Kuvaile pukeutumistyyliäsi. Minkä ikäinen olet, millaista elämää elät?
Kuinka paljon välität tyylistä ylipäätään ja kuinka paljon panostat rahaa? Mitä tyylistäsi voi päätellä oikein tai väärin?
Kommentit (59)
N 56: luonnonmateriaaliset ja leikkaukseltaan klassiset vaatteet puhuttelevat minua eniten. Värejä rakastan.
Laitan puhtaat, sileät ja ehjät vaatteet päälle kun lähden ihmisten ilmoille. Rönttävaatteita käytän piha- ja puutarhatöissä.
Olen 30 v.
Käytän neuleita, farkkulegginssejä ja tavallisia mustia puuvillalegginssejä, minulla on jonkin verran mekkoja (useimmiten hieman polven yläpuolelle tulevia henkkamaukkamekkoja). Talvisin vedän mielelläni takin alle paksun villapaidan ja näytän michelinukolta, mutta ainakin pysyn lämpimänä.
Elän elämää siistijänä, kun yritän miettiä, mitä haluaisin tehdä isona. Pitkäaikaissairaus varjostaa tulevaisuutta ja voi olla, että täytyy miettiä jotain työtä, missä ei olla jalkojen päällä sairauden komplikaatioiden vuoksi.
Itseäni ei kiinnosta muiden mielipiteet ollenkaan - olen niistä täysin vapaa. Pidän mukavista vaatteista ja koska olen laihduttanut 85 -> 56 kg niin tykkään juuri noista mekoista, koska ne saa vyötäröni kivasti esiin. Siis ihan täysin omaksi ilokseni. Sillä, mitä itse ajattelen itsestäni on vain väliä. En meikkaa.
En ole ostanut uusia vaatteita vuosiin. Paitsi tietenkin välillä sukkia, alushousuja ja sukkahousuja. Ostan yleensä kirpputorilta, vaihdellaan kavereiden kanssa tai sitten saatan ostaa ihan Lindexistä tai H&M:ltä. Käytän noita kuitenkin vuosia ja korjailen mahdollisuuksien mukaan.
Tyylini on varmasti tylsä, mutta niin olen joidenkin mielestä muutenkin ja muiden mielipiteet eivät ole tämän asian suhteen kiinnostavia.
En revittele oikeastaan mitenkään ja vaatteiden värit ovat yleensä aika tummia. Tällä hetkellä päälläni on vihreävalkoraitainen paita, musta vetskarihuppari, tumman siniset caprit ja sukat. Kylmällä jalassa ovat mustat farkut tai sen tyyppiset housut. Takkeja omistan paljon ihan sen mukaan mikä on sää ja tarve.
En huomaa ollenkaan mitä muilla on päällä ellei se sitten ole jotain todella outoa. En ole myöskään kiinnostunut muodista tai tyyleistä yhtään, vaan ostan vaatetta tarpeen mukaan ja kauppani ovat esim. Aleksis 13, Halonen ja urheilukaupat. Rahaa menee mitä menee, en niin laske sitä. Jos tykkään jostakin oikeasti ja tiedän, että tulen käyttämään sitä, niin ostan sen.
Kenkinä käytän paljon lenkkareita ja vaelluskenkiä, mutta töissä myös Gaborin korkokenkiä ja nilkkureita.
N48
Olen 45v.
Pukeudun muiden mielestä todella erikoisesti, itse en osaa analysoida syitä, miksi vaatteisiini, tyyliini ja meikkeihini on aina kiinnitetään ylettömästi huomiota.
Pukeudun vain vaatteisiin, joista minulle tulee hyvä fiilis. Muotia en seuraa lainkaan.
Omistan melkoisen määrän kenkiä (en yhtään paria lenkkareita tai vastaavia), hattuja ja muuta tilpehööriä.
En koskaan välitä siitä, mitä muut minusta ajattelevat, elämä on siihen liian lyhyt.
Olen pian 50 vuotias nainen ja tyylini on tavallinen, hillitty, hieman urheilullinen ja mukava. Kiristäviä ja tyköistuvia vaatteita en käytä, vaan vaatteeni ovat sopivan väljät ja helppohoitoiset. En ole mikään hienohelma ja silitän vain juhlavaatteita, jos on pakko.
En mene koskaan kauppaan ostamaan mitään erityisesti, vaan avoimin mielin ja silloin teenkin löytöjä. Viimeksi mukaani lähti kolme puseroa, takki, vaellushousut ja -kengät. Ostan kaikki uusina ja olen huono koluamaan alennusmyyntejä läpi. Jos joku vaate ei ihastutaan oikeasti, niin jätän sen ostamatta, joten kaikki vaatteeni ovat pidettyjä ja mieleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45v.
Pukeudun muiden mielestä todella erikoisesti, itse en osaa analysoida syitä, miksi vaatteisiini, tyyliini ja meikkeihini on aina kiinnitetään ylettömästi huomiota.
Pukeudun vain vaatteisiin, joista minulle tulee hyvä fiilis. Muotia en seuraa lainkaan.
Omistan melkoisen määrän kenkiä (en yhtään paria lenkkareita tai vastaavia), hattuja ja muuta tilpehööriä.
En koskaan välitä siitä, mitä muut minusta ajattelevat, elämä on siihen liian lyhyt.
Se on jännä, että tämän ikäisenä ei muiden mielipiteet itsestä enää kiinnosta ollenkaan. Itse huomasin asian joskus 40 vuotiaana, että on ihan sama mitä muut ajattelevat minusta, evvk. :) N48
44v. Farkut, tennarit, kukallinen tai muuten vähän naisellinen paita. Urheilullinen takki.
Aina samantyyliset vaatteet.
Pienet nappikorvikset, hillitty meikki (meikkivoide, puuteri ja ripsari, huulikiilto).
Olen 62-v, eläkkeellä, joten ei ole enää niin väliä, mitä päälle laitan. Yleensä mulla on mekko tai hame ja t-paita tai paitapusero. Mekot ja hameet on vähintään polveen asti, usein ihan maksipituisia. En juurikaan osta vaatteita, koska kaapit tursuavat muutenkin. Tykkään myös neuletakeista ja niitä mulla on parikymmentä. Käytän kaikkia muita värejä paitsi pinkkiä ja neonvärejä. Taitaa ihan mummotyyli olla, vaikken mummo vielä olekaan.
Ostan lähes kaikki vaatteet kirpparilta. Vain kengät, sukat ja alusvaatteet ostan uusina. Ja urheiluvaatteet.
Töissä kangashousut tai farkut, kauluspaita ja bleiseri . Hame silloin kun keli sallii (kuljen kävellen ja pyörällä).
Käytän paljon sinistä, punaista ja valkoista. Myös pinkkiä ja liilaa. En pidä mustia paitoja tai yläosia, olen hyvin vaaleaihoinen.
46v
Viileillä keleillä yleensä mustat farkut, osa kapeampia osa bootcut.
Yläosa joku paita ja usein villatakki, myös hupparia käytän
Kesällä tunika ja jotkut caprit
Tennarit, tai jotkut kangaskengät, syys/talvi/kevät nilkkurit
Tyyli ollut sama jo parikymmentä vuotta
Pukeudun löysiin huppareihin ja farkkuihin tai mustiin housuiihin. Ei kiinnosta tyylit tai muoti. Rahaa ei paljon kulu.
N30
Ostan kaiken kirppareilta. Kuulemma näytän Vera Stanhopelta sanoi mies.
Mulla on oma tyylini. En seuraa muotia vaan vain sydäntäni. Ja noin 60 v olen sekä lyhyt että pyöreä
Vierailija kirjoitti:
Pukeudun löysiin huppareihin ja farkkuihin tai mustiin housuiihin. Ei kiinnosta tyylit tai muoti. Rahaa ei paljon kulu.
N30
Ainiin, ja teen taidetta kotona. Olen siis taiteilija
N30
Lähinnä kai klassinen tyyli. Vaaleita värejä ja yksinkertaisia leikkauksia. Ei rönsyjä eikä mitään kirkuvaa.
Elän mukavaa kaupunkilaiselämää.
N50+
Pukeudun klassisen tyylikkäästi pienellä twistillä. Olen aina ollut kiinnostunut pukeutumisesta. Muoti ei kiinnosta minua, minua kiinnostaa tyylikäs omannäköinen pukeutuminen. Vaatteiden täytyy istua, inhoan epäsopivia leikkauksia yli kaiken.
Vapaapäivinä farkut ja huppari. Ja tennarit. Ja ponnari. N45
Olen 27v.
Tyylini voi olla erikoisen näköinen joillekkin, vaikka yritän näyttää tyylikkäältä tai siistiltä, mutta en oikein osaa pukeutua huolettoman tyylikkääksi, vaan olen välillä jopa omasta mielestäni liian mätsäävä värien ja asusteiden kanssa. Vaatekkaappini koostuu suurimmaksi osaksi vaaleista väreistä kuten: valkoinen, beige, vaalean punainen, vaalean vihreä, vaalean sininen ja vähän harmaata ja mustaa. Vaihdan käsilaukun, kengät ja asusteet sukkia myöten aina vaatteisiin sopiviin väreihin. Käytän kesäisin aina sään salliessa hameita ja mekkoja ja muina vuodenaikoina rakastan pukeutua neuleisiin ja villapaitoihin.
Töissä minulla pitää olla mahdollisimman vähän sähköistäviä materiaaleja vaatteissa, sekä vaatteet joissa on helppo liikkua ja nostella tavaroita ja joista ei tule paha mieli jos sotkeentuvat. Joten työasuna minulla on useimmiten vain kollarit/farkut ja t-paita/huppari ja turvakengät. Olen elektroniikka kokoaja.
N35. Pukeudun vähän hippimäisesti, mutta trendikkään asiallisesti. Näytän siltä, että olen mainostoimistossa töissä koska tulen seuranneeksi aikaani. Oikeasti olen puutarhuri joka tekee musiikkia vapaa-ajalla.
Käytän rahaa asusteisiin ja vaatteisiin aika paljon. Minulla ei ole hirveästi vaatteita yms mutta panostan laatuun. Etsin tuntemattomampia merkkejä joissa ei tarvitse maksaa brändistä. Hylkään merkin kun hinta nousee ja laatu laskee.