Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyrmäävä väsymys!

Vierailija
19.07.2022 |

Mikähän mulla oikein on kun väsyttää ihan kamalasti koko ajan? Syön ja nukun mutta ei vaan auta. Ihan voimat ja energia loppu päivästä toiseen.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus ja huono ruokavalio.

Mä jo aloituksessa kertoin, että syön ihan hyvin. Ei johdu nyt huonosta ruokavaliosta enkä ole 55kg painoisena liian lihavakaan.

Kai mä menen sitten joskus lääkärille kun kyllästyn ihmettelemään. Mutta enpä sieltä viimeksikään saanut mitään apua, joten en ole kovin toiveikas sen suhteen nytkään.

Mutta kiitos vinkeistä kuitenkin.

Vierailija
22/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensimmäisenä kumminkin kannattaa ottaa ne kilpirauhasarvot. Huonoon oloon voi turtua ja tottua niin, ettei edes huomaa oireita. Huomaa muutoksen vasta sitten, kun aloitta tyroksiinin käytön.

Toki sitten on syövät ja muut sairaudet, joissa väsymys oireena. Myös kilpirauhassyöpä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalasti pistää väsyttämään aika äkkiä jos sen yksin vetää.

Vierailija
24/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua väsyttää tylsyys. Kun ei ole mitään mukavaa. Aina vaan samaa, tylsää arkea. Ei ole rahaa tehdä mitään, ostaa mitään, mennä mihinkään. Tykkään olla kotona, mutta sekin tylsyttää pidemmän päälle. Ei nuo pyöräilylenkit ja lähikaupassa, kirjastossa käynnit enää oikein jaksa innostaa. Jäin työttömäksi ja tipuin pois sosiaalisista piireistä, kun aina joutuu laskemaan senttejä. Huomenna ajattelin mennä mustikkaan, mutta ei sekään oikein innosta.

Aivan samat ajatukset ja tilanne. Ootko minkä ikäinen?

Vierailija
25/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otata laajennetut verikokeet. Luultavasti vain kilpirauhassairaus

Mulla oli kilpirauhasen vajaatoiminta ja väsymys oli ihan järjetöntä. Nukuin koko yön ja aamulla herätessä olin väsynyt. Ihan kamalaa.

Vierailija
26/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös rasvoittunut maksa saa väsyneeksi. Maksa-arvot siis.

Vierailija
27/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multippeliskleroosi

Vierailija
28/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, kaikki arvot aina ok. Ei tässä oikein muuta vaihtoehtoa enää kuin että pääkopassa jotain vikaa. Masennusta en kyllä myönnä, kun innostun asioista ja suunnitellen. En vain saa aikaiseksi enkä jaksa.

Tätä on jatkunut varmaan kohta kymmenen vuotta ja olen vasta kolmekymppinen. En edes muista milloin olen viimeks herännyt virkeänä. Joskus tulee energiapiikkejä, jolloin on ihan levoton olo. Kestää ehkä 2-5h ja sitten yhtäkkiä tuntuukin että nukahdan pystyyn.

Ei ole ap sulle antaa vastauksia, mutta vertaistukea.

Vierailija
29/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus ja liikunta auttaa väsymykseen. Kokemusta on lihavana olosta ja laihduttamisesta normaalipainoon, väsymys hävisi.

Vierailija
30/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua väsyttää myös, ei joka päivä kylläkään. Jalat painaa tonneja, ei jaksaisi kävellä. Alkoi koronarokotuksen jälkeen. Koronan sairastin vasta myöhemmin, se oli lievä.

Vierailija
31/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multippeliskleroosi

Vierailija
32/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama kuin Ap:llä. Mikään täällä ehdotetuista ei päde minuun. Lisäksi minusta tuntuu että uupumus liittyy jollain lailla lihaksiin. Lihaksia on vaikea saada hereille. Olen motivoitunut ja olisi vetoa moneen suuntaan mutta kroppaa ei vaan saa herätettyä uuteen päivään. Kunto kuitenkin on aika hyvä.

Vierailija
33/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama kuin Ap:llä. Mikään täällä ehdotetuista ei päde minuun. Lisäksi minusta tuntuu että uupumus liittyy jollain lailla lihaksiin. Lihaksia on vaikea saada hereille. Olen motivoitunut ja olisi vetoa moneen suuntaan mutta kroppaa ei vaan saa herätettyä uuteen päivään. Kunto kuitenkin on aika hyvä.

Mulla on lihaksetkin ihan tavalliset. Kunto voisi olla parempikin mutta vaikea sitä on parantaa kun väsyttää niin paljon koko ajan.

Vierailija
34/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittausten mukaan lihasmassani pitäisi riittää. Riittääkin kunhan pääsen oikeaan vireystilaan. Kaikki pienikin liike tuntuu usein hirmu raskaalta. Joskus kuitenkin herään ja pääsen vauhtiin. Silloin näkee että minulla on voimaa. Ennen käynnistymistä puhti on täysin poissa ja olo heikkoa.

Vierailija
35/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ortostaattista hypotensiota eli heikottaako kun nouset levosta tai istumasta ylös?

Vierailija
36/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua väsyttää myös. Luen just Elaine Aronin Erityisherkkä kirjaa. Oon ainakin itse erityisherkkä ja siksi usein uupunut.

Syön myös liian vähän ja jaksan harrastaa liian vähän liikuntaa. Huono kierre siitä syntyy...

Vierailija
37/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ortostaattista hypotensiota eli heikottaako kun nouset levosta tai istumasta ylös?

Ei heikota. Tuntuu vain, että energia ja voimat loppuvat hyvin nopeasti. Vähän kun puuhastelen, alkaa jo väsyttää. Mutta ei kuitenkaan joka päivä. Välillä on parempia päiviä.

Vierailija
38/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin kun vois olla yksinkertaisesti matala verenpaine. Mulla vasta kotimittauksissa selvisi että on luokkaa 90/70 koska valkotakkiverenpaine ja ominaisuus että stressaantuneena paineet myös nousee hetkellisesti paljonkin.

Vierailija
39/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymysoireyhtymä? Kilpirauhanen? Homeoire?

Vierailija
40/52 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin kun vois olla yksinkertaisesti matala verenpaine. Mulla vasta kotimittauksissa selvisi että on luokkaa 90/70 koska valkotakkiverenpaine ja ominaisuus että stressaantuneena paineet myös nousee hetkellisesti paljonkin.

Mulla oli nuorena matala vetenpaine mutta ei ole enää. Voiko korkea verenpaine väsyttää? Ilman mitään muita oireita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi