähän kroppaan ja mieleen.

Jolla 39+3 ja laskettu aika senkun lähestyy... jaahas, nyt toi pikkuneiti kantoi kumpparitkin tähän äidin eteen, joten ulos on heti mentävä selvästi...

Vierailija
5/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan innokkaasti uutisia kälyn suunnalta. Yöllä oli tullut viesti, että olivat lähteneet sairaalaan. Eli kohta varmaan kuullaan, koska niiden vauva on syntynyt. Ihan kiva, että miehen isosisko saa ennen niin on sit holhoava " isoveli" meidän neidille :)

Tänään tuli 39 viikkoa täyteen. Rupusuppareita satelee, mutta niiden yhteydessä ei täälläkään ole tuntunut kipua. Kipu tulee lähinnä kävellessä tonne liitoksiin ja häpyluuhun. Saunaa olis illalla tiedossa ja tutun muuttoa nyt päivällä, joten jos vaikka jo jotain alkais tapahtumaan!!!

Kiva, että meitä odottajia on vielä useita. Kaikki tuntuvat vauvautuvan, mutta oma vaan on päättänyt visusti, ettei vielä synny. Olen jo asennoitunut siihen, että menee ainakin 3 viikkoa vielä ja TAYS:ssa kun kuulemma menee tosi pitkälle yli 42 viikon ennen kuin aletaan edes käynnistämään... JA tosin huomattavasti mieluummin olisin ilman käynnistystä.

BB:tä en ole koskaan katsonut, joten siihen en osaa kommentoida ;)

ONNITTELUT TAAS KAIKILLE JO VAUVAUTUNEILLE!! Toivottavasti kuullaan Je_Nistäkin taas pian jotain ja toivottavasti ovat eilen saaneet pikkuisensa turvallisesti kotiin ;)

Nyt menen laittaan miehelle aamupalaa, kun sen pitää mennä töihin koko päiväksi. Onneks on itsellekkin tiedossa tekemistä niin ei käy aika pitkäksi.

Jaksuja ja supistuksia kaikille!!!!

Susuliini 39+0

Vierailija
6/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Toukonen!

Juu yks yö taas takana. Pari rupusupparia tuli yön aikana, mutta en silti paljon nukkunut. Olin nimittäin jo eilen ihan varma, että viimeistään yöllä lähdetään. Olin niin kipeä eilisen. Koko päivän vihloi kohdunsuuta tosi kipeää ja kamala paineentunnekin oli. Samalla supisteli, mutta välejä oli n. 20 min. Mutta kivut olivat kyllä sitä luokkaa, että ajattelin, että yöllä sitten supistukset viimeistään lisääntyvät ja päästään tositoimiin. Heräsin vähän ennen klo viittä ja huomasin, että supistukset ovat loppuneet ja edelleen täällä odotellaan. :( Sitten otti niin henkisen kunnon päälle, että piti itkeä tirauttaa keskellä yötä. No onneksi nukahdin vielä aamulla hetkeksi. Pitäis olla tyytyväinen, että saa nukuttua kohtuu hyvin, mutta paljon mieleuummin valvoisin synnärillä.

PÄIVÄN SUUNNITELMIA: Anoppi oli bongannut jostain lasten kirpputorin mainoksen ja niimpä me sitten olemme just kohta lähdössä sinne. Itseä kyllä kiinnostais enemmän nukkua muutama päivä ja lähteä sitten suoraan synnyttämään.:( Niin suunnittelin aamuyön tunteina..

Päivällä meillä siivotaan alakerta, kun eilen siivottiin yläkerta. Ja sitten illalla saunotaan.

Palaillaan taas!

Pixelina rv 40+4

Vierailija
7/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvottu yö takana.

Pari onnetonta supparia, muttei sit muuta :(

ONNEA TAAS KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!!!

Tylsää ja pitkästyttävää,

pitäis lähteä kaupassa käymään,

kun sais ton ukkokullan revittyä vaan raksalta mukaan.

Ei jotenkin vain uskalla lähteä enää yksin, meillä kun toi " lähikauppa" on 15 kilsan päässä.

Äiti perheineen tulee hääräämään tänään raksalle, ja huomenna ne sitten lähtee kotia kohti.

Mullakaan ei ole oikein tunteita vielä vauvaa kohtaan, mutta eiköhän ne sieltä nouse pintaan kun saa sen syliinsä.

Sitä hetkeä odotellen,

Zimppu 40+4 (esikoinen syntyi tänä päivänä, jospa tämäkin nyt vihdoin tajuis)

Vierailija
8/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla kertomaan omista tuntemuksista kun luin palstaa äsken!

Jännitin itse samalla tavalla, että miten sitä äidin rakkautta riittää kahdelle lapselle ja miltä tuntuu olla kahden lapsen äiti jne..

Mutta tällä toisella kertaa se iski heti! Osasin heti nauttia ja rakastaa vauvaa ja tunne oli ja on aivan sanoinkuvaamaton. Enää ei ollut sitä epävarmuutta että " onko tämä minun, olenko todella äiti, osaanko olla hyvä äiti jne.," kuten esikoisen aikana minulle kävi ja pari ekaa viikkoa tai kuukautta meni siinä uutuuden huumassa.

Toisella kertaa tämä on ollut niin erikoista. Esikoiselle ei ole riittänyt luonnollisesti yhtä paljon aikaa ja se aiheuttaa hunoa omaa tuntoa, mutta onneksi isi on ollut kotona. Mutta äidin rakkauden määrä on sanoinkuvaamaton ja se on kasvanut entisestään! Molempia tyttöjä rakastaa niin lujaa ettei pysty sanoin kuvaamaan! Vauvaa halin ja suukotan ihan koko ajan ja pidän sylissä, samoin kuin esikoista kun vauva nukkuu, Imettäessä halin molempia yhtä aikaa;)

NYT EI MENE TEILLÄ ENÄÄ KAUAA KUIN SAATTE SIIRTYÄ VAUVAPUOLELLE;)

Nazu ja nuppuvauva 3vkoa tänään!

9/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei sitä lunta sitte ookkaa vielä maassa, eiliselle jo luvattiin. Joka aamu nousen ku pikku lapsi ylös sängystä, mahassa perhosia, että joko on satanu lunta :)

Onnea Toukonen vauvasta! Ihanan lyhyt synnytys sullaki..Olispa tosiaan kiva kuulla Jenistä, onko saanu vauvan kotiin ja miten menee?

Nyt on vähän yön jäliltä tyynempi olo tuon synnärikäynnin suhteen. Mutta olis oikeasti kiva kuulla, onko kellään kokemusta tuosta että jos kohdunsuun tilanne on nyt se, että sormelle auki, pehmyt, kanavaa 2cm- voiko se avautuminen tapahtua siis nopeastiki vai pitääkö mun unohtaa koko synnytys vielä ainaki 3vko ajaksi? Että vauva syntyy vasta hyvästi marraskuun puolella. Ei hirveesti houkuttele;) En tiiä kokemuksesta, ku viimeks oli niin että kun mentiin synnärille niin olin jo 4cm auki. Sitä ennen olin käyny lääkärillä rv 36 ja sillon ei ollu vielä kait tapahtunu mitään. Että vissiin se voi sitte rytinälläki avautua?

Kai se on kiinni siitäki, tuleeko niitä suppareita vai ei. Taidan ruveta joka päivä lenkkeilemään (vaikka se ei enää tunnukkaa kivalta) oikein reippaasti, että sais niitä suppareitaki aikaan.

Oli taas levoton yö ku on tuo esikoinen sairas. Illalla nukahti nätisti, mutta unissaan itki ja kitisi. Kai oli huono olo.. Aamulla sitte alko yskimäänki, joten yskä on myös tulossa. Plääh! Ja mies valitti myös kurkkua kipeäksi, joten äitille riittää hommaa ku passaa nuita vaivasia.

Hih :) Oli aika hauska eilen ku ostin kaupasta Glögiä (nam!) niin mies ku sen näki, kysy heti että: mikä siinä on parasta ennen pvä? Että säilyyhän se jouluun asti ku nyt jo oot ostanu. :) Minä oon sellanen joulufriikki, rakastan joulua hirveesti ja odotan nytki tosi kuumeisesti että päästäs joulukuulle. Miestä ärsyttää se, kun olisin jo lokakuussa kuuntelemassa joululauluja jos annettas ;) Eipä taida tämä glögipurkki jouluun säilyä!

Mianni, onnea sulle täysistä viikoista:) Pääsitpähän senkin kokemaan- koita aatella positiivisesti.

Nyt pitäs alkaa jotain vissiin tälle päivälleki tekemään..jos alottas tuosta miehestä, joka kyllä viihtys tuolla punkan pohjalla näköjään joka aamu vähintän puolille päivin.

Jääsydän rv 38+4 (päivä päivältä nuo viikot kertyy, vaikka kyllä eilisen jälkeen tuli sellanen olo että ei tämä ennen joulua synny! Ristiäispäiväki on suurinpiirtein lukkoon lyöty, joten toivottavasti tämä lapsukainen päättää syntyä ennen sitä :) )

Vierailija
10/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskohan tästä nyt lähipäivinä pääsis vaikka johonkin? Tippuu suppareita välillä, aina joskus, ehkä reilun 10 minuutin välein, aika ponnettomia mutta kohtu ilmeisesti kuitenkin harjoittelee... Ei oo moneen päivään ollut mitään niin sikäli ihan piristävää!

Esikoinen katsoo tuossa Tartu mikkiin -ohjelmaa, hauska ohjelma kun tykkään lauleskella ääneen ja tulee tuttuja biisejä :) Kiva kun juontajakin laulaa mukana ihan fiiliksellä. Oon vähän nössö vissiin kun tykkään tällasesta... No katson mä South Parkiakin :p

NAZU: Oonkin ajatuksella lukenut ja mietiskellyt kun sinä ja IIRIS molemmat ainakin ootte sanoneet, että rakastuitte tuohon kakkoseen heti. Minusta tuntuu niin älyttömän kaukaiselta tuo tunne. Kyllä minäkin luotan jotenkin siihen, että luonto on hoitanut kuten CAMELOT sanoi, mutta silti se jännittää. " Ehkä" tähän muuten saattaa vaikuttaa tuo mun koulutuskin, kun olen sattunut tuossa viime talvena juuri tekemään ison työn synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja sen oirehdinnasta, niin olen oikein erityisen tarkkana sen suhteen. Yhteyden tunne vauvaan on kuitenkin aika iso ehkäisevä tekijä siinä, jo raskausaikana siis - tosin muistan kyllä, että ei mulla tuntunut olevan mitään yhteyttä esikoiseenkaan raskausaikana! Eli ehkäpä se tästä...

JOLLA: Kiitos tiedosta :) Pitää käydä vilkaisemassa ja ilmoittautumassa. Kävin yksi päivä lukemassa läpi taaperopinoa piiiiiiiitkän tauon jälkeen, kauheasti oli vieläkin tuttuja nimimerkkejä, mutta en kehdannut kirjoittaa mitään kun ajattelin ettei kukaan mua kuitenkaan enää muista :)

Ja NIMIMERKEISTÄ vielä: Tosiaan kyllä jotkut nimimerkit jää mieleen vaikka kirjoittaisivat harvemminkin, ja sitten taas jotkut nimimerkit tuntuu oudon " läheisiltä" . Esimerkiksi MIANNI on musta tuntunut läheiseltä siksi kun on LA ihan vieressä, graduntekijät siksi kun on ollut se yhteistä, sitten taas moni kakkosen odottaja ihan siksi kun on tuollainen 1,5 - 2-vuotias taloudessa. Mutta nyt loppuvaiheessa kun on kirjoiteltu niin aktiivisesti itse kukin niin melkeinpä kaikki on jääneet kyllä mieleen tavalla tai toisella :)

Nyt taas supistaa... alkaisko näihin tulla jotain voimaa, ei kai nyt sentään? :) Kauppareissu odottaa!

Coe

Vierailija
11/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ole hellittänyt vielä flunssa. Maanantaina käskivät TAYS:iin varautua asentella että käynnistellään. Mielenkiintoista jos pää on näin täynnä räkää. Mutta tällä hetkellä luotan siihen ettei vauva ole ihan hirveästi kasvanut edelliskerrasta ja TAYS:in asenteen käynnistämisiin suhtautumisessa tietäen luulisin tulevani kiltisti kotiin jatkaan flunssan potemista ainakin viikoksi. Oli mielenkiintoinen yö... Vanhin 5,5 v sanoi yhtäkkiä illalla että hän haluaisi nukkua vieressä tän yön... En sitten raaskinnu sanoa ei kun tiedän että kohta siinä on vähän väliä nyytti imemässä ja silloin äiti ei voi ottaa viereen... No sit 2,5 veellä oli kanssa huonompi yö flunssansa kanssa ja siinä me kolme sitten pyörittiin... Vanhin nukkui kuin tukki muuten mutta heräsi kolme kertaa tukkeutuneeseen nenään. Tuli sitten lääkeen jälkeen äidin kainaloon tuhiseen niin onnillisena että äiti ei jaksa olla edes pahoillaan olemattomasta yöstään. Itsellä kun oli kuumetta niin arvatkaas oliko tuskaa olla kahden pienen välissä??? TAi oikeestaan kolmen, sillä tää maha-asukki osallistuu tätä nykyä aika aktiivisesti äidin uniasennon valitsemiseen :).

Tänään on edessä luksuspäivää osittain: äitini kävi hakemassa lapset mummulaan, jotta äiti saa vähän levätä. Mutta sitten mun täytyy käydä naapurin tätin 70 vuotis juhlissa kääntymässä, koska isäntähän ei voi edustaa, kun täytyy tehdä TÖITÄ.... No toivottavasti sieltä pääsee livistään heti kahvittelun jälkeen, kait mä saan ees vähän sympatia pisteitä tän mahan kanssa. Sen jälkeen mä toivon saavani kaatua sänkyyn hetkeksi ja unohtaa tän maailman hetkeksi. Jos vaikka huomenna asiat olis jo paremmin.

Joku kyseli ( Jääsydän ?) kohdunkaulan tilanteesta... Mulla ei oo kertaakaan ollut vauva laskeutunut, kiinnittynyt tai tästä syystä paikat kunnolla auki laitokselle mennessä, mutta pisin aika salissa on ollut silti vain 3,5 - 4 h. Eli kyllä synnytys voi silti olla nopea. Itse asiassa tuo kolme ja puoli tuntia salissa oli sillä kertaa kun olin eniten auki laitokselle mennessä. Mutta vauvallehan nuo nopeasti alas tulo ja samantien syntyminen ei oo niin " hyviä " kuin vähän hitaampi ulos tulo, samoin ei oo ihan omatkaan paikat aina selvinnyt havereitta syöksystä...

Mä menen nyt ottaan torkut ennen synttäreitä. Voikaahan paksusti! Tai mieluummin ei!

Rapu ja önnimönniäinen 38+4

Vierailija
12/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kyseli ja voin kertoa omalta kohdaltani, että mua supisteli viimeiset viikot jatkuvasti. Viime lauantaina kävin sairaalassa kun oli päivän supistellut 5min. välein. Kohdun suu oli ehkä vajaa sentin auki ja kaulaa jäljellä reippaasti!!! Eli ei kuitenkaan mitään tekeillä.

Supistukset jatkui mutta harveni... Ne alkoi vahvistumaan vasta maanantaina ja illalla myöhään mentiin takaisin. Silloin olikin jo 6cm auki ja synnytys jo pitkällä. Supistukset oli kyllä jo tod. kipeitä, mutta silloin olin sitten kuitenkin puolestaan ihan ihmeissäni kun sainkin suoraan mennä ammeeseen (synnytin siis veteen).

Eli äkkiä tilanteet muuttuu, eikä koskaan tiedä milloin supistukset päättää voimistua. Mitään en tehnyt niiden eteen.. Kauhuissani jopa lepäilin, että jos kuitenkin menisi ohi, kun jostain syystä aina sitä synnytystä kuitenkin pelkään. vaikken veden lisäksi muuta kivunlievitystä huolikaan.

Sekainen tarina (huono ulosanti heh, heh) mutta toivoa kaikille jotka tuskailevat kun ei mitään tapahdu. Yht´äkkiä se vaan alkaa,

Vierailija
13/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvemmin on tullut kirjoiteltua mutta ajattelin silti tulla ilmoittamaan että meille syntyi poika 18.10 kello 3.43 rv 40+2.

paino 3.830 ja pituus 51.

synnytys meni nopeasti ja sairaalassa ehdittiin olemaan 40min ennen synnytystä.

meillä synnytys lähti käyntiin n.23 tiistaina eli ihka ensimmäinen supistus tuli silloin. kaiken kaikkiaan koko hommaan meni siis n.4.43 tuntia...

itse olin hieman yllättynyt tapahtumien nopeudesta ja kivuttomuudesta..

tulen vielä kertomaan tarkempia tietoja myöhemmin.

onnea muillekkin vauvautuneille ja jaksamista vielä kahtena kappaleena oleville..

Vierailija
14/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleenkin yhtenäkappaleena. Yö meni aika lailla samoissa merkeissä kuin Coecahillilläkin. Heräsin yöllä rupusuppareihin, käyskentelin siinä toivossa, että jotain alkais tapahtumaan. Mutta ei..Niinpä päätin syödä jo aamupalaa klo 5.30, en olis saanu unta kuitenkaa heti uudestaan. Tunnin siinä valvoin ja sitten nukahdin olohuoneen sohvalle pariks tunniks ja siirryin takas miehen viereen makkariin vessareissun jälkeen. Nukuinkin sitten tosi hyvät unet vielä ja heräsin vasta 11 kupla otsassa ja alaselkä tulessa. Mutta kivut tais tulla vaan siitä, kun rakko oli niin täys.

Mies tuolla vielä pötköttelee ja venyttelee sängyssä, ei olla vielä mietitty tän päivän ohjelmaa. Ilma on tosi kökkö, vettä tulee ja tuuleskelee, voi olla ettei tuu tänään mentyä ainakaan kävelylenkille, ellei keli muutu. Saatetaan piipahtaa mun vanhemmilla kahvilla, kun asuvat ihan tossa 5min. ajomatkan päässä. Ja shoppailemassa haluisin käydä ihan vain pikaisesti...:) (niinhän ne aina venähtää ne shoppailureissut kummasti) Eiku haluisin uuden silityslaudan, kun toi entinen alkaa veteleen viimesiään enkä ole tyytyväinen siihen enää ollenkaan. Toiveissa olis myös sellanen TOSI PÄTEVÄ SILITYSKESKUS( en muista merkkiä). Kaverilla on sellainen ja sillä silitys saa ihan uuden ulottuvuuden ja kaikki siliää suit-sait-sukkelaan ja ilman voimaa. Eikä vettä tartte olla koko ajan lisäilemässä. Olin ihan ällikällä lyöty, kun sain demonstraation ja kokeilla sellasta ite. Ihan mieletön juttu! Ainoo vaan, et sellasella on hintaa semmoset 179¿ (muistaakseni stockalla) eikä tohon kuulu ees silityslautaa..joten taitaa jäädä mulla toistaseks vaan haaveeks kun rahaa menee muuhunkin tässä. Ehkä tyydyn toistaseks vaan siihen uuteen lautaan ja jynssään yhä tolla höyryraudalla..*Huoh.

Mitähän ruokaa sitä tänään tekis? Tekis mieli pitsaa, mutta jostain syystä se on yks ruoka, jota en osaa mielestäni tehdä niin, että saisin siitä superhyvää. Jokin mättää, joko siitä tulee liian kuivaa tai mautonta tai jotain. Ehkä pitäis tehdä vain ohjeen mukaan, eikä alkaa sooloilemaan, jota mulla on tapana tehdä..ja sit just tulee sellasia " kokeiluja" jotka ei aina ihan onnistukaan. Jos jollain on hyvä ohje pellilliselle pizzaa, niin mielelläni sellaisen ottaisin vastaan :)

Nyt puurovälipalan syöntiin, kun ei muutakaan oikein tee mieli..ja suppareita odotellessa..

Hyvää lauantaipäivää kaikille!!

Julianne 40+2

Vierailija
15/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen autuaan tietämätön teidän kaikkien viime päivien kuulumisista, mutta tulin pikaisesti kertomaan, että meille syntyi pieni prinsessa 19.10. klo 2.20( rv 41+0). Tyttö painoi 3200g ja pituutta 49cm. Pipo muistaakseni 34cm. Palaan myöhemmin lukemaan juttujanne, nyt keskitytään uuteen elämään vauvan ja innokkaan isosiskon kanssa.

Tsemppiä loppusuoralaisille!!!

Vierailija
16/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...minnekään ole tällä meidän vauvalla. Kävin tänään toisessa yliaikaiskontrollissa ja vielä minut lähetettiin takaisin kotiin, niin olin arvellutkin, sillä sinänsä vauvalla ilmeisesti yhä kaikki ok. Maanantaina kuitenkin sitten ryhdytään käynnistämään jollei sitä ennen tässä jotain ala tapahtua. Voi kun alkaisikin... mutta näyttää vahvasti siltä että meikäläinen tekee lokamasujen raskausajan pituusennätyksen.. Huomenna tulee jo rv 42 täyteen!

Mies epäili että tämä vauva haluaa syntyä skorpionin merkeissä... no, siltä se alkaa vaikuttaa. Toisaalta, en minä tiedä vaikka vauva haluaisi jo pois mutta ei vain pääse!! Kohdunkaulaa oli vielä paljon jäljellä eikä mitään limaneritystä tms. ole havaittavissa, joten " uloskäynti" on vielä aika kiinni.

Joten, täällä taas istuskellaan ja ihmetellään. Eipä tässä paljon enää keksi eikä jaksa ohjelmaa, kaupassa käyntiä, siivousta ja muita kotihommia, romaanin lukemista, telkkarin tuijotusta, syömistä ja kutomista. Siinä ne tärkeimmät. Ai niin, päiväunet melkein unohtui!!

Yksi ystävä on tulossa käymään myöhemmin, mukavaa. Ei tarvitse

koko ajan miettiä sitä miksei mitään tapahdu..

Olipa taas monta vauvautunutta, ihanaa, onnitteluja hurjasti!!

Yritetään me muut jaksaa.. ja niitä kunnon suppareita oikein

paljon kaikille!!

t. Sirita 41+6....

Vierailija
17/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tyttöjen kans tuplarattailla semmonen abotirallaa 5km:n kävelylenkki ja voi tsiizus, että on nyt tuo alakerta kipeenä. Mitään oikeita supistuksia ei todellakaan ole ollut koko päivänä, mutta liitoskivut valtaisat ja oikein tunnen, kuinka vauvan pää painaa IHAN alas. Noh, onpahan ainakin saatu happea :)

Täällä on jo ihan talvi! Siis viime yönä oli -13 astetta ja päivisinkin on koko ajan pakkasella. Lunta on jonkun verran, muttei vielä paljoa.

KIITOS kaikille lasketusta onnitelleille. Tiedätkös COE, minä en itsekään enää moneen viikkoon oikein uskonut, että tämä yli menee, mutta.. No joo. Oikeestaan olen kuitenkin ihmeen rauhallinen ja kärsivällinen, vaikka NIIN, NIIN kovasti haluaisin jo vauvan syliin. Jotenki nyt on vaan tottunut jo tähän, että aina herää uuteen aamuun ja kitkuttelee päivän, alkaa nukkumaan ja herää taas aamulla ilman mitään tuntemuksia synnytyksestä :)

VAUVAN RAKASTAMISESTA: Minulla ei käynyt ekaa ja toista odottaessa mielessäkään, ettei sitä vauvaa rakastaisi tai osaisi olla sille äiti tms. Rakkauden tunne myös syntyi ihan heti, kun vauva syntyi, tai oikeastaan jo hyvissä ajoin ennen sitä, mahan kasvaessa. Kolmannen odotusaikanakaan en asiaa ajatellut, mutta kun sitten tuo pienempi tyttö syntyi, niin oli jotenki tosi ihmeellinen olo. Päällimäisenä oli tunne, että " mitä minä olen mennyt tekemääb" ja todella paha syyllisyys siitä, että olen synnyttänyt uuden vauvan, vaikka mulla on oma ihana " vauva" kotona (vanhempi tyttö oli siis tuolloin 1v5kk). Koko ensimmäinen päivä meni näissä tunnelmissa ja jotenkin en osannut heti pitää vauvaa omana ja rakkaana. Vasta sitten illalla (vauva syntyi aamulla) aloin saada ajatuksia kasaan ja siitä se sitten äkkiä muuttui samanlaiseksi kaikkivoipaiseksi rakkauden tunteeksi kuin ennenkin. Nyt mulla on jo valmiiksi ihan vähän paniikki tuon kuopuksen puolesta, se kun on oikein äitin mössykkä. Vauva mikä vauva ;) Vaikka onkin 1v9kk. Mutta siis todella kiinni minussa vielä. Mutta, toisaalta tunnen jo nyt tosi syvää rakkautta tätä mahavauvaakin kohtaan, joten ehkä nyt ei samanlaista kriisiä tule kuin viimeksi.

JÄÄSYDÄN kyseli tuosta kohdunsuun tilasta. En oikein osaa sanoa siihen mitään, kun mulla on aina ollut aika kypsät paikat jo hyvän aikaa ennen synnytystä. Mutta tuo kanavahommahan on selkeesti eri ensi- ja uudelleen synnyttäjällä. Ainakin minua on ohjeistettu niin, että ensisynnyttäjällä nimenomaan eka kanava lyhenee ja katoaa, sitten paikat aukee. Mutta uudelleensynnyttäjällä nuo kulkee rintarinnan tai usein on jopa niin, että kanavaa jäljellä, vaikka kohdunsuu olis jo reippaasti auki. Minulla on viimeisen tarkastuksen (torstaina) mukaan kanavaa 1cm ja kohdunsuu n. 5cm auki. Th sanoi, ettei tuolla kanavalla oo oikeestaan merkitystä, koska on niin pehmeä ja se häipyy siinä samalla, kun supistukset avaa kohdunsuuta jne. Ja hyvin paljon on tosiaan merkitystä sillä, onko paikat kauttaaltaan pehmenneet (=nopeampi avautuminen) vai vielä kiinteät.

LAUANTAIN suunnitelmia ei kauheesti ole. Miehen pitäs ihan kohta ilmoitella, että pääseekö lähtemään töistä jo hyvissä ajoin. Jos pääsee, niin käydään porukalla kaupassa ja sitten vois vaikka tehdä illaksi pitsaa ja sauna lämmitetään ehdottomasti. Mutta jos miehelle menee pitkään, niin käyn sitten tyttöjen kans vaan lähikaupasta jotain nopeaa.

Ulkoiltu tosiaan jo ollaan ja siivota en jaksa :)

Poika on yhäkin anoppilassa ja mun äiti soitti just, että hakee huomiseksi isomman tytön kanssaan mökille. Kivaa, saa hieman huilia.

Mutta nyt alkaa tämä istuminen ahdistaa oikein todella, joten toivottelen Leppoisaa Lauantain Jatkoa Kaikille!

Mianni, edelleen se komee 40+0 :)

p.s. Mulla on vauva ollut eilisillasta asti tosi hissuksiin mahassa, kaks kertaa olen hänet töninyt hereille ja saanut pikkasen liikettä, mutta siis selkeesti rauhallinen on ollut. Jokohan SE enteilis jotakin ;) Ja sitä verestävää limaa tulee yhä vain...

Vierailija
18/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIRMUISESTI ONNEA KAIKILLE VAUVAN KANS KOTIUTUNEILLE!!!

Vierailija
19/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tossa mieleen että kukahan näitä pinoja täyttää sitten kun minä poksahdan... no ehkä odotan viimeiseksi :)

Mutta piti ONNITELLA VAUVAUTUNEITA ja etenkin LILLISTÄ pienen prinsessan johdosta!! :)

Täällä jatkuu ajoittaiset supistukset, on pieni toivo alkanut herätä että jos pääsis viikonlopun aikana vauvaa hakemaan. Välillä tulee ihan kohtalaisia supistuksia näet eivätkä meinaa lakata, vaikka välithän on tietysti hurjan pitkiä, voi olla 30 minuuttiakin.

Kauppareissu Lastentarvikkeessa ynnä muualla tuli tehtyä ja käytiin ulkona syömässä, mutta kohta lähdetään sitten ruokakauppaan hakemaan jotain kotiokin.

Coe

Vierailija
20/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, onpas tööt olo kun päivän touhannut ja nyt söi... ihan pakko olla vielä ylhäällä kun makuullemeno suoraan syönnin päälle ei tee hyvää. Ootteko te muut huomanneet että " rasituksen" jälkeen jos lepää hetken on ihan älyttömän kankea??? Tuntuu ettei liikkelle pääse. Mies eilen illalla puheli vauvalle että aamulla voitais lähteä laitokselle, mä sit heräsin 4.45 vessaan ja sen reissun jälkeen tuli tosi kipee ja pitkä supistus, aattelinkin että ei voi olla että iskä tilaa ja heti toimii mutta uuden vessareissun jälkeen ei enää tullu supistuksia eikä unta, pyörin sängyssä puoli seitsemään ja sit kävin syömässä. Sen jälkeen uni taas tulikin ja heräsin siihen kun mies alkoi siivoamaan=)

Mun tämän päivän ohjelmassa on ollut vanhempien luona käynti, kaupassa käynti, ruoan laittoa ja vessojen pesu. Jaa laitoin mä sänkyvaatteetkin ulos. Nyt loppuillalle ei ole muuta tiedossa kuin tv:n katsomista, saunomista ja löhöilyä. Broilerisalaatinkin tein jo valmiiksi jääkaappiin illaksi.

PIZZAOHJE: Jos yhtään tykkää jauhelihapizzasta niin tämä on musta ainakin mehevä. Aina tosin jauheliha ei maistu. Pellilliseen normaali parin desin taikina ja päälle:

-400g paistijauhelihaa ruskista

-lisää tölkki tomaattimurskaa

-lisää joukkoon aika paljon purjoa, salamia, kinkkua, herkkusieniä (siis siihen pannulle)

-anna kiehua että tomaattimurska kypsyy ja mausta valkosipulilla, pizzamausteella, suolalla yms.

Tämän kun läppäseen pohjan päälle ja sit juuston niin tulee mehevää. Jauhelihaa riittäisi vähempikin määrä mutta kun paketit on yleensä tuon 400g niin tulee monesti laitettua sitten kaikki mutta jos laittaa paljon muita täytteitä niin voit pakastaa puolet ja laittaa seuraavalla kerralla.

Jaa, mitähän mun piti sitten kirjoitella? Enpä muista enää, vaikka maha on ihan täynnä nyt kun kirjoitin tuon pizzaohjeen niin arvatkaapa vaan alkoko tekee mieli??? Niinpä... Mukavaa lauantain jatkoa=)

Waimo 39+1