Eikö teitä yhtään huoleta ilmastonmuutos?
Sanotaan, että jokainen kesä on jatkossa edellistä kuumempi.
Suomessa nyt vielä on siedettävää, mutta mites muu maailma. Mitä tapahtuu jos isosta osasta alueita tulee elinkelvottomia? Mihin ne ihmiset päättää mennä? Varmaan viileämmille alueille.
Itse olen tosi ristiriitaisissa fiiliksissä. Toisaalta en haluaisi heittää vielä hanskoja tiskiin, toisaalta aika toivoton olo.
Ja nimenomaan omien valintojen kautta tätä mietin. Lentääkö vai eikö lentää, jne.
Mitä fiiliksiä teillä?
Kommentit (153)
Ei niin sitten tippaakaan. Kolme lentoa varattuna loppuvuodelle.
On taas tosi kuuma kun nytkin 19+
Huolestuttaa ja paljon. Viime aikoina tullut oikeastaan pelkästään huonoja uutisia. Ja se vielä että maapallon väestö on 8 miljardia ihmistä.
Ihminen rotuna tukehtuu.
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa eniten:
- luonnon tuhoaminen
- sivistymättömien fundamentalistimusssslimien invaaaaasio
- huono-osaisten ja pahoinvoivien ihmisten asiat
- s o d a t
Sua siis huolestuttaa sodat ja huono-osaiset, mutta leimaat avuntarvitsijat fundamentalisteiksi?
Todellakin huolestuttaa. Noita Euroopan helvettihelteitä ei kukaan kestä.
Pitäisikin aina sanoa, että helvetti eikä helle, kuvais paremmin. " Lähipäiville luvassa helvettiä".
Lapsen saamisen jälkeen minua on alkanut huolestuttaa millaisessa maailmassa hän joutuu elämään. Olen koittanut tehdä kaikkeni jotta oma kulutus olisi pienempää. Olen kasvissyöjä, ostan lähestulkoon kaiken käytettynä, en matkustele... Eli asia todellakin huolettaa minua. Välillä ärsyttää kuinka välinpitämättömiä ihmiset ovat asian suhteen.
Muutama kymmenen vuotta ja ollaan steikkejä, eli turhaan murehditaan mitään. Paskaa vaan taivaalle ja turhat eläimet sukupuuttoon säättänä!
Kuuluisimman ilmastonmuutoksen termin luojan ennusteet (Al Gore) eivät menneet sinne päinkään ja silti ilmastohysterialla rahastetaan edelleen, miten näin kävi?
USA:n entinen varapresidentti Al Gore puhui YK:n Kööpenhaminan ilmastokokouksessa 13. joulukuuta 2009 tutkijoiden tietokonemalleista.
– Eräät mallit antavat ymmärtää, että on 75 prosentin mahdollisuus, että koko pohjoisen napa-alueen jääpeite joinain kesäkuukausina voi olla täysin jäästä vapaa seuraavan 5-7 vuoden aikana, Al Gore sanoi.
Sanakäänteiden takana ollut ennustus ei ole toteutunut.
Vuonna 2007 Al Gore siteerasi professori Wieslaw Maslowskia ottaessaan vastaan Nobelin palkinnon. Gore totesi, että pohjoisten napa-alueiden vesillä ei olisi jäätä 2013.
Ilmastonmuutoksella rahastuksen todella suurimuotoinen aloitus perustui hyvin pitkälle näihin ennustuksiin millä ei ollut mitään tekemistä todellisuuden kanssa... tärkeintä oli saada rahastus pyörimään vuodesta toiseen... ilmastohysteriaa ei saa sen vuoksi edes kyseenalaistaa...
Kun omassa elämässä jokainen päivä on selviytymistä ja todennäköisesti kuolee ennen kuin mitään juuri huomaa, niin ei ole ihan päällimmäisenä mielessä jokj ilmastonmuutos. Huom. sää ja ilmasto ovat eri asioita. Se unohtuu niin ilmastoahdistujilta kuin koko ilmastonmuutoksen kieltäjiltäkin. Katsokaa huvikseen lämpötilat viimeiset 30 vuoden ajalta ja huomaatte, ettei ole niin yksinkertaista, että voisi sanoa "jokainen kesä on jatkossa edellistä kuumempi." Toki tää hiljalleen tuhoutuu.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen saamisen jälkeen minua on alkanut huolestuttaa millaisessa maailmassa hän joutuu elämään. Olen koittanut tehdä kaikkeni jotta oma kulutus olisi pienempää. Olen kasvissyöjä, ostan lähestulkoon kaiken käytettynä, en matkustele... Eli asia todellakin huolettaa minua. Välillä ärsyttää kuinka välinpitämättömiä ihmiset ovat asian suhteen.
Oletpa sinä upea ja erinomainen kun olet kasvissyöjä. Harmi vaan, että kun hommasit lapsen, niin kaikki muu hymistely on turhaa. Pahinta ilmaston kannalta on hankkia lapsi. Oliko tämä sinulle uutinen?
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Malediivit, Tokio ja Singapore tälle vuodelle. Ja todellakin lomamatkoja, ansaittuja sellaisia. Ensi vuonna sitten maasturilla New Yorkista San Franciscoon.
The_Purge kirjoitti:
Kuuluisimman ilmastonmuutoksen termin luojan ennusteet (Al Gore) eivät menneet sinne päinkään ja silti ilmastohysterialla rahastetaan edelleen, miten näin kävi?
USA:n entinen varapresidentti Al Gore puhui YK:n Kööpenhaminan ilmastokokouksessa 13. joulukuuta 2009 tutkijoiden tietokonemalleista.
– Eräät mallit antavat ymmärtää, että on 75 prosentin mahdollisuus, että koko pohjoisen napa-alueen jääpeite joinain kesäkuukausina voi olla täysin jäästä vapaa seuraavan 5-7 vuoden aikana, Al Gore sanoi.
Vuonna 2007 Al Gore siteerasi professori Wieslaw Maslowskia ottaessaan vastaan Nobelin palkinnon. Gore totesi, että pohjoisten napa-alueiden vesillä ei olisi jäätä 2013.
Ilmastonmuutoksella rahastuksen todella suurimuotoinen aloitus perustui hyvin pitkälle näihin ennustuksiin millä ei ollut mitään tekemistä todellisuuden kanssa... tärkeintä oli saada rahastus pyörimään vuodesta toiseen... ilmastohysteriaa ei saa sen vuoksi edes kyseenalaistaa...
Eipäs valehdella taas. Olivatko avaruusliskot millä tavalla juonessa mukana?
Äänestän vihreitä, ne hoitaa ilmastonmuutoksen ja mä voin reissaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Malediivit, Tokio ja Singapore tälle vuodelle. Ja todellakin lomamatkoja, ansaittuja sellaisia. Ensi vuonna sitten maasturilla New Yorkista San Franciscoon.
Sitten heräsit kun isoisä oli taas tullut yöllä sänkyysi tarjoamaan taskustaan Werthers Original kermakaramellipastillia.
Vierailija kirjoitti:
The_Purge kirjoitti:
Eipäs valehdella taas. Olivatko avaruusliskot millä tavalla juonessa mukana?
Tiedäthän että jos usein näkee liskoja niin siitä kannattaa keskustella sopivan asiantuntijan kanssa - saa varmasti apua...
Toistaiseksi kukaan ei ole selittänyt meille jääkautta tai 1800-luvun puolivälin katovuosia eli mitä ihminen teki, että sen seurauksena ei tullut kesää. Nyt Kiinassa lisätään hiilivoimaloiden määrää, Suomessa pelätään maailmanloppua ja maapallo toimii juuri niin kuin itse haluaa. Ihmisiä on liikaa ja lisää tekevät ne, jotka heikoimmin omistaan huolehtivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa eniten:
- luonnon tuhoaminen
- sivistymättömien fundamentalistimusssslimien invaaaaasio
- huono-osaisten ja pahoinvoivien ihmisten asiat
- s o d a tSua siis huolestuttaa sodat ja huono-osaiset, mutta leimaat avuntarvitsijat fundamentalisteiksi?
Jos tulee Eurooppaan, sopeutuu tänne tai lähtee.
Tänne ei tulla esim. heilumaan päästä varpaisiin hunnutettuina, kasvattamaan lapsia eriarvoisiksi sukupuolen perusteella, kasvattamaan lapsia eriarvoistamaan länsimaaalaiset lapset huonommiksi kuin he jne.Kirjoitin _sivistymättömät fundamentalistimusssslimit_ ja tarkoitin vain heitä.
Sori, mutta sinä et päätä kuka tänne tulee tai miten sopeutuu. Heidän kulttuurinsa on yhtä arvokas kuin meidänkin.
Ei yhtään huoleta, ilmasto on aina vuoroin lämmennyt ja viilennyt.
Se mikä huolettaa, on viheruskonto, vailla mitään todellisuuspohjaa.
Sillä saadaan lapset ja nuoret ahdistuneiksi, sen varjolla vihreät saavat kaupungeissa (kuten Helsinki) läpi mitä mielipuolisimpia ja haitallisempia hankkeita. Ja hankkeiden toteuttajina tietysti joku viherpolitrukki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa sinä upea ja erinomainen kun olet kasvissyöjä. Harmi vaan, että kun hommasit lapsen, niin kaikki muu hymistely on turhaa. Pahinta ilmaston kannalta on hankkia lapsi. Oliko tämä sinulle uutinen?
Kiitos kivasta eikä yhtään syyllistävästä kommentistasi.
Olen miettinyt paljon myös tätä asiaa. Uuden ihmisen hiilijalanjälki on todella suuri. Sen takia en aiokkaan tehdä enempää lapsia.
Ennen lasta en ollut yhtä huolissani ilmastonmuutoksesta. Hänen vuokseen teenkin nykyään joka päivä parempia valintoja. Mitä muuta voisin tehdä?
Voi kun saataisiin taas jääkausi.