Puolison mielestä lasi viiniä on ryyppäämistä
Otetaan esimerkiksi tilanne, että olen menossa lasilliselle (after-work) niin lopputulos on se, että minulla on pakonomainen tarve saada viinaa ja olen menossa ryyppäämään. Jos juon aterialla lasin viiniä, on ryyppypäivä.
On mahdotonta selittää hänelle, että ryyppääminen on aivan eri asia kun yhden-kahden ottaminen. Vai olenko aivan väärässä?
Kommentit (281)
Minkä verran juot viikossa? Onko lasillinen 12 cl vai 24 cl?
Yksi alkoholiannos on 12 cl, osa juo isoja lasillisia ja laskevat sen yhdeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos sen afterworkin tai lasin viiniä ottaa lounaalla joka päivä, niin kyllä, sinulla on ongelma.
En ota.
Ap
Miten miehesi käyttää itse alkoholia?
Ei sitä lasia kannata juoda, lasihan pitää kuumentaa ihan hiton korkeeseen lämpötilaan että siitä tulee kunnolla juoksevaa johan se polttaa sisuskalut.
Vierailija kirjoitti:
Jos sen afterworkin tai lasin viiniä ottaa lounaalla joka päivä, niin kyllä, sinulla on ongelma.
Ei ole ongelma, paitsi sinulla, jos noin ajattelet.
Jännä että autoakin saa ajaa yhden tai kahden juoman jälkeen. Eli puolisosi mukaan on laillista "ryypätä" ja ajaa? xD
Suomalaiset on aika kehitysvammasia todella mitä tulee alkoholiin. Otat yhen oluen niin heti alkaa "aijai täällä sitä ryypätään", hiton vammaset hahaha
Vierailija kirjoitti:
Yksi alkoholiannos on 12 cl, osa juo isoja lasillisia ja laskevat sen yhdeksi.
Riippuu viikosta. Joinakin viikkoina en yhtään. Joinakin viikkoina kerran viikossa. Kun aloitin uudessa työpaikassa niin kävin parin ensimmäisen kuukauden joka viikko (kerran viikossa) after-workeilla ja silloin otin esimerkiksi viiniä 24 cl.
Ei siinä kuitenkan mitään kännejä vedetty.
Joidenkin mielestä alkoholin juominen = ryyppääminen. Jos mies ei tähän mennessä ole tajunnut lasillisen ja pullollisen eroa, ei hän tule koskaan tajuamaankaan. Onko hän absolutisti?
Vierailija kirjoitti:
Harvoin. Kerran kuussa ottaa lasin viiniä päivällisellä tai juo oluen. Silloinkin valittaa kuinka alkoholi aiheuttaa hirveän päänsäryn.
Jos olisit ranskalainen niin tipahtaisit alkoholittomien kerhoon viinitilkasta.
Kumpikin näkökulma on tavallaan oikein. Lasista viiniä ei tule humalaan mutta se vaikutuksia sillä on.
Eroa. Miksi kiduttaa itseään idiootin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin mielestä alkoholin juominen = ryyppääminen. Jos mies ei tähän mennessä ole tajunnut lasillisen ja pullollisen eroa, ei hän tule koskaan tajuamaankaan. Onko hän absolutisti?
AP ei ole nimennyt puolisonsa tai itsensä sukupuolta, kyseessä voi yhtä hyvin olla nainen.
Vaihda miestä. Nykyisesi on betapyllistäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP ei ole nimennyt puolisonsa tai itsensä sukupuolta, kyseessä voi yhtä hyvin olla nainen.
ei voi. Naiset juo sivistyneesti pullon viiniä, miehet ryyppää juntisti pari olutta ja jo tölkin sihahdus saa naisen raivon valtaan ja miehellä on alkoholiongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten afterwork on yleensä olut ei viini eli ap todennäköisesti nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin. Kerran kuussa ottaa lasin viiniä päivällisellä tai juo oluen. Silloinkin valittaa kuinka alkoholi aiheuttaa hirveän päänsäryn.
Jos puoliso saa päänsäryn alkoholista, saako hän sen myös jos joku muu juo alkoholia?
Kuulostaa siltä että mies haluaa vain hallita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi alkoholiannos on 12 cl, osa juo isoja lasillisia ja laskevat sen yhdeksi.Riippuu viikosta. Joinakin viikkoina en yhtään. Joinakin viikkoina kerran viikossa. Kun aloitin uudessa työpaikassa niin kävin parin ensimmäisen kuukauden joka viikko (kerran viikossa) after-workeilla ja silloin otin esimerkiksi viiniä 24 cl.
Ei siinä kuitenkan mitään kännejä vedetty.
24 cl on kaksi lasia. Eli joka viikko arkipäivänä pari lasia viiniä ja siihen muut juomiset päälle, eli ne kuuluisat ruokajuomat ym. Ei se minusta ihan pientä ole, varsinkin kun aloituksessa kerrot määrän alakanttiin eli vähättelet omaa juomistasi sen sijaan että kertoisit vain heti oikean määrän mitä juot. Tästä tulee mulle sellainen olo että vaikka et vedä kännejä niin sinulla on vahva tarve saada alkoholia ja haet kovasti oikeutusta tälle tarpeelle. Puolisosi on siis oikeassa siinä asiassa.