Jos saan tukia 1350e työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen muodossa, niin mikä järki minun on ottaa vastaan "paskaduunia" jossa bruttopalkka 1600e?
Netto käytännössä sama, paitsi että työmatkoihin menee...eli miinukselle mennään.
Paskaduunikokemuksella pääsee vain toisiin paskaduuneihin; tämä tiedoksi kaikille "no meet sinne vähäks aikaa, ja sit etenet johtajaks 7000e palkalla" -harhaisille.
Eläkkeen kertyminen ei kelpaa syyksi, koska se jää näillä palkoilla alle takuueläkkeen...varsinkin, kun olen jo yli 30 eikä eläkekertymää juuri ole vielä.
Joten, miksi mennä? Että jään taloudellisesti miinukselle, ja menetän 8h + matkat joka päivä?
Kommentit (596)
Onneksi inflaatio kiihtyy ja tukien varassa elävät ovat ensimmäiset keihin vaikuttaa.
Kaiken lisäksi sosiaalietuuksiin on tulossa muutaman vuoden sisällä leikkauksia, joten onnea vain heille jotka loisivat yhteiskunnan varoilla.
Työtä tekemätön ihminen on yhteiskunnalle pelkkä kulu ja heitä ei tarvitse mitenkään arvostaa.
Eihän siinä mitään järkeä olekaan. Pättäjät pohtii, miten saataisiin ihmiset niihin alipalkattuihin töihin sen sijaan että tehtäisiin yrittäjille kannattavaksi palkata kunnon hinnalla. Suomessa on ihan älyttömän pienet palkat verrattuna hintatasoon.
Ei mua kiinnosta lähteä edes 3000€ palkalla töihin ja saan suunnillen tuon saman verran vielä toistaiseksi. Miksikö? Koska se 3000€ työkin on paskaduunia jossa poltin itteni loppuun ja masennuin vakavasti. JA ketä varten olisin töissä kun silloinkin kun OLIN töissä ja tein kaikkeni perheeni eteen, mut jätettiin yksin sairastumaan omaan paskaani. Niin ketä v**a varten mä siellä töissä käyn? Vanhuksiako varten? Suomen valtiota varten? Ette muuten usko miten saita valtio on kun ostaa järjestelmille it-alalla tekijöitä. Kyllä kaikkeen muuhun on rahaa hassata muttei kansalaisille kunnon systeemejä.
Eikä täällä mitkään asiat niin hyvin ole, että niitä veroja pitäis maksaa niin saatanasti. Hoitajathan kuolee jo töissä. Yksityistettäisiin vaan terveydenhuolto mutta kuitenkin niin, että työterveyshuolto pelaa entiseen malliin. Kyllä siinä työt jo alkais maistua.
Mutta AP:lle kysymys, mistä siis tuo toimeentulosi 1300€ koostuu tai miten se on laskettu... kaverin puolesta kyselen...
- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.
Myös kansaneläke nousee 1.8.2022 alkaen ylimääräinen indeksikorotus. Ähäkutti...
"Jos saan tukia 1350e työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen muodossa, niin mikä järki minun on ottaa vastaan "paskaduunia" jossa bruttopalkka 1600e?"
Kirjoittaa Petteri Orpo ja jatkaa: "jos tämä provo ei auta vaalivoittoon niin ei sitten mikään, hans-vili-vili."
350e/kk saa esim 10 ravintolaillallista yhdellä eli voisit syödä viikonloppuisin ulkona molempina päivinä ja näin työllistää jotain ravintolaa.
Mutta tuntuu että ämpäri kasvaa niiden päähän, jotka siellä kotona kituuttaa ettei nähdä enää metsää puilta ja omaa osaa yhyeiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
211: Miten olet päätynyt läääriksi asti, kun kuulostat noin yksinkertaiselta?
Sitä itsekin ihmettelen. Opiskelin ensin tekniikkaa ja olin tutkijana aika monta vuotta ennen lääkikseen hakemista. Kai sitä ikävuodet yksinkertaistaa ajattelua ja työväsymys siihen päälle. Isolla työpaikalla tavoitteena pitäisi olla alan kehittäminen eteenpäin mutta omalla kohdalla ei suurempia haaveita ainakaan tutkimustyöstä tai ylimääräisistä päivystyksistä ole ollut vuosiin,. Antaa nuorempien tavoitella urallaan korkeampia päämääriä ja itse hoidan ne hommat mitä tarvitsee.
