Liian kova jännitys ihastuksen seurassa
Miten tästä liian kovasta jännityksestä pääsisi eroon? Vaikea katsoa silmiin, ääni meinaa väristä ja kädet täristä, punastuttaa.
Kommentit (126)
Eniten mua ärsyttää se, että alan liikaa miettimään sanojani mikä johtaa sitten änkyttämiseen, tai pahimmillaan täydelliseen jäätymiseen. Ja mulla on monta orastavaa ihastusta mennyt pieleen ihan sen takia, että oon jännityksen takia muuttunut ihan jääkuningattareksi ja jopa töykeäksi miestä kohtaan, vain koska oon ollut liian kusessa siihen.
Miksi, oi MIKSI luonto tekee tällaisia temppuja meille?
Luonnollista. Minä jännitän ihastukseni seurassa vaikka muuten olen rohkea.
N46
Rohkeasti kohti vaan. Niin kuin täällä on sanottu, ei jännittäminen muita yleensä häiritse. Itse pilaisin monta mahdollisuutta nuoruudessani tavata oikeasti kiinnostavia ihmisiä tämän jännityshäpeän vuoksi. Se kaduttaa jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ota beetasalpaajia.
Beetasalpaaja on oikeasti hyvä lääke, jos jännittäminen on todella fyysistä ja häiritsee normaalia elämää. Itse pääsin tämän lääkkeen avulla treffeille. Tutustuimme, hiljalleen totuin hänen seuraansa, opin luottamaan, enkä tarvinnut enää mitään lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua ärsyttää se, että alan liikaa miettimään sanojani mikä johtaa sitten änkyttämiseen, tai pahimmillaan täydelliseen jäätymiseen. Ja mulla on monta orastavaa ihastusta mennyt pieleen ihan sen takia, että oon jännityksen takia muuttunut ihan jääkuningattareksi ja jopa töykeäksi miestä kohtaan, vain koska oon ollut liian kusessa siihen.
Miksi, oi MIKSI luonto tekee tällaisia temppuja meille?
Älä ainakaan jääkuningattareksi muutu. Minä änkytän nykyään ihan rohkeasti. Eipä tarvitse vastapuolen ainakaan arvailla tunteitani. Hän näkee minkälaisen myllerryksen saa minussa aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kerran nuorena sanoin yhdelle ihmiselle, etten pidä hänestä. Oikeasti pidin hänestä liikaakin. Meidän piti nähdä ja mennä kahville, mutta ei siitä mitään tullut, koska en pystynyt pitämään jännitystäni kurissa :(
Nyt vanhempana osaan jo hallita jännitystäni. Kahville en ainakaan lähtisi vaan mieluummin, vaikka metsään kävelylle.
Ensitreffit kannattaa sopia ihmisten ilmoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla oli nuorena. Tutustuminen auttaa... ja ikääntyminen.
Monen mielestä punastuminen on ihan söpöä💕
TsemppiäN61
Vaikea uskoa että sellaista jännitystä kukaan osaisi pitää söpönä. :( ap
Kyllä sitä pitää söpönä ja just katselin kiinnostuneena kun tapasin mun omaa ihastusta hänen kotona (ollaan jo vähän tapailtu ja harrastettu seksiä mutta silti alussa ja aika ujoina) et hän kevyesti punastui ja myöskin naama nyki hiukan. Musta se oli vain todella suloista ja kertoo et häntäkin jännittää ja on aidosti ihastunut. Mitään negatiivista siinä ei ole. Hän siis mies ja iältään 35v, muutama pitkä parisuhde takana
Minustakin se on söpöä koska se on niitä harvoja asioita mitä ei voi feikata. Ja olen itsekin aika kova jännittäjä, joten jos mieskin jännittää minua, siitä tulee turvallinen olo. Toisin kuin jostain keikarista joka on kuin kala vedessä ja tottunut treffailija ja naisten naurattaja. Menen sellaisten kanssa ihan lukkoon. Ainut ongelma meissä jännittäjissä on, että me ei oikein kohdata toisiamme. Yleensä toisen edes pitää olla sen verran rohkea ja kokenut, että uskaltaa edes tehdä aloitteen, jotta sinne treffeille asti päästään.
Mutta entä jos on tämmöinen kuin minä: töissä ja muuallakin aina rento, kala vedessä ja miestennaurattaja. Mutta aina jonkun tärkeän kanssa niin kuin nyt yhden miehen kanssa, olen änkyttävä punastelija. Se on KAMALAA!!!!!!! Antaisin mitä vain, jos voisin puhua normaalisti.
L-teaniini auttaa myös jännittämiseen. Itse olin nuorena tosi kova jännittäjä, vatsa meni aina sekaisin. Iän myötä on hiukan helpottanut, mutta ihastuksien seurassa jännitän edelleen. Todella ärsyttävää. N47
Vierailija kirjoitti:
L-teaniini auttaa myös jännittämiseen. Itse olin nuorena tosi kova jännittäjä, vatsa meni aina sekaisin. Iän myötä on hiukan helpottanut, mutta ihastuksien seurassa jännitän edelleen. Todella ärsyttävää. N47
Tuo vatsan sekaisin meneminen on muuten PAHA! Koska sitten alkaa myös kertyä kaasua, eli pierettää! Ei uskalla edes tuolista nousta kun heti räjähtää. Pahimmillaan jopa oksettaa! Ja mä olen ihan kirjaimellisesti paennut paikalta näissä tilanteissa. Todella ikävää kun huomaa olevansa kiinnostunut jostain miehestä ja sekin näyttää vihreää valoa ja sitten mä vaan juoksen karkuun ja jätän miehen kuin nallin kalliolle hämmästelemään mitä hän muka teki väärin. No, ilmankos olen vanhapiika sitten. Kai tämä on joku luonnon keino hankkiutua eroon heikoista yksilöistä. Julmaa on meininki.
Rakkauteni tarjosi autokyytiä kaupungista toiseen. Ajatus sai mut voimaan ihan pahoin. Olin ehtinyt jo ostaa junalipun. Tämä siis tarjosi syyn kieltäytyä tarjouksesta.
Olen päätynyt välttelemään koko tyyppiä koska en osaa olla enää normaalisti ja käyttäytymään tylysti ja töykeästi ja toinen on tietysti hämillään että miksi koska joudumme olemaan säännöllisesti tekemisissä ja aiemmin olen käyttäytynyt tavallisesti.
Hän myös elää parisuhteessa ja siitäkin syystä teen koko ajan töitä oman pääni kanssa etten toisi vahingossakaan ilmi mitään mitä hänestä tälläkin hetkellä ajattelen.
Oi. Eikö rakastuminen/ihastuminen olekin ihanaa ja kauheaa samaan aikaan???💕💖💗💘💓--->>>💔💔💔
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Ei helpota edes iän myötä.
N45
Ei niin, sen takia minäkään en ole koskaan päässyt vakavaan suhteeseen ihastuksieni kanssa kun jännitysoireet oli niin järkyttävän kovia, että oli pakko lähteä vain karkuun aina kun joku ihastus yritti lähestyä.
N52
Yllättävää kuinka moni jättää hakeutumatta suhteeseen jännityksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Ei helpota edes iän myötä.
N45Ei niin, sen takia minäkään en ole koskaan päässyt vakavaan suhteeseen ihastuksieni kanssa kun jännitysoireet oli niin järkyttävän kovia, että oli pakko lähteä vain karkuun aina kun joku ihastus yritti lähestyä.
N52
Hirveää. Itse ajattelin mennä lääkäriin tämän vuoksi. Minulla on muutenkin muidenkinlaisten sosiaalisten tilanteiden pelkoa. En ainakaan halua päätyä ikisinkuksi, tai siis olla tässä tilanteessa loppuelämää. Yrititkö sinä koskaan hakea apua asiaan? Itse olen tähän mennessä saanut vain beetasalpaajia. Eivät auta tarpeeksi. Toivon psykoterapiaa seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen päätynyt välttelemään koko tyyppiä koska en osaa olla enää normaalisti ja käyttäytymään tylysti ja töykeästi ja toinen on tietysti hämillään että miksi koska joudumme olemaan säännöllisesti tekemisissä ja aiemmin olen käyttäytynyt tavallisesti.
Hän myös elää parisuhteessa ja siitäkin syystä teen koko ajan töitä oman pääni kanssa etten toisi vahingossakaan ilmi mitään mitä hänestä tälläkin hetkellä ajattelen.
Miksi? eikö kannattaisi toimia juurikin päinvastoin? Tuskin se jännityksesi ihastustasi haittaa, mutta tuolla tavalla pilaat vaan mahdollisuutesi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha sä olet?
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko sä erota nykyisestä miehestäsi ihastuksesi vuoksi?
Siis on söpöä. Toista on niin iso rakkaus, että sattuu. Ei voi olla yhdessä. Sydän murtuu erotessa.
Loppuelämän yhdessäoloon turvallinen rakas, ei se sydämen särkijä...