Miten noi parturi-kampaajat jaksaa töissään kun ne ei puhu mitään
Kommentit (16)
Mä taas tykkään siitä, kun mun kampaaja ei lörpöttele.
Silloinhan sitä juuri jaksaa, kun ei puhu. Mutta kampaajat puhuvat aina.
Siis täh? Missä sellaisia on? Menisin heti...
Olen nauttinut tästä korona-ajasta kampaamossa. Lyhyesti käydään läpi hiustenleikkaustoiveet ja sitten saan lukea lehteä rauhassa. 😄
Mun kampaajatytär sanoi, että hän juttelee kyllä, jos asiakas tekee aloitteen, mutta antaa asiakkaan olla rauhassa omissa oloissaan, jos tämä niin haluaa.
On niitä tosiaan että asiakas joutuu ylläpitämään keskustelua, eikä heru niin minkäänlaista jutunjuurta oma-aloitteisesti, aivan kamalaa.
Mä olin juuri perjantaina viimeksi uudella kampaajalla ja oli ihan hiljaa koko toimituksen. Toki kyseli tukasta että mitä haluan mutta muuten ei kysellyt mitään henkkoht tai kommentoinutkaan. Ihana tyyppi ja hienosti leikkasikin, menen mielelläni uudestaankin. Maksoikin yllättävän vähän kun ei ottanut mallinmuutoksesta mitään eikä otsatukasta, perus leikkuumaksu siis vain.
Vierailija kirjoitti:
On niitä tosiaan että asiakas joutuu ylläpitämään keskustelua, eikä heru niin minkäänlaista jutunjuurta oma-aloitteisesti, aivan kamalaa.
Ei kyllä joudu. Mikään pakko ei ole asiakkaankaan ylläpitää keskustelua, jos se tuntuu vaikealta. Olkaa kumpikin hiljaa.
Matalapalkka-alalta on vaikea olla löytämättä tyhjänpäiväisiä suunsoittajia.
Voi ku oliski hiljaa. Ja miks pitää aina udella niin henkilökohtasia? Onneksi on valinnanvaraa.
Eipä tarvitse moisia murehtia, kun nykyään leikkaan hiukseni itse. Saa jäädä ilman minun rahojani sekin kampaaja, joka kerta toisensa jälkeen tunki nenäni alle Seiska-lehteä, vaikka joka kerta siitä huomautin, etten tuota lehteä lue. Goodbye!
Itse taas suosin sitä ettei puhuta turhia. Kuulonaleneman kanssa on välillä vaikeaa jos on hiljainen ääni kampaajalla, joutuu pinnistelemään kuuloa ja pyytää toistelemaan - kuulokojeitani kun ei kampaajalla voi korvissa pitää... Jotkut onneksi puhutat kovaa niin ei kuulo sitten ole ongelma. Mutta olen myös ujo, joten turha höpötys ei miellytä.
Riittää että puhutaan mitä haluan tehtävän jne. Siis leikkauksen kannalta oleelliset asiat. Yleensä suosinkin nykyään non-stop-kampaamoa , kun on lähellä ja pääsee juuri silloin kun on fiilistä, yleensä ei tartte edes jonottaa/jono on alle vartin. Niissä yleensä on kampaajat tajunneet hiljaisuudestani, etten turhasta puheesta perusta, ja eivät small talkia alkua enempää harjoita.
jos aijot pikku paikkakunnalle muuttaa käy ensin eri parturi kampaamoissa kuulet "totuuksia" eri taloista alueista haukkuipa yksikin minun vanhempianikin sanoin lähtiessäni menempä tästä lauria ja maijaa moikaamaan ei ole kotona tullut käytyäkään. oli kyllä iki muistoinen ilme.
Liekö niillä sama taktiikka kuin taksissa, jos asiakas ei aloita jutteluja niin sitten ollaan hiljaa, koska asiakas haluaa niin.
Mistä löytäisin puhumattoman kampaajan, en halua höpöttää joutavia vieraan ihmisen kanssa. Puhe saisi pysyä vain tilaamaani työhön liittyvissä asioissa. Olen vaihtanut kampaamoa 3 kertaa jo kahden käynnin jälkeen.