Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakkotoiminnot ja ajatukset

Vierailija
20.07.2022 |

Te, kenellä on näitä, miten te saatte ajatuksen loppumaan, tai miten varmistatte ettei ole oikeasti tapahtunut tämä ajatus vaan että on oikeasti vaan ajatus

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monien pakko-oireisten läheiset ovat lähteneet lätkimään.

Vierailija
22/30 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monien pakko-oireisten läheiset ovat lähteneet lätkimään.

Tämä voi pitää paikkaansa mutta haluan uskoa, että jos toista rakastaa niin rakastaa myös vastamäessä vaikka oma puolisoni ei niin ehkä tekisikään, jos tietäisi miten syvissä vesissä pääni välillä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiseni pakkoajatukset alkoivat häipyä jotain nelikymppisenä, nykyisin olemme yli 50, enkä viitsi utsia, hänellä näyttäisi olevan ihan muuta pään sisältöä.

Vierailija
24/30 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheiseni pakkoajatukset alkoivat häipyä jotain nelikymppisenä, nykyisin olemme yli 50, enkä viitsi utsia, hänellä näyttäisi olevan ihan muuta pään sisältöä.

Toivottavasti näin käy myös itselläni, nyt n.40

Viime yö meni paniikin kourissa, kun ajatus lähti laukalle. Eikä auttanut vaikka otin lääkkeen minkä olisi pitänyt auttaa nukahtamaan.

Tänään onkin sitten hankala päivä, kun on valmiiksi väsynyt ja pitäisi lähteä kotoa pois. Ja en saa ketään völjyyn mukaan.

Vierailija
25/30 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonostihan se meni, psniikkikohtaus kaupassa ja hirveän hankala loppu päivä. Tänään en kyllä kauppaan enkä muualle lähde. Pitää antaa pään jäähtyä

Vierailija
26/30 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tässä ryhmässä pakkoajatuksena, että teitä syytettäisiin jostain mitä, ette varmasti ole tehnyt? Esim 10-20 vuoden takaa tai vaikka lyhyemmän ajan takaa. Ja ne vaivaa tosi paljon, pelko siitä, että syytetään ihan perättömistä asioista? Varastaminen, valehtelu, jotain on tehnyt toiselle ihmiselle tms

Vierailija
27/30 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pakkoajatus, että en voi puhua kenestäkään pahaa tai minun kauheat muut pakkoajatukset muuttuu "todeksi"

En voi ikinä valehdella. Kierrän mieluummin koko asian, kun otan siihen mitään kantaa.

Välillä meinaan seota, kun ajatus jää päälle ja varon, joka ikistä sanaani

Vierailija
28/30 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sairaus on itselläkin tapetilla, siksi nostan, jos tulisi kokemuksia, neuvoja lisää

Vierailija
29/30 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään diagnoosia pakkohäiriöistä enkä ole koskaan käynyt asiasta missään psykologin tms. juttusilla, mutta itse epäilen, että jotain oakko-oireiden suuntaista minulla on liittyen erityisesti terveysaiheisiin. Kun vaikka luen lehtijutun jonkin sairauden oireista, alan pelätä sitä niin, että tarkastan mahdolliset oireet itsestäni lukuisia kertoja joka päivä. Joskus luin ihosyövästä ja sen jälkeen meni monta viikkoa niin, että en saanut ahdistusta ja ajatusta "minulla ihan varmasti on se" loppumaan ennen kuin olin tarkistanut koko ihoni läpi. Ja tämä ajatus saattoi tulla uudestaan monta kertaa saman päivän aikana ja aina oli sioritettava sama tarkastusrituaali kuin ehkä vain tunti sitten.

Vierailija
30/30 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on yrittää viimeiseen asti torjua ajatukset. Pitäisi vaan antaa ajatusten kulkea omalla painollaan..helpommin sanottu, kuin tehty. Itsellä masennus laukaisi pakkoajatukset, eikä muu auttanut kuin lääkitys. Onneksi apu kuitenkin löytyi. Nyt olen ollut yli vuoden lähes oireeton. Se mitä tapahtuu, kun lääkitys lopetetaan jää nähtäväksi. Pakkoajatukset ja oireet on pahimmillaan maan päällinen helvetti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän