Perustoimeentulotuella ei ihan oikeasti kohta ole enää varaa ostaa ruokaa...Kaikki vain nousevat koko ajan...Joka kerta joku tuote noussut kun käyn kaupassa
Nyt jo olen karsinut ja vaihtanut halvempiin, mutta kun nekin kallistuvat koko ajan!
Milloin hallitus oikein puuttuu tähän? Ei ole oikein että kaikkein heikoimmassa asemassa olevat joutuvat kohta kerjuulle tai varastamaan ruokansa...
Kommentit (532)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perustoimeentulotuella ole tarkoituskaan elää koko elämää, vaan tilapäisesti. Olen samaa mieltä tuon aiemman kirjoittajan kanssa, että toimeentulotukea ei pitäisi maksaa rahana vaan suoraan kohtuullisiin asumiskustannuksiin, ruokakasseina, vaatekuponkeina halpahalleihin jne.
Miksi ihmeessä? Koetko tietäväsi köyhää paremmin mitä hän tarvitsee? Ylimielinen ihminen olet. Hyi.
Miksi jonkun toisen pitäisi antaa sulle, mitä tarvitset?! Argh! Ota itse joku vastuu! Tienaa itse ne rahat, joilla saat, mitä tarvitset! En minäkään kk-tulojani ole vastikkeetta saanut. Miksi sinä saat?
Tiedän pari, ketkä ovat olleet työttömänä enemmän kuin 6kk putkeen. Toinen heistä hirveä draamaqueen, joka ei tule kenenkään kanssa toimeen (aina ollut muka kamala pomo ja on muuten kavereidensakin kanssa aina napit vastakkain, kaikki niin sortaa häntä ja peiliin ei osaa ollenkaan katsoa). Toinen sellainen, jonka vanhempi mahdollistaa tuon. Isänsä siis maksaa hänelle ohi virallisen reitin, ja siihen kun työttömyystuet päälle, ja asuu edullisesti pienellä paikkakunnalla, niin miksi vaivautuisi kouluttautumaan alalle, mihin voisi työllistyä (on kemikaaleja kestämätön kosmetologi).
Tältä pohjalta en kovin mielellään kannata työttömyystuen maksamista esim. yli vuoden ajalta. Ymmärrän sen, että joku voi vähäksi aikaa jäädä työttömäksi, kun vaikka firma lopettaa toiminnan tai ko. tehtävän, ja menee hetki löytää uusi työ, mutta loisimiseen pitäisi saada joku raja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin -hokijat :
ANTAKAA palkkatöitä niin aloitan heti !!!!
Missä asut, niin katsotaan yhdessä sinulle työpaikka.
Avoimet työpaikat ilmoituksista on jo tiedossa, niiden luettelemiseksi en tarvitse apua ja tukea.
Jos tarjolla on työpaikka ilmoitusten ulkopuolelta ja ala on sopiva, niin mielelläni aloitan työt.
Minkä alan palkkatöitä on tarjolla ja missä?
Kerro se paikkakunta tai jos ieni, niin isompi alue, niin katsotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin -hokijat :
Avoimet työpaikat ilmoituksista on jo tiedossa, niiden luettelemiseksi en tarvitse apua ja tukea.
Jos tarjolla on työpaikka ilmoitusten ulkopuolelta ja ala on sopiva, niin mielelläni aloitan työt.
Minkä alan palkkatöitä on tarjolla ja missä?
Esim. IT-ala. Suurin osa etätöitä, voit tehdä mistä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin -hokijat :
Minkä alan palkkatöitä on tarjolla ja missä?Kerro se paikkakunta tai jos ieni, niin isompi alue, niin katsotaan.
Etelä-Suomi. Tarkemmin en tällä palstalla paikkakuntia jaa.
Kerro itse minkä alan töitä löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin -hokijat :
Minkä alan palkkatöitä on tarjolla ja missä?Esim. IT-ala. Suurin osa etätöitä, voit tehdä mistä vaan.
Saanko koulutyksen myös? It-alan töistä ei ole kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Menkäää töihin niin ei tarvitse valittaa. Hoitajista on pula ja monesta muustakin ammattiryhmästä. Lopettakaa laiskottelu ja pätevöitykää ammatteihin, joissa kaivataan tekijöitä,. Kyllä sitten on varaa ostaa ruokaa.
Mihin töihin mennään noin vain?
Eikä kaikista ole hoitajiksi.
Mulla on työnhakuprofiili ja haen ihan mitä vain työtä mutta eipä työnantajat soittele.
Kainuussa on paras ruoka-apu nykyään, olen asunt stadisa Fleminginkadulla ja Hurstin avussa oli kilometrin jono ja sain aina vain makkaraa, Korsossa asunut ja Keravalla, molemmissa hellarit jakoi ruokaa mutta piti olla 30 min jumalanpalveluksessa aina, ruoka-jako oli hyvä mutta nykyään kuulemma makkaraa ja valmispussi, ei täällä kainuussa oo kuin 40 jonossa ja 3 kertaa v iikossa apajat sekä ilmaislounaat!!! aina on savulohta pöydässä!
MENE TÖIHIN! Niin olen minäkin ollut töissä 18-vuotiaasta asti. Koskaan ei ole tarvinut tukia nostaa. N33
Vierailija kirjoitti:
Tää on taas näitä ketjuja, joista joutuu suurin piirtein joka toisen viestin ilmoittamaan asiattomaksi. :(
Itseasiassa. Ei sun tarvii ilmoittaa yhtään viestiä asiattomaksi, pilaat vaan keskustelun.
Ja hinnat ei nouse muille kuin sosiaaliturvan varassa eläville?
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN! Niin olen minäkin ollut töissä 18-vuotiaasta asti. Koskaan ei ole tarvinut tukia nostaa. N33
Aikuisen ihmisen tulisi aina pyrkiä siihen että elättää itsensä sekä perheensä. Aina tämä ei onnistu, esimerkiksi sairauksien tai muiden asioiden johdosta. Silloin yhteiskunta tukee.
Mikä on ärsyttävää on tämä viimeisen 20 vuoden aikana noussut ajatus siitä että terveen nuoren aikuisen ei ole pakko edes yrittää pitää huolta itsestänsä. Että kyllä yhteiskunta hoitaa. Naurettavaa.
Jos tekee parhaansa ja ei vaan löydä töitä, niin sille ei voi mitään. Jos taas sluibailee vaan ja ei edes yritä saada töitä, niin on sitten myöhemmin turha tulla itkemään maailman kovuutta ja rikkaitten rahojen perään. Valinnoilla on seuraamuksia. Se on vaan liian myöhäistä enää 40-vuotiaana herätä ja koittaa etsiä töitä jos CV:ssä on 15 vuoden aukko.
Tehkää parhaanne, niin kyllä niitä töitä löytyy. Jos nyt et ole ihan siitä tyhmimmästä päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postia jakamaan, mainoksia jakamaan, puhelinmyyjäksi, pizzakuskiksi, muuttoapumieheksi tai vaikka kolaamaan talvella lunta. Kesällä voi poimia marjoja.
Mihinkään näistä ei tarvitse sen kummempaa koulutusta. Kunhan nyt osaa kirjoittaa ja lukea, niin näihin hommiin pääsee.
Työttömiä on helppo pilkata.
Nykyään olen vakituisessa työssä, mutta työttömänä olin enne tätä 5 vuotta. Kokemuksia tältä ajalta miksen työllistynyt kuultuna työhaastatteluissa:
- Yli 35-vuotiaat ei jaksa eikä opi uutta
- Taidat vaatia enemmän kuin mihin olet oikeutettu ( pyytäessäni tes:n mukaista palkkaa)
- Opiskelu noin vanhana kuulostaa omituiselta (32v), ei noin iäkkäät hyödy opiskelusta
- Näytät aika vanhalta (no, ajokortissa on kuva 20-v, joten kyllähän ihminen 15 vuodessa vanhenee)
- Lapsia tehtyä kannattaa jäädä kotiin
Työkkäristä kuultua:
- Naurettavaa ajatella, että kuvittelet amk-opintojen parantavan työllistymismahdollisuuksia. Olet kyllä vanha sellaiseen. (Olin 32v tuolloin) *naurua*
- Ei minun tehtävä ole auttaa sinua. Koita nyt etsiä itse. (Kysyessäni voisinko osallistua työllistymistä parantavalle kurssille)
- Jos et perusta yritystä et voi väittää, että olisit tehnyt kaikkesi työllistyäksesi
- Mene lähihoitajakouluun, sinne menee kaikki
- Voit jättää 10v lapsen yksin kotiin yötöiden ajaksi. Niin sitä ennenkin tehtiin.
Tässä muutama helmi. Sympatiat on työttömien puolella, joiden elämä on pirun paljon vaikeampaa kuin pienituloisten työssäkäyvien, joihin itsekin kuulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin -hokijat :
Minkä alan palkkatöitä on tarjolla ja missä?Esim. IT-ala. Suurin osa etätöitä, voit tehdä mistä vaan.
Siistiä! Sano vaan firma niin aloitan.
Opiskelin 2v IT-alaa ja työpaikkoihin haki satoja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postia jakamaan, mainoksia jakamaan, puhelinmyyjäksi, pizzakuskiksi, muuttoapumieheksi tai vaikka kolaamaan talvella lunta. Kesällä voi poimia marjoja.
Mihinkään näistä ei tarvitse sen kummempaa koulutusta. Kunhan nyt osaa kirjoittaa ja lukea, niin näihin hommiin pääsee.
Marjojen pominnalla ei kovin isoa tiliä saa. Ja noita muita töitä ei täällä ole.
Meneppä asiakashankkijaksi. Siihen ei koulutusta tarvita, ja sitä voi tehdä etänäkin.
50 v mieheni tekee sitä työkseen, brutto on k.a. yli 3200€ / kk, ja viime vuonna vuositulot hänellä oli noin 40 000 €. Toki hieman kk tulot vaihtelee, mutta tuo on ollut se keskiarvo.
On siis provikka työ. Ja ai niin : tuossa ei todellakaan vaan kaikki pärjää! Pää ei kestä ja kertakaikkiaan iso osa ei vaan pärjää, moni on käynyt yrittämässä, mieheni on tehnyt 5 vuotta tuota työtä nyt , ja väki siellä vaihtuu , kun kenkää tulee koeajalla, tai lähtevät itse, mutta noinhan se elämässä vaan on, eli ne ketkä ovat hyviä työssään , tienaavat ihan hyvin, ja pysyvät, eli tuo 40 000€ on minusta ihan hyvä vuosipalkka ( itellä on pienempi ja olen koulutustani vastaavassa työssä...) ja ne ketkä eivät vaan pärjää , ovat sitten esim. toimeentulotuella ja itkevät kun rahat ei riitä ruokaan..
Ei millään pahalla työttömiä kohtaan, mutta laittakaapa asiakashankkija - sana molliin, niin kyllähän niitä töitä on!
Vierailija kirjoitti:
Dorka
En ole ap mutta..
Mä menin töihin 19v. 29v. jälkeen lopetin työt työperäisen sairauden takia. Opiskelin toisen ammattin ja nyt olen työtön.
Joskus on pakko hakea tukea.
Jopa muutto on mahdollinen tietyn alueen sisällä. Perhesyyt vaikuttavat siihen.