Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen miten tutulla lähihoitajana työskentelevällä yh:lla on varaa ostella kaikkea koko ajan

Ihmettelen
19.07.2022 |

Tiedän aika hyvin palkkatulonsa koska ollaan samalla työnantajalla eikä hän kauheasti ylitöitä tee. Nettopalkka kuukaudessa n. 2000€. Siihen päälle lapsilisät ja elarit kahdesta lapsesta. Lasten isä pienituloinen joten mitään isoja elareita ei saa.

Tämä äiti lapsineen asuu omakotitalossa ja auto on muutaman vuoden vanha. Koko ajan tuntuu ostelevan jotakin. Kannettavia kaiuttimia, sähköpotkulautoja, kodinkoneita, keikkalippuja.

Ihmettelen, että millä rahalla ostaa kaiken vai onko hänellä useita osamaksuja. Toivottavasti ei ettei sitten ole kusessa niiden kanssa. En siis toivo mitään pahaa tälle ihmiselle vaan ihan vain ihmettelen miten on varaa kaikkeen tuohon. Ei mulla ainakaan ole ja ihan samaa palkkaa saan ja kaksi lasta miehen kanssa huollettavana.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaa nuo tori.fi:stä.

Ei osta vaan ihan uusia tavaroita ostaa. Sekä keikkalippuja.

Mistäs sen tiedät?

Vierailija
22/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sua ihmetyttäis munkin touhut kun en käy missään töissä... kaiken mitä tarvitsen, pystyn ostamaan. Säästöjä ja perintöä. 

Sama täällä, ei jaksa eikä kiinnostakaan selittää joillekin tutuntutuille tilannettani saati varallisuuttani. Olen nyt korona-ajan ollut pois työelämästä ja en tiedä kauanko vielä jatkan vai menenkö takaisin ollenkaan töihin. Tekee hyvää ajatella itseäni ja omaa hyvinvointia kun on niin kauan keskittynyt pelkästään lapsiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä noin tarkkaan kyttäät, mitä toinen ihminen ostaa? Hän voi olla säästäväinen henkilö tai on voinut saada lahjaksi vaikka omilta tai ex-miehen vanhemmilta/lasten isovanhemmilta. Jos se yöuniasi noin häiritsee, voit mennä kysymään suoraan häneltä.

Vierailija
24/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy suoraan häneltä itseltään. Tai pyydä häntä lukemaan tämä ketju ja kirjoittamaan tänne vastaus.

Vierailija
25/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juo alkoholia tai käytä päihteitä tai matkustele.

Vierailija
26/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti velkarahalla ostelee. Mutta mikä estää kysymästä suoraan?

Vierailija
27/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomatkaa taas hoitaja teki sitä ja tätä... alkaa olla aika väsynyttä juttua jo  että hoitajat tekevät nyt kaikkea mahdollista mitä mielikuvitus keksii...

Vierailija
28/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huomatkaa taas hoitaja teki sitä ja tätä... alkaa olla aika väsynyttä juttua jo  että hoitajat tekevät nyt kaikkea mahdollista mitä mielikuvitus keksii...

Mun mielikuvituksessa ne tekee vain yhtä asiaa 🍆💋

Vierailija
29/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin eräs työkaveri kertoi, miten ostavat sitäjatätäjatuota ja taas mennään etelään. Rupesin nauramaan, kun heidän talo meni pakkohuutokauppaan. Eli velallahan tuo elelee,mutta kohtahan se ostamisen pakkomielle tulee hänellekkin.

Vierailija
30/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tienaan insinöörinä 2800€ netto, olis perhana pitänyt ruveta yksinhuoltajahoitsuksi kun se tienaa melkeen saman...

Ap kertoi henkilön työskentelevän lähihoitajana. Miten taipuu inssin selkä pyllyjä pesemään? Kovaa työtä se on.

Vierailija
31/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen taas kuin työkaverisi. Pienpalkka-alalla myös. Ostelen palkallani kivoja juttuja, sähköpyörän juuri. Ei ole velkaa. Itse taas ihmettelen työkavereitani, joilla on aina rahat loppu ja mihinkään ei ole varaa. Samoissa vaatteissakin kuljetaan. Sitä voi ihan vaan suunnitella taloutta.

Vierailija
32/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko lähihoitaja tienaa 2 tonttua netto?!?

Vierailija
33/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on koko ajan? Keikkalippuja voi saada hyvinkin halvalla, kannettavat kaiuttimet ei paljoa maksa. Joskus uusia kodinkoneitakin on vaan hankittava.

Netto 2000e, lapsilisät 320e ja elarit 400e, kyllä tuolla jo pärjää ja ei tartte joka senttiä laskea. Kesällä tulee lomarahat jolla ostaa vaikka kaksi pyykkikonetta. Kesällä meillä töissä hälyraha 200e, eli jos jää tekee pidemmän päivän tai tulee vapaalta töihin niin saat palkan päälle 200e/vuoro. Tämä on tällä hetkellä toki ihan poikkeuksellista, mutta moni niitä tottakai tekee kun kerranki saa hoitotyöllä tahkottua.

Meillä myös sukulaiset tekee hankintoja lapsille, esim uudet pyörät, puhelimet yms.

Miksi sinulla ja miehellä on niin tiukkaa kahden palkalla, ettei tuollaiset normihankinnat onnistu?

T. Lähihoitaja "yh"

Vierailija
34/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni heitti aikanaan jostain asiasta, että miten sulla on oikein varaa.  Yh-äitinä virkanaisena olin väliin tosi tiukoilla,  omat vanhempani tukivat, olivat apuna lapsen loma-aikoina.  Ihanat appivahemmat tukivat sekä henkisesti, että taloudellisesti, vaikka emme lapsen isän kanssa yhdessä asuneetkaan.

Anoppi sanoi aina, että te kuulutte sukuun, mikä kantoi minua. En näistä puhunut kuin parhaalle ystävälleni, koska huomasin että se herätti kamalaa kateutta ja aiheutti ilkeilyä tilaisuuden tullen. 

Vierailija
35/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaa jos oot valmis tekemään vähintään iltoja ja viikonloppuja, vapaat on yleensä 1 vp peräkkäin, viikonloput pääsääntöisesti töissä. Moni tekee myös yötyötä. Työn sisältö ainakin meillä kotihoidossa vähintäänkin rankka. Mut tervetuloa, ihan kaikki halukkaat!

T. Lähihoitaja "yh"

Vierailija
36/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisareni heitti aikanaan jostain asiasta, että miten sulla on oikein varaa.  Yh-äitinä virkanaisena olin väliin tosi tiukoilla,  omat vanhempani tukivat, olivat apuna lapsen loma-aikoina. 

Mitäs sisko siitä tykkäs? 

Vierailija
37/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinyt rahaa.

Vierailija
38/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä se sulle ap kuuluu? Voihan sillä olla varakkaat vanhemmat, saanut perintöä, voittanut lotossa jne. Ei kuulu sinulle.

Vierailija
39/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illat, viikonloput ja yöt ja mahdolliset aamuvuorosta illaksi jäämiset jos puuttuu väkeä. Päivätyöstä saisi jotain 2100 bruttona.

Vierailija
40/47 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, hoitsuja vihaava hullu kokeilee taas uuden ketjun alottamista.,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi