Mistä vaatemerkeistä teillä tulee huonot mielikuvat?
Tuli mieleen, kun löysin alennuksesta todella kivan värisen Peak Performancen hupparin, mutta en ostanut sitä, koska siitä tulee huonot vibat. Typerää, tiedän. Omassa teini-iässä se oli merkki, jolla näytettiin muille, että ei ole köyhä. Jotenkin edelleen tulee kaikista sen merkkisiä vaatteita käyttävistä sellaiset nousukasmaisen mielikuvat
Onko teillä muilla tällaisia vaatemerkkejä, joista tulee niin vahvat negatiiviset mielikuvat, että ette halua ostaa niitä?
Kommentit (66)
Canada Goose, hirveätä eläinrääkkäystä yhden takin takia
https://www.peta.org/features/coyotes-killed-for-canada-goose/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makia. Hyi! Plagioijia ja muutenkin epämiellyttävä merkki.
Minulla on muutama Makian vaate ja laatu ja design hyvä. Yllättävän hyvä tuohon hintaluokkaan. Suomalaista osaamista suomalaisille.
Suomalaista osaamista? Samaa kiina-hikipaja-kamaa kuin muutkin, eivätkä edes suostuneet vastaamaan vastuullisuusselvityksiin, koska "vastuullisuus ei kuulu heidän brändiin".
Minulla on takki ja huppari. Istuvuus ja laatu mielestäni ok.
Yritys on pieni. Toisaalta ymmärrän sen, että isotkaan yritykset eivät saa vastuullisuusselvitystä tehtyä, voi olla vaikeaa pienelle yritykselle. Ei tietenkään ole mikään tekosyy.
Tehtaisiin voi olla aika vaikea päästä sisälle Kiinassa. Vaikka teettäisi siellä tuotteitakin. Siellä on sellaisia 10 000 ihmisen hikipajoja.
Vaatemerkin pystyyn pistäminen on valtava työ, kaikkeen ei riitä resursseja aluksi. Itsekin yrittäjänä ymmärrän, että kaikkea ei ehdi / jaksa / pysty.
Lisäksi kustannukset pomppaa pilviin, jos on läpinäkyvä tuotanto.
Samoissa hikipajoissa tehdään kaikkea muutakin, jopa luksusbrändien tuotteita.
Kantonin alueella lähinnä. Mittakaavaa on vaikea ymmärtää, miten paljon ihmisiä ja resursseja siellä on. Samoissa hikipajoissa teettää esim. K-ryhmä ja S-ryhmä tuotteensa. Hinta riippuu kappalemäärästä. Tilaako 1000 kpl toppatakkia vai 20 000 kpl. Ketjut pystyy myymään halvalla, koska tilaavat niin isoja eriä. Pieni yritys kuten Makia, on siinä ristitulessa.
Shein, on kestämättömän kulutuksen ja ulkonäkökulttuurin tiivistymä, kun parikymppinen kuvaa someen videon Shein haul eli tilattu kasa halpoja rytkyjä maailman toiselta puolelta, joista puolet lähtee "palautukseen" eli roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on muutama Makian vaate ja laatu ja design hyvä. Yllättävän hyvä tuohon hintaluokkaan. Suomalaista osaamista suomalaisille.
Suomalaista osaamista? Samaa kiina-hikipaja-kamaa kuin muutkin, eivätkä edes suostuneet vastaamaan vastuullisuusselvityksiin, koska "vastuullisuus ei kuulu heidän brändiin".
Yritys on pieni. Toisaalta ymmärrän sen, että isotkaan yritykset eivät saa vastuullisuusselvitystä tehtyä, voi olla vaikeaa pienelle yritykselle. Ei tietenkään ole mikään tekosyy.
Tehtaisiin voi olla aika vaikea päästä sisälle Kiinassa. Vaikka teettäisi siellä tuotteitakin. Siellä on sellaisia 10 000 ihmisen hikipajoja.
Vaatemerkin pystyyn pistäminen on valtava työ, kaikkeen ei riitä resursseja aluksi. Itsekin yrittäjänä ymmärrän, että kaikkea ei ehdi / jaksa / pysty.
Samoissa hikipajoissa tehdään kaikkea muutakin, jopa luksusbrändien tuotteita.
Höpönlöpö. Makia on perustettu vuonna 2001 ja liikevaihto n. 10 miljoonaa. Se ettei vastuullisuudesta ja vastuullisuusviestinnästä yrityksessä huolehdita johtuu vain asenneongelmasta ja välinpitämättömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Shein, on kestämättömän kulutuksen ja ulkonäkökulttuurin tiivistymä, kun parikymppinen kuvaa someen videon Shein haul eli tilattu kasa halpoja rytkyjä maailman toiselta puolelta, joista puolet lähtee "palautukseen" eli roskiin.
Näin tekee suurin osa ketjuista palautustavaralle. Liian moni palauttaa vaatteita kaikkea muuta kuin myyntikuntoisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoissa hikipajoissa tehdään kaikkea muutakin, jopa luksusbrändien tuotteita.Kantonin alueella lähinnä. Mittakaavaa on vaikea ymmärtää, miten paljon ihmisiä ja resursseja siellä on. Samoissa hikipajoissa teettää esim. K-ryhmä ja S-ryhmä tuotteensa. Hinta riippuu kappalemäärästä. Tilaako 1000 kpl toppatakkia vai 20 000 kpl. Ketjut pystyy myymään halvalla, koska tilaavat niin isoja eriä. Pieni yritys kuten Makia, on siinä ristitulessa.
Kantonin alueella? Tekstiiliteollisuus Kiinassa on keskittynyt ihan toisaalle...
Vierailija kirjoitti:
Voisin ostaa Peakin vaatteita, koska laatu on kohtuullisen hyvä, mallit ja värit aika kivoja, MUTTA miksi se logo pitää olla niiiin helkutin isolla?
Ei kiitos, en ole minkään merkin kävelevä mainos.
Se minullakin osittain tökkii, että merkki pitää lukea niin isolla. Että katsokaa kaikki miten kallis huppari/takki jne minulla on. Ap
Marimekon vaatteet on kamalia kolttuja! Ja tekeekö se ihmisestä jotenkin coolimman, kun on se Marimekon kassi yli olan ja logo paistaa kilometrin päähän!?
Vierailija kirjoitti:
Canada Goose, hirveätä eläinrääkkäystä yhden takin takia
https://www.peta.org/features/coyotes-killed-for-canada-goose/
Canada goose on myös näitä merkkejä, joita ostaa ne, jotka haluavat näyttää, että pätäkkää löytyy. Siihen, kun lisää tuon eläinrääkkäysaspektin, niin tulee todella epämiellyttävä kuva näitä käyttävistä ihmistä.
Ongelma on ihan omien korvien välissä. Peak on ihan tavallinen merkki, ei mikään snobimerkki.
Makia = mokia.
Ryvettynyt skandaaleissa. Kopiofirma siis se.
Che guevara paidat oksettaa.
Vierailija kirjoitti:
Marimekon vaatteet on kamalia kolttuja! Ja tekeekö se ihmisestä jotenkin coolimman, kun on se Marimekon kassi yli olan ja logo paistaa kilometrin päähän!?
Marimekko minullakin. Ne nahkalaukut ovat muuten kivan mallisia, mutta miksi hihnasta pitää näkyä kilometrin päähän, että laukku on Marimekkoa. Ylipäätään mielestäni todella junttia käyttää vaatteita tai asusteita, joista näkyy (kallis) merkki isolla.
Ihme porukkaa olette. Peak tai Marmekko kalliita brändejä?
Tsekatkaa Vuittonin tai Lindbergin hinnat, niin tajuatte em brändien hintatason.
Hollisteria ei kukaan itseään kunnioittava ihminen päälleen pue. Sama koskee Michael Korsia, Vansia ja Conversea.
Vierailija kirjoitti:
Canada Goose. Itse takit ois kivoja, jos niissä ei ois sitä merkkiä.
Minä saksin merkin pois olkapäästä. Ei jäänyt mitään jälkeä. Toki sisäpuolella vielä on, mutta sitä ei kukaan muu näe.
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt ihan vaate, mutta kånken-reppu. Mitä pask a kaisempi, sitä coolimpi. Mutta täytyy saada kun Jemmiinalla, Adessalla ja Minecallakin on!! 1
Ei voi olla, että vuodesta toiseen jaksat yhtä reppua vihata.
Vierailija kirjoitti:
Dressman.
Naurakoon miesmallit mainoksissa vaan, mutta ei kelpaa se perustyyli.
Samaa mieltä.
Miten vaatetus saadaankin luotua niin mielikuvituksettomaksi.
Kuosit ovat ok, vaatteet eivät ole istuneet minun kropalleni. Hinta on myös hiukan kallis minulle.