Loppujen lopuksi ei tältä palstalta kovin monia älyltään loistavia kirjoittajia ole tullut vastaan. Enemmän sellaista jankutusta ja provokirjoituksia niin kuin säikeen aloittajan teksti. Jos on todella ihminen joka ei viitsi ottaa työtä vastaan kun sellaista on tarjolla niin ei tällä maalla ole toivoa. Taitaa olla liian hyvät oltavat monella kun pystyy elämään sosiaalituilla vuosia ja vuosikymmeniä. Nykyisessä työmarkkinatilanteessa tuntuu että töitä on tarjolla halukkaille oli koulutusta tai ei.
Vierailija kirjoitti:
350e/kk saa esim 10 ravintolaillallista yhdellä eli voisit syödä viikonloppuisin ulkona molempina päivinä ja näin työllistää jotain ravintolaa.
Mutta tuntuu että ämpäri kasvaa niiden päähän, jotka siellä kotona kituuttaa ettei nähdä enää metsää puilta ja omaa osaa yhyeiskunnassa.
Ei se ravintolaruoka ole edes hyvää. Itse voi laittaa parempaa. En tue ketään mutta riistän kaikki tuet.
Vierailija kirjoitti:
Onpa hienoa puhetta - vai paskaduuni! Mistä helv olette oppineet tuon, että kaikkea työtä ei tarvitse arvostaa?? Jostain tosi-teeveestä vai?
Palkka sen opettaa. Arvostuksella ei osteta ruokaa eikä makseta vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
211: Miten olet päätynyt läääriksi asti, kun kuulostat noin yksinkertaiselta?
Sitä itsekin ihmettelen. Opiskelin ensin tekniikkaa ja olin tutkijana aika monta vuotta ennen lääkikseen hakemista. Kai sitä ikävuodet yksinkertaistaa ajattelua ja työväsymys siihen päälle. Isolla työpaikalla tavoitteena pitäisi olla alan kehittäminen eteenpäin mutta omalla kohdalla ei suurempia haaveita ainakaan tutkimustyöstä tai ylimääräisistä päivystyksistä ole ollut vuosiin,. Antaa nuorempien tavoitella urallaan korkeampia päämääriä ja itse hoidan ne hommat mitä tarvitsee.
Mikset hakeudu yksityiselle. Päätät itse työaikasi ja palkkaa saat moninkertaisesti. Mukavammat potilaat.
Loppujen lopuksi ei tältä palstalta kovin monia älyltään loistavia kirjoittajia ole tullut vastaan. Enemmän sellaista jankutusta ja provokirjoituksia niin kuin säikeen aloittajan teksti. Jos on todella ihminen joka ei viitsi ottaa työtä vastaan kun sellaista on tarjolla niin ei tällä maalla ole toivoa. Taitaa olla liian hyvät oltavat monella kun pystyy elämään sosiaalituilla vuosia ja vuosikymmeniä. Nykyisessä työmarkkinatilanteessa tuntuu että töitä on tarjolla halukkaille oli koulutusta tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hienoa puhetta - vai paskaduuni! Mistä helv olette oppineet tuon, että kaikkea työtä ei tarvitse arvostaa?? Jostain tosi-teeveestä vai?
Palkka sen opettaa. Arvostuksella ei osteta ruokaa eikä makseta vuokraa.
Hoitajapulakin ratkaistaan rahalla. Lisää rahaa.
Palkan lisäksi saat asumistuen ja työmatkat voi laittaa verotukseen. Plussana lisäksi työterveyshuolto ja eläkkeen kertyminen, vaikka onkin vähäinen, niin kaikki on kuitenkin kotiinpäin. Lisäksi palkkatyössä on oikeesti mahdollisuus edetä edes vähän, jolloin säästöjäkin on helpompi kerryttää.
Linkittäkää joku tämä keskustelu poliitikoille niin josko ne ymmärtää vihdoin mihin ne työntekijöiden maksamat verorahat oikein häviää - henkilöille joilla ei ole halua eikä edes aikomusta mennä töihin. Jokainen voi päätellä ovatko nämä ihmiset onnellisia ( jos samaan aikaan psyykelääkkeitä käytetään kuin buranaa).
Suomesta saa näin todella surullisen kuvan.
Pitäiskö mun nyt alkaa suremaan työssäkäyvien puolesta? En ajatellut alkaa. Jos tuet ovat liian suuria, niin silloin palkat ovat liian pieniä. Täytyy käyttää järkeään ja miettiä, mikä on kannattavaa. Työstä haluan palkkaa ja se on ensisijainen ja ainoa syy sitä tehdä, sori siitä.
Pienipalkkaisia työntekijöitä vähennetään koko ajan niin että yhden selkänahasta otetaan koko ajan enemmän ja enemmän kun ennen oli kohtuus siinä työmäärässä ja enemmän työntekijöitä. Nyt se voiton tavoittelu on ihan ennen näkemätöntä ja kaikkia työharjoittelijoita tai työkokeilijoita käytetään julmasti hyväkseen niin ettei oteta sijaisia sairauslomiin vaan teetätetään ne ilmaistyävoimalla. Olen sen nähnyt omin silmin uudellen koulutuksessa. Sitten ne firmat mainostavat kuinka paljon on tullut voittoa omistajilleen. Opiskelija raataa siellä omissa vaatteissaan ja kengissään eikä saa muuta kuin vittuilua jos ei suoriudu tarpeeksi nopeasti ja huonot arvosanat koululle.
Vierailija kirjoitti:
Tuoko nyt sit on fiksua? 😁
Vierailija kirjoitti:
Linkittäkää joku tämä keskustelu poliitikoille niin josko ne ymmärtää vihdoin mihin ne työntekijöiden maksamat verorahat oikein häviää - henkilöille joilla ei ole halua eikä edes aikomusta mennä töihin. Jokainen voi päätellä ovatko nämä ihmiset onnellisia ( jos samaan aikaan psyykelääkkeitä käytetään kuin buranaa).
Ja koulutukseen, eläkkeisiin, sairaanhoitoon, infraan, yritystukiin ja niin edelleen. Työttömät tuskin kaikkea saavat.
Vierailija kirjoitti:
Juu, tosiaan vedetään viittä eri lääkettä että pysyy pääkoppa edes joten kuten kondiksessa ja valehdellaan itselleen että on tämä työttömän elämä niin makeeta ja ihanaa.
Kumpihan muuten tulee ensin? Pääkoppaongelmat vai työttömyys? Ainakaan ne pääkoppaongelmat ei siellä kotisohvalla makaamalla kovin helposti parane viinalla ja lääkkeillä. Kas kummaa kun se työelämä voisi jopa helpottaa niitä psyykeongelmia kun saisi jotain järkevää tekemistä päivisin.
Kaikki työntekijäpulat ratkeavat rahalla. Miksette maksa sellaista palkkaa, että sillä elää. Tällä hetkellä terveydenhuolto on vakavassa pulassa. Kiitos pas kojen päättäjien. Tämän voi laittaa eduskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, tosiaan vedetään viittä eri lääkettä että pysyy pääkoppa edes joten kuten kondiksessa ja valehdellaan itselleen että on tämä työttömän elämä niin makeeta ja ihanaa.
Kumpihan muuten tulee ensin? Pääkoppaongelmat vai työttömyys? Ainakaan ne pääkoppaongelmat ei siellä kotisohvalla makaamalla kovin helposti parane viinalla ja lääkkeillä. Kas kummaa kun se työelämä voisi jopa helpottaa niitä psyykeongelmia kun saisi jotain järkevää tekemistä päivisin.
Muista en tiedä, mutta minua työ ei suojannut mielenterveysongelmilta. Työmaalta ambulanssi haki ja vei päivystyksen kautta psykiatriselle. Sen jälkeen sinnittelin töissä vielä pari kuukautta vain todetakseni, että ei tule mitään. Psykoosi+ lääkkeet veivät toimintakyvyn ja riski saada uusi psykoosi oli merkittävä.
EI MITÄÄN. Työn tarkoitus on vain se että tulee toimeen. Kehitä itseäsi ja elämäntyötäsi. Siitä voi kehittyä jotain kun ei ole elinkeino-ongelmia. Tuskin päivätyö on se numero yksi kuin vain harvoilla.