Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HSL voisi palauttaa ratikkalipun/ a-vyöhykkeen

Vierailija
19.07.2022 |

Nyt on vaan ab-vyöhyke kantakaupunkiin.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä.

Vierailija
2/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on ollut paljonkin juttua. Pelkän yhden vyöhykkeen lipun hinta ei voisi mitenkään olla puolta ab-lipun hinnasta, sillä 1,40 euroa ei mitenkään riittäisi kattamaan kustannuksia. Todennäköinen hinta olisi hyvinkin lähellä ab-lipun hintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyöhykkeet poistuu kokonaan, koska "Paras keino lisätä joukkoliikenteen vetovoimaa". Lyhyet matkat kallistuu valtavasti, joten kävellen tai skuutilla sitten ne tulevaisuudessa.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4733324

Vierailija
4/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta nousee lippujen hinnat.

Vierailija
5/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on ollut paljonkin juttua. Pelkän yhden vyöhykkeen lipun hinta ei voisi mitenkään olla puolta ab-lipun hinnasta, sillä 1,40 euroa ei mitenkään riittäisi kattamaan kustannuksia. Todennäköinen hinta olisi hyvinkin lähellä ab-lipun hintaa.

Mutta olisi silti halvempi. Matkusta A-alueen ulkopuolelle korkeintaan kerran kuukaudessa. Tyypillisin matkani on pari pysäkinväliä täydessä ratikassa. Ajelen välillä pummilla, kun sylettää maksaa siitä lystistä 2,80 €. 

Vierailija
6/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hinnoitellanko se pelkkä A-vyöhyke sitten tuplahintaiseksi, koska käytössä metro, bussit, ratikat, junat?

Otetaan esimerkiksi AB vyöhykkeen kulosaari, jossa joko metro tai bussi. Saako silloin Kulosaaressa asuva matkustaa halvemmalla, koska mahdollisuus käyttää vain paria kulkumuotoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruunuvuorenrannan asukkaat maksakoot kalliin siltansa. Sitä ei tosin taida tarvita edes Kruunuvuoressa asuvat. Eli asiasta päättäneet maksakoot kalliin fiaskon, turha tulla taas asukkaiden lompakoille, kun meiltä ei mitään kysytty.

Vierailija
8/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on ollut paljonkin juttua. Pelkän yhden vyöhykkeen lipun hinta ei voisi mitenkään olla puolta ab-lipun hinnasta, sillä 1,40 euroa ei mitenkään riittäisi kattamaan kustannuksia. Todennäköinen hinta olisi hyvinkin lähellä ab-lipun hintaa.

Mutta olisi silti halvempi. Matkusta A-alueen ulkopuolelle korkeintaan kerran kuukaudessa. Tyypillisin matkani on pari pysäkinväliä täydessä ratikassa. Ajelen välillä pummilla, kun sylettää maksaa siitä lystistä 2,80 €. 

Mä en matkusta julkisilla ollenkaan.

Ihan sama vaikka maksais sulle satasen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on ollut paljonkin juttua. Pelkän yhden vyöhykkeen lipun hinta ei voisi mitenkään olla puolta ab-lipun hinnasta, sillä 1,40 euroa ei mitenkään riittäisi kattamaan kustannuksia. Todennäköinen hinta olisi hyvinkin lähellä ab-lipun hintaa.

Mutta olisi silti halvempi. Matkusta A-alueen ulkopuolelle korkeintaan kerran kuukaudessa. Tyypillisin matkani on pari pysäkinväliä täydessä ratikassa. Ajelen välillä pummilla, kun sylettää maksaa siitä lystistä 2,80 €. 

kävele.

Vierailija
10/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kruunuvuorenrannan asukkaat maksakoot kalliin siltansa. Sitä ei tosin taida tarvita edes Kruunuvuoressa asuvat. Eli asiasta päättäneet maksakoot kalliin fiaskon, turha tulla taas asukkaiden lompakoille, kun meiltä ei mitään kysytty.

Ja keskustassa asuvat maksakoot kalliit siltatyönsä ja raideliikenteen itse? Hakaniemel-iset saavat yksin kustantaa myllerryksenä?

ymmärrätkö, että koko hankkeen hinta on se 800 miljoonaa euroa, josta itse silta maksaa vain 326 miljoonaa. Hakaniemen koko myllerräminen siltoja myöten on osana Kruunusillat hanketta. Hakaniemi tarvitsi jo yksin muuten uuden siltansa ja katutyöt. Monta muutakin hanketta on tässä mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitiovaunu on turha keksintö. Miksi mennä muutaman sadan metrin matkaa ja maksaa siitä kuin kävellä. Kävely on usein myös nopeampi tapa liikkua

Vierailija
12/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vyöhykkeet poistuu kokonaan, koska "Paras keino lisätä joukkoliikenteen vetovoimaa". Lyhyet matkat kallistuu valtavasti, joten kävellen tai skuutilla sitten ne tulevaisuudessa.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4733324

Valtavasti? Vähän yli kolme euroa kuussa tuon mukaan. Silti ihan poskettoman halpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vyöhykkeet poistuu kokonaan, koska "Paras keino lisätä joukkoliikenteen vetovoimaa". Lyhyet matkat kallistuu valtavasti, joten kävellen tai skuutilla sitten ne tulevaisuudessa.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4733324

Valtavasti? Vähän yli kolme euroa kuussa tuon mukaan. Silti ihan poskettoman halpaa.

Jos AB kertalippu maksaa nyt 2,60€, niin mitä se maksaa kun vyöhykkeet katoaa?

Vierailija
14/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kruunuvuorenrannan asukkaat maksakoot kalliin siltansa. Sitä ei tosin taida tarvita edes Kruunuvuoressa asuvat. Eli asiasta päättäneet maksakoot kalliin fiaskon, turha tulla taas asukkaiden lompakoille, kun meiltä ei mitään kysytty.

Ja keskustassa asuvat maksakoot kalliit siltatyönsä ja raideliikenteen itse? Hakaniemel-iset saavat yksin kustantaa myllerryksenä?

ymmärrätkö, että koko hankkeen hinta on se 800 miljoonaa euroa, josta itse silta maksaa vain 326 miljoonaa. Hakaniemen koko myllerräminen siltoja myöten on osana Kruunusillat hanketta. Hakaniemi tarvitsi jo yksin muuten uuden siltansa ja katutyöt. Monta muutakin hanketta on tässä mukana.

Kovinkaan moni hakaniemeläinen ei kaipaa mitään uudistusta. Vanha silta pitää uusia, sen ymmärrän. Sekin siksi, että autoilijat pääsevät ajamaan keskustaan ja keskustasta pois. Hakaniemeläiset eivät sitäkään siltaa paljoa tarvitse. Mutta toria ja rantaa kaipaa moni, ne pilataan nyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kruunuvuorenrannan asukkaat maksakoot kalliin siltansa. Sitä ei tosin taida tarvita edes Kruunuvuoressa asuvat. Eli asiasta päättäneet maksakoot kalliin fiaskon, turha tulla taas asukkaiden lompakoille, kun meiltä ei mitään kysytty.

Ja keskustassa asuvat maksakoot kalliit siltatyönsä ja raideliikenteen itse? Hakaniemel-iset saavat yksin kustantaa myllerryksenä?

ymmärrätkö, että koko hankkeen hinta on se 800 miljoonaa euroa, josta itse silta maksaa vain 326 miljoonaa. Hakaniemen koko myllerräminen siltoja myöten on osana Kruunusillat hanketta. Hakaniemi tarvitsi jo yksin muuten uuden siltansa ja katutyöt. Monta muutakin hanketta on tässä mukana.

Kovinkaan moni hakaniemeläinen ei kaipaa mitään uudistusta. Vanha silta pitää uusia, sen ymmärrän. Sekin siksi, että autoilijat pääsevät ajamaan keskustaan ja keskustasta pois. Hakaniemeläiset eivät sitäkään siltaa paljoa tarvitse. Mutta toria ja rantaa kaipaa moni, ne pilataan nyt. 

Haluaa uudistusta tai ei, on infraa kehitettävä ja kadut nykyaikaistettava sekä samalla muut katutyöt tehtävä. Ei ne taloyhtiöiden mummotkaan halua remontteja, mutta ne on silti tehtävä.

Vierailija
16/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vyöhykkeet poistuu kokonaan, koska "Paras keino lisätä joukkoliikenteen vetovoimaa". Lyhyet matkat kallistuu valtavasti, joten kävellen tai skuutilla sitten ne tulevaisuudessa.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4733324

Valtavasti? Vähän yli kolme euroa kuussa tuon mukaan. Silti ihan poskettoman halpaa.

Jos AB kertalippu maksaa nyt 2,60€, niin mitä se maksaa kun vyöhykkeet katoaa?

En tiedä. Osta kuukausilippu.

Vierailija
17/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vyöhykkeet poistuu kokonaan, koska "Paras keino lisätä joukkoliikenteen vetovoimaa". Lyhyet matkat kallistuu valtavasti, joten kävellen tai skuutilla sitten ne tulevaisuudessa.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4733324

Valtavasti? Vähän yli kolme euroa kuussa tuon mukaan. Silti ihan poskettoman halpaa.

Jos AB kertalippu maksaa nyt 2,60€, niin mitä se maksaa kun vyöhykkeet katoaa?

En tiedä. Osta kuukausilippu.

Mitä ihminen joka ei asu Helsingissä tekee HSL:n kuukausilipulla? Ostaako turistit sen tulevaisuudessa?

Vierailija
18/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vyöhykkeet poistuu kokonaan, koska "Paras keino lisätä joukkoliikenteen vetovoimaa". Lyhyet matkat kallistuu valtavasti, joten kävellen tai skuutilla sitten ne tulevaisuudessa.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4733324

Valtavasti? Vähän yli kolme euroa kuussa tuon mukaan. Silti ihan poskettoman halpaa.

Jos AB kertalippu maksaa nyt 2,60€, niin mitä se maksaa kun vyöhykkeet katoaa?

En tiedä. Osta kuukausilippu.

Mitä ihminen joka ei asu Helsingissä tekee HSL:n kuukausilipulla? Ostaako turistit sen tulevaisuudessa?

Turisteilta voi hyvin nyhtää rahat pois. Ei kukaan jätä tulematta Helsinkiin sen takia, että bussilippu onkin euron kalliimpi.

Vierailija
19/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ei yhden vyöhykkeen lippua takaisin. Miksi vyöhykkeen reunalta toiselle pitäisi voida matkustaa halvemmalla kuin vyöhykkeen reunan yli 1 pysäkinväli, esim. lähimpään kauppaan tai terveysasemalle?? Kyse on kustannusten tasaisesta jakamisesta, jos a-vyöhykeläisten maksut laskevat, me muut maksamme enemmän.

Vierailija
20/46 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti ei yhden vyöhykkeen lippua takaisin. Miksi vyöhykkeen reunalta toiselle pitäisi voida matkustaa halvemmalla kuin vyöhykkeen reunan yli 1 pysäkinväli, esim. lähimpään kauppaan tai terveysasemalle?? Kyse on kustannusten tasaisesta jakamisesta, jos a-vyöhykeläisten maksut laskevat, me muut maksamme enemmän.

kommunismia ajetaan Suomeen, kaikki saa saman palkan ja maksaa saman summan, teki mitä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan