Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Automaatioinsinööri, vakituisena palkka 2500€-2700€

Masennus
19.07.2022 |

Valmistuin 2021 Metropoliasta Automaatioinsinööriksi. Olen toiminut nykyisessä työtehtävässä 6kk.
Palkkani 2500€. Aikaisempi koulutus ict-asentaja. Ikä 24-vuotias. Onko palkkani hyvä? Sijainti PK-seutu.

Aikaisempi kokemus vuosi kokoonpanotyötä ja vuosi työharjoittelua ict-asentaja tietokoneliikkeissä.
Saan palkankorotuksen 6kk päästä. Sitten palkkani on 2700€. Ainoa etu on ruokailuetu 10,20€ päivässä.

Pitäisikö minun olla ylpeä? Hakeudun maisteriksi jatkokouluttautumaan.
Opintolainat, vakuudettomat luotot olkapäilläni. Taivas suojelkoon lamalta.

Mitä minun pitäisi tehdä? En tiedä, kenelle työhakemusta pistäisin ja mietin toisen työpaikan hakua lisätyöksi viikonlopuksi.

Automaatioinsinööri, vakituisena palkka 2500€-2700€

Vaihtoehdot

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voit kysyä itseltäsi kuinka paljon sinä tällä hetkellä tuotat yritykselle rahaa. Jos sinusta tuotat enemmän kuin tuon summan + perehdytykseesi kuluvat rahat + muut sinuun kuluvat rahat (vakuutukset yms), niin sitten kannattaa vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
22/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla vastaavasta työstä alkupalkka 2800e 15v sitten. Huono on ollut palkkakehitys.

Mutta toisaalta tuolla alalla pääsee kyllä eteenpäin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi 2500-2700 brutto- vai nettopalkka? Bruttopalkaksi kuulostaa kyllä pieneltä, nettopalkaksi voisi olla ok.

Minkä alan työehtosopimusta teillä noudatetaan?

Vierailija
24/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävä työvoimapula🤣

Vierailija
25/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär tekee lopputyötään automaatioinsinööriksi ja saa 2380€.

Kun hän keväällä valmistuu, on alkupalkka 3150€, toki nyt kevään palkankorotukset voivat nostaa alkupalkkaa.

Vuoden kuluttua palkkaa sitten tarkastellaan ylöspäin.

Hän on kova tekemään töitä ja saanut jo omia projekteja.

Vierailija
26/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin 6 vuotta sitten it-insinööriksi ja eka palkka oli vain 2300€. Sen jälkeen olen pari kertaa vaihtanut paikkaa ja palkka on lähelle neljää tonnia. Vastavalmistuneita insinöörejä on niin paljon, että työtä on vaikeaa saada ja voi joutua olemaan orjapalkalla vuokrafirmassa tai insinööritoimistossa keräämässä kokemusta ja täytyy saada jalkaa oven väliin ja saada joku kunnollinen työpaikka mistä maksetaan myös kunnollista palkkaa.

Työnantaja harvemmin suostuu isoihin korotuksiin ja yleiskorotukset ovat todella pieniä. Ainut keino saada lisää palkkaa on vaihtaa työpaikkaa

Vierailija
27/27 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka duunipaikka automaatioinssinä 2450€/kk + lisät (jos sai). Tätä työpaikkaa kesti 18kk

Seuraavana vuorossa oli vuokrafirma josta sain 2750€/kk. Tätä kesti n. 1v

Siitä siirryin suoraan yhtiölle töihin jolle tein jo alihankintana töitä, palkka nousi -> 2850€/kk, nyt reilu 7v myöhemmin palkka on 3700€/kk joka on aika pieni vastuuseen ja taitoon peilaten.

Nyt olen hakenut töitä muualta kiikarissa sellainen 4200-4500€/kk.

Nykyisessä työssä samanlaisella kokemuksella (eri tekniikka) tulee taloon sisään ihmisiä alkupalkalla 4500€ joka ei omasta mielestä järin tasa-arvoista ole.