Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustoimeentulotuella ei ihan oikeasti kohta ole enää varaa ostaa ruokaa...Kaikki vain nousevat koko ajan...Joka kerta joku tuote noussut kun käyn kaupassa

Vierailija
21.07.2022 |

Nyt jo olen karsinut ja vaihtanut halvempiin, mutta kun nekin kallistuvat koko ajan!

Milloin hallitus oikein puuttuu tähän? Ei ole oikein että kaikkein heikoimmassa asemassa olevat joutuvat kohta kerjuulle tai varastamaan ruokansa...

Kommentit (532)

Vierailija
381/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneppä asiakashankkijaksi. Siihen ei koulutusta tarvita, ja sitä voi tehdä etänäkin.

50 v mieheni tekee sitä työkseen, brutto on k.a. yli 3200€ / kk, ja viime vuonna vuositulot hänellä oli noin 40 000 €. Toki hieman kk tulot vaihtelee, mutta tuo on ollut se keskiarvo.

On siis provikka työ. Ja ai niin : tuossa ei todellakaan vaan kaikki pärjää! Pää ei kestä ja kertakaikkiaan iso osa ei vaan pärjää, moni on käynyt yrittämässä, mieheni on tehnyt 5 vuotta tuota työtä nyt , ja väki siellä vaihtuu , kun kenkää tulee koeajalla, tai lähtevät itse, mutta noinhan se elämässä vaan on, eli ne ketkä ovat hyviä työssään , tienaavat ihan hyvin, ja pysyvät, eli tuo 40 000€ on minusta ihan hyvä vuosipalkka ( itellä on pienempi ja olen koulutustani vastaavassa työssä...) ja ne ketkä eivät vaan pärjää , ovat sitten esim. toimeentulotuella ja itkevät kun rahat ei riitä ruokaan..

Ei millään pahalla työttömiä kohtaan, mutta laittakaapa asiakashankkija - sana molliin, niin kyllähän niitä töitä on!

Kuten sanoit, ei sovi kaikille. Eikä mua kiinnosta tuo työ.

Nyt toista kuukautta olen ollut työtön. Viimeksi olin työtön 80-luvulla.

Ensi viikolla on haastattelu. Hain pakkaajan töitä. Toivottavasti pystyn tekemään sitä työtä jos saan paikan. Sairauden takia.

Olen 52 ja en halua olla kotona.

Vierailija
382/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN! Niin olen minäkin ollut töissä 18-vuotiaasta asti. Koskaan ei ole tarvinut tukia nostaa. N33

Mihin töihin mennään noin vain?

Ei mihinkään ja siinä se pointti onkin! Sun täytyy itse miettiä, mitä haluaisit tehdä. Sitten opettelet tekemään sen ja/tai hankit pätevyyden sen tekemiseen. Sitten haet työtä kunnes saat sitä.

Luuletko, että muille ihmisille vaan annettiin lahja ja sitä hyödyntämällä kaikki kävi kuin pannukakun teko ja lopulta suu oli makeassa ikivirneessä?

Suuri osa ihmisistä ensinnäkin tyytyi työhönsä. Ahkeruus, äly tai mieli ei riittänyt unelmaan, joten valittiin jotain muuta. Ei työllistytty koulutuksen mukaan, joten opeteltiin muuta tai tyydyttiin. Koko ammatti katosi - sama juttu eli varasuunnitelma.

Kun joku sanoo mene töihin niin hän tarkoittaa "tee jotain, jotta osaisit jotain, jolla voisit itsesi elättää".

Itseäni tuo "ei töihin vaan mennä möh" -ruikkuvastaus ketuttaa jo niin, että kehotan ihmisiä voimistelemaan, kunnes jaksavat kerätä kesät marjoja.

Jos olet niin sairas, että et pysty liikkumaan niin puhu sitten puhelimessa. Myy. Sitä työtä on aina. "No ei se kannata" Tässä vaiheessa en jaksa jatkaa, koska kaikki tietävät, ettei se kannata yhtä hyvin kuin etuudet ja se on se oikea syy. Jos olisi oikeasti pakko, niin sen puhumisenkin voisi opetella kannattavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin -hokijat :

ANTAKAA palkkatöitä niin aloitan heti !!!!

Missä asut, niin katsotaan yhdessä sinulle työpaikka.

Avoimet työpaikat ilmoituksista on jo tiedossa, niiden luettelemiseksi en tarvitse apua ja tukea.

Jos tarjolla on työpaikka ilmoitusten ulkopuolelta ja ala on sopiva, niin mielelläni aloitan työt.

Minkä alan palkkatöitä on tarjolla ja missä?

Esim. IT-ala. Suurin osa etätöitä, voit tehdä mistä vaan.

Siistiä! Sano vaan firma niin aloitan.

Opiskelin 2v IT-alaa ja työpaikkoihin haki satoja ihmisiä. 

Se IT-alan koulutus, jolla alkaa töitä irrota, kestää n. 3,5 vuotta (amk-insinööri). DI toki vielä paremmat mahkut. Jatkapa noihin tai vaihtoehtoisesti ala vapaa-ajallasi tehdä ns. näyttöjä osaamisestasi, ja muista mainita niistä cv.ssä. IT-alalla on myös täysin kouluttamattomia itseoppineita.

Vierailija
384/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin -hokijat :

Avoimet työpaikat ilmoituksista on jo tiedossa, niiden luettelemiseksi en tarvitse apua ja tukea.

Jos tarjolla on työpaikka ilmoitusten ulkopuolelta ja ala on sopiva, niin mielelläni aloitan työt.

Siistiä! Sano vaan firma niin aloitan.

Opiskelin 2v IT-alaa ja työpaikkoihin haki satoja ihmisiä. 

Se IT-alan koulutus, jolla alkaa töitä irrota, kestää n. 3,5 vuotta (amk-insinööri). DI toki vielä paremmat mahkut. Jatkapa noihin tai vaihtoehtoisesti ala vapaa-ajallasi tehdä ns. näyttöjä osaamisestasi, ja muista mainita niistä cv.ssä. IT-alalla on myös täysin kouluttamattomia itseoppineita.

On toki, mutta se on varmin tapa päätyä huonosti palkatuksi ja ylityöllistetyksi. Joku jolla on muodollinen pätevyys kerää sitten kunnian työstäsi ja etenee.

Jos ei ole koulutusta niin mieluiten oma yritys. Muuten kauppismirkku käyttää sinua ovimattona ja linkoaa mereen kun löytää uuden höynän tekemään työnsä.

Vierailija
385/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin -hokijat :

Saanko koulutyksen myös? It-alan töistä ei ole kokemusta.

Miten niin saako koulutuksen? Se koulutus hankitaan ITSE. Opiskelet itse sen verran, että pääset sinne kouluun, minne haluat. Korotat vanhoja arvosanojasi (esim. yo-tutkinto) tai pänttäät pääsykokeeseen, että itse alat päästä tarvittavaan koulutukseen.

Sinun pitää ITSE nähdä vaivaa, ei kukaan sinulle voi koulutusta vain antaa. En yhtään ihmettele, että olet työtön tuollaisella asenteella.

Vierailija
386/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneppä asiakashankkijaksi. Siihen ei koulutusta tarvita, ja sitä voi tehdä etänäkin.

50 v mieheni tekee sitä työkseen, brutto on k.a. yli 3200€ / kk, ja viime vuonna vuositulot hänellä oli noin 40 000 €. Toki hieman kk tulot vaihtelee, mutta tuo on ollut se keskiarvo.

On siis provikka työ. Ja ai niin : tuossa ei todellakaan vaan kaikki pärjää! Pää ei kestä ja kertakaikkiaan iso osa ei vaan pärjää, moni on käynyt yrittämässä, mieheni on tehnyt 5 vuotta tuota työtä nyt , ja väki siellä vaihtuu , kun kenkää tulee koeajalla, tai lähtevät itse, mutta noinhan se elämässä vaan on, eli ne ketkä ovat hyviä työssään , tienaavat ihan hyvin, ja pysyvät, eli tuo 40 000€ on minusta ihan hyvä vuosipalkka ( itellä on pienempi ja olen koulutustani vastaavassa työssä...) ja ne ketkä eivät vaan pärjää , ovat sitten esim. toimeentulotuella ja itkevät kun rahat ei riitä ruokaan..

Ei millään pahalla työttömiä kohtaan, mutta laittakaapa asiakashankkija - sana molliin, niin kyllähän niitä töitä on!

Tuo pittää täysin paikkaansa. Mutta ilmeisesti miehesi on siis ihan huippu firman paras? Top 3:ssa ? Koska huiputhan tienaa asiakashankinta hommissa hyvin, mutta kaikki muut aika huonosti...., eikä todellakaan sovi kaikille.

Mistä tiedän? No, myös minun mies tekee asiakashankintatyötä :) eli soittaa puhelimella ja buukkaa asiakaskäyntejä. Isossa talotekniikkafirmassa. Tienaa yli 3500 euroa kuussa bruttona, ja on palkittu useasti kuukauden parhaana asiakashankkijana. Ja tekee töitä ma-pe 9-16....ei hullumpi tuntipalkka. Mutta tuo työ sopii vain harvoille , eli tuollaisia duuneja on täällä vähän turha ehdotella..

387/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PJaska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN! Niin olen minäkin ollut töissä 18-vuotiaasta asti. Koskaan ei ole tarvinut tukia nostaa. N33

Ei mihinkään ja siinä se pointti onkin! Sun täytyy itse miettiä, mitä haluaisit tehdä. Sitten opettelet tekemään sen ja/tai hankit pätevyyden sen tekemiseen. Sitten haet työtä kunnes saat sitä.

Luuletko, että muille ihmisille vaan annettiin lahja ja sitä hyödyntämällä kaikki kävi kuin pannukakun teko ja lopulta suu oli makeassa ikivirneessä?

Suuri osa ihmisistä ensinnäkin tyytyi työhönsä. Ahkeruus, äly tai mieli ei riittänyt unelmaan, joten valittiin jotain muuta. Ei työllistytty koulutuksen mukaan, joten opeteltiin muuta tai tyydyttiin. Koko ammatti katosi - sama juttu eli varasuunnitelma.

Kun joku sanoo mene töihin niin hän tarkoittaa "tee jotain, jotta osaisit jotain, jolla voisit itsesi elättää".

Itseäni tuo "ei töihin vaan mennä möh" -ruikkuvastaus ketuttaa jo niin, että kehotan ihmisiä voimistelemaan, kunnes jaksavat kerätä kesät marjoja.

Jos olet niin sairas, että et pysty liikkumaan niin puhu sitten puhelimessa. Myy. Sitä työtä on aina. "No ei se kannata" Tässä vaiheessa en jaksa jatkaa, koska kaikki tietävät, ettei se kannata yhtä hyvin kuin etuudet ja se on se oikea syy. Jos olisi oikeasti pakko, niin sen puhumisenkin voisi opetella kannattavaksi.

Erinomaisesti sanottu.

Kaikki pystyy johonkin. Se "jokin" pitää vaan löytää ja sitten vaan tehdä eikä jäädä ulisemaan ettei pysty.

Enpä ole minäkään päivääkään tehnyt "oman alan" töitä. En päässyt niihin, niin menin muihin hommiin. En jäänyt ruikuttamaan kotiin.

Vierailija
388/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä, että minkä alan töitä voisin tuottavasti tehdä. Pää on pehmentynyt psykoosissa ja lääkkeistä. Jotain hyvin yksinkertaista, mutta sellaiset työt on taidettu siirtää Kiinaan. Enkä jaksaisi joka päivä tai täyttä työpäivää, kun on tekemistä jaksaa OLLA ilman työtäkin. Ahdistus ja masennus ovat jokapäiväisiä kavereita ja pelko. Pelko, että psykoosi tulee taas.

Vierailija
389/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa suomalaisista asuu nyt kaupungeissa. Kaupungissa ei poimita marjoja. Jos joku ei ymmärrä miksi ei, en ala valistaa. Kannattaa ajatella.  

Autolla autollinen ja normaali kykenevä pääsee kaupungistakin marjaan, kyllä. Pitää tietää toki paikat ja olla se ajokortti, katsastettu ja toimiva auto, bensaa, hyttysmyrkkyjä ja ruokaa millä jaksaa, sekä päivän pituus ja fyysinen kyky rajoittaa, sillä siitä tulee oikeasti kipeäksi, niin kipeäksi ettei välttämättä pääse seuraavana päivänä sängystä. Sitten pitää tietysti tietää mihin keille ne myydä, jotta ne eivät mätäne käsiin. Ne pitää saada kylmäsäilytykseen, ei niitä voi kotiin lämpimään asuntoon säilöä. Jotta ne voisi myydä verotta, niille ei saa tehdä mitään jatkojalostusta suojellaksi niitä pilaantumiselta. 

Työtön tai eläkeläinen joka on sairas ja huonokuntoinen ei tähän kykene. Se jolla ei ole millä kulkea kaupungista metsässä, tai missä niitä päivät pääksytysten marjastettuja marjoja säilöä eikä tiedä mihin ne myydä, ei voi sellaista myöskään tehdä. Yleensä kaupungissa se on olemassa mutta jollei ole edes selvillä se ja aikoo lähteä tekemään miljoonia polkemalla 20km kaupungista marjaan parin sangon kanssa ja palaavansa sieltä elämänsä korjaavien rikkauksien kera ja pystyvänsä illalla tulemaan takaisin ottamatta 112 yhteyttä, kannattaa miettiä toiseenkin kertaan.

Nimimerkillä

ennen marjastin minäkin, olin pienestä asti marjametsässä kuin kotonani. Nyt liikutaan rollaattorilla sängystä vessaan ja hyvä kun kroppa kestää sen. Joten älkää vttuilko meille köyhille idioottimaisuuksia. Ei meillä yleensä ole mitään autoja, eikä näillä tuloilla bensarahoja enää, eikä varaa hankkia ei kortteja,  bensoja, autoja, korjautella niitä rämiä ja maksaa niistä veroja. Eikä meillä ole kylmähuoneita kotona. Omiin tarpeisiimme me niitä marjoja olemme metsistä kohmineet. Pystyä siihen ammattimaisesti on jo eri kaliiberin vaativaa. Hyvä niille, jotka pystyvät siihen, mutta tavallinen syrjäytynyt persaukinen köyhä kaupungista ei lähde millään enkelinsiivillä marjaan maalle. Valot päälle.

Emmekä me kaikki köyhät, sairaat, pitkäaikaistyöttömät ja kärrynpyörästä tippuneet ole olleet mitenkään sen kummempia huonoja ihmisiä kuin tekään. Emme ainakaan niin tyhmiä, emme ymmärtäisi tavallisia realiteetteja. Kysymys kuuluukin: Miten tyhmiä te oikein olette?

Vierailija
390/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PJaska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on useampi koulutus ja silti olen työtön. Kun se on edelleenkin työnantaja joka päättää kenet palkkaa.

Vierailija
391/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OlliPolli kirjoitti:

Jos marjanpoiminnasta saa mahottoman itselleen, niin ehkä kannattaa vaan vetää ranteet auki. Mitä järkeä tollasessa elämässä on?

Tämä oli kyllä jo täydellinen rimanalitus jopa tällä palstalla. Miten sä oikeasti kehtaat?

Vierailija
392/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa suomalaisista asuu nyt kaupungeissa. Kaupungissa ei poimita marjoja. Jos joku ei ymmärrä miksi ei, en ala valistaa. Kannattaa ajatella.  

Autolla autollinen ja normaali kykenevä pääsee kaupungistakin marjaan, kyllä. Pitää tietää toki paikat ja olla se ajokortti, katsastettu ja toimiva auto, bensaa, hyttysmyrkkyjä ja ruokaa millä jaksaa, sekä päivän pituus ja fyysinen kyky rajoittaa, sillä siitä tulee oikeasti kipeäksi, niin kipeäksi ettei välttämättä pääse seuraavana päivänä sängystä. Sitten pitää tietysti tietää mihin keille ne myydä, jotta ne eivät mätäne käsiin. Ne pitää saada kylmäsäilytykseen, ei niitä voi kotiin lämpimään asuntoon säilöä. Jotta ne voisi myydä verotta, niille ei saa tehdä mitään jatkojalostusta suojellaksi niitä pilaantumiselta. 

Työtön tai eläkeläinen joka on sairas ja huonokuntoinen ei tähän kykene. Se jolla ei ole millä kulkea kaupungista metsässä, tai missä niitä päivät pääksytysten marjastettuja marjoja säilöä eikä tiedä mihin ne myydä, ei voi sellaista myöskään tehdä. Yleensä kaupungissa se on olemassa mutta jollei ole edes selvillä se ja aikoo lähteä tekemään miljoonia polkemalla 20km kaupungista marjaan parin sangon kanssa ja palaavansa sieltä elämänsä korjaavien rikkauksien kera ja pystyvänsä illalla tulemaan takaisin ottamatta 112 yhteyttä, kannattaa miettiä toiseenkin kertaan.

Nimimerkillä

ennen marjastin minäkin, olin pienestä asti marjametsässä kuin kotonani. Nyt liikutaan rollaattorilla sängystä vessaan ja hyvä kun kroppa kestää sen. Joten älkää vttuilko meille köyhille idioottimaisuuksia. Ei meillä yleensä ole mitään autoja, eikä näillä tuloilla bensarahoja enää, eikä varaa hankkia ei kortteja,  bensoja, autoja, korjautella niitä rämiä ja maksaa niistä veroja. Eikä meillä ole kylmähuoneita kotona. Omiin tarpeisiimme me niitä marjoja olemme metsistä kohmineet. Pystyä siihen ammattimaisesti on jo eri kaliiberin vaativaa. Hyvä niille, jotka pystyvät siihen, mutta tavallinen syrjäytynyt persaukinen köyhä kaupungista ei lähde millään enkelinsiivillä marjaan maalle. Valot päälle.

Emmekä me kaikki köyhät, sairaat, pitkäaikaistyöttömät ja kärrynpyörästä tippuneet ole olleet mitenkään sen kummempia huonoja ihmisiä kuin tekään. Emme ainakaan niin tyhmiä, emme ymmärtäisi tavallisia realiteetteja. Kysymys kuuluukin: Miten tyhmiä te oikein olette?

Oletko humalassa?

Ei kukaan rollaattorilla liikkuvaa ja sairauksistaan ilkeäksi muuttunutta ole sinne marjaan komentamassa. Kyseessä, ainakin omalta osaltani, on kuvainnollinen kehoitus tehdä oma toimeentulonsa vaikka marjoja poimimalla.

Sun kuuluisi olla varmaan sairauseläkkeellä ja kyllä, olet hieman tyhmä. En sano tätä pahalla ja luultavasti toimintakykysi älyineen on heikentynyt sairauden, katkeruuden ja em. aiheuttaman vihan myötä.

Fakta kuitenkin on, että kaltaisiasi on vähän. Niitä, jotka eivät vaan jaksa on paljon. Kannustus ja kehoitukset kehittää itseään työllistyäkseen on tarkoitettu heille. Sulle kaikki varmasti suovat levon ja tziis - take it easy. Todella tarvitset lepoa. Chill bro niinku Sannakin sanoo :)

Vierailija
393/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun olet terve.

Minäkin menin töihin 18v ja sitten sairastuin alle kolmekymppisenä.

Olen nyt 40v ja ei edelleenkään toivoa työllistymisestä.

Vierailija
394/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OlliPolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postia jakamaan, mainoksia jakamaan, puhelinmyyjäksi, pizzakuskiksi, muuttoapumieheksi tai vaikka kolaamaan talvella lunta. Kesällä voi poimia marjoja.

Mihinkään näistä ei tarvitse sen kummempaa koulutusta. Kunhan nyt osaa kirjoittaa ja lukea, niin näihin hommiin pääsee.

Marjojen pominnalla ei kovin isoa tiliä saa. Ja noita muita töitä ei täällä ole.

No sitten ei voi mitään. Luusereitakin tarvitaan, jotta me muut voimme naureskella teille.

Olen luuseri kun töitä ei vain ole? Tämän joutui työkkärikin tunnustamaan ettei paikkoja vain ole.

Vierailija
395/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OlliPolli kirjoitti:

PJaska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erinomaisesti sanottu.

Kaikki pystyy johonkin. Se "jokin" pitää vaan löytää ja sitten vaan tehdä eikä jäädä ulisemaan ettei pysty.

Enpä ole minäkään päivääkään tehnyt "oman alan" töitä. En päässyt niihin, niin menin muihin hommiin. En jäänyt ruikuttamaan kotiin.

Siinä kans tolvana joka ei tajua että kun haettavana on vain sairaanhoitajan, opettajan, terveydenhoitajan, Farmaseutin, sähköasentajan, hammaslääkärin, putkimiehen yms paikkoja niin niihin ei todellakaan voi hakea ilman koulutusta.

Vierailija
396/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OlliPolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postia jakamaan, mainoksia jakamaan, puhelinmyyjäksi, pizzakuskiksi, muuttoapumieheksi tai vaikka kolaamaan talvella lunta. Kesällä voi poimia marjoja.

Mihinkään näistä ei tarvitse sen kummempaa koulutusta. Kunhan nyt osaa kirjoittaa ja lukea, niin näihin hommiin pääsee.

Marjojen pominnalla ei kovin isoa tiliä saa. Ja noita muita töitä ei täällä ole.

No sitten ei voi mitään. Luusereitakin tarvitaan, jotta me muut voimme naureskella teille.

Olen luuseri kun töitä ei vain ole? Tämän joutui työkkärikin tunnustamaan ettei paikkoja vain ole.

Ota vastaan mikä tahansa työ.

Vierailija
397/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OlliPolli kirjoitti:

PJaska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erinomaisesti sanottu.

Siinä kans tolvana joka ei tajua että kun haettavana on vain sairaanhoitajan, opettajan, terveydenhoitajan, Farmaseutin, sähköasentajan, hammaslääkärin, putkimiehen yms paikkoja niin niihin ei todellakaan voi hakea ilman koulutusta.

Joulupukkiko se muille toi koulutuksen? Se pitää ihan itse hankkia, kaikkien.

Vierailija
398/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OlliPolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OlliPolli kirjoitti:

Jos marjanpoiminnasta saa mahottoman itselleen, niin ehkä kannattaa vaan vetää ranteet auki. Mitä järkeä tollasessa elämässä on?

Tämä oli kyllä jo täydellinen rimanalitus jopa tällä palstalla. Miten sä oikeasti kehtaat?

Työssäolevana kehtaa. Toki luuserina en kehtaisi.

Jos ei muuhun pysty, niin aina voi myydä persettä. Sillä tienaa.

Parisuhteessa mies ei voi olla lyhyempi kuin nainen.

Vierailija
399/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OlliPolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota vastaan mikä tahansa työ.

Kun ei ole niitä töitä mitä voisin hakea. Kaikkiin paikkoihin tarvitaan koulutus mitä mulla ei ole esim. Hammaslääkäri, Farmaseutti, opettaja, sähköasentaja jne.

Minulla on myös työnhakuprofiili ja haen ihan mitä tahansa työtä mutta ei, ei työnantajat soita.

Vierailija
400/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OlliPolli kirjoitti:

PJaska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erinomaisesti sanottu.

Joulupukkiko se muille toi koulutuksen? Se pitää ihan itse hankkia, kaikkien.

Opiskeluun pitää saada lupa työkkäriltä ja saa opiskella vain 2 vuotta työttömyyskorvauksella mikä ei moneenkaan tutkintoon riitä. Kun on katsos jo 3 tutkintoa ja opintotuet käytetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi