Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko palstalla ketään, jolla on ihokeliakia tai jonka lapsella on?

Vierailija
20.10.2006 |

Miten oireili? Ja miten pärjäätte keliakian kanssa? Meillä on lapsella epäily ihokeliakiasta, mutta ei olla vielä päästy tutkimuksiin asti. Itse olen jo kauan epäillyt jotain vilja-allergiaa tms vatsa- ja iho-oireiden takia. Neuvolassa ei ole koskaan oikein otettu vakavasti epäilyjäni, kerran on mitattu verestä joitain vasta-aineita ja kun ne eivät olleet koholla ei kuulemma lisätutkimuksia tarvittu. Nyt on paha, kutiseva ihottuma ja ihan vaan itse jätettiin kaikki viljat pois ja kaikki oireet katosivat. Gluteenittomasta leivästä ei ainakaan tullut mitään oireita.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähipiirissä, oireena ovat kutiavat läikät ihossa. Ihokeliakiaa sairastavalle käyvät yleensä vain luontaisesti gluteenittomat viljat (myöskään kaura ei yleensä käy). Pienikin määrä gluteenia (ihan olematon leivänmurunen tai esim. vehnäpöly) saattaa aiheuttaa oireita, joten tarkkana pitää kotona olla! Ruoanlaittoon yms. ei juuri vaikuta, jättää vaan gluteenipitoiset ainekset pois ohjeista tai korvaa jollain muulla. Luontaisesti gluteenittomia jauhoja löytyy leivontaan, parasta on mielestäni Jyttejauho. Tuoteselosteet pitää lukea tarkkaan, missä vaan voi olla vehnätärkkelystä! Jos oireiden syyksi varmistuu ihokeliakia, niin saatte varmaankin lähetteen ravintoterapeutille, häneltä saa hyviä vinkkejä.

Vierailija:

Miten oireili? Ja miten pärjäätte keliakian kanssa? Meillä on lapsella epäily ihokeliakiasta, mutta ei olla vielä päästy tutkimuksiin asti. Itse olen jo kauan epäillyt jotain vilja-allergiaa tms vatsa- ja iho-oireiden takia. Neuvolassa ei ole koskaan oikein otettu vakavasti epäilyjäni, kerran on mitattu verestä joitain vasta-aineita ja kun ne eivät olleet koholla ei kuulemma lisätutkimuksia tarvittu. Nyt on paha, kutiseva ihottuma ja ihan vaan itse jätettiin kaikki viljat pois ja kaikki oireet katosivat. Gluteenittomasta leivästä ei ainakaan tullut mitään oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla