Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Mursu lopetetaan tai siirretään Korkeasaareen

Vierailija
19.07.2022 |

Voi ressukkaa. Toivottavasti ottaisivat nyt hoitoon. Huomaa kyllä että tavallisilla eläinlääkäreillä ei ole mitään tietoa villieläimistä kun arvioivat sen ensin hyväkuntoiseksi..

Kommentit (887)

Vierailija
681/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinparka joutui raahautumaan asuintalon pihapiiriin saadakseen apua. Uskon viranomaisten ja eläinlääkäreiden toivoneen sen menehtyvän kaikessa hiljaisuudessa merelle ja painuvan pohjaan kenenkään huomaamatta, koska nukuttaminen on riski ja median on pelätty revittelevän tapahtuneella, jos mursu kuolee kesken siirron nukutettuna. Mitään muuta mahdollisuutta ei kuitenkaan ollut kuin edes yrittää auttaa mursua, koska se on niin heikossa kunnossa ja silti vaarallinen ihmisille kokonsa takia. Eläin saattaa menehtyä ennen Korkeasaaren eläinhoitolaa, mutta ainakaan se ei enää kärsi.

Olen myös miettinyt voiko mursua enää siirtää lähemmäs oikeaa asuinaluetta, vaikka se toipuisi Korkeasaaressa, jos pelätään sen saattavan levittää matkan varrella tarttuneita tauteja mursupopulaatioon.

Mistä sä nää tauditkin kehitit? Anna kuule asiantuntijoiden hoitaa tämä keissi.

Vierailija
682/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on aika vanha jo. Mutta Korkeasaaressa sitä vain hoidetaan, kunnes voidaan palauttaa luontoon. Eli ei se jää eläintarhaan.

KOITTAKAA NYT TAJUTA, ETTÄ SITÄ EI KOSKAAN PALAUTETA LUONTOON. Näin on jo useaan otteeseen kerrottu. Ääliöt pseudo-eläinrakkaat sai mitä halusi. Vankeudessa ahdistumista ja kärsimistä, kunnes mursu kuolee pois. Onneksi ei tule elämään kauaa, on niin huonokuntoinen.

Kyllä palautetaan. Korkeasaaresta näin sanottu. Mitään muuta en ole lukenut. Yritä pärjätä ton vihasi kanssa. Onneksi on hyvyyttä olemassa.

Korkeasaaren mukaan mursu voi hyvin vielä puoli päivää sitten.

Sitten se maagisesti oli laihtunut satoja kiloja muutamassa tunnissa. Mahtaa olla hyvä laihdutus mursulla?

Paljonkohan kaloreita mursu kuluttaa päivässä? Paljonko itse kuluttaisit jos uisit Kotkaan?

Hmm.. onko syy mun ylipainoon se, etten oo koskaan tajunnut yrittää uimalla Kotkaan? Siis mursu laihtui Kotkaan uimalla satoja kiloja, mikä on siis kymmenen tai useampiakin prosentteja sen elopainosta? Mä voisin siis kans päästä normimittoihin vain uimalla Kotkaan.. yhdessä aamupäivässä?

Mistä pitää aloittaa?

En usko laihtuneeni paljon, jos palasin normipainoon 65 kilosta alle kuuteenkymmeneen. Mun pituudessa 5 kiloa lisää olisi ollut lievä ylipaino.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina täällä halutaan t.a.p.p.p.a.a. kaikki luontokappaleet 😢😢😢

Ja aina täällä jotkut näkevät yksinkertaisena helppona ja halpana operaationa villieläimen nukuttamisen ja siirtämisen pitkiä matkoja, vaikkei se sitä ole.

Joo, ei ole helppoa ja halpaa antaa apua, joten v..u tapetaan vaan ne kaikki, vai mitä?!? 

Vierailija
684/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että joku miettii missä poliisit käy kusella. Anna mun kaikki kestää.

Vierailija
685/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mursu

Vierailija
686/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeasaaren eläinten suojelun johtaja Nina Trontti sanoi vielä aamulla, että "mursu on hyväkuntoinen ja toivottavasti se jaksaa jatkaa matkaansa pian." No nyt onkin käynyt ilmi, että eläin on nälkiintynyt ja henkihieverissä, kun eläintieteilijä Riku Lumiaro näki tilanteen. Ensin mainittu ei tiennyt mitään.

Saattoi olla mutta nyt on nälkiintynyt koska sopivaa ruokaa eli kymmeniä kiloja simpukoita ja muuta pohjaeläimistöä ei ole.  Korkeasaaressakin joutuu tiputukseen kenties. 

Vierailija
687/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina täällä halutaan t.a.p.p.p.a.a. kaikki luontokappaleet 😢😢😢

Ja aina täällä jotkut näkevät yksinkertaisena helppona ja halpana operaationa villieläimen nukuttamisen ja siirtämisen pitkiä matkoja, vaikkei se sitä ole.

Joo, ei ole helppoa ja halpaa antaa apua, joten v..u tapetaan vaan ne kaikki, vai mitä?!? 

Joo ja ihmisetkin. Säästyy eurot. Mitä sitä sairaisiin ja heikkoihin mitään verorahoja tuhlataan.

Vierailija
688/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti jos mursu vielä huomenna hengissä, niin ei ahdistu kovin vankeusoloista. Taitaa saada lievästi rauhoittavaa sitten seuraavat päivät. Ainakin saa ravintoliuokset virtaamaan ellei jo rekassa laitettu tippaan, Good luck walirus.

Tippaan?

Jestas että täällä on todellisuudesta vieraantuneita eläintenystäviä paikalla!

Ei kukaan tuolle mursulle pahaa toivo, mutta ei, sitä ei varmasti ole laitettu tippaan. Tiukkaa teki saada se ylipäätään autoon.

Itselläsi ei taida olla mitään käsitystä eläinlääkinnästä.

Väärin meni, olen kyllä nähnytkin sellaisen toimenpiteen läheltä. Mut näin myös tuon Mursun kans telkkuamisen. Oisko nuo edes löytäneet siltä suonta? Samalla pelko persiissä, että jos se sittenkin herää, kun sitä nukutusainetta annettiin vähän ja vähitellen annosta lisäten.

Lisäksi tuo siirto aika haastava ja tuo koppero Eikä kukaan mennyt mursun mukaan kuljetustilaan. Joten, tuskin tippaa.

Tervetuloa tänne reaalitodellisuuteen.

Vierailija
689/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinparka joutui raahautumaan asuintalon pihapiiriin saadakseen apua. Uskon viranomaisten ja eläinlääkäreiden toivoneen sen menehtyvän kaikessa hiljaisuudessa merelle ja painuvan pohjaan kenenkään huomaamatta, koska nukuttaminen on riski ja median on pelätty revittelevän tapahtuneella, jos mursu kuolee kesken siirron nukutettuna. Mitään muuta mahdollisuutta ei kuitenkaan ollut kuin edes yrittää auttaa mursua, koska se on niin heikossa kunnossa ja silti vaarallinen ihmisille kokonsa takia. Eläin saattaa menehtyä ennen Korkeasaaren eläinhoitolaa, mutta ainakaan se ei enää kärsi.

Olen myös miettinyt voiko mursua enää siirtää lähemmäs oikeaa asuinaluetta, vaikka se toipuisi Korkeasaaressa, jos pelätään sen saattavan levittää matkan varrella tarttuneita tauteja mursupopulaatioon.

Jos mursu vielä pääsee lajitovereidensa luokse, niin osannee ainakin varoittaa muita ettei eksy koskaan Haminaan tai Kotkaan.

Vierailija
690/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, jolla tuli itku, kun seurasi tätä? 🥲

Vierailija
691/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, minkä päätöksen tekisin. Nyt mulla ei ole riittävästi tietoa. Jos olisi, niin sen mukaan päättäisin asian.

Vierailija
692/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurkkua on kyllä kuristanut tuon luontokappaleen kohtalo.

Vierailija
693/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä nää tauditkin kehitit? Anna kuule asiantuntijoiden hoitaa tämä keissi.

Perusasioita eläintieteessä. Myös villieläimillä on tartuntatauteja ja siksi villieläimiä ei siirrellä populaatiosta toiseen tai oteta riskejä, että niiden mukana leviää uusia tauteja alueilta toisille. Olisi mukavaa jos mursu pääsisi vielä takaisin luontoon ja sinne mistä on lähtenyt, mutta se ei ole yksinkertainen asia.

Vierailija
694/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut, mutta tulee kyllä jos mursu ei selviäkään elossa :(

Vierailija
695/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti jos mursu vielä huomenna hengissä, niin ei ahdistu kovin vankeusoloista. Taitaa saada lievästi rauhoittavaa sitten seuraavat päivät. Ainakin saa ravintoliuokset virtaamaan ellei jo rekassa laitettu tippaan, Good luck walirus.

Tippaan?

Ei kukaan tuolle mursulle pahaa toivo, mutta ei, sitä ei varmasti ole laitettu tippaan. Tiukkaa teki saada se ylipäätään autoon.

Väärin meni, olen kyllä nähnytkin sellaisen toimenpiteen läheltä. Mut näin myös tuon Mursun kans telkkuamisen. Oisko nuo edes löytäneet siltä suonta? Samalla pelko persiissä, että jos se sittenkin herää, kun sitä nukutusainetta annettiin vähän ja vähitellen annosta lisäten.

Lisäksi tuo siirto aika haastava ja tuo koppero Eikä kukaan mennyt mursun mukaan kuljetustilaan. Joten, tuskin tippaa.

Ihon alle voidaan myös nesteyttää jos ei ole mahdollisuutta löytää suonta.

Sulla on erikoisen ylimielinen asenne btw.

Vierailija
696/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, minkä päätöksen tekisin. Nyt mulla ei ole riittävästi tietoa. Jos olisi, niin sen mukaan päättäisin asian.

Jatkan vielä. Tekisin parhaani mukaan oikean päätöksen, vaikka saisin kuraa niskaan.

Vierailija
697/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tippaan?

Kyllä meni eläinlääkäri kuljetustilaan, näin omin silmin. Ja nesteytystä voidaan antaa myös pika-apuna ruiskulla ihon alle.

Vierailija
698/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska minulla on testikkelit en voi itkeä mutta olen iloinen että möllykkä pääsi matkaan.

Vierailija
699/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä. Tekisin parhaani mukaan oikean päätöksen, vaikka saisin kuraa niskaan.

Jos on nähnyt sairauksista kärsiviä eläimiä, niin niiden tekohengittäminen ei ole humaaniutta.

Vierailija
700/887 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tippaan?

Ihon alle voidaan myös nesteyttää jos ei ole mahdollisuutta löytää suonta.

Sulla on erikoisen ylimielinen asenne btw.

No sinne ei mennyt kukaan sinne kyytiin, ei se mikään ambulanssi ole. Joten tuskin ne sitä alkoi nyt nesteyttää.

En usko, että mursu elää viikkoakaan, ja olisi onnellisempi, jos olisi kuollut.

Mutta ikävä episodi, toivottavasti ei toistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi