Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsellani on tylsää ja päivät on siksi ihan kamalia

Vierailija
20.07.2022 |

Lapsi on neljä. Naapurustossa ei asu muita lapsia ja meidän tuttavapiirissä/sukulaisilla ei myöskään ole muita lapsia. Tai on mutta ne on teinejä kaikki jo. Hoidosta ei ole saanut kavereita. Käydään joka päivä leikkipuistoissa, mutta niissä ei juuri ole muita lapsia tai jos on niin ne vaikuttaa haluavan olla omissa porukoissaan. Yritän usein mennä juttelemaan niille vanhemmille, mutta eivät vaikuta haluavan jutella.

Minä kyllä teen lapsen kanssa paljon asioita. Leikitään, pelataan, piirretään, ulkoillaan jne kaikkea joka päivä. Mutta välillä joudun hetken tekemään omia asioitani, ja tällöin lapsi joko kiipeilee seinille tylsyydestä tai pahoittaa mielensä kun en voi joka sekunti olla hänen kanssa.

Joten: mitä kivaa teidän lapset tykkää tehdä yksin? Olisi hyvä, että löytäisimme lapselle jotain kivaa tekemistä siksi aikaa kun vaikka 10 min ajan meikkaan tai vastaavaa.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeneksi minuutiksi tabletti kouraan, että saat meikattua.

Vierailija
2/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia asioita? 🤣 Omat asiasi on nyt myös lapsen asioita. Otat sen lapsen mukaan niihin sinun omiin asoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsi halua olla edes tabletilla ilman että osallistun siihen itse tekemättä mitään muuta samalla. Ap

Vierailija
4/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle oma ns meikkisetri ja meikkaatte yhdessä. Ei lasta voi mihinkään hyllyyn laittaa ja ottaa esille kun itsestään siltä tuntuu.

Vierailija
5/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko omatoimista leikkiä harjoitella? Meilläkin vain yksi lapsi ja aika pienestä ohjasi häntä leikkimään välillä yksin esim. autoleikkejä. On nyt 7-vuotias ja yksin leikkiminen onnistuu hyvin, onnistunut jo pari vuotta.

Toki ymmärrän, että lapset on erilaisia ja toiset kaipaa enemmän seuraa kuin toiset.

Vierailija
6/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omia asioita? 🤣 Omat asiasi on nyt myös lapsen asioita. Otat sen lapsen mukaan niihin sinun omiin asoihin.

Höpsis. Tietenkin äidillä on myös omia asioita. Ei lapsen saaminen tarkoita sitä, että äiti ei saisi enää edes meikata ilman että lapsi meikkaa siinä mukana.

Vierailija
7/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas ja taas jotain 10min juttua varten ja sitten lasta ei enää muu kiinnostakaan.

Vierailija
8/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se lapsi ihan normaali?

Vierailija
9/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Tietenkin äidillä on myös omia asioita. Ei lapsen saaminen tarkoita sitä, että äiti ei saisi enää edes meikata ilman että lapsi meikkaa siinä mukana.

Minusta sen ei pitäisi olla liian raskas ponnistus tehdä asioita sen lapsen kanssa ja ottaa se oma aika sitten kun isä tulee töistä. Sen ajan pärjää jopa ilman meikkiä.🤣

Vierailija
10/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nelivuotiaan lapsen äiti meikkaa 10 minuuttia?

Vierailija
11/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sen ei pitäisi olla liian raskas ponnistus tehdä asioita sen lapsen kanssa ja ottaa se oma aika sitten kun isä tulee töistä. Sen ajan pärjää jopa ilman meikkiä.🤣

Pärjää kai ilman meikkiä mutta ei siinä mitään pahaa ole jos haluaa vähän meikata. Ei lapsen kanssa tarvitse ihan joka sekunti olla.

Vierailija
12/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsi halua olla edes tabletilla ilman että osallistun siihen itse tekemättä mitään muuta samalla. Ap

OMG. Oletko ollut alkuun siinäkin mukana?

Vierailija
13/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkaaminen oli vain esimerkki. Olen itse nyt lomalla ja mies myös, mutta mies on koko ajan vain omissa menoissaan eli ei minulla ala mikään oma aika kun mies palaa töistä. Ap

Vierailija
14/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsen kanssa on haasteellista kuten aloittajalla nyt on jättäisin kaiken turhan pois, kuten esim sen meikkaamisen.

Vierailija
15/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OMG. Oletko ollut alkuun siinäkin mukana?

Tietenkin. En kai nyt lapselle anna tablettia ilman, että opetan ja näytän miten se toimii. Ja katson vieressä miten lapsi pärjää. Tosin meillä käytetään tablettia hyvin harvoin, ei edes viikkottain. Telkkaria meillä ei edes ole. Ap

Vierailija
16/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkaaminen oli vain esimerkki. Olen itse nyt lomalla ja mies myös, mutta mies on koko ajan vain omissa menoissaan eli ei minulla ala mikään oma aika kun mies palaa töistä. Ap

Okei, pitäisikö tälle asialle sitten tehdä jotain?!

Vierailija
17/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No istut vieressä ja meikkaat. Telkkarin lasten aamuohjelma päälle ja siinäpä hoituu moni asia, huikkaat välillä, että katso vaan tyhjennän apkn, laitan pyykin koneeseen jne. Oletpa kasvattanut takiaisen, nyt kiireesti uusi suunta ja toivottavasti lapsi on jo hoidossa.

Vierailija
18/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, taas yksi perhe jossa se isä on joku vapaamatkustaja. Onnea ja menestystä.

Vierailija
19/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinun jo aika mennä takaisin töihin?

Vierailija
20/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taas sluibailee pois lapsen hoidosta. Luulisi nyt neljävuotiaan hetken leikkivän itsekseen tai ainakin pitäisi siihen totuttaa, että koko ajan ei voi äiti istua vieressä, vaikka on samassa huoneessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän