Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen karppi ja lapsestani tulee myös karppi.

Vierailija
20.10.2006 |

Meillä ei lapselle tulla imetyksen jälkeen antamaan mitään perunavellejä, vaan karppiruokaa. Liha ja kasvikset muodostavat ruokavalion selkärangan, lisäksi rasvaisia maitotuotteita, marjoja ja hedelmiä sekä ajoittain tummaa riisiä ja pastaa. Peruna, karkit, leivonnaiset yms. jäävät meidän lapselta kokonaan syömättä.

Mitäs mieltä olette, etenkin muut karpit?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, että joudut pistämään vauvasi jollekin erityisruokavaliolle. Allergisten lasten vanhemmille löytyy tukiryhmiä!

Vierailija
2/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapsi saa kuitenkin terveellisen elämän eväät (sananmukaisesti ;D) kotoa. Yleensähän lapsi aikuistuttuaan hyvin pitkälti jatkaa niitä ruokaperinteitä, mitä on kotona vaalittu. Esim. meillä ei lapsuudenkodissa syöty koskaan eineksiä, enkä voisi kuvitellakaan syöväni sellaisia nytkään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Otan osaa, että joudut pistämään vauvasi jollekin erityisruokavaliolle. Allergisten lasten vanhemmille löytyy tukiryhmiä!

Meidän perheessä ei vain syödä huonoja hiilihydraatteja sisältäviä ruokia.

ap

Vierailija
4/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo onkin haasteellinen tehtävä. Uskon kuitenkin, että karppiruokavalio tulee leviämään niin, että ruokaloissa on aina tarjolla vähä-/hyvähiilihydraattinen vaihtoehto.

ap

Vierailija
5/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko jostain ruuista joku piilevä ruokamyrkytys tai vastaava vauvalle?

Vierailija
6/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ranskanleipä ei ole leipää.

Vierailija
7/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten peruna, valkoiset jauhotuotteet, karkit, sipsit, valkoinen riisi ja pasta. Ne eivät sisällä MITÄÄN ravitsemuksellisesti tärkeitä ainesosia, vain ja ainoastaan sokeria. Me pyrimme karsimaan nämä ruokavaliosta täysin. Liiallinen huonojen hiilareiden saanti johtaa länsimaisiin elintasosairauksiin, kuten ylipainoon ja siitä johtuviin sairauksiin.

ap

Vierailija
8/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruna on pyöreä,

peruna on soikea,

peruna on ruoka ihan oikea.

Vierailija
9/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina voi valita hyvähiilarisen vaihtoehdon ruokalassa. Jättää esim. perunat pois ja ottaa salaattia enempi.

ap

Vierailija
10/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät voi syödä vesimelonia -siitä kun ei saa ravitsemuksellisesti MITÄÄN ainesosia, ei syödä appelsiineja - ei mitään ravitsemuksellista hyötyä plaah, plaah, plaah! Ihan persiistä koko touhu! Syödään sitten iltapalaksi metvurstia voinokare päällä!

Ja voi lapsi parkaa todellakin.

Vierailija
11/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap, itse mietin ihan samaa.

t: Se toinen karppi?

Vierailija
12/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä hedelmiä syödään. Justiinsa melonit ja sitrukset on karpeille sopivia hedelmiä, sillä niiden hiilaripitoisuus on alhainen. Voista ja metvurstista kyllä tykätään, mutta ehkä mieluummin erikseen syötyinä.

ap

Vierailija
13/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on särjensukuinen kala.

Vierailija
14/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta kuin sanoa, että sääliksi käy.

Mutta siitä vaan: syökää suolattua hevosenlihaa iltapalaksi, jos niin himottaa. Omapa on (lyhyt) elämänne...

Vierailija
15/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. se toinen

Vierailija
16/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve lapsi on etusijalla!

Vierailija
17/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verisuonet kolesterolista ja verenpaineesta tukkeessa.

Vierailija
18/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun olis pitänyt sun oppien mukaan olla jo kuollut!

hehheh...

voin PAREMMIN kuin koskaan aiemmin.

ota selvää asioista, ENNEN kuin kommentoit!

Vierailija
19/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margariinia tai kevyttuotteita en ole syönyt ikinä, voita ja kermaa kohtuudella, noo välillä tulee lorauteltua reippaamminkin kermaa. En syö juurikaan hedelmiä, marjoja kyllä paljon ja kaikkia juureksia, perunaa vain harvoin. Maitoa en juo, mutta piimää kylläkin. Syön aika paljon kananmunia, tuorejuustoa (itsetehtyä), kalaa ja kalkkunaa, punaista lihaa en kovin paljon. Syön luonnonriisiä, täysjyväleipää ja -puuroa. Olenko mä sitten semmonen karppi?

Mulla ei muuten oo verenpainetta ja oon ihan normaalipainoinen, harrastan kyllä paljon kaikenlaista liikkumista (kävelyä, avantouintia, lumikenkäilyä, vesikävelyä, joogaa, ratsastusta...) ja teen maataloustöitä, siis en työkseni vaan harrastusmielessä. Mä olen ajatellut eläväni aika terveellisesti. Mutta onko tää sitten jotain ihme-karppausta, joka onki epäterveellistä?

Vierailija
20/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kuulostaa hyväkarppaukselta ja terveellisiltä elämäntavoilta! jatka samaan malliin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme