Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö ole itsestään selvää että omia biologisia lapsia arvostetaan enemmän kuin toisen edellisestä liitosta olevia?

Vierailija
20.07.2022 |

Minua ärsyttää kun haukutaan huonoksi äidiksi esimerkiksi koska jätetään puolison lapset sukulaisille aina kun mennään matkoille.

On itsestään selvää että omia lapsia arvostetaan enemmän ja heidän etuaan katsotaan ohi muiden. Kuka vanhempi ei tekis niin?

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Minulle ainakin äitipuoli, siis isäni nykyinen vaimo on todella tärkeä ihminen, ja ihan verrattavissa vanhempaan. Hän on ollut osa elämääni siitä asti kun olin 5-vuotias, joten en juurikaan muista aikaa ennen häntä. Minulla on siis sekä isä että äiti, mutta myös hänet. Koululaisena aloin kutsua heitä nimityksillä "mun isä, mun äiti ja mun *Anna*". Ajattelen vieläkin samoin.

Vierailija
42/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus katsoin dokumenttia äidistä, jolla oli sekä biologisia että adoptoituja lapsia. Hän sanoi, että rakastaa toisinaan adoptiolasta jopa enemmän, koska se lapsi on kulkenut niin traagisen matkan. Tämä on inhimillisyyttä. Ap:n ajatusmaailma ei kuulosta terveeltä. Henkilökohtaisesti suhtaudun kaikkiin lapsiin lämpimästi. Olivat omia tai muiden. Lapset tarvitsevat aikuisten lämpöä, läsnäoloa ja kasvatusta. Rikkonaisten perheiden lapset ovat erityisen haavoittuvassa asemassa.

Se on kyllä ihan biologista ja evoluution sanelemaa, että nainen ei voi kestää miehen lapsia toisen naisen kanssa. Kun luolayhteisössä eleltiin, pariteltiin ristiin rastiin. Mies ei voi tietää, mikä lapsi on hänen, joten hänen kannattaa duhtautua kaikkiin lähtökohtaisen positiivisesti, jotta omat geenit jatkuvat. Nainen sen sijaan aina tietää, mikä on oma lapsi ja mikä vieras. Vieraat lapset kilpailevat vähistä resursseista kuten ruuasta ja hoivasta oman lapsen kanssa. On luonnollista suosia omaa lasta ja suhtautua nuivasti muihin.

Googlaa huviksesi, kuinka paljon löytyy hakutuloksia sanoilla Inhoan miehen lasta tms. Ilkeä äitipuoli-sadutkaan eivät ole syntyneet tyhjästä.

Naiset on kautta aikojen pitäneet huolta omien lastensa lisäksi toisten lapsista. Koska kukas niistä sun lapsista huolehtii, jos itse kupsahdat? Ei ainakaan kukaan vieras mies. Kyllä se on sit se toinen nainen, jonka kanssa olette huolehtineet omistanne ristiin rastiin, joka saattaa sunkin lapsistas edes vähän huolehtia jos kupsahdit.

Esim. susinaaraat tai leijonanaaraat pitävät kaikki yhdessä huolta lauman pennuista.

Sukulaisten lapsista. Minä kuten varmasti useimmat rakastavat omien lastensa lisäksi lähisukulaisten lapsia ja voisivat tarvittaessa huolehtia heistä. Me olemme tehneet siskoni kanssa sopimuksen, että tarvittaessa ottaisin hänen lapsensa ja hän minun lapseni. Tämä on sitä samaa biologista vaistoa, että omien geenien jatkuvuus halutaan turvata. Sen sijaan ei ole realistista kuvitella, että joku vieras nainen rakastaisi minun lapsiani, tai että minä rakastaisin vieraita lapsia. Sukulaisuus on niissä perinteisissä yhteisöissäkin se avainsana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh. Minulle ainakin äitipuoli, siis isäni nykyinen vaimo on todella tärkeä ihminen, ja ihan verrattavissa vanhempaan. Hän on ollut osa elämääni siitä asti kun olin 5-vuotias, joten en juurikaan muista aikaa ennen häntä. Minulla on siis sekä isä että äiti, mutta myös hänet. Koululaisena aloin kutsua heitä nimityksillä "mun isä, mun äiti ja mun *Anna*". Ajattelen vieläkin samoin.

Oliko sillä "Annalla" omia lapsia?

Vierailija
44/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätävä turn off ihmisessä jos antaa jonkun kohdella omia lapsiaan noin. Hyi saasta.

Ööh, turnoff? Kuka edes tuollaista miettii? Kukaan normaaliälyinen ei sotke lastensa elämää uusilla suhteilla. Uusperheet eivät toimi koskaan. He, jotka muuta väittvät, valehtelevat.

Vierailija
45/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi olisi etusijalla aina. Siksi en alkaisi uusiperheen vanhemmaksi. Tottakai oma on tärkein.

Vierailija
46/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saat ajatella noin, varmaankin suurin osa ajattelee.

Se ei kuitenkaan tarkoita, että saisit KOHDELLA lapsia eri tavalla. Jokainen heistä ansaitsee yhtä hyvän elämän, jossa ei sorsita sen takia, että satut olemaan väärän vanhemman lapsi.

Vierailija
47/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko sillä "Annalla" omia lapsia?

On, pikkuveljeni.

Vierailija
48/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrompa kaveristani (mies) hänellä kaksi lasta ja naisystävällä yksi edellisen kanssa. Kaikki lapset suurinpiirtein samanikäisiä. Kun mies on liikenteessä kaikkien kolmen lapsen kanssa niin hän ostaa jäätelöt ainoastaan omille lapsilleen ja itselleen. Yksi sitten katsoo kun muut syö...

Vierailija
49/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei kuitenkaan tarkoita, että saisit KOHDELLA lapsia eri tavalla. Jokainen heistä ansaitsee yhtä hyvän elämän, jossa ei sorsita sen takia, että satut olemaan väärän vanhemman lapsi.

Ja juuri siksi miesten kannattaa järkätä erillinen asunto, jossa tapaa lapsiaan ja myös matkustaa omien lastensa kanssa sotkematta uusperhettä siihen. Aika harva kykenee nimittäin peittämään tunteensa uskottavasti niin, ettei sitä vaistoa, jos joutuu väkisin elämään vuositolkulla sellaisten lasten kanssa, joista ei pidä. Se ei ole niiden lasten vika ja on niiden lasten vanhempien tehtävä järjestää olosuhteet niin, etteivät he joudu kärsimään. Esim erotessa olisi paras jättää omaisuudesta asunto, jossa ne lapset asuvat pysyvästi ja ex-puolisot vuorottelevat siellä. Oikeasti vaan ne aikuiset eivät laita lapsiaan etusijalle, eivät siis myöskään ne ex-vaimot/äidit, vaan he rakentavat uuden elämänsä itsensä ympärille ja alkavat sitten vaatia, että uudet naiset rakastaisivat heidän lapsiaan.

Vierailija
50/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus katsoin dokumenttia äidistä, jolla oli sekä biologisia että adoptoituja lapsia. Hän sanoi, että rakastaa toisinaan adoptiolasta jopa enemmän, koska se lapsi on kulkenut niin traagisen matkan. Tämä on inhimillisyyttä. Ap:n ajatusmaailma ei kuulosta terveeltä. Henkilökohtaisesti suhtaudun kaikkiin lapsiin lämpimästi. Olivat omia tai muiden. Lapset tarvitsevat aikuisten lämpöä, läsnäoloa ja kasvatusta. Rikkonaisten perheiden lapset ovat erityisen haavoittuvassa asemassa.

Se on kyllä ihan biologista ja evoluution sanelemaa, että nainen ei voi kestää miehen lapsia toisen naisen kanssa. Kun luolayhteisössä eleltiin, pariteltiin ristiin rastiin. Mies ei voi tietää, mikä lapsi on hänen, joten hänen kannattaa duhtautua kaikkiin lähtökohtaisen positiivisesti, jotta omat geenit jatkuvat. Nainen sen sijaan aina tietää, mikä on oma lapsi ja mikä vieras. Vieraat lapset kilpailevat vähistä resursseista kuten ruuasta ja hoivasta oman lapsen kanssa. On luonnollista suosia omaa lasta ja suhtautua nuivasti muihin.

Googlaa huviksesi, kuinka paljon löytyy hakutuloksia sanoilla Inhoan miehen lasta tms. Ilkeä äitipuoli-sadutkaan eivät ole syntyneet tyhjästä.

Naiset on kautta aikojen pitäneet huolta omien lastensa lisäksi toisten lapsista. Koska kukas niistä sun lapsista huolehtii, jos itse kupsahdat? Ei ainakaan kukaan vieras mies. Kyllä se on sit se toinen nainen, jonka kanssa olette huolehtineet omistanne ristiin rastiin, joka saattaa sunkin lapsistas edes vähän huolehtia jos kupsahdit.

Esim. susinaaraat tai leijonanaaraat pitävät kaikki yhdessä huolta lauman pennuista.

Leijonat varmaan näin, mutta susilauma on perhe. Alfanaaras ja alfauros ovat ainoat jotka lisääntyvät, muut naaraat ovat parin aikuisia pentuja, jotka huolehtivat osaltaan pikkusisaruksistaan. Eivätkä tietenkään lisäänny.

Vierailija
51/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja juuri siksi miesten kannattaa järkätä erillinen asunto, jossa tapaa lapsiaan ja myös matkustaa omien lastensa kanssa sotkematta uusperhettä siihen. Aika harva kykenee nimittäin peittämään tunteensa uskottavasti niin, ettei sitä vaistoa, jos joutuu väkisin elämään vuositolkulla sellaisten lasten kanssa, joista ei pidä. Se ei ole niiden lasten vika ja on niiden lasten vanhempien tehtävä järjestää olosuhteet niin, etteivät he joudu kärsimään. Esim erotessa olisi paras jättää omaisuudesta asunto, jossa ne lapset asuvat pysyvästi ja ex-puolisot vuorottelevat siellä. Oikeasti vaan ne aikuiset eivät laita lapsiaan etusijalle, eivät siis myöskään ne ex-vaimot/äidit, vaan he rakentavat uuden elämänsä itsensä ympärille ja alkavat sitten vaatia, että uudet naiset rakastaisivat heidän lapsiaan.

Tai sitten miehetkin voisivat kantaa vanhemman vastuun, ja olla lyöttäytymättä yhteen tuollaisten pikkusieluisten prinsessojen kanssa jotka katsovat oikeudekseen kiusata viattomia lapsia. Etsiköön empaattisemman naisen tai olkoon yksin kunnes lapset pärjää omillaan.

Vierailija
52/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% enemmän aikaa

100% enemmän rahaa

100% enemmän yhteydenpitoa

Oli lyhyt työpäivä muksujen kaa Lintsille ja syömään. (Unohdin mainita)

Omieni kanssa

Vierailija
53/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten miehetkin voisivat kantaa vanhemman vastuun, ja olla lyöttäytymättä yhteen tuollaisten pikkusieluisten prinsessojen kanssa jotka katsovat oikeudekseen kiusata viattomia lapsia. Etsiköön empaattisemman naisen tai olkoon yksin kunnes lapset pärjää omillaan.

Käytännössä vaan on niin, että ex-vaimolla ei ole enää eron jälkeen mahdollisuutta vaikuttaa siihen, millainen miehen uusi puoliso on. Siksi kannattaisi tehdä lapsijärjestelyt sellaisiksi, että heillä on asiat hyvin, vaikkei uusi nainen tykkäisikään asua heidän kanssaan. Ha kannattaa myös miettiä kahdesti, ennen kuin alunperin eroaa lapsiperheessä, ellei ole esim väkivaltaa.

Vierailija
54/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuus on jotain ihan muuta kuin biologiaa. Mutta ehkä kaikki eivät siihen sitten kykene.

Vierailija
55/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai omia arvostetaan (alitajuisestikkin) enemmän. Eriasia on sitten olla paskiainen.

Vierailija
56/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäätävä turn off ihmisessä jos antaa jonkun kohdella omia lapsiaan noin. Hyi saasta.

Ööh, turnoff? Kuka edes tuollaista miettii? Kukaan normaaliälyinen ei sotke lastensa elämää uusilla suhteilla. Uusperheet eivät toimi koskaan. He, jotka muuta väittvät, valehtelevat.

tämä

Vierailija
57/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisten lapsista. Minä kuten varmasti useimmat rakastavat omien lastensa lisäksi lähisukulaisten lapsia ja voisivat tarvittaessa huolehtia heistä. Me olemme tehneet siskoni kanssa sopimuksen, että tarvittaessa ottaisin hänen lapsensa ja hän minun lapseni. Tämä on sitä samaa biologista vaistoa, että omien geenien jatkuvuus halutaan turvata. Sen sijaan ei ole realistista kuvitella, että joku vieras nainen rakastaisi minun lapsiani, tai että minä rakastaisin vieraita lapsia. Sukulaisuus on niissä perinteisissä yhteisöissäkin se avainsana.

No se on voi voi sitten lähinnä sulle ja sun lapsille.

Minulla on monia ystäviä joiden lapsista ihan vilpittömästi huolehtisin, jos sellainen tilanne tulisi eteen. Toki nykyaikana ei sellaista tule, mutta ajatuksen tasolla.

Ihminen on älykäs ja paljon enemmän kuin biologinen vaisto. Se erottaa meidät myös eläimistä. Meillä on kyky tuntea erilaisia tunteita ja tehdä päätöksiä myös järki ja tunnepohjalta, sen sijaan että tekisimme niitä vain vaistojen ohjaamina.

Vierailija
58/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai toimii. Monet toimii paremmin kuin monet ydinperheet.

Vierailija
59/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kuin seurata palstaa ja selviää miksi maailmantila on mitä on.

Vierailija
60/96 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On selvää. Veri on vettä sakeampaa, on fakta.

Alkuperäinen sanonta, josta tuo on väärin suomennettu:

The blood of the covenant is thicker than the water of the womb.

Eli alkuperäisen sanonnan mukaan juuri päinvastoin, verivelan veri on lapsivettä sakeampaa.