Ooo Lokakuiset masut lauantaihin ooO
Kommentit (31)
.... meitä ei tosiaan ole enää montaa jäljellä täällä!!!!
Joten pakko meidän vähäisten koittaa kasvatella pinoa siis keskenään.
Mulla on kokoajan nälkä, eikä toi pizzaohje yhtään helpottanu ;)
Pitäis varmaan lähtee kauppaan ostelee kaikkea ihanaa syötävää, nams....
Tarttis käydä pojalle vielä tänään ostamassa syksy kengätkin, kun nuo edellis syksyiset ei enää mahdu, vaikka olin näin " laskenut" .
Ku sais vaan ton miekkosen kaveriks kauppaan, ettei tarttis yksin lähteä.... ikävä ajaa autolla kun yx kax tulee supistuksia.
Nyt on tullu vaan ns.harjotussuppareita, mutta samalla tuntuu kovaa painetta alapäässä ??!? Synny jo!!!
Tänään on puhelin jaksanu soida ja piippailla. Hyvä etten oo rääkyny jo suoraa kurkkua että jättäkää mut rauhaan, mä kyllä ilmotan tasapuolisesti kaikille koska vauva syntyy.
Äitipuolelle jo äkäisesti sanoinkin, kun hän sanoi, että eikös se laskettuaika menny ohi aikoja sitten,
niin tiuskasin sille vaan että voi huoletta mennä 2 viikkoa la:n ylikin, mitäs sitten!!!!
AAaaaarg, älköön siis sukulaiset soitelko enää....
OK, mutta koitampa mennä rauhottelemaan itteeni.
Kiitos kun sain taas äänettömästi purkaa höyryt pois :)
H E L P O T T I
Laitanpa nyt teillekin tiedoksi, että supistellut on pitkin päivää (taas) ja sillain menkkamaisesti särkee selkää ja alamahaa. Klo 16 aikaan alkoi tulemaan hiukkasen sitä veristä limaa (jota tosin tuli toissapäivänäkin 2 vessakäynnillä). JOS limaverentulo lisääntyy tässä illan mittaan, niin JEES se on siinä, jos vanhat merkit pitää paikkansa. Tosiaankaan tässä ei supparit vielä niin kovia ole että ihan just oltaisiin mihinkään lähdössä, mutta edistystä kuitenkin. :)
Mulla on jokainen aikaisempi synnytys alkanut siten, että veristä limaa on alkanut tulla ja noin vuorokauden sisään on lapsi syntynyt. Eka kerran tässä raskaudessa sitä tuli ihan hiukkasen tosiaan jo toissapäivänä. Oon silti tosi tyytyväinen, että jotain merkkejä alkaa ilmaantumaan.
Nyt sauna päälle ja sinne sitten rentoutumaan.
Pixelina rv 40+4 edelleen
Kylläpä tämä aika meneekin hitaasti. On jotenki niin saamaton ja laiska olo. Onneksi kohta pääsee saunaan, minusta on nyt loppuajasta tullu ihan himosaunoja.
Kaupassa käytiin ja pitsaa syötiin. KAuhea makeanhimo on KOKO ajan, mutta sain pidettyä itsekurin enkä ostanu mitään.
YKSI kipeä supistus tuli kaupassa, siinä tämän päivän säälittävä saldo.
Ja täälläkin puhelin piippaa ahkerasi.. eikö vieläkään?? NO EI!!!
Ei kyllä ollu taaskaan mitään asiaa, kunhan tulin lukasemaan pinoa. Pienenevät päivä päivältä, ja ihmekös tuo, kun tosiaan lokakuu lähenee loppuaan. Jumantsuikka, saa kyllä tosiaanki luvan tämä vauva syntyä tän kuun puolella! Sitten menee kyllä hermo totaalisesti, jos tässä vielä marraskuulle mennään...
En ookkaan pitkään aikaan nukkunu päivällä mut nyt sammahin ihan totaalisesti, sit ku heräsin niin kävin lenkin " postilaatikolla" ja potkin koiralle hetken palloa. Piristykin mukavasti... Saunaa odotellessa täälläkin. Mulla kun oli sitä turvotusta yhdessä välissä ihan tajuttomasti jaloissa niin järjestelin saunaan sellaisen telineen kahdesta pesuvadista mihin päälimmäiseen laitan kylmää vettä ja jalat siihen saunan ajaksi, toinen alle siksi että jalat ei painu laudetta vasten vaan ovat vapaammin. Auttaa ainakin vähäsen=) Mä tykkään normaalisti saunoa ihan tosi paljon ja lämmitetään saunaa viikollakin moneen otteeseen, nyt raskaana ollessa aluksi sauna oli ihan kamala, en voinut olla ollenkaan ja loppuajasta tämä lauantaisauna onkin ollut ainoa missä on käynyt. Mutta on se vain niin mukavaa...
Herkkunälkään: ostin kaupasta maku limsaa vanilja-cola, en tiedä ootteko maistanu mutta oli ihan sairaan hyvää (varsinkin kun mä yritän välttää tuota sokeria) ja makeutettu aspartaamilla ja asesulfaamilla. Ootteko te vältelly makeutusaineitakin? Mun on kyllä ihan pakko välillä saada jotain makeaa, en tiedä sitten kumpi se on isompi paha ottaa välillä sokeria vai makeutusainetta?
Zimpura: mulla on kans tänään alkanu tuntuun tuota painetta alapäässä ja semmosta vihlontaa välillä häpyluussa, lieneekö vauva sitten kiinnittymässä? Tuntuu ainakin että maha olisi taas laskenut...
LIMOISTA: mistä tiedätte että onko se mönjä limatulppaa vai valkovuotoa??? Mulla ei oo koko raskausaikana ollut minkäänlaista valkovuotoa mutta viime vkonlopun verihyytymien jälkeen on vuotanut sellaista vaalean-kellertävän-harmaata paksua venyvää limaa (hieno kuvaus, eikö?;) ja sitä tulee kerralla aina PALJON, heti kasa! En mä vaan tiedä onko se limatulppaa vai valkovuotoa? Venyy se kylläkin ja hyvä ettei paukukin;) heh heh
Kovasti synnytys-suppareita kaikille niitä toivoville, rupuja ei toivota kenellekkään enää!
Jotain 5h nyt on tullut " säännöllisemmin" supistuksia 10-15 minuutin välein, jotain 45 sek pitkiä. Lähtiskö käyntiin? :) Esikoisesta oli säännöllisiä supistuksia 12h ennen lapsiveden menoa ja siinä ajassa olin ehtinyt aueta jotain 3 cm... niin että kyllä tässä vielä ehtiskin.
Tuntuu supistusvoima selkeästi mutta ei kipua tunnu ollenkaan eli jotain hyvin alustavia suppareita nämä on jos on. Olen yllättynyt kyllä että näin pitkään ovat tasaisesti kestäneet, joten tuntuu että eivät ihan yhdentekeviä voi olla. On vauhditettu kävelylenkillä mutta eipä nuo lähteneet tihenemään... ostin kaveriksi siiderin, rentoutuupa ainakin jos ei muuta :D Mies kyseli että no entäs sitä yhtä S:ää, mutta minä muistelen vielä viime viikon yritystä joka päättyi " au au au sattuu sattuu sattuu" -kommentteihin ja lopulta nauruun.
Tosin nyt ainakin kyllä tuntuu että kun tultiin kotiin vartti sitten niin ei supista enää yhtään. Katellaan lähteekö mihinkään vai menenkö rauhassa unille. Voipi olla että jälkimmäistä ihan suosiolla vaan.
Coe
Tuli yksi kohtalaisen kova suppari kun olin viestin lähettänyt. No joo siis oikeasti kun ei ole varmaan viikkoon ollut paljon mitään supistelua niin ihan kiva tätäkin seurata, tuli sitten vauva tuloksena tai ei.
Täytyy vielä mainita että jos tää tästä lähtis käyntiin ja TYTTÖ syntyisi huomenna eli laskettuna aikana niin syntyisi myös nimipäivänään :) Nimi siis päätetty etukäteen - mutta ei vielä auta huomenna juhlia jos ei tyttöä näy, kun ei sukupuolesta tietoa.
Coe
Nyt 1,5 tuntia suppaillut kipeästi 2-5 minsan välein ja vereslimaakin tulee... Soitin jo kerran sairaalaan ja käskivät olla kotona niin kauan kun pystyy. Tosissaan nyt tiedän miten oikeat supistukset erottaa rupuista! Toivotaan että tää on nyt sitä itteään!!!!
Eli COE, ehkä törmäämme Kätilöopiston käytävillä:):)
Meen Haikaraan jos mahtuu...
Bluewish 40+3
Oon kyllä ihan kateudesta vihree :D
Mullakin saunan jälkeen tuli jotain 6-7 kipeetä supistusta, mutta nyt ei oo kuulunu tuntiin mitään. Noh, virittelee kuitenki jo jotain..
Mies vaan aina ohimennen taputtelee olalle ja sanoo osaaottavalla äänellä mulle, että " no, jospa se ensviikolla ihan oikeesti syntys" .
NIINPÄ!!
Minä lähden nyt nukkumaan ja odottamaan taas uutta aamua..
p.s. Mulla on ollu koko maha ihan kivikovana varmaan jo 3 päivää ja varsinkin yöllä. Mistähän sekin johtuu.. ja vauva täyttää kyllä ihan koko tilan, ei mahdu enää juuri mitenkään liikkumaan. Pelottaa kyllä jo, ettei ois jo paaaljon isompi kuin edelliset.
Eiköhän niitä lokavauvoja ole taas huomenna ainakin pari lisää :))
Kävin suihkussa ja sen jälkeen tullut vain rupusuppareita ja tosi harvoin. Lähtötsempit BLUEWISHILLE siis yksin!! :) Mä kattelen tilannetta tossa yön aikana uusiksi eikä tarvi MIANNINKAAN olla ihan vihreenä :) :)
Coe
Puolinukuksissa menty viimeiset pari tuntia. Lievää supistelua täälläkin, kipu lähtee alaselästä, mutta sitten se nopeasti laantuukin eli ei mitään todellista, kunhan vaan jotian merkkejä epäsäännöllisiä, että joskus se lähtö vielä tulee ja siten tuo kipu yltyy valtaisaksi.
LILLIKSElle lämpimät onnittelut toisesta pikkuprinsessasta! Teillä on nyt sitten naisvalta talossa. Ja ihan kunnon kokoinenhan se tulokas myös oli, muistan vain, kun sinullakin oli mietteitä vauvan pienestä koosta.
Tuossa Waimo laitteli pizzaohjeita. Lähes tuollaisella reseptillä minäkin usein teen. lisänä vain vileä ananakset ja aurajuusto.
Nyt aletaan valmistautua iltakyläilyyn, veljen kihlajaiskaffet tiedossa. uninen olo tänään, ehkäpä tuo sadesääkin vaikuttaa. TOisaalta nautin siitä, että saa vain käpertyä viltin alle ja polttaa kynttilöitä päivälläkin, kun harmaus on ulkona.
Jolla , joka kasvattaa myös pinoa. Meitä ei oikeesti oo täällä enää montaa....