Millaista on seurustella mustasukkaisen naisen kanssa?
Minkälaisia kokemuksia palstan miehillä on mustasukkaisista naisista, miten naisen mustasukkaisuus on tullut esille suhteessa?
Kommentit (102)
Ihan perseestä.
Loppupeleissä sitä huomaa hylkäävänsä naispuoliset kaverit, koska se on helpompaa. Naispuoliset työkaverit on ongelma, eksät on ongelma (vaikka niiden kanssa ei olisi tekemisissä), omia rajoja ei kunnioiteta ja viestit ja historiat vaaditaan näytille...
Vierailija kirjoitti:
Aluksi se oli vaan söpöä, mutta en tajunnut, että pahenee vaan ja sävy muuttuu vihamieliseksi ja määräileväksi. Olen myös kyllästynyt itkahteluun, mitä vaimoni järjestää, jos ei saa tahtoansa läpi. Hoitaa sitten minulle huonon omantunnon, kun en vaan osaa olla oikein ja ihan syyttä. Nyt kun mietin, niin pimeältä kuulostaa...
Entä jos et anna periksi vaikka itkisikin, luovuttaako vai jatkuuko itku ja marina vaikka maailman tappiin asti?
Lähes kaikkihan ovat edes vähän mustiksia puolisostaan, se on ihan tervettä.
Jos huomaa että kumppani on mustasukkanen niin sen saa vähenemään sillä että on itse luottamuksen arvoinen, älä flirttaa muille, älä katso muita, älä puhu muista ihailevaan sävyyn, pönkitä omaa kumppania sanomalla hänelle että hän on nro 1 ja tärkein. Mustasukkainen ihminen haluaa toistuvaa todistelua sille että on ainoa ja rakastettu.
Jatkuvaa todistelua ja vakuuttelua siitä että olet vain häntä varten, hän on paras ikinä jne. Ihan yllättävistä asioista saattaa tulla tappelu.
Esimerkkinä, aivan seurustelun alussa kysyi multa että mitkä on spessuimmat treffit millä olen ollut. Vastasin. No sehän siitä pillastui että mitä helvettiä, sen akan kanssa teitte vaikka mitä hienoa (oli 5v vuosipäivä), miks mun kanssa mennään vaan tylsästi ravintolaan? Ja hirvee tappelu.
Sit saattaa viritellä 'ansoja', esim tentata että "mistä sä tykkäsit sun eksässä" ja jankuttaa et kai sä nyt jostain tykkäsit, kerro nyt. Sit ku sanoo jotain ni "JASSOO, VAI SIL VIISII! No mikset sit palaa yhteen sen kanssa jos sä siitä tykkäät?"
Oikeita vastauksia ei ole.
Moni mies tahallaan rääkkää naistaan mustasukkaiseksi... hakee egon pönkitystä että "minusta välitetään"..
Vierailija kirjoitti:
Moni mies tahallaan rääkkää naistaan mustasukkaiseksi... hakee egon pönkitystä että "minusta välitetään"..
Sitä tekee moni nainenkin.
Mustasukkainen nainen tykkää sinusta maailman eniten. Ole sen arvoinen
Vierailija kirjoitti:
Nojoo onhan se niinkin, mutta meneehän se nyt jo ihan överiksi jos pelkkien roskienkin viemisestä joutuu epäillyksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja paskat. Kukaan ei halua mustasukkaista naista, se on aivan helvettiä.
Tietysti jos tuntuu siltä ettei toinen oikeasti välitä, niin jotkut harvat heikompi-itsetuntoiset saattavat näin tehdä, provosoida ja koittaa saako aikaan mustasukkaisen reaktion. Mut naiset tekee tota kans vähintään yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
No kun mä olen enemmän kuin sen arvoinen, ansaitsen parempaa. Luottamusta ja rajojeni kunnioittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojoo onhan se niinkin, mutta meneehän se nyt jo ihan överiksi jos pelkkien roskienkin viemisestä joutuu epäillyksi.
Kuulostaa kyllä rankalta, jotain tolkkua sentään.
Joku päivä heräät kun pilkkoo munasi, koska epäilee sinun pettäneen ja noin varmistaa, että et petä enää koskaan! Tai sitten pilkkoo vain varmuuden vuoksi!
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mustasukkainen enemmän menneestä kuin tästä hetkestä, ns retroactive jealousy. Vetäydyn ja sulkeudu kun mies mainitsee eksänsä ja n kerran kuukaudessa kirjoitan hänelle kirjeen yrittäen saada hänet ymmärtämään. Joskus mies luulee minun olevan tyytymätön johonkin ihan muuhun liittyen kun olen allapäin eikä millään meinaa tajuta että viatonkin kommentti saa ajatukset pyörimään päässäni useamman päivän ajan, minkä jälkeen ajatus pompahtaa päähän random hetkinä spontaanisti useamman kuukauden ajan.
En halua puhua menneestä enkä tykkää siitä kun mies utelee omastani. Sitä kuitenkin tekee, luullen itse että on jotenkin sneaky enkä tajuaisi mitä hän tekee.
En ymmärrä miksi viestini triggeröi porukkaa niin voimakkaasti. En pysty kontrolloimaan ajattelisin siinä hetkessä yhtään sen enempää kuin paniikkihäiriöinen tai ocd-henkilö. Oletteko yhtä "myötätuntoisia" heitä kohtaan?
En kuitenkaan lue toisen viestejä, en stalkkaa eksää sosiaalisessa mediassa, en vahdi miehen menemistä tai raivoa asiasta koskaan. Tämä on minun heikko kohtani enkä ole sitä itse valinnut, sen kanssa joudun kuitenkin elämään.
Oon muutaman vuoden nyt seurustellut normaalisti todella ihanan naisen kanssa mutta kun mustasukkaisuus iskee niin tuntuu että en tiedä kauanko jaksan tätä. Jos ollaan kahdestaan niin asiat on yleensä ihan hyvin mutta esim. kaupassakäydessä mun tulee olla tarkkana etten katso esim. muita naisia tai puhu liian mukavasti kassalle. Erehdyin kertomaan töistä että samassa työpaikassa on naisia, ja ty selvitti näiden someja jne. ja näytti kuvia ja kysyi onko tää susta kaunis jne. Ja sama mikä ketjussa on mainittu, eli oikeita vastauksia ei ole. Kun kertoo että ei, en pidä häntä kauniina, saan kuulla valehtelevani.
Eli melko raskasta. Melkein koko ajan pitää miettiä mitä sanoo, ettei sano jotain mikä ärsyttäisi.
Tää on ensimmäinen parisuhteeni niin en oikein tiedä että mikä on normaalia ja mikä välittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Sarasvuokin sattumalta hääpäivänään antaa haastetteluja kaksoisliekkinsä kanssa 🙄. En suhtautuisi kovin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mustasukkainen enemmän menneestä kuin tästä hetkestä, ns retroactive jealousy. Vetäydyn ja sulkeudu kun mies mainitsee eksänsä ja n kerran kuukaudessa kirjoitan hänelle kirjeen yrittäen saada hänet ymmärtämään. Joskus mies luulee minun olevan tyytymätön johonkin ihan muuhun liittyen kun olen allapäin eikä millään meinaa tajuta että viatonkin kommentti saa ajatukset pyörimään päässäni useamman päivän ajan, minkä jälkeen ajatus pompahtaa päähän random hetkinä spontaanisti useamman kuukauden ajan.
En halua puhua menneestä enkä tykkää siitä kun mies utelee omastani. Sitä kuitenkin tekee, luullen itse että on jotenkin sneaky enkä tajuaisi mitä hän tekee.
En ymmärrä miksi viestini triggeröi porukkaa niin voimakkaasti. En pysty kontrolloimaan ajattelisin siinä hetkessä yhtään sen enempää kuin paniikkihäiriöinen tai ocd-henkilö. Oletteko yhtä "myötätuntoisia" heitä kohtaan?
En kuitenkaan lue toisen viestejä, en stalkkaa eksää sosiaalisessa mediassa, en vahdi miehen menemistä tai raivoa asiasta koskaan. Tämä on minun heikko kohtani enkä ole sitä itse valinnut, sen kanssa joudun kuitenkin elämään.
No onhan tuo nyt aika outoa, että tiedostat ja kykenet puhumaan siitä avoimesti, etkä kuitenkaan vaikuta millään muotoa pyrkivän eroon siitä.
Minkä ikäinen olet, oletko seurustellut usein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule, lihava naapurin ukko rupesi lenkkeilemään, viemään roskia (ei vienyt ennen) ja käymään kaupassa. Naapurin rouva (ystäväni), kysyi useasti että onko sulla toinen. Ei kuulemma ollut, paitsi sinä jouluaattona kun puolen vuoden salasuhde paljastui. Ei ne roskikset ihan viattomia kohtauspaikkoja aina ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule, lihava naapurin ukko rupesi lenkkeilemään, viemään roskia (ei vienyt ennen) ja käymään kaupassa. Naapurin rouva (ystäväni), kysyi useasti että onko sulla toinen. Ei kuulemma ollut, paitsi sinä jouluaattona kun puolen vuoden salasuhde paljastui. Ei ne roskikset ihan viattomia kohtauspaikkoja aina ole.
Joo kohtaamisia tapahtuu vaikka missä, normaalia ei kuitenkaan ole ajatella, että lähtökohtaisesti jotain sellaista tapahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kohtaamisia tapahtuu vaikka missä, normaalia ei kuitenkaan ole ajatella, että lähtökohtaisesti jotain sellaista tapahtuisi.
Lähtökohtaisesti voi epäillä kun epäilyksen aihetta on, paikasta riippumatta.
Oletko nainen